Skocz do zawartości

Żaba1685047794

Zarejestrowani
  • Postów

    48
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Żaba1685047794

  • Urodziny 21.12.1978

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 316i, M43
    E53 4.4i, M62
  • Lokalizacja
    Lublin

Osiągnięcia Żaba1685047794

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Cześć. Mam takie pytanie - mam po poprzednim aucie komplet jednosezonowych zimówek premium w rozmiarze 195/65 R15. Wiem, że do słabszych wersji (316i, 318i, 318d i 320d) to dopuszczony rozmiar, ale w specyfikacji dla 320i tego rozmiaru już brakuje (przynajmniej na stronach z oponami). Trochę głupio by było puścić za grosze jednosezonowe zimówki, żeby potem kupować szesnastki do E46. Jest szansa, żeby 320i postawić na 15'', czy coś (zakładam, że tarcze w pierwszej kolejności) by przeszkadzało?
  2. Czekam na diagnozę, bo też mam ten problem (sprawdzę poduszki). Na razie wymienione obydwa łączniki i gumy wahaczy (bo i tak były w opłakanym stanie). Tak jak "stuku-puku" zniknęło na prostej i na wybojach, to nadal słyszę pojedyncze "puk" jak hamując skręcam. I nie - nie mogę z tym żyć - moje auto ma być "tip-top" i od zawsze tak było.
  3. Żaba1685047794

    Sport pakiet???

