
galen
Zarejestrowani-
Postów
117 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Warszawa
Osiągnięcia galen
Entuzjasta marki (6/14)
0
Reputacja
-
No widzę jak wygląda. ;-) Jak poużywasz to napisz czy to jednak jakoś nie rysuje dachu i jakie prędkości z trumną rozwijasz przy takim rozwiązaniu... ;-) Dzięki i pozdrawiam
-
Witam! Jak to bywa w e38 padła mi pompa wody. Okazuje się, że objawy w postaci drgania silnika i zwiekszonego szarpania przy deliktanym ruszaniu występowaly juz od dawna, teraz po wymianie wszystkie zniknęly. Silnik pracuje ciszej i równiutko. Wymienilem pompe i pasek oczywiscie. Jednak, zeby bylo smieszniej okazuje się, ze ani w orginale, ani w podrobkach nie ma szansy znalezc tej pompy nowej. BMW zrobilo jakas zmiane i jedyne co mozna dostac, a co bez przerobek da sie wymienic to komplet pompa, + obudowa termostatu + termostat + jakies rury (zetwa taki). Niestety w katalogach firm produkujacych podrobki nie jest wyraznie napisane, ze do m60 czyli poczatkowych e38 nie ma tej pompy, chyba, ze juz wczesniej ta instalacje ktos przerabial. Tak wiec to, ze warsztat mowi, ze moze wam sprowadzic pompe za 430 PLN albo mniej w ciagu doby, to w wielu wypadkach nieprawda i sie o tym przekona dosc szybko. Moj sciagnal 4 sztuki z roznych zrodel, zanim dowiedzial sie co i jak. Tak wiec koszt wymiany na nowa dla tego silnika na pewno przekroczy 1500 PLN, albo alternatywnie przerobka tej, ktora jest dostepna. Moze te moje przygody uchronia kogos przed niepotrzebnym czekaniem przez pare dni na wlasciwa pompe. Galen
-
Jakbys mnial racje, to znaczy ze do BMW nie nalezy zakladac gazu ;-), za duze koszty wymiany wtryskow pozniej, zeby sie oplacalo jezdzic na gazie. Galen
-
Informacje komputera po francusku - proszę o pomoc
galen odpowiedział(a) na baxter temat w elektryka/elektronika ogólnie
Idzie idzie, podobno w roznych wersjach kompa roznie bywa, ale u szwagra w e39 z 96 roku ustawilismy bez wiekszych problemow. W mojej e38 to zupelnie ladnie chodzil carsoft 6.1, u szwagra nie podawal opisu bledow, wysiwtlal tylko przy module ze blad. Ale ustawienia zmienial. Polecic ci nikogo nie moge bo ja to sam robilem. ;-) Galen -
Pewnie da sie twoja instalacje jeszcze odrobine wyregulowac, albo nie masz w 100% sprawnej fury. Powinno ci wychodzic srednio 15-16 litrow. Ale nie ma sie tez co oszukiwac, wielu z nach tymi furami jezdzi z wiekszym spalaniem, a to sie nie chce jechac na regulacje, a to uszkodzone cos w furze i sie jezdzi az padnie itd. No mnie osobiscie w trasie spalil mniej, a jak jezdze po warszawie to tak mniej wiecej mi wychodzi czyli 45 litrow na 250 km. Galen
-
A ja mam DTGas-system, tez mialem zle zalozony, ale po korektach chodzi bardzo ladnie i juz bezproblemowo. Ci co nie robili do tej pory duzych BMW nie maja pojecia o podlaczaniu chlodzenia, taka jest prawda. U mnie trzeba bylo przerobic cale chlodzenie instalacji i dolozyc chlodzenie listew. Od tej pory (odpukac) nic sie juz nie psuje. A przy tym mam interfejs od nich i orginalny program do majstrowania za darmo ze strony. Nie czuje sie roznicy na beznynie i gazie. W tej chwili mi srednio wychodzi 35 zl / 100 km, a tankuje na Shelu. Galen
-
Informacje komputera po francusku - proszę o pomoc
galen odpowiedział(a) na baxter temat w elektryka/elektronika ogólnie
Podjedz do kogos kto ma interfejs to ci zmieni, jedyne co ci grozi to ze nadal bedziesz mial francuski, albo ci sie wloski zrobi ;-), ja mialem tyz ladnie ;-) Do tego wystarczy jakis Carsoft, nie potrzeba orginalnych programow. Przy okazji bedziesz sobie mogl ustalic sposob dzialania centralnego zamka, lub automatyczne zamykanie po ruszeniu. Galen -
Masz gaz czy nie?? Mozesz miec walniety uklad paliwowy, jesli to tylko benzyna, na poczatku jazdy po postoju na listwie moze byc niskie cisnienie benzyny z roznych powodow. W gre wchodzi padajaca pompa paliwa, zawory zwrotne, filtr paliwa, wszelkie usterki w elektryce, ktore koledzy ci podawali itd. Jakbys mial gaz latwiej by bylo pare rzeczy wykluczyc. Galen
