Skocz do zawartości

jupi1981

Zarejestrowani
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O jupi1981

  • Urodziny 18.08.1980

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 318TI M44B19 1998
  • Lokalizacja
    Grupa Lokalna Galaktyk

Osiągnięcia jupi1981

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Nawet o tym nie myśl, mój kolega dobre parę lat temu tak zrobił i silnik był do wymiany, pocharatal panewki, bardziej opłacał się zakup używanego silnika niż remont.
  2. Mały Update: na dzień: 07.09.2016 zero błędów :-) Przy każdym zdjęciu w lewym górnym rogu jest lupa, zdjęcia można powiększyć dwa razy. 1 Bledy sterownika ABS ASC, jakie pokazywała INPA http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-1168599356-1.jpg 2 Bledy sterownika ABS ASC, jakie pokazywała INPA http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-1366197383-1.jpg 3 Lokalizujemy sterownik ABS, ASC http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-623612063-1.jpg 4 Odkręcamy cztery śruby "gwiazdki",pasuje zwykła nasadka oczkowa 4mm http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-1707231758-1.jpg 5 Niestety sterownika nie wyciągniemy, trzeba odkręcić trzy przewody hamulcowe http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-1712112767-1.jpg 6 Odkręcamy przewody hamulcowe i szybko wyjmujemy sterownik, z otworów w bloku pompy będzie się sączył płyn hamulcowy, przewody wkładamy na swoje miejsce i dokręcamy tak aby płyn nie wyciekał. http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-698520901-1.jpg 7 Sterownik mamy wyjęty.Teraz trzeba go rozciąć, ja użyłem do tego noża do tapet, ostrożnie rozcinamy brzegi uważając aby nie uszkodzić wnętrza sterownika. http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-230345904-1.jpg 8 Trzeba ostrożnie obchodzić się z ta strona, aby nie poodrywać ferrytów. http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-618088074-1.jpg 9 Miejsca w których najczęściej występują zimne luty. Foto zapożyczone z internetu. http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-456864602-1.jpg 10 Sterownik od wewnątrz. http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-441798880-1.jpg 11 Lokalizujemy zimne luty, widać je bardzo dobrze. http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-1065573082-1.jpg 12 Poprawiamy luty. http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-634716337-1.jpg 13 Najlepiej poprawić wszystkie luty pokazane na wcześniejszym foto. http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-984270112-1.jpg 14 Poprawione zimne luty. http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-889303545-1.jpg http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-516440044-1.jpg http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-609873039-1.jpg 15 Czyścimy elementy które rozcinaliśmy i łączymy je w moim przypadku silikonem. http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-178542936-1.jpg 16 Sterownik gotowy do zamontowania w aucie. U mnie po zamontowaniu i przejechaniu się z 20m błąd nadal występował. Po wykasowani INPA, kontrolki zgasły :-) http://img1.autocentrum.pl/_awc.galerie-993083708-1.jpg 17 Na koniec odpowietrzamy układ i cieszymy się sprawnym jego działaniem, zaoszczędzonymi pieniędzmi i satysfakcja samodzielnej naprawy. Pozdrawiam Piotr.
  3. Przeczyść dysze za pomocą przewodu np AWG16 lub linki rowerowej, z plecionki odseparuj jeden drut i nim przebij to co zalega w spryskiwaczu, powinno pomóc, """To od czego będzie ten drugi króciec w pompce? Bo z pompki wychodzą 2 i myślałem ze jeden na prawą stronę drugi na lewą. Chyba, że jeden na przód i drugi na tył...:) """" Odp: Z pompki wychodzą 2 króćce: jeden na przód, drugi na tył.
  4. http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=CF91-EUR-06-1997-E36-BMW-325tds&diagId=51_2057
  5. http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=CG71-EUR-03-1998-E36-BMW-318ti&diagId=13_0416
  6. Ciekawe informacje na temat swiec: http://www.rezerwa126p.pl/warsztat/warsztat-elektryczny/45-wszystko-o-swiecach-zaplonowych Cytat z tej stronki: ### Źle dobrana do silnika np. zbyt gorąca świeca może być przyczyną samozapłonu, ponieważ jej elektrody będą się żarzyły, zbyt zimna będzie zakopcona i często zalana, oraz uniemożliwi wypalenie się osadu spalin. ### Pozdrawiam
  7. Sprawdź jakie masz świece, możliwe ze są nieodpowiednie do tego silnika.
  8. Uaktualniam, wlałem do układu chłodzenia pewien specyfik a mianowicie http://autorak.com.pl/dodatki/ITkuchlerdichter.pdf i problem znikł, wiec teraz wiem ze na 99,9% w aucie jest pęknięta głowica lub blok. uszczelka jest dobra bo sam wymieniałem. Pozdrawiam
  9. jupi1981

    Drzwi odstepy 320 coupe

    http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=172198
  10. Lub HB3 drogowe , HB4 mijania ( w kompakcie )
  11. Pytanie do tematu : czy można sprawdzić papierkiem lakmusowym czy w spalinach ( kroplach wody ) jest płyn chłodniczy ?? auto z katalizatorem dalej jestem w DE
  12. odkopuje mam taki sam problem i takie samo auto, rozwiązałeś problem ??
  13. Witam i dzięki za wszelkie info w tym temacie. Sprawdzałem w DIS i INPA, ze sterownikiem silnika jest wszystko OK ( tylko jak chodzi na 3 gary to pojawia się błąd ---- 42 knock sensor 2 --- ) Płynu nie ubywa wszystko OK Kompresje sprawdzę jak będę w PL ( w tej chwili jestem w DE )
  14. witam, świece wymieniałem 2 razy, pierwsze BKR6EK ngk, bez zmiany, ostatecznie siedzą DENSO IK20, bez zmiany dalej pali na 3 nie mam kopułki, przewody razem z cewka podmieniane ze sprawnego auta i bez zmian ściągałem pokrywę zaworów i wałek jest OK, na wszystkich krzywkach podobne zużycie ( ledwo wyczuwalne palcem )
  15. Jak w temacie, zaczeło się to około 6 miesięcy temu z początku nie regularnie i krótko tak z 5 sekund. Od 4 miesięcy za każdym razem tak z 10 sekund. Odpalam rano 3 cylindry jak już złapie 4-ty i zgaszę to ponowne odpalenie jest już OK, ale poczekam z 20 minut i pali na 3 cylindry ( silnik zimny,ciepły ) Sugestie ????
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.