
moded
Zarejestrowani-
Postów
14 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O moded
- Urodziny 02.09.1986
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E21 316i 1980; E32 730i 1988; E70 LCI 40d
-
Lokalizacja
Zdunska Wola
-
Zawód
Murarz Tynkarz Akrobata ;)
Osiągnięcia moded
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
Ogolnie panowie to teraz czekajmy tylko na 3.0 quadri-turbo diesel!!! No bo juz mnie nic chyba nie zadziwi... :D :D :D
-
A mnie juz nic nie zadziwi po tym jak X5 dostalo diodowe ringi do jazdy dziennej, a takie "tuzy" jak X6 czy seria 7 maja zwykle zarowki... To jest juz totalny Mexyk!!! :mad2:
-
Aha przyklad z troche podobnej 'beczki' jeszcze... To co powiesz na to ze kuzyn moj ma nowke E60 30xd tez PL salon, najechane juz ponad 300000km i on nie robil jeszcze przy silniku nic. Paliwko tylko tankuje ew. filtry zmieni, olej i nabije klime. To od xxx kilometrow ta Bunia tylko oszczedza kaske... az ciarki mi chodza po plecach jak przywodzi mi na mysl gdyby to byla benzyna... Skarbonka bez dna :twisted: Pozdro Ty "AntyDieslu" od "AntyBenzyniaka" hehe :cool2:
-
Ale ja nie zarzucam Ci ze nie jezdziles badz nie miales diesla. Wiem ze masz teraz aktualnie bo czytac umiem ale bedac z Toba szczerym to nie porownywalbym silnika MB z BMW. Im po prostu jest jeszcze hen daleko do poziomu BMW. To akurat znam od podszewki jako byly user motoru 320 CDI w rzedzie. Odnosnie testowania samochodow to gdyby w dzisiejszych czaach testowali je tyle ile w tamtych, to zajeloby to im ponad polowe okresu kiedy to model bedzie w produkcji. Poza tym w dzisiejszych czasach auta zmieniamy szybciej i nie zwiazujemy sie z nimi na tak dlugo jak Niemieccy taryfiarze (no moze poza paroma wyjatkami). Odnosnie ciecia kosztow to mysle ze uderza to bardziej w inne elementy auta (np. blacharka) niz akurat wlasnie w silnik! Samo to ile nagrod co roku w kategorii Engine of the Year zdobywa BMW. Ja juz przywyklem do tego ze BMW dostaje nagrody zawsze co roku. Mnie tylko ciekawi w ilu kategoriach wygra w danym roku :mrgreen: Syberia to jest inna bajka... Ale tam uzywane sa diesle. Benzyna jesli jest to wystepuje jako maly silnik dodatkowy, ktory odpala sie uprzednio przed dieslem w celu tylko rozgrzania tego drugiego do odpalenia! Co do diesla w eMkach to to juz jest tylko i wylacznie decyzja BMW. Ja po cichu juz kilka lat marze o dieslu w eMce!!! Ogolnie zauwaz ze najwiekszym dieslem BMW w ofercie pozostal na placu boju juz tylko stary poczciwy 3 litrowiec. Z przedostatniej serii 7 wycofali swietnego 4.5 litre! Ale to juz tylko wspomnienia! Zas, tu i teraz odniose sie do porownania BMW z marka, ktorej nie lubie i nie trawie jak nic innego na swiecie (Audi). Bedac jednak obiektywnym to koncern VW ma na dzien dzis dieselka 'na kazda okazje' i w kazdej pojemnosci. A najbardziej umuje mnie wlasnie V12 TDI montowany tylko w Q7. Jechalem kiedys 190 km/h (Land Cruiser 120) obok takiego Q7. W momencie gdy kierowca Audi 'dopi*rdolil' pedal do konca to ja mialem caly czas wrazenie tak jakbym stal sobie w miejscu na poboczu a on ruszalby od zera. O efektach dzwiekowych juz nie wspomne bo tego sie nie da opisac... Nigdy nie widzialem wczesniej takich czarow! :lol: Zreszta samo