Skocz do zawartości

pizdys

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia pizdys

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam, na pocztaku zacznacze od faktu, ze auto bylo juz 3x w autoryzowanym serwisie BMW caly czas na ten sam problem, serwis BMW rozklada rece i nie maja pomyslow co dalej robic... Opis problemu: 4 miesiace temu na srednio rozgrzanym silniku (6-7 kresek na obrotomierzu), wyprzedzam pojazdy na lekkim wzniesieniu (cos jak wjazd na autostrade), w pewnym momencie przy okolo 5000 obr. auto zaczelo lekko szarpac, pojawila sie ikona silnika na "zegarach", auto utracilo moc, (zadnych komunikatow na kompie - po za ikona silnika), - dalsza kontunuacja jazdy byla mozliwa ale oczywiscie juz bez "gazowania"...auto dalo sie wyczuc ze trzesie (rytmicznie przerywalo) po okolo 60sek problem kompletnie znikna a auto odzystalo moc (nawet ikona silnika znikla), problem pojawil sie jeszcze pozniej juz nie na wzniesieniu, zgasilem silnik > odpalilem ponownie > auto po ponownym odpaleniu chodzilo normanie ikona znikla (juz 2x), ponowna kilkugodzinna jazda i testowanie na gorce i prostej nie daly mozliwoci na powtorzenie sie problemu...dodam ze silnik byl rozgrzany optymalnie jak na "swoje mozliwosci"...(kresek na obrotomierzyu okolo 5) problem sie powtorzyl po okolo 4 miesiacach, taka sama gorka > takie same warunki > tym razem ikona silnika juz nie znikla (pomimo ze auto przestalo przerywac)... pojechalem do serwisu BMW (autoryzowany w londynie), Diagnoza nr1: "misfire" (brak iskry) na cylindrze nr 4 oraz 5, zalecenie BMW to: - wymiana wszystkich 6 cewek oraz swiec, koszt 700GBP (3800zl), po wymianie jeszcze tego damego dnia wracajac do domu ta sama gorka > ten sam problem > ikona pojawila sie > nastepnie znikla > auto chwilowo utracilo moc.... ponowna wizyta w BMW (reklamacja naprawy + afera, gdyz ba mojej kamerze DVR nagralo sie nieumyslne zachowanie serwisanta ktory (jak twierdzil serwis) pomylil sie i przypadkowo wlal plyn od spryskiwaczy do chlodnicy...(widzialem piane jak i nagranie ktore postanowilem zobaczyc gdy po odebraniu auta widzialem piane w chlodnicy o zapachu jablkowym)...mniejsza o to bo plynu nigdy mi nie ubywalo a on dolal tak dla zazady (aby bylo na max)...plyn oczywiscie wymienili jak i zmobilizowali sie aby tym razem usterke naprawic -broniac dobrego imienia serwisu jak i faktu aby nagranie z kamery nie poszlo "dalej", :) Diagnoza nr2: missfire juz tylko na cylindrze nr4, zalecenie BMW, zamiana "injection" (wtryski?) miedzy nr 4 a 6 oraz cewek (dla pewnosci ze fabrycznie nowa cewka byla ok) + test na zimnym i na cieplym > calodniowe testy OK> auto obebralem > niestety , ta sama gorka > ta sama sytuacja > tym razem (moze przypadek a moze wczesniej nie bylo okazji testowac...) ruszajac spod swiatel (z pedalem gazu w podlodze) juz na 1biegu kiedy auto osiagnelo okolo 6tys auto czulem utracilo moc, z tylu pojawila sie ogromana biala chmura, auto podobnie trzeslo jak podczas sytuacju z gorka.... ponowna wizyta BMW i sprawdzenie efektow zamiany "injector'ow" (wtryskiwaczy?), Diagnoza nr3: nadal na cylindrze nr 4 brak iskry > BMW postanowilo sciagnac pogrywe silnika i zbadac stan silnika: styan silnika idealny, cisnienia na cylindrach OK, zalecenie BMW: ustawienia Vanos + testy > wszystko OK> , po odebraniu auta ten sam problem> ta sama gorka i sutuacja!!!! jutro dzwonie i znowu umawiam sie na wizyte, macie jakies pomysly? szukajac na google czasem natykalem sie na podobne objawy zwane "BMW BONANZA EFFECT" (auto szarpie pod gore)...ale nie znalazlem ostatecznie rozwiazania ani potwirdzenia, ze mam ten objwaw u siebie gdzy nie jest dokladnie sprecyzowane kiedy to sie moze objawiac co myslicie zrobic, cos im podpowiedziec, moze jakas Polska dobra rada dla srednio rozgarnietych Angielskich fachowcow ?? dodam, ze: - latem kreski na obrotomierzu (temp?) spadaly do 3 - wiedzialem wtedy, ze auto mam rozgrzane optymalnie, teraz kiedy jest okolo +5 do +10 nawet jezdzac po miescie 40min nie moge rozgrzac silnika tak by zejsc ponizej 5kresek (to jest niemozliwe) to normalne? czujnik temp walniety? na autrostradzie jeszcze trudniej aby kreski spadaly, co prawda mam cieple powiertze (ogrzewanie) ale jadac rowna 130 nawet 1godzine bede mial 8kresek i nie zejde nizej... czy ma to w ogole jakis wplyw? [EDIT Update] przed chwila zrobilem test: odpalilem stalem 20min i temp na wyswietlaczu (w ukrytym menu) pokazywalo okolo 73-74 i trzymalo sie mocno...wylaczylem nawiew, podskoczylo do 81 i tak trzymalo nawet 15min (4kreski), wlaczylem nawiew pojechalem na autostrade - jadac w deszczu okolo 90-110km/h temp spadla do 54, kresek nie przybylo (a chyba powinno?), non stop 4kreski http://fotoo.pl//out.php?i=953207_20150222-170301.jpg ile tych kresek wam ubywa w zimie i ile powinno byc? jak jedziecie autostrada to jest ich wiecej i nie spadaja (jak u mnie)? latem pamietam mialem 97 i 3 kreski a teraz kiedy jest okolo +10 zadne cuda nie sprawa abym mial mniej niz 4 (ale te 4 osiagne jak nawiew wylacze)...
  2. o ile sie nie myle ta wtyczka jest od przepustnicy, jak ja odpinam (na dzialajacym silniku) zadnych zmian- czy to oznacza ze przepustnica walnieta? http://fotoo.pl//out.php?i=531435_20130414-193127.jpg&id=6f9cd1413d98bca7393637333030 sprawdzajac czy gdzies nie mam "lewego powietrza" znalazlem te slady oleju? domyslam sie ze to chyba nic dobrego :/ jakies sugestie? http://fotoo.pl//out.php?i=531434_20130414-185250.jpg&id=6f9cd1413d98bca7393637363333
  3. Witam, Po kilku ladnych latach bezproblemowej jazdy samochodem (jak na BMW przystalo) i patrzeniu na sasiadow jezdzacych co tydzien do mechanika w koncu przyszlo i na mnie, generalnie jezdzic moge co niewatpliwie doprowadza sasiadow do bialej goraczki. chodzi o problem z praca silnika, ale tylko kiedy jest on cieply a wskazowka temp silnika na srodku, przy normalnych obrotach (700-800rpm) jest ok (dopiero jak mocno sie nagrzeje to lekko telepie- jak w zimie), ale kiedy dodaje gazu trzesie i sie jakby dusi/przerywa, jest to rowne/rytmiczne przerywanie (szybkie/proporcjonalne do obrotow)- na poczatku od 1000rpm-2000rpm bo im dluzej jest wskazowka na srodku (im cieplejszy) tym gozej- tz przy coraz wyzszych obrotach tez zaczyna drzec/przerywac/ kiedy jade, to czuc ze drzy ze jest slaby , czasem moc wraca do normy (i czuc jakbym pedal nagle wcisna) czuc te przerwy mocy...czasem na kilka sekund podczas jazdy problem ustepuje. na tym tym filmie to slychac, bardzo bede wdzieczny za pomoc, http://youtu.be/BuffCZH14SY niewykluczona nagroda za trafna diagnoze/pomoc. __________________________________________________________ generalnie symptony nasteujace: gdy silnik cieply- slaby/drzy/przerywa/lekko trzesie- cos jakby "chrypa u czlowieka" przy dodawaniu gazu mocno to czuc, na wolnych obrotach ok. pomoze ktos? bardzo dziekuje
