
kemer85
Zarejestrowani-
Postów
24 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O kemer85
- Urodziny 25.04.1985
Informacje osobiste
-
Moje BMW
F11 525d czips 270KM/500Nm
-
Lokalizacja
Kirchdorf
Osiągnięcia kemer85
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Witam, w roli formalności proszę o sprawdzenie akcji serwisowej dla ...D699123. Byłem tu 23 stycznia https://www.reisacher.de/bmw/unternehmen/standorte/memmingen/ po otrzymaniu listu o akcji serwisowej i podałem dane kontaktowe i powiedzieli, że może marzec, kwiecień i kazali czekać na telefon.
-
Witam, a mnie przysłali takie coś: Dziwne bo chłodnica AGR była wymieniana na akcji serwisowej przez poprzedniego właściciela co specjalnie sprawdzałem przed kupnem auta.
-
Witam, w sumie racja, założyć raz nowe i mieć spokój tym bardziej, że mam założone na te inne felgi opony całoroczne. Nowe czujniki ciśnienia trzeba zaprogramować?
-
Witam, aby nie zakładać nowego tematu piszę tutaj. Obecnie mam założone do F11 525d 2014 rok felgi Styling 328 z oponami Hankook Kinergy które średnio mi się podobają dlatego kupilem całe koła Styling 329 Turbinenstyling ale opony do wyrzucenia i są z przedlifta czyli nie mają czyjników ciśnienia w kołach bo mają gumowe zwykłe wentyle i tu moje pytania. 1. Czy felgi pod czyjniki ciśnienia są jakoś inaczej wykonane pod miejsce na nie czy są takie same? 2. Czy mogę z tych Styling 328 przełożyć czujniki siśnienia do tych Styling 329 z przedlifta?
-
Witam, ja już w drugim F11 robiłem tutaj aktualizację sterowników, wgrali nowe mapy nawigacji, dokodowali nieaktywne funkcje i wgrali inny program na silnik i skrzynię https://mobilecoders.pl/ Polecam.
-
Witam, i stało się, powolne miejskie toczenie się oto co się zapaliło: Nie pomogła nawet szybka jazda autostradą tak z półtorej godziny z taką prędkością, komp nałapał chyba za dużo błedów: Kupiłem więc za namową kolegi w ATU(taka sieć warsztatów w DE) taki oto środek: No to lecimy. Maska w górę, długa przedłużka, warto odkręcić wspornik mocowania zbiorniczka płynu kierowniczego od karoseri i od niego sam zbiorniczek i opuścić go w dół zyskując więcej miejsca. Potrzebny był też specjalny klucz do sondy, który za sześciopak piwa pożyczyliśmy z ATU, nasze samoróbki nie dawały rady, wyginały się. Ten płyn najlepiej wlać do tzw. ropownika i za pomocą wężyka wtrysnąć go do filtra, myslę że środki w sprayu też dały by radę. My się trochę gimnastykowaliśmy żeby go wtrysnąć bo miejsca nie było za wiele. Znajomy mi go polecił bo używali go w warsztacie, z tym że on w sklepie kosztował 10 ojro a oni kasowali 300 ojro za usługę czyszczenia. Trzeba go było wtrysnąć i poczekać 20 min, zanim go wprowadziliśmy całego 500ml to i tak tyle nam się zeszło. Potem wkręcić sondę, przykręcić wspornik i zbiorniczek. Po zapaleniu silnika dosłownie piana szła z wydechu, poł godziny na autostradę i spowrotem. Na drugi dzień znajomy z pracy pokasował mi błędy i uruchomił procedurę wypalania filta i co najmniej 20 min i co najmniej 2000 obr/min tak trzeba było jechać. Całkiem fajny ten program Carly for BMW. Na razie spokój z DPF, zobaczymy jak długo? Zapytowywuję się, gdzie ta ekologia? Rury usmolone od tego środka i od tego co wyczyścił, i tak wszystko poszło w atmosferę. Pozdrawiam!
-
Witam, mam zamiar trochę podnieść moc, tu: http://www.tune-up.pl/ w granicach 280-290 KM.