to, ze kiedys porownali to Q7 wlasnie z M5 (E60) !!! I ... Bunia dopiero przy koncu zostawila Q7. A wracajac do Buni to nawet chyba na innym forum wyczytalem, ze M GMBH robi jakies drobne przymiarki wlasnie do diesla! I niech Bog im dopomoze... Tak post byl moj, odnosnie krytyki to mogliscie zachowac ja jednak dla siebie. Czemu uwazasz ze jestesmy milosnikami 'niutkow'? Ja wychodze ogolnie z zalozenia ze jak sie da to sie silnik chipuje. I tak robie. Ale do X5 powiedzialem ze nie wloze nigdy (nawet Schnitzera) gdyz ten silnik to jest juz jakby po chipie (chodzi mi o jego wysilenie). Ogolnie trzeba trzezwo myslec, ze jak juz chip to gdzie i do czego. Katowanie?? Jakie katowanie!!! To benzyne bym musial dopiero katowac zeby jechac tak plynnie jak dieslem!!! Moze od 0 do 100 kazda benza wygra ale juz na trasie od 80 np. do 120 km/h to benzyna niech mi nawet nie podjezdza!!! W dieselku tylko musne pedal i wyrywa auto jak z procy dzieki momentowi obrotowemu. W benzynie zawsze musialem redukowac (bylo to dla mnie wrecz bulwersujace) !!! O spalaniu nie wspomne. A co do napraw w przyszlosci to raczej bedzie mnie to obchodzic i to nawet bardzo, gdyz X5 byl kupowany z taka mysla, ze zostanie na zawsze w rodzinie. A poza tym mamy w rodzinie jeszcze tego Land Cruisera 120 3.0 diesel w rzedzie 163 KM @ 210 KM (1szy wlasciciel od nowosci PL salon i chip org . Toyoty). Samochod ma przejechane juz grubo ponad 400 000 km. W tym czasie zregenerowalem tylko turbine (przy przebiegu ponad 300000 km) i nie robilem tego z przymusu dlatego ze turbo juz padlo do zera i nie pracowalo, tylko dlatego ze stracilo juz ta moc jaka mialo od nowosci. Takze bardziej zrobilem to dla siebie. Inaczej sprawa sie miala z wtryskami, ktore skapitulowaly okolo 3 miesiecy temu. Padly 2 z 4, i to tak juz do konca. Wtryskow nie kupilem uzywanych ani nowych tylko te co mialem oddalem do regeneracji - wzystkie 4 (w pakiecie jest rok gwarancji a co za tym idzie swiety spokoj). I teraz pewnie mi powiesz ze benzyna wyjdzie na prowadzenie. A wlasnie ze nie... Nawet po wydaniu tej kasy na naprawe jeszcze mi duzo w kieszeni zostalo z powodu roznicy w spalaniu i cenie paliwa! Benzyna wystepuje tylko 4.0 V6 i porownujac ze zchipowanym dieslem to kopa maja identycznego a przy starcie z predkosci np. 80 km/h to benzyna niech sie od razu na wejsciu schowa!!! :cool2: Co do DPFu to po zapoznaniu sie z filmikiem, Sam chyba wywnioskujesz ze ten problem dla mnie nie istnieje! A w przypadku diesla masz jeszcze ten plus ze mozesz nalac opalu i zapierd*lasz juz wtedy po kosztach! Czasem mi nie piszcie tylko znowu swoich teorii o szkodliwosci 'koloru' dla silnika... Odnosnie ASO to znam je tylko do momentu wygasniecia gwarancji. Pozniej daje rade sobie sam. Co do przebiegu 70-80 tkm tak jak napiales, to przykro mi tylko ze watpisz w BMW (to zaden przebieg jest...) Masz racje z tym swoim wlasnym zdaniem ale wiedz ze ja bede stal murem za dieslem (niczym poj*bani obroncy krzyza spod palacu) :lol: :lol: :lol: Ty wyznajesz znowu benzyne ale mysle ze choc troche zmienisz zdanie odnosnie dieselka in plus! Co do AMG i Audi RS to mi wisi czy beda w dieslu czy nie. Dla mnie istnieje tylko BMW i najlepiej jakby to oni cos takiego