  4. hej musisz wyciagnac zegarek i zobaczyc jaka masz wtyczke, jezeli taka jak na moich zdjeciach a taka prawdopodobnie jest to powinno smigac instalacja tego nie jest taka trudna, trudno jest tylko znalezc OBC z odpowiednim nr (taki aby pasowal) zasada jest taka: im mniejszy silnik w e34 tym mniej bajerow i wersji z pelnym kompem- pewnie za spora doplata mozna bylo nabyc e34 520i z pelnym kompem...dlatego dzis znalezienie graniczy z cudem a jak juz znajdziemy to cena jest spora :/ ale abys mial w 100% pewnosc jaki komp to musisz wejsc na strone: http://www.realoem.com/bmw/select.do nastepnie wpisujesz ostatnie 7 nr z nr vin ... nastepnie dalej > browse parts > wybierasz z listy 62 ( INSTRUMENTS measuring...) > instruments cluster > wybierasz obrazek na ktorym jest narysowany diagram z OBC i klikasz na ten obrazek... bedzie tam lista czesci wraz z ich nr: oczywiscie to jest diagram dla mojego nr VIN i obrazuje fakt, ze tu "siedzi" tez OBC z nr ....149 w taki sie zaopatrzylem i taki dziala w 100% wraz z gongiem, pomiarem predkosci, spalaniem i wszystkim tym czego pewnie nawet nie wiem :) http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-07/cc0cbde4.jpg http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-07/efdaa1be.jpg
  5. jak w temacie potrzebuje wymienic zaroweczki w liczniku, jestem w UK i nie wiem czy latwo bedzie mi skasowac blad AIR BAG jak mi to wyskoczy... tak wiec co zrobic aby tego uniknac i czy ktos moze potwierdzic sposob, ze odpiecie akumulatora wystarczy? prosze o wypowiedzi tylko tych osob ktore maja 100% sposob na wyciagniecie licznika bez bledu poduszek.
  6. witam wszystkich, opowiem o moich perypetiach z instalacja pelnego OBC do mojego BMW e34 520i (1996r touring) 24v, wiem ze temat zawsze goracy a ludzi szukajacych pelny komputer wiecej niz samych komputerow z odpowiednim nr. ja kupilem obc z koncówka 149(dziala ale latwo nie bylo,nie wystarczyla jedynie wymiana starego na nowy)... http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-06/b5d9b870.jpg http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-06/1592c86a.jpg mialem taki OBC > http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-06/2eed4049.jpg po wyciagnieciu Starego "obc" okazalo sie, ze wtyczka z tylu jest co prawda 26pin ale jest usadowiona srodkowo a na pelnym OBC jest blizej gory calego modulu, http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-06/5a9dc8af.jpg i jak by bylo malo to cala "kieszen" jest za plytka na nowy OBC czyli bedzie wystawal ponad polowe(jak nie wiecej) a to oznacza wrzask mojej zony "znowu wywalasz kase w bloto" postanowilem wziasc sie w garsc i dopias swego...i zaczelo sie tak: wtyczna w samochodzie w tym koszyku jest tak zaprojektowana, ze da sie ja wyczepic z calosci ktora przypomina koszyk i podpiac "byle jak" do nowego OBC tak tez zrobilem, odpielem akumulator wyczepilem wtyczke do obc a koszyka w samochodzie i podlaczylem do nowego OBC aby sprawdzic czy to w ogole zadziala (czy nie bedzie slynnego PPPP o ktorym