Skocz do zawartości

sokl

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 320d 2004
  • Lokalizacja
    Wrocław/Szklarska Poręba
  • Zawód
    Projektant

Osiągnięcia sokl

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Kolego opcja przystosowania do RME odnośi się do jazdy na paliwie otrzymanym z estrów olejow roślinnych (czyli krótko mówiąc na rzepaku)- tu faktycznie zwykła guma dostaje w kość od takiego paliwa. Temat natomiast ma traktować o oleju opałowym, który jest w 100% ropopochodny.
  2. Witam, Chciałbym rozpocząć dyskusję nad stosowaniem oleju opalowego jako paliwa do diesli Bmw z układem common rail - w moim przypadku chodzi o sielnik M47N. Ja ze swojej strony dodam, że czyściłem (rozbierałem i myłem w myjce ultradzwiękowej) w silnku m21 (a więc dość leciwym) wtryski dwukrotnie: raz po zalaniu kiepskiego oleju napędowego, drugi raz po ponad 80 000 km przejechanych na opale (dolewany litr lub dwa oleju rzepakowego na bak dla poprawy smarowania). Generalnie nie widziałem jakiejś różnicy w zużyciu - w drugim przypadku lały dwie końcówki wtrysku ale ciężko mi jednoznacznie stwierdzić czy z powodu opału czy ze starości i zużycia. Rozważam próby stosowania opału w swoim nowym silniku z CR: -mam prawie nową (25000 km) pompę paliwa wysokiego ciśnienia - poprzednia padła -wtryski w super stanie - korekcje dawki blisko zera, zero problemów z nierówna pracą itp -mój przebieg roczny to około 45 000 km -mam dostęp do pewnego oleju opałowego -autem zamierzam pojeździć 4-5 lat Chciałbym aby ten wątek pozwolił na wymianę TECHNICZNYCH argumentów za i przeciw najlepiej popartymi swoimi doświadczeniami. Bez wypowiedzi w stylu: "masz bmw to powinieneś lać tylko v-power" lub "znajamy znajomego mojego dziadka zalał opał i przejechał 1.66 km po czym auto wybuchło". Kwoty za regenerację wtrysków są znane - może wyjdzie nam wspólnie, że obniżona trwałość ukladu (jeśli jest takowa) sprawi, że cała akcja jest bez sensu. A może oszczędności starczy na zapasowy komplet wtrysków? pozdrawiam
  3. sokl