opatentowali jako pierwsi! :cool2: Odnosnie wyliczen tego osprzetu silnika to uwazam, ze nia ma zadnych realnych wyliczen. Wszystko w glownej mierzy zalezy od kierowcy, jego nogi i tego jak dba o sprzet w codziennej eksploatacji. Jezeli cos sie zaczyna psuc to z reguly jest tak ze najmniej winy lezy w samej czesci. To jest splot zdarzen, ktore wywieraja wplyw na podzespol (np. czestotliwosc wymian glupiego filtra paliwa). Dopiero jak czesc dostanie w kosc to staje sie bardziej czula i wtedy szybciej sie wykancza a czesto gesto dopomaga wlasnie sam wlasciciel. Ale jak chcesz to daj mi benzyniaka i szybko dam mu w palnik ze tez bedzie mial dzieki :norty: To nazwijmy to mala bitwa o przekonanie. Z dieslem jak z Kobieta jest. Troche o niego bardziej zadbasz i Ci bedzie sluzyl wierniej :8) Dolewaj tylko do kazdego tankowania troszke cetolu (podnosi liczbe cetanowa diesla - tak jak w benzynie oktany tak w dieslu sa cetany) a ponadto bardzo dobrze dziala na wtryski gdyz kazdorazowo je przeczyszcza. Nie bede juz wspominal o tym ze silnik kazdy silnik pracuje jakby dodano mu nastepne turbo)!!! Jak nie wleje do X5 to mol sie robi (tak sie czlowiek juz do dobrego nauczyl) ;] :8) Odnosnie benzyn nie to zebym byl anty czy cus ale po prostu jestem zwolennikiem diesla i juz. Benzyna to przezytek jest :P
-
No to Ci kolego musze powiedziec ze masz fenomenalne oczy... A wlasnie jest sie czym podkrecac bo jeszcze 10 lat temu nikt nie slyszal o twin turbo a gdzie tam juz o tri... To pokazuje jak technologia poszla do przodu. Sam jezdzisz benzyna to najlatwiej sie wypowiedziec zle o dieslu... Mysle ze powinni Cie zatrudnic w BMW na stanowisku wrozbity. :mrgreen: A to przepraszam te turbiny do benzyn co klada to sa wykonane z jakis lepszych materialow? W benzynie tak samo moze pasc turbo jak i w dieslu, gdy nie bedzie sie umialo z nich korzytac z glowa (chodzi mi o schlodzenie turba po dynamiczniejszej jezdzie). Dieselki juz dawno zastapily benzyny (przyklad chocby ciezarowek!). To znajdz mi teraz wolnossace benzyny jak kazdy producent przesciga sie w zmniejszaniu pojemnosci i pakowaniu do nich turbin i kompressorow. Daleko tez nie trzeba szukac... 335i Twin Turbo. Nie mowiac juz o przyszlych eMkach!!! Diesle byly dobre, zas teraz sa lepsze! A to dzisiaj przepraszam diesel juz nie jest oszczedny? Ciekawostka no... A nie mozna sprawdzic tez przed zakupem wtryskow pod katem tego czy np. juz troche leja? Mozna... Poza tym dlaczego wszystkie auta 4-5 letnie maja byc tak zajechane? Bardzo pewne stwierdzenie... Wynikaloby z niego ze wlasciciele diesli to doslownie katy, ktorzy z zamilowaniem zajezdzaja te silniki! Takie nowe hobby... I ogolnie to chcialem powiedziec ze dzisiejsze benzyny nie dorastaja dieslom do piet! Nie zdziwilbym sie tez gdyby niedlugo ogloszono ze powstaje pierwsze M wlasnie w dieslu! I mam nadzieje ze wlasnie powstanie aby przyciac Wam nosa. Wszystkim niedowiarkom udowodnionoby ile tak na prawde diesel jest wart! I jaki jest mocny! Podsumowywujac najkrocej jak mozna: Tak jak sie o Auto dba, to sie taki sprawny silnik ma !!! (niewazne czy benza czy diesel!) Ale mysle ze to bedzie odwieczna wojna zwolennikow tych dwoch rozwiazan! :cool2:
-
E21 316i 1980r Zdjecia cos...