    Z tego co mi wiadomo: Twardsze zawieszenie (twardsze zestrojenie - czyli też inne amortyzatory i/lub miechy). Felgi 19'' z różnym ogumieniem (285/45R19 tył i 255/50R19 przód). Wyżej ustawiony "kaganiec" (albo inne przełożenie ostatniego biegu - nie wiem) - 3.0i pojedzie 215km/h (zamiast 202) a 4.4i 230[M62] lub 240[N62] zamiast 207/210.
  4. Na ostatnie 3 miesiące eksploatacji spalanie przedstawiało się następująco: Miasto (delikatnie z gazem) - 17-18l/100km Miasto (trochę ostrzej) - 20-22l/100km Trasa (krajówki i niżej, spokojna przepisowa jazda) - 12,5-13l/100km Trasa (szybsza) - 15l/100km W pierwszej wiadomości autor pyta czy warto kupować 3.0i... nie wiem, znajomy ma i raz prowadziłem... po przesiadce z 4.4 ma się wrażenie, że ktoś tobie z tyłu przyczepkę załadowaną gruzem doczepił.
  5. Cześć - dzięki za odpowiedź. Co do parownika - i tak podejrzewałem "tą opcję", więc zaskoczenia nie ma, ale jako że zauważam, że na benzynie pracuje jakoś "płynniej" to i tak przyjrzę się "całokształtowi" a przede wszystkim mapie. Co do komunikatu - przepalił się kierunkowskaz wczoraj, wymieniłem, komunikat zniknął (a więc zakładam, że już wcześniej "dokonywał żywota" stąd błąd wywalało).
  6. E36, 1.6i (M43) posiadana "od zawsze już" - 6,7 poza miastem, 9,5 w mieście (Pb95). E53, 4.4i (M62) posiadana od miesiąca - 19 w mieście, 14,8 na trasie (LPG). Tak więc chyba nie mam co szukać w "rankingu najoszczędniejszych tutaj" :D
  7. Cześć! Jestem tu już chwilę (E36), ale od niespełna miesiąca mam też E53 (przedliftowa E53, 4.4i z gazem niewiadomego pochodzenia na pokładzie - gazownik to jeszcze obejrzy w tym tygodniu, ze względu na zaistniałe problemy). No i mam z "nowym nabytkiem" dwa problemy. Jeden spory, drugi mniejszej wagi. Przepraszam jednocześnie moderatora za niewłaściwy tytuł pierwszego wątku :) Problem spory - przy jeździe na gazie, tylko po gwałtownym "depnięciu", wywala mi zapłony na kolejnych cylindrach... przy dokładnie 5120 obrotach (INPA). Nie byłoby z tym najmniejszego problemu, gdyby nie wrzucało zaraz po tym "trybu awaryjnego", co już tak miłe nie jest (zwłaszcza, jak mam 200km do domu i interfejsu z laptopem). Rzecz za każdym razem dzieje się przy 5100-5200 obrotach, przy solidnym przyśpieszaniu (we wszystkich wypadkach wyprzedzałem właśnie). Instalacja (z tego co sobie pooglądałem jest z jednym reduktorem, ale na przewodach 8mm, tak więc tu może, ale nie musi, leżeć źródło problemu). Czy ktoś ma jakiś pomysł, od czego zacząć poszukiwania? Problem drobny - wyskakuje "Check tail lights" i "Check brake lights". Rzecz jasna światła "stop" działają bez zarzutu... więc gdzie szukać problemu/czy wymieniać żarówki "przedwcześnie"?
  8. 34521163027 realoem twoim przyjacielem :)
  9. Zanim cokolwiek zrobisz, sprawdź czy do cewki siłownika dopływa prąd. Ja jeździłem rok z klapką trzymającą się na sprężynie, bo nie miałem czasu zajrzeć... jak zajrzałem, to okazało się, że winna była śniedź na stykach... szczotka druciana i dwa lata już domyka się bez problemów. To, że w cewce nie ma bolca, nie znaczy że się zgubił (raczej mało prawdopodobne) a raczej, że brak jest zasilania, żeby go podnieść.
  10. Tyle to wiem :) Chodzi mi o to, czy ktoś z szacownych kolegów regenerował maglownicę w Lublinie/okolicach i może z czystym sumieniem polecić jakiś warsztat :) Dzisiaj bunia jedzie do znajomego mechaniora po nowe amorki i sworznie na przód (byłem na szarpakach w czwartek i nie tylko magiel był do niczego jak się okazało, ale i oba amortyzatory z przodu już poniżej 60% - swoją drogą ciekawe, bo wymieniane ostatnio 6 lat temu razem z tylnymi a tylne nadal bardziej niż w porządku [około 76-78%]). Swoją drogą zaczynam się zastanawiać, czy nie lepiej wyjdę, kupując używaną maglownicę po jakiejś buni strzelonej w zadek.
  11. Dzieńbry! Dzisiaj obejrzałem sobie swoją bunię od spodu i aż mnie zatkało, maglownica krwawi jak szlachtowane prosie... w związku z powyższym trzeba ją pilnie zregenerować/wymienić. Rzecz jasna obejrzenie poprzedzone było typowymi sygnałami ostrzegawczymi (tzn. dźwięk "tarcia" tuż po starcie silnika, przy skręconych ostro kołach). Czy ktoś z szanownych kolegów robił regenerację w Lublinie lub jego okolicach i może z czystym sumieniem polecić kogoś godnego zaufania? Jeśli tak, to gdzie dokładnie i na jaki wydatek się nastawiać? Czy czeka mnie wydatek ponad 1,5 kafla na nówkę? :mad2: [edit] dawno mnie nie było i wlazłem z kaloszami, nie spełniając wymogów formalnych co do tytułu wątku. Przepraszam i poprawiam [/edit]
  12. Ja też jeżdżę na półsyntetycznym Magnatec-u 10w40... niedługo czwarta wymiana się szykuje. Zdaje się zalecany przez BMW, a oni, mam nadzieje, wiedzą co robią. Problem z tym, że oszczędny poprzedni właściciel zalał raz półsyntetyk (wg. książki samochód jeździł na syntetyku pierwsze 5 lat) no to na w pełni syntetyczny nie miałem się co porywać :)
  13. Dziękuję za poradę :) Ale ja mam sedana a nie kompakta :) Poszukam w Etzoldzie jutro.
  14. Witam, padło mi ogrzewanie tylnej szyby (co dziwne, radyjo działa bez zarzutu- antena też w tylnej szybie). Autko jak w podpisie, bezpieczniki numer 6 i 23 sprawdzone i nieprzepalone. Gdzie szukać dalej? Tzn. zakładam, że coś z łączeniem - tylko co i gdzie rozbabrać, żeby się do tych kabli dorwać (jeszcze szczegółowiej- czy to kable od ogrzewania czy anteny chowają się w tylnym słupku?- jak je wyłuskać, żeby sprawdzić, czy nie pośniedziało mi coś we wtyczce?). Co jeszcze może być nie tak? (Ścieżki na szybie wyglądają na całe)
  15. Żaba1685047794

    opony zimowe

    Świetnie. Z resztą te GoodYear-y mają nie tylko dobrą opinię u mnie, ale też i w ADAC http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/195_65_R15T/goodyear_ultragrip.asp?ComponentID=228575&SourcePageID=229332 A co do jazdy bokiem, to trzeba zerwać wpierw przyczepność, co następuje przy większej prędkości niż w przypadku zdecydowanej większości innych aut (z krótkiej, dwudniowej obserwacji wynika, że narzeczona próbując nadążyć za mną Oplem Astrą na Dębicach Frigo 2 [świeżutkich, może ze 2.000km przebiegu], nie dawała rady i wyrzucało ją lekko w zakrętach, podczas gdy bunia szła jak po szynach).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.