-
Mi tez szarpalo juz troche na wolnych obrotach, i slizgalo sie przy ostrm wcisnieciu gazu, a lapalo dopiero przy koncu puszczania sprzegla. No i rzeczywiscie od nowosci bylo nie ruszane, tarczy nie bylo praktycznie, docisk i lozysko zjechane. Wymienilem komplet, przy okazji wymienilem poduszki pod skrzynia i uszczelnilem ja, Teraz jedzie jak BMW ;-) Koszt ok 1500 zeta w calosci z faktura. Galen
-
Jakby przeplywomierz byl walniety to na gazie tez by srednio chodzilo, a przynajmniej roznice w spalaniu bylyby zauwazalne. Najprawdopodobniej cos z dostarczaniem benzyny listwa, wtryski, przewody , filtr. To samo z lewym powietrzem..., jak jest zaciagane to na gazie tez wchdozi w tryb awaryjny. Sonda lambda moze byc walnieta oczywiscie, ale jesli jest podlaczona do instalacji gazowej i na kompie gazowym jest sprawna to raczej dziala, chc chyba na tym forum opisywali przypadki, ze sonda nie dzialala tylko na poczatku jazdy. Ale ta sama uwaga, jesli wplywa na prace gazu i po przelaczniu nic si enie dzieje to raczej nie sonda. Ja tam stawiam na pompe paliwa, ew rozwalony zawor zwrotny na przewodach przez co zasysa powietrze i na poczatku na benzynie kulawo chodzi bo benzyna jest z powietrzem. Poobserwuj, jesli po jaims czasie mu przechodzi na samej benzynie tez to w ukladzie paliwowym bym szukal. Galen
-
Ave! Jak kupujecie uzywane wklady to uwazajcie gdzie i od kogo, to ze kradna wklady z tych modeli jest wlasnie wynikiem popytu na nie na rynku wtornym. Jakby kazdy od spodu w sposob nieusuwalny podpisywal, to przynajmniej by bylo wiadomo skad pochodzi taki uzywany. Pozdro
-
Jakby mi ktos chcial wymienic za jedyne 1000 zeta, to nawet bym sie nie zastanawial. ;-) Galen
-
Bylo kilka takich tematow, poszukaj. Jesli ci drzy przy samej spokojnej jezdzie w okolicach 80 i 130 to raczej nie sa tarcze hamulcowe. Hamulce odpusc. U mnie to byly gorne wachacze i koncowki drazka. Galen
-
Niestety ceny chyba raczej od 400 w gore sa jesli chodzi o pelne sprawdzenie. Przynajmniej tak mi w Warszawie rzekli jak ja szukalem. Tak ze jakbys zamierzal kilka sprawdzic to sprawdz i moja ;-P taki darmowy przegladzik to w sumie fajna sprawa....
-
Kup sobie 99 rocznik lub pozniejszy w automacie, ja tez nie mialem kasy jak kupowalem i kupilem 95, a najezdzilem sie zeby sensowna znalezc kupe czasu - same podroze mnie z 1500 zeta kosztowaly, a wlasciciele tak sciemniaja jesli chodzi o wypadkowosc - pytasz 3 razy przez telefon czy bezwypadkowa, a pozniejsz przyjezdzasz z elektronicznym czujnikiem, a gosc robi oczy jak spodki i slusznie, bo maska i dach z marmuru ;-). Poszedlem na kompromis i wzialem pierwsza, ktora miala dobra blacharke i dobrze chodzil silnik, ale teraz od razu bym zamienil na znacznie nowsza i w automacie. 6-biegowy manual nie przystaje do mojego charakteru. A co do rad: Praktycznie w kazdej bedziesz musial wymienic hamulce i to w calosci (koszt do 2tys) no i oczywiscie zawieszenie, ktorego nikt nie robi jak zamierza sprzedac i tez koszt moze byc 1000 do 3000 zl i nie licz na to ze na naszych drogach raz zrobisz i juz bedzie cacy - co jakis czas ciagle cos wymieniam w zawieszeniu. Nie kupuj tez szpachlowanych fur, jak ci mowia ze byla tylko otarta troche z kazdej strony i dlatego magnes sie nie przykleja ;-) to od razu ja bym uciekal, bo za 3 lata moze ta fura wygladac jak 15 letni polonez caro. No i test elektroniki jak najbardziej jak nadmienili koledzy, blad poduszki wynikajacy z niestykajacego czujnika zajecia siedzenia itp jest czesty, ale lepiej to sobie sprawdzic, bo takie wyjasnienie uslyszysz od kazdego sprzedawcy. Aha i nie przejmuj sie polamana oslona fotela kierowcy (ten plastik na dole) bo w serwisie koszt 50-70 zeta o czym sie niedawno doinformowalem. Ogolnie liczac gaz sekwencyjny i wymiane tylnych swiatel na krysztaly to dorzucilem z 10 tys do ceny zakupu. Pozdrawiam Galen