moded odpowiedział(a) na moded temat w Nasze oldy i youngi - galerie, opisy projektów
Co prawda to prawda. A w sumie tez to auto na mnie nie czekalo tylko troche sie go naszukalem (jak nie bardzo dlugo).... "PW" doszlo :cool2: Dziekowa. Akurat za niedlugo jade do Wawy wiec od razu pozwiedzam sobie na zywo i mam nadzieje ze zaskocze sie pozytywnie. Odnosnie koloru to w sumie nie jest ten taki tragiczny. Z calej palety lakierow do E21 jakie sa, to chyba ta barwa nawet nie jest taka tragiczna! Zas na pocieszenie sa kolory gorsze (ale to juz tylko kwestia gustu!). :norty: Mysle ze jak wertujesz codziennie allegro i inne strony z pierdolami i czesciami do E21 w sieci to nie bedzie problemu ze znalezieniem org czesci. Tym bardziej, ze no nie jest to jakies bardzo stare auto do ktorego nie ma juz prawie nic...! Ale dobrze wiedziec, ze w ASO tez kupie org czesci (na dobra sprawe nie maja juz nawet obowiazku wytwarzac i sprzedawac tych czesci). ;) Da sie zachowac bez problemu mysle. Blotnik tylko bedzie sie nadawal do smieci. No ale ogolnie jakby Ja tak dopiescic jak mowi 'mattiss' i by to wszystko wyszlo, no to czemu nie sprobowac. Obawy nie opuszczaja mnie juz jedynie w takiej kwestii, jak bedzie sie to sprawowalo po latach (zebym np. za 10 lat i tak calego nie malowal)! :mrgreen: Pozdro! :twisted: -
E21 316i 1980r Zdjecia cos...
moded odpowiedział(a) na moded temat w Nasze oldy i youngi - galerie, opisy projektów
Masz racje w porownaniu do innych egzemplarzy E21 ten jakos sie uchowal i nie jest jeszcze tak tragiczny jak inne, ale myle tez, ze sa do wyrwania tzw. lepsze "sztuki". Jak juz to kolor z X5 M - Le Mans Blue badz jak wyczytalem w sekcji M3: Interlagos Blue Metallic. I dlaczego ten kolor to Shit?! Fajnie moglaby wygladac "pierwsza" Trojka w tym kolorze, tym bardziej ze pierwsza seria nigdy nie byla w nim oferowana, za sprawa braku wersji M!). Nie mowie orginalowi NIE!!! Ale... Jesli wiesz namiar na taka osobe (chodzi o detailera badz jakas firme od klasykow), to jak mozesz, podalbys mi kontakt (np. prywatna wiadomoscia). Bo szczerze powiem, to moj pierwszy zabytek a ruszyc sie do byle kogo, co wie tyle ile zje, to tez nie sztuka! :mrgreen: W samochodzie ogolnie nie ma tragedii. Podluznice sa nawet ladne a nie tylko srednie, z zewnatrz do wymiany pas przedni jak wspomniales a ponadto do pospawania zostanie bak paliwa bo delikatnie sie poci na rancie tylnym (z przerdzewienia). Poza tym autko kiedys musialo dostac delikatnego "szocika" w przedni blotnik, gdyz widac troche spierdzielona robote golym okiem (moze akurat nie na zdjeciu). Prawda, ze samochody nie restaurowane są najwięcej warte na rynku i najwyżej cenione! Tyle tylko, mam jednak obawy, ze moj Rekinek moze nie wytrzymac bez odbudowy proby czasu... I tu wlasnie rodzi sie pytanie... CO DALEJ? :roll: P.S. Ale ja nastawiony bylbym na total odbudowe :lol: tak jakos... :D -
A tu Kolege przywialo juz ... > http://www.schmiedmann.com/3_series/E21.htm :mrgreen: rozne pierdoly sa. A Ty kolego dlugo juz pracujesz nad Swoja E21 ??!
-
E21 316i 1980r Zdjecia cos...
moded opublikował(a) temat w Nasze oldy i youngi - galerie, opisy projektów
I sa zdjecia mojej Zabaweczki: :lol: http://imageshack.us/g/713/dsc00009oxb.jpg/ :mrgreen: -
Jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma! :mrgreen: zawsze sie mozna pocieszyc ze sa slabsze opcje! No i na dzien dzis to 40d jest najmocniejsza! :D a swoja droga to juz widze ten silnik w nastepnej 3 coupe :evil:
-
A wlasnie ze chlopakom w BMW sie zapomnialo i nie zrobili LEDow na tablice nawet po lifcie! ;/
-
Czesc i Czolem Wszystkim Userom forum :) Na poczatku chcialem sie przywitac! Autko to oczywiscie Buma a na forum tak pozno bo lepiej pozno niz wcale! ;P Chcialbym sie Panstwu tu zgromadzonemu tak licznie pochwalic moim ciekawym zabytkowym Okazem, ktorego ogolnie szukalem okolo ponad dwa lata!!! :search: Zakupilem go w Styczniu tego roku ale dopiero teraz postanowilem sie podzielic ta inormacja z innymi :D Nie byloby jednak nic w tym nadzwyczajnego gdyby nie to ze pojazd ten zostal zakupiony w czasach komunistycznych jako zupelnie nowy w fabryce w Niemczech na gwarancji Producenta. Nie!!! Wlascicielem nie okazal sie Niemiec... ani Wloch... czy nawet Francuz!!! Byl Nim... POLAK!!! Tak P O L A K !!! Podkreslam to drugi raz bo na poczatku myslalem ze ktos popelnil blad w druku na Allegro! :mrgreen: Ale jak sie pozniej okazalo, to byla absolutna prawda! Pan ktory w 1980 roku kupil to auto mial wtedy na karku rowno 60 lat. Tak w dowodzie rejestracyjnym bylo napisane w Peselu ;P. Dowiedzialem sie ogolnie ze jest bardzo bogatym Biznesmenen ze Stolicy posiadajacym sklepy z bizuteria i galanteria skorzana. W momencie gdy zabieralem ja z komisu spod Wawy do siebie do Domu miala przejechane na liczniku rowniotko tylko 86800 KM!!! Przez 31 lat, jeden Wlasciciel zrobil Nia mniej niz ja potrafie zrobic jednym samochodem w niecaly rok! :cool2: Samochod ten tez okolo 20 lat stal podobno "nie ruszany w jednym z Warszawskich Hoteli na platnym parkingu strzezonym! Niestety dla Niego mimo takiego przywiazania do tego auta przyszedl taki dzien, kiedy to jego zona nakazala mu je sprzedac! W czasie sprawdzania dokumentow okazalo sie ze to auto rzeczywiscie ma pierwsza rejestracje w kraju podobnie jak jego pierwsza rejestracja w ogole na swiecie! A bylo to juz w 1980r. Teraz ciekawi mnie ile sztuk moglo tak trafic do Polski... Czy jest to jeden Rodzynek na skale Kraju czy ma jakies dalsze Rodzenstwo jak np. Mercedesy 190, ktorych sprzedano az 19 w Polsce (i to tez dzieki temu ze otworzono 'pseudo' salon Mietka (Mercedesa) !!! (ale mysle ze to moze byc jeden unikat na skale calego Kraju! Mam wrecz taka nadzieje). A teraz cos o samym Autku! ;] Stan samochodu jest jak 'NOWY'!!! Nawet gdy go juz kupilem to pojechalem po niego specjalnie z zaczepiona laweta mimo ze mial wazny przeglad i OC! Dlatego tylko tak polecialem zeby nie nabijac zbednych kilometrow na liczniku! Do mankamentow niestety nalezy zaliczyc obdarte siedzenie kierowcy z takiego tytulu, iz lubil na nim siadac pewnie pies wlasciciela. Bedzie to samochod, ktory straci swoj org lakier na rzecz ... tego limitowanego z BMW X5 M (Le Mans Blue). Mam nadzieje ogolnie ze wszystko sie uda no i max to tak do Kwietnia 2012r. zloze Niunie! ;P Dlatego postanowilem przed rozpoczeciem prac go uwiecznic na focie i ogolnie chcialbym stopniowo dodawac jakies foty zeby zobrazowac sobie jak sie zmienia wszystko. :P Zdjecia zamieszcze doslownie lada dzien a na razie zycze przyjemnego podziwiania malego Rekinka. ;) :nana: A kiedys mam jeszcze taka cicha nadzieje ze jak juz Ja skoncze tworzyc to znajde i odwiedze Pana Dziadzia od "Trojki" i pokaze mu jak dbam "o Jego Byla"!!! HAHAHA!!! ;-) P O Z D R O . . . ;-)
-
http://www.schmiedmann.com/ sa tam nowe i uzywane czesci tylko do Bumy. Jak dobrze sie zakrecicie to moze Wam sie trafi z rozbitka badz uzywki jakis ladny komplet w orginale i kupicie za koszta! Trzeba tylko patrzec non stop i sledzic stronke bo tanie rzeczy ida z marszu! Np. kierownice 'M' - biora jak natchnieni ;)
-
Znowu jest Twin Turbo i znowu nie wystepuje z nim xdrive... A juz myslalem ... ;(