-
Witam, przedstawiam mój najnowszy nabytek jakim jest E91 330d Touring w automacie. Kupione w Monachium w jednym z tamtejszych komisów. Rozkodowany VIN: VIN: WBAVU91090KT18293 Type code: VU91 Model: 330D OL (EUR) E-F-R series: E91 Series: 3 Type: TOUR Steering: LL Doors: 5 Engine: M57/T2 Displacement: 3.00 Power: 170 (231 hp) Drive: HECK Transmission: AUT Paint code: 354 - TITANSILBER METALLIC Upholstery code: LCB8 - LEDER DAKOTA/TER Prod.date: 2008-04-08 S1CB ACEA / CO2 scope S1CD Brake Energy Regeneration S2CY BMW light alloy wheel, spider spoke 158 S3AC Trailer coupling S4AB Fine wood trim burr walnut S4AE Armrest front, retractable S4UA Partially electric seat adjustment S6AA BMW TeleServices S6AB Control, Teleservices S6FL USB/audio interface P7R7 Innovation package P7RS Package Comfort S7SP Navi Professional/m.-ph.prep. Bluetooth S8SC Telematics access request,country-spec. S8SP Control unit COP S205 Automatic transmission S217 Active steering S249 Multifunction f steering wheel S255 Sports leather steering wheel S313 Fold-in outside mirror S320 Deleted, model lettering S321 Exterior parts in vehicle colour S322 Comfort access S358 Climate comfort windscreen S418 Luggage compartment package S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S431 Interior rear-view mirror with auto dip S481 Sports seat S488 Lumbar support, driver and passenger S493 Storage compartment package S494 Seat heating driver/passenger S502 Headlight cleaning system S508 Park Distance Control (PDC) S520 Fog lights S521 Rain sensor S522 Xenon Light S524 Adaptive Headlights S534 Automatic air conditioning S544 Cruise control with brake function S548 Kilometre speedo S563 Light package S609 Navigation system, Professional S612 BMW Assist S616 BMW Online S620 Voice control S633 Preparation, mobile phone, Business S676 HiFi speaker system L801 NATIONAL VERSION GERMANY S851 Language version German S863 Dealer List Europe S879 Operating instructions German http://i68.tinypic.com/nz3vaa.jpg http://i65.tinypic.com/2u5yn93.jpg http://i66.tinypic.com/vet1jb.jpg http://i68.tinypic.com/wkoh8k.jpg http://i65.tinypic.com/w2d6ao.jpg http://i68.tinypic.com/30u7i8l.jpg http://i68.tinypic.com/4iyjjc.jpg http://i68.tinypic.com/5131qq.jpg http://i65.tinypic.com/2wqzz3s.jpg http://i64.tinypic.com/9hrq5f.jpg http://i68.tinypic.com/20ts8bm.jpg Trochę się działo z autem przez ostatni czas. Mianowicie wymieniłem filtr paliwa: http://i63.tinypic.com/29deeiq.jpg Podejrzewam że siedział tam długo lub nawet od nowości. Niemiaszki nie skłonni do wymieniania czegoś ot tak, no chyba że się zepsuje lub zapali się jakaś kontrolka. Powietrza i kabiny: Filtr powietrza stary był chyba źle założony bo był pęknięty z jednej strony od przepływki, ale na pewno był stary bo twardy papier. Podczas wymiany zauważyłem coś takiego: To była szybka akcja 3h z popijaniem piwka we dwóch i: http://i64.tinypic.com/2mxogn.jpg Pod kolektorem wszystko zawalone olejem cieknącym spod klapek. http://i68.tinypic.com/kbydxt.jpg 40 parę ojro i wylądowały zaślepki. A klapki są tu: http://i68.tinypic.com/2q0koq8.jpg Okleiłem też tylne lampy folią: http://i66.tinypic.com/2r57ups.jpg Wczoraj wymieniliśmy olej, tu zestaw z płukanką TEC. Wlaliśmy 8 litrów. Miał tu wlecieć Millers ale powariowali z ceną do tego wysyłka do DE już i tak przepłaciłem za płukankę. Olej dzisiaj jak sprawdzałem stan po płukance TEC wygląda tak: jest po prostu żółty. Aha i wymyłem silnik od strony kolektora ssącego.