    320d świeca żarowa

    Herezje Otóż aluminium ma znacznie większy współczynnik rozszerzalności cieplnej niż stal więc jeśli silnik jest rozgrzany to połączenie gwintowane świecy żarowej się luzuje bo głowica jest z aluminium a świeca ze stali. Oczywiście schłodzenie świecy dodatkowo pomoże.
  4. Klapki oczywiście wywalam. Jest to złe rozwiązanie i tyle. Panowie inżynierowie nie są nieomylni - pracuje w biurze projektowym budowy maszyn dla przemysłu ciężkiego i jakbyście wiedzieli jakie kwiatki czasem są wymyślane to byście się lekko przerazili. Dodatkowo potrzebuję porady jak sobie robotę zaplanować - mam do wymiany świece żarowe no i klapki do wywalania. Korzystając z opcji ściągniętego kolektora chce wykonać opcję maksimum - tj wymienić/naprawić wszystkie elementy którymi warto się zająć przy ściągniętym kolektorze. Szukałem ale nie znalazłem takiego tematu - warto założyć nowy? na razie mam taką listę która ma przygotować auto do zimy: 1. Klapki out 2. Świece żarowe 3. Wężyki podciśnienia zamiana na silikonowe 4. Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia 5. Czyszczenie zaworu EGR i chłodniczki spalin (warto?) 6. Wymiana (obu?) termostatów - z tego co zauważyłem auto nie trzyma temperatury w pionie - pod małym obciążeniem spada do jednej kreski. 7. wymiana płynu chłodniczego Dodatkowo planuje przeczyścić intercooler, wymienić filtr powietrza i paliwa. Zmienić płyn do wspomagania i olej w automacie (prawdopodobnie mam uszkodzony czujnik poziomu oleju w skrzyni - brak wskazania w INPIe na diagnostyce tj pasek odpowiedzialny za poziom jest "pusty" - ale błędu żadnego nie ma. pozdrawiam
  5. Auto kupiłem. Diagnozowalem u kolegi M-ka. Klapki sprawdzę bo i tak muszę ściągnąć kolektor - trzy świece żarowe do wymiany. pozdrawiam
  6. Pytanko: czy ten egzemplarz (po nr VIN) jest już po modernizacji kolektora dolotowego - podobno coś tam zmieniali z klapkami w 2004 roku?
  7. Dziś oglądałem: i tak: -auto faktycznie doinwestowane - są rachunki na wszystko co robił. Auto robione w serwisie u Czarka na Legnickiej we Wrocławiu (znam warsztat - całkiem dobry) -kilka dni temu robione sprawdzanie przed zakupowe w ASO BMW we Wrocławiu - jest wystawiony certyfikat, który można potwierdzić -zawieszenie cichuteńkie na kostce wrocławskiej -Skrzynie biegów, olej podobno nie wymieniany ale chodzi bardzo dobrze - ale sprawdzałem tylko na ciepło. -Silnik: z tego co widziałem suchy - po krótkiej jeździe nie stwierdziłem żadnych problemów. Co ciekawe właściciel twierdzi, że klapki z kolektora nie były usuwane. -wnętrze: kierownica i gałka faktycznie wytarta - ale nie wiem co o tym sądzić Był bity - wymienione zostały maska, błotniki, reflektory i zderzak - widziałem zdjęcia przed wypadkiem - lekka stłuczka. Co ciekawe podczas stłuczki poleciały podobno poduszki pod silnikiem. Tylni zderzak ma urwany zatrzask po jednej stronie od jakiś parkingowych akcji. Wyposażenie (no trochę golas to jest): wszystko sprawne - podobno trzeba zrobić serwis webasto bo nie był robiony przez tego właściciela. Cena początkowo wynosiła 25500 ale sprzedający twierdzi, że nie ma szans za tyle sprzedać. Cena po targach to 20500. Kurde sam nie wiem.
  8. Hmm - jutro będę oglądał to postaram się ocenić realny przebieg - staram się nie przekreślać auta ze względu na wyślizganie: sam strasznie niszczę samochody obrączką. Muszę dobrze wybadać skrzynię bo do niej mam największe obawy.
  9. Witam, Jak myślicie warto? http://allegro.pl/bmw-320d-tiptronic-webasto-8-air-bag-i2735414833.html Zastanawia mnie jak dobrze dołożone jest to webasto. Pozdrawiam Piotr Numer podwozia WBAAP71020PN48786 Kod typu AP71 Typ 320D (EUR) Typoszereg E E46 (3FL) Seria 3 Rodzaj konstrukcji TOUR Układ kierowniczy LL Drzwi 5 Silnik M47DO1 Pojemność skokowa 2.00 Moc 110 Napęd HECK Skrzynia biegów AUT Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317) Tapicerka STOFF JACQUARD/ANTHRAZIT (H9AT) Data prod. 2004-05-26 Wyposażenie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatyczna skrzynia biegów S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Hak holowniczy ze zdejmowaną głowicą S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow. S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz. S386A DACHRELING Reling dachowy S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S638A AUTOTELEFON PROFESSIONAL Telefon samochodowy Professional S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43) L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Dodatkowe napełnienie zbiorn. na eksport S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP S940A SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG Wyposażenie na życzenie Klienta S941A EXTERNE NACHRUESTUNG Dummy-SALAPA P972A COMFORT PAKET Pakiet komfort Wyposażenie seryjne Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy S2AAA LM RAEDER ELLIPSOIDSTYLING 46 Obr. BMW, st. le. styl. elips. 46 S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki
  10. sokl

    524 e34 diesel.

    Generalnie nie warto pchać się w wydumki/przeróbki i inne nie oryginały - 524 z 93 zdecydowanie się do takich zalicza - nie było już e34 z takim silnikiem w tym roczniku. pozdrawiam
  11. Gdzieś czytałem żeby nie używać smaru do wciskania tulei tylko talku. Smar reaguje z gumą tulei.
  12. Właściwie to kolega powyżej ma rację - tak to trochę wróżenie z fusów. W tym zawieszeniu i przeniesieniu napędu jest tyle elementów które mogą hałasować, że najlepiej właśnie na szarpaki pojechać. A i czasem to nie pomaga - np niektóre luzy można odkryć tylko przy odciążonym zawieszeniu (na podnośniku). pozdrawiam i życzę jakieś małokosztownej diagnozy zawieszenia/napędu
  13. Jest kilka opcji - ja stawiam na tuleje tylnej belki lub elastyczny łącznik wału. pozdrawiam
  14. Dziś wybili mi trójkątną szybę w tylnich drzwiach :/ Jakby ktoś wiedział jak sobie z tym poradzić to zapraszam do wątku: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=137328 Oprócz problemów z poprzednich postów doszedł jeszcze jeden: tempomat: Nie działa. Objawy są takie, że gdy jadę np 60km/h to wciskając lub popychając od siebie manetkę tempomatu jedyną reakcją jest chwilowe zwiększenie obrotów silnika - taka jakby "przygazówka". Prędkość nie jest utrzymywana. pozdrawiam Piotrek
  15. Witam Sprawa wygląda tak, że ukradli mi dzisiaj radio (sic!). Wybili trójkątną szybkę w tylnich drzwiach (e34 524td sedan 1990r). Czy jest jakiś prosty sposób na wymianę tej szybki? Jak wyjąć tą szybkę gdy pojadę na szrot by ją kupić? Bardzo proszę o jakieś wskazówki - tak mi popsuła dzień ta małpa co radio ukradła, że aż ręce opadają. Świeżo kupione auto, radio jakieś denver i taka kicha... pozdrawiam i jednocześnie zapraszam do wątku o innych naprawach w moim aucie viewtopic.php?f=71&t=137071 Piotrek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.