Skocz do zawartości

daniel_

Zarejestrowani
  • Postów

    91
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    wa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia daniel_

Entuzjasta marki

Entuzjasta marki (6/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Dzięki za polecenie sklepu. Z przesyłka i polskim vatem wychodziłyby po ok 560zł szt. Zapewne bym się skusił ale zdążyłem przed odpowiedzią zamówić zamiennik marki Sidem po 320zł. Sidem to belgijski, rodzinny europejski producent części samochodowych, specjalizujący się w elementach układu kierowniczego i zawieszenia, takich jak wahacze, przeguby kulowe, przeguby osiowe i końcówki drążków. Jeden sklep twierdził, że nie pasują do zmienny sportowy układ kierowniczy, drugi że pasują. Nie mogąc pojąć co ma zmienny układ kierowniczy do wahacza zamówiłem. Wymiarowo jest oczywiście taki sam jak oryginał. Być może powinny różnić się sztywnością tulei. Ale co producent i tak mogłyby być różnice. Na pewno jest lepiej niż na starym wybitym oryginale. Jak długo, zobaczymy
  2. Gdzie tyle kosztuje? W Polsce mamy złotówki i cena brutto katalogowo wynosi 874zł a w popularnym sklepie z częściami do BMW podają 18% rabatu co daje 717zł.
  3. Widziałam ten Moog, ale tak jak piszesz cena bez sensu. Widzę jeszcze TRISCAN 8500 115096 za ok 350zł. Podają jako zamiennik do obu wersji xdrive. Trochę słaby wybór
  4. Że po numerach BMW są różne to widzę. Ale zamienniki niektóre podają, że ten sam do RWD/xdrive. Może różnią się tylko np sztywnością gumy a kształtem nie?Może ktoś doradzić sprawdzony zamiennik: xdrive Zmienny sportowy układ kierowniczy (S2VLA) 31106894667 31106894668 A o półoś pytam bo gdzieś chyba czytałem, że wbrew instrukcji da się wyjąć bez odkręcania. Ale mogę mylić.
  5. Potrzebuje wahacze do G20 330ix. Cena oryginałów nie za bardzo mi pasuje Szukam zamienników. Czy poniższe wahacze czymś faktycznie się różnią? Producenci zamienników których znalazłem mieszają tymi numerami trochę i niektórzy podają te same dla xdrive i RWD Ktoś zakłada jakiś sprawdzony zamiennik? Lemfordera nie mogę znaleźć. A może da i opłaca się wymienić same sworznie i tuleje? Tuleje podpowiadają się po tymi numerami, ale sworznie chyba niewymienne to one mają luz u mnie. xdrive Zmienny sportowy układ kierowniczy (S2VLA) 31106894667 31106894668 xdrive 31106894663 31106894664 RWD 31106894661 31106894662 I jeszcze pytanie, czy przy xdrive wahacz wyjdzie czy trzeba półoś odkręcić?
  6. Dochodzę do wniosku że benzynowych wtryskiwaczy się nie koduje. Może ktoś potwierdzić?
  7. Wziąłem się za samodzielną wymianę wtryskiwaczy. Przede włożeniem chciałem spisać kody IMA aby później zakodować. Tylko nie wiem które cyferki to kod IMA Nowe wtryskiwacz Bosch. Podpowiecie? 3szt mam gdzie wszystkie cyferki są identyczne a w jednym jest jedna inna. ISTĄ da radę zakodować? W instrukcji w ISTA mam grafiki zupełnie innych wtryskiwaczy. Jeśli ktoś może dokładnie wytłumaczyć kodowanie to byłbym wdzięczny
  8. Zamykanie tylnej klapy z przycisku w G21 raz działało, a trzy razy nie. Teraz wcale nie działa. Przycisk jest podwójny klapa + kłódka i żaden nie działa. podświetlanie jest. Z kabiny, z pilota i z gestu nogi chodzi bez problemu. Kupiłem używany przycisk i niestety również nie działa. Podpowiecie co może być przyczyną? Ewentualnie który przewód od czego jest aby może sprawdzić na krótko?
  9. Czy to możliwe że na grafice auta na liczniku zmienił się model felg? Auto mam od niedawna. Wg vinu powinienem na aucie mieć styling 793 wydaje mi sie że z takimi kołami była grafika na liczniku. Z takimi kołami pokazuje grafikę w vindekoderze oczywiście. Założyłem styling 791, lekko używane ale fabrycznie składane, z fabrycznymi oponami i czujnikami. I teraz, po jakimś czasie mam na grafice styling 791. To możliwe że w czujnikach jest zakodowany model felg i zmieniło grafikę? Nie byłem w żadnym serwisie tym autem.
  10. Jakbym miał 340 to bym się nie zastanawiał tylko brał 255 tył. Jakbym miał 318 to bym brał 4x225. A mam 330i Ale nadal nie wiem. Skoro dopuszcza 4x225 (przynajmniej zimą, a wg niektórych i latem) w 330i po co mi te 255 . Czy przy normalnej jeździe mi potrzebne 255. Drugie pytanie. We wzorze który mi się podoba w zamienniku wymyślili zestawy 8,5"+9,5" czyli po 0,5" szerzej niż oryginały. Zakładał ktoś na 8,5" oponę 225/40 i na 9,5" 245/35?Na zdjęciach to różnie wygląda. Zależy pewnie od modelu opony.
  11. W mojej homologacji jest jest podane tylko M+S dla tych samych. Niby dlaczego nie można by zamieniać przodu z tyłem przy identycznych kołach? To lepiej zetrzeć bardziej tył aby powstała różnica w średnicy?
  12. Potrzebuje kupić na lato felgi i opony 18" lub 19". Mam xdrive. Zastanawiam się po co mi te szersze koła na tyle latem. Przy RWD i dużej mocy to może i lepiej szerokie ale przy xdrivie przód pomoże:) Homologacja nawet dopuszcza 18" 4x225mm, ale tylko zimowe. Są jakieś przeciwskazania aby wstawić letnie 4x225mm? Gwarancji oczywiście nie mam. Ubezpieczyciele w Polsce podobno nie czepiają się zmian w granicach rozsądku. Zalety tej samej szerokości to łatwiejszy dobór opon, co sezon zamiana przodu z tyłem dla równomiernego zużycia przez co ekonomiczniejsze wykorzystanie opon. I może mniejsze opory przy węższej oponie. Oczywiście felgi tej samej szerokości to z zamiennika. Auto kupiłem na 17" zimowkach tej samej szerokości. Jakieś argumenty za i przeciw? Ktoś tak założył? Czy tu wszyscy ortodoksyjnie tylko homologowane opony?
  13. Będę miał G20 po kolizji z robitą lampą laserową. Czy po wymianie na inną, używaną, kupioną razem z modułami, podłączam kostki i wszytko działa? Czy trzeba coś adaptować, kodować? Ewentualnie tylko błędy skasować? Czy w Europie był tylko jeden rodzaj lamp laserowych? Czy były inne wersje w anglikach i USA które mogą próbować wcisnąć nieuczciwi handlarze? Oczywiście sprawdzę po numerach jak będę miał auto.
  14. Naciąłem wcześniej izolację podejrzanego przewodu przed wtyczkami aby sprawdzić czy we wtyczkach jest przejście i napięcie mierzyłem na przewodzie zaraz za wtyczką. Na akumulatorze mam 12,2V. Ale to chyba niezbyt ważne… Dobrałem się bez problemu do łączenia przewodów w kabinie ale tam wszystko ok. Podpiąłem zasilanie wiązki z tego miejsca i czujniki działają. Muszę jutro dokupić złączkę i podpiąć się pod boczny czujnik i tak zostanie. Po wiązce w komorze silnika nie widać nic bardzo niepokojącego. Przed wejściem do kabiny przewody są bez dodatkowej izolacji, trochę brudne ale ciężko tam się dostać aby obejrzeć je dokładniej. Mam nadzieję, że nie zaczną się pojawiać inne kwiatki związane z tą wiązką. Serdeczne dziękuje za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.