-
e92 325i brak spalania mieszanki na 4,5,6 cylindrze
kemer85 odpowiedział(a) na wrobelos temat w E90, E91, E92, E93
Witam! Spróbuj tu zadzwonić: http://www.klinika-bmw.pl/ byłem, widziałem i wydają się kumaci goście, może pomogą. -
[E60] 530d Usunięcie klapek z kolektora ssącego-foto relacja
kemer85 odpowiedział(a) na guzior2 temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Witam! Postanowiłem i ja odgrzebać temat klapek. Posiadam kombi z czerwca 2004 roku i w tej chwili ma nalatane podobno 278607 km. W weekend zabrałem się za wymianę kolektora ssącego na nowy. Naczytałem się o wyrzucaniu tych klapek zawirowań i ja wybrałem wymianę na nowy kolektor. Poniżej fotki z wymiany: Klapki może są udoskonalone ale po pewnym czasie znacząco puszczają olej i pod kolektorem jest wszystko w nim umazane: świece żarowe, ich sterownik i przewody i cała reszta. Wymieniłem też wężyki podciśnień na te o oplocie (tu zaczynam) i elektrozawory ale tylko jeden bo się okazało, że jest ich 3. Zostało wymyć tam silnik i sprawdzić resztę zaworków podciśnień. Czasami wywala mi błędy 1 i 6 świecy żarowej i teraz sobie myślę, że to przez ten olej bo umorusane tam było wszystko. http://i58.tinypic.com/10eea36.jpg Tu stary kolektor z roku 2004 ale wszystkie klapki całe i bez luzów i wcale nie takie brudne, w środku kolektora też nie ma za dużo syfu. Jedynie co zauważyłem to cięgno od sterowania klapkami było sporo luźniejsze od tego w nowym. http://i57.tinypic.com/1676pv6.jpg Widok samej klapki http://i60.tinypic.com/3499jk6.jpg http://i58.tinypic.com/adyu.jpg -
Witam! Postanowiłem odgrzebać stary temat, gdyż u mnie po zdjęciu kierownicy przestały działać skrętne xenony. Zakupiłem inną kierownicę i chciałem ją przełożyć i oczywiście odpiąłem minusową klemę z akumulatora i zabrałem się do roboty ale okazało się, że ta inna kierownica nie pasuje bo w tej mojej są dodatkowe moduły do skrętnego xenonu - myślałem przełożyć same przyciski ale nawet nie da się jej przykręcić bo jest zupełnie inna. Po tym zabiegu jak poskładałem wszystko i podpiąłem klemę nie świeci się zielona dioda obok pozycji "A" i na A się nawet nie zapalają a na normalnie krótkich świecą światła. Co to może być? Posiadam zdjęcia ale w tej chili nie mam za bardzo dużo czasu - wieczorem mogę podrzucić.
-
Witam! Postanowiłem i ja zaprezentować Wam moje obecne autko. BMW E46 320d z czerwca 1999 roku. Oto rozkodowany numer nadwozia VIN Wartość Numer podwozia WBAAL71060CA46711 Kod typu AL71 Typ 320D (EUR) Typoszereg E E46 (4) Seria 3 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 4 Silnik M47 Pojemność skokowa 2.00 Moc 100 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor MEERGRUEN METALLIC (393) Tapicerka STOFF FLOCK RAUTE/GRAU (E3TT) Data prod. 1999-06-30 Wyposażenie Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna S660A RADIO BMW REVERSE Radio BMW Reverse (C42) L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn. Wyposażenie seryjne Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK) S305A REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING Pilot do zamka centralnego S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów S832A BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT akumulator w bagażniku Auto weszło w moje posiadanie we wrześniu 2011 roku. Zamieniłem się za VW Golfa IV. Oto parę zdjęć zaraz po zamianie: Tu jak wymieniam filtry: http://i41.tinypic.com/309rpl0.jpg Zdjęcia środka: http://i39.tinypic.com/rvzmmv.jpg A co mi tam. Postanowiłem przybliżyć historię wszystkich moich aut od początku. Pierwsze było BMW E34 520i 24V 150 KM z listopada 1991 roku. (kwiecień 2007) http://i40.tinypic.com/2qktu1w.jpg Zrażony zwykłym gazem w BMW kupiłem Seata Toledo I z 1997 roku 1.9 TDI 110KM, z wagą niewiele ponad tonę robił robotę na drodze. (kwiecień 2008). Seatem do tej pory jeździ brat po Lublinie. http://i42.tinypic.com/2mglaph.jpg Niestety i tak brakowało mi BMW więc kupiłem kolejne E34 525i 24V 192 KM z końca 1994 roku. (maj 2009) http://i42.tinypic.com/551gy9.jpg Okazyjnie potem udało się kupić E34 530i V8 218 KM z lutego 1993 roku. (maj 2010) Dźwięku V8-mki do tej pory nie zapomnę. http://i44.tinypic.com/zk1kwm.jpg To jeszcze obie E34 http://i42.tinypic.com/p61ed.jpg Potem brat wyjechał i zabrał auto wiec zmuszony byłem kupić auto do codziennej jazdy. Wybór padł na VW Golfa IV z 2000 roku 1.9 TDI 90 KM. (październik 2010) http://i41.tinypic.com/bfjjgl.jpg Dobra koniec sentymentów. Teraz zdjęcia E46 http://i39.tinypic.com/20p78np.jpg http://i42.tinypic.com/35lu29x.jpg http://i41.tinypic.com/e0312p.jpg http://i41.tinypic.com/iopzpg.jpg http://i44.tinypic.com/x3ebo6.jpg http://i40.tinypic.com/6rkqcw.jpg http://i39.tinypic.com/dgsykw.jpg http://i42.tinypic.com/2i9jfqv.jpg http://i44.tinypic.com/20krthl.jpg http://i41.tinypic.com/5mi7w7.jpg http://i40.tinypic.com/vwuyy1.jpg http://i44.tinypic.com/2ue4b28.jpg http://i40.tinypic.com/2le2n4g.jpg W przyszłości będzie na pewno więcej zdjęć w różnych plenerach. Pozdrawiam!
-
Witam! Postanowiłem i ja opisać swój problem z ukręconymi świecami żarowymi. Fakt, że są ukręcone zauważyłem już jakiś czas temu demontując kolektor ssący w innym celu. Wtedy udało się wykręcić jedną pierwszą od chłodnicy, dwie pozostałe już były urwane i kręciły się w miejscu, ostatnia ani drgnęła to ją zostawiłem. Teraz przyszły duże mrozy i auto w garażu paliło a jak pojechałem do pracy po ośmiu godzinach stania na mrozie już nie. Po obdzwonieniu okolicznych warsztatów i usłyszeniu "Panie głowicę trzeba ściągać" wybrałem się do Pana Stanisława Makiewicza (Rzgów, ul. Rawska 13). Jak się okazało tylko jedna świeca odkręciła się ( ta pierwsza co i ja ją odkręciłem i tylko ona po sprawdzeniu grzała reszta była spalona) a pozostałe dwie już były zarwane, natomiast czwarta też się zarwała. To co udało mi się podejrzeć to to, że rozwiercają całą świecę w tym miejscu, gdzie jest gwint w taki sposób, że reszta gwintu pozostaje w głowicy i da się wyciągnąć szczypcami. To co zostaje nie wpada do cylindra bo zostaje sam żarnik ten co się nagrzewa z kawałkiem świecy tuż za gwintem. Po poprawieniu gwintu specjalnym gwintownikiem można już montować świecę nasmarowaną środkiem zapobiegającym dalszemu zapiekaniu. Pan powiedział, że tak jest najlepiej ją rozwiercić bo są tak zapieczone zazwyczaj, że próby spawania do nich nakrętek lub nawiercania środka i próbowania odkręcić lewym gwintownikiem nie zdają egzaminu. Pozdrawiam! Mam nadzieję, że komuś pomogłem.
-
Witam! Przykład z dzisiejszego dnia. Rano -3 w garażu, odpaliło od razu. Dojechałem do pracy 26km w jedną stronę, zgasiłem. Po 8 godzinach stania na mrozie -12 stopni ja do samochodu łechtu, łechtu, rechu, rechu i nic. Kręciłem aż do zajechania aku. Dobrze, że trafił się jakiś poczciwy chłopina i mnie trochę pociągnął po przyzakładowym parkingu i ruszyło. Byłem mega zaskoczony, że będą takie problemy. I chyba są bo całą drogę do domu paliła mi się kontrolka DDE od świec żarowych. Co to może być? Pozdrawiam!
-
Witam! Z tymi łożyskami to bywa różnie. Postanowiłem opisać mój przypadek. Jeszcze w październiku poleciała mi tuleja metalowo gumowa na tylnym lewym wzdłużnym wahaczu. Wymienili mi to w warsztacie. Ładnie pięknie nie widziałem tego bo zastawiłem auto. Teraz coś bardzo mi zaczęło klekotać znowu w tylnym lewym kole. Pojechałem na stację diagnostyczną a tu łożysko ma duże luzy i to ono się tłucze. Kupiłem łożysko SKF za 130 zł i wczoraj byłem u mechanika. A tu trzeba było odkręcić cały lewy tylny wzdłużny wahacz z półosią i tak się zapiekła półoś w piaście, że ani drgnie. Postawiliśmy piastą do góry nalaliśmy odrdzewiaczy itp. rzeczy i zostawiliśmy bo poduchy pod silnikiem jeszcze były do wymiany i takie tam. Potem palnikiem do czerwoności piastę, młot 5-kilowy i dopiero poszło. Reasumując w tamtym warsztacie rozwalili to łożysko próbując odkręcić wahacz wymieniając tą tuleje. A teraz nie było wyjścia, trzeba było rozprawić się z tą półosią zapieczoną w piaście chcąc wymienić łożysko. Jednakże ja tego tak nie zostawię. Warsztat na tej samej ulicy a jeżdżę 10km dalej teraz do mechanika a nie do wymieniaczy części. Pozdrawiam!