Skocz do zawartości

haki24

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 323Ci

Osiągnięcia haki24

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. haki24

    Montaż haka holowniczego

    Na mój gust to trochę mały samochód masz do ciągnięcia przyczepy Podstawowa rzecz sprawdź dowód rejestracyjny i pozycję Q1 i znajdziesz odpowiedz ile możesz ciągnąć na haku.
  2. haki24

    Montaż haka holowniczego

    Oj przyznam się że jest to dośc duży jamnik :D Jeśli chodzi o hak to możesz zakupić ten pierwszy w zupełności starczy uciąg ma około 2000 kg nacisk 85kg co do wiązki to już musisz sam zadecydować uniwersalna czy dedykowana. A jeszcze jedno jakie gniazdo ciebie interesuję 7 czy 13-pin Gdzie kupić to wejdź na wcześniejszy link Ile waży ta przyczepa 1200 czy 1600 kg
  3. Haka elektrycznego i chciałbyś go ręcznie schowasz to niestety Ci się nie uda.
  4. Elektryczny hak można kupić tylko w ASO albo na szrocie bez pełnego okablowania. Odradzam zakupu czegoś takiego.
  5. Podstawowa informacja kraj pochodzenia twojego bmw x5 jeśli jest to z USA to jest parę haczyków. Jeśli z Europy to jest ciekawiej i prościej. Hak elektryczny hmmmm jeśli występują ale o którym nie słyszałem można kupić tylko w ASO Hak wypinany Westfalia A40V najbardziej rozsądny to wydatek około 1700 zł mowa o nowym a nie używanym. Wiązka i tutaj wszystkich zaskoczę wiązka fabryczna kosztuję tylko 280 zł sposób montażu jest bardzo prosty jak zajmie wam 10 minut to jest huk.
  6. O rany hmmm HDS na Marsa montuję przeważnie uniwersalne moduły sterujące oświetlenie przyczepy. Jest to proste urządzenie które oszukuję całą elektronikę samochodu. Wiązka taka nie ma nic wspólnego z systemem elektronicznym samochodu. Wcześniej był jakiś post że do E39 można kupić wiązkę dedykowaną za 150 zł co jest bzdurą może pomyliłeś z modelem e36 to bym się zgodził. Wszystkie wiązki do E39 od początku produkcji miały sterowniki firmy siemens . Montaż wiązki uniwersalnej z modułem wiąże się z wieloma niegodnościami i o wiele szybciej szwankują niż wiązki dedykowane. Wiązka dedykowana do e39 jest montowana na fabrycznych konektorach do tego jest prowadzony przewód z bezpośrednim zasilaniem z akumulatora oraz część przewodów mieści się pod konsolą od strony pasażera. Koszt takiej wiązki to wydatek około 400 zł produkt nie jest z firmy brink bosal czy westfalia bo tam starczy Ci na 60% ceny ale firmy zewnętrznej która dostarcza na spory rynek w Niemczech. W razie pytan służę pomocą Janusz
  7. Na zachodzie haki holownicze bardzo często są stosowane do bagażników na rowery i nie do końca nie można się sugerować że każdy samochód z hakiem targa wielkie przyczepy. Czy dany samochód dużo ciągnął przyczepę i był katowany można dość szybko zweryfikować. Sprawdzić stan kuli haka czy jest mocno zużyta lub mocno wypolerowana. Kolejnym puntem do sprawdzenia jest zamontowanie główki haka i sprawdzenie czy nie pojawiają się delikatne luz w korpusie mocującym. Jeśli hak ma luzy to już mamy odpowiedz czy auto ma spory przebieg.
  8. Haki firmy Westfalia montowane na głównym montażu aut mają zupełnie inną numerację katalogową niż na rynku wtórnym u monterów lub dystrybutorów haków. Wiązki haka holowniczego jest w 100% zintegrowana z całym systemem elektronicznym auta.
  9. haki24

    Montaż haka holowniczego

    Jaki hak ciebie interesuję ma to być prosta konstrukcja z kulą mocowaną na 2-śruby czy jakiś konkretny automat. Jeśli chodzi o hak na 2-śruby to polecam master-hak cena około 340 zł konstrukcja solidna sposób montażu bez problemu podobni jest z auto-hakiem zakup haka firm np brink bosal jest tylko przepłacaniem kasy. http://haki24.pl/index.php?k=find_ajax&p=500605 Co do automatów najbardziej rozsądnym rozwiązaniem jest hak firmy Westfalia ale ceny są mega wysokie i można zamontować hak bez widocznego cięcia zderzaka i bez stosowania klapki. Kolejną firmą którą można polecić to jest Brink lub Bosal ale z tą ostatnią firmą radził bym uważać mają bardzo delikatne mechanizmy. http://haki24.pl/index.php?k=find_ajax&p=507036 Wiązka w tym roczniku masz do wyboru wiązka uniwersalna ze sterownikiem elektronicznym cena około 230 zł albo wiązka fabryczna cena +/- 400 zł jest t produkt zewnętrznej firmy. Montaż haka do e39 jest bardzo prosty podstawą jest demontaż zderzaka i usunięcie amortyzatorów w zderzaku. W części zderzaka trzeba trochę podciąć aluminiową belkę to samo dotyczy dolnej krawędźi zderzaka
  10. haki24

    Montaż haka holowniczego

    Zacznijmy od głównej sprawy do jakiego modelu BMW chcesz zamontować hak holowniczy. Jesli jest to model E39 sedan to jest kilka pułapek. Nie daj się skusić na to że np od Kombi założysz do sedana lub odwrotnie hak może założysz ale bez zderzaka. Cięcie zderzaka kolejny spór i mity we wszystkich modelach e39 są cięte zderzaki lub podcinane a w hakach takich firm jak Westfalia Oris Bosal czy Brink można zastosować oryginalne klapki dotyczy to haków automatycznych. Wiem że na rynku są oszołomy co oferują haki niby bez cięcia zderzaka no jeśli ktoś twierdzi że dolna krawędź nie jest zderzakiem ale czymś innym to w jego mniemaniu będzie hak bez cięcia. Są też takie produkty z bardzo wyprofilowanym wspornikiem do kuli i kosmicznym uciągiem przyznam się że taki hak nie spełnia podstawowych wymogów bezpieczeństwa. Po za tym jeśli hak będzie wykonany przez firmę X która produkuję pod dyktando klientów to wtenczas mamy do czynienia z bublem. Aha jescze jedno wspornik haka nie może być niżej nić ucho do holowania lub tłumik bo inaczej hakiem będziecie zaliczać wszystkie spowalniacze i krawęzniki a nie jest to zbyt miłe. Co do elektryki model e39 sedan jest podział 95-00 oraz 00-03r. i wszystkie modele od początku produkcji w zestawie elektrycznym dedykowanym mamy sterownik elektroniczny kiedyś to było na Simensie. Są tacy że montują zwykłe kable i twierdzą że to chodzi no może jeśli masz jakąś ubogą wersję natomiast w modelach od 00-03 czegoś takiego już się nie podłączy. Wiązka specyficzna łączona na oryginalnych konektorach kosztuję około 450 zł Co do chłodnicy przez 14 lat nigdy nie słyszałem żeby w modelach BMW trzeba było zmieniać chłodnice itp takie zabiegi są ale w Mercedesach ale z XXI wieku czyli wszystkie nowe auta. E, ML itp Co do producenta może nie powinienem tego mówić ale jest to średnia niższa półka jakoś hmmm różnie bywa. Co do sprzedawcy na aledrogo to uważajcie na niego to są tylko podawacze co nie mają żadnego pojęcia o hakach szczują rabatami ale jak jest coś nie tak to są bardzo nie mili i spławiają . Skąd wiem o tuż ostatnio jest wysyp przypadków a kupiłem tam hak + wiązka ale do systemu CAN wciskają zwykłe kable i mówią że będzie to działać sory ale jest to mało poważne zachowanie. Mają kilkanaście negatywów które po namowie z kupującym usuwają Pamiętajcie hak to nie bajka. Hak to jest bezpieczeństwo moje i jak i wasze. Już miałem okazję widzieć przypadek jak przyczepka leci sama jest to widok mało przyjemny kierowca był po fakcie mega zestresowany a hak z najniższej półki to była tylko sztuka kawałek kulki i cienkościenna rurka. Profesjonalny hak z homologacją EC do E39 waży prawie 20 kg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.