Przeczytałem cały temat i doszedłem do wniosku, że 700 zł za nową podstawę filtra oleju to trochę dużo, głównie chodziłoby mi o zaworek zwrotny, który boli i również moje BMW. W ASO samych zaworków nie dostaniemy, firma dla nas nie wykona, jak już pisał kolega wyżej... Więc może da się go zastąpić innym zaworkiem z innego modelu silnika BMW e46/39 lub zaworkiem z innego auta. Niemieckie auta mają to do siebie, że podzespoły silników robione często w jednym zakładzie. Do czego zmierzam, wiele detali jest tych samych firm, są do siebie podobne jeśli nie czasem takie same. Podstawa filtra oleju w M47 i M57 jest bardzo podobna, może zaworki są takie same ? W wersjach poliftowych, czyt. silnik M47N nie słychać na forach o problemie z którym wiele użytkowników 2.0d 136KM się boryka. Stąd moje pytanie, jak w tamtej podstawie jest rozwiązane zatrzymywanie oleju. Jak bardzo różni się podstawa z polifta od tej z przedliftu.? Jeżeli nie da rady zaadaptować całej podstawy to może sam zaworek uda się przełożyć, co zmniejszyłoby koszty naprawy. Jak jeszcze 700 zł byłbym w stanie zapłacić w ASO za podstawę filtra tak później nie chciałbym się niemiło zaskoczyć, że problem leży jeszcze np. w pompie oleju, oleju czy tam w zużytym silniku. Jest to niewątpliwie ryzyko i to dość kosztowne, bo 700 zł mógłbym zawsze inaczej spożytkować i nie żałować. Pytanie kieruje do osób posiadających np. BMW e46 z silnikiem M47N albo M57, gdzie kontrolka ciśnienia oleju gaśnie wraz z pierwszym obrotem wału, jeśli mielibyście możliwość sfotografowania, zaprezentowania podstaw filtra na forum to byłoby super. Być może istnieje patent na przełożenie owego feralnego zaworka i zredukowania kosztów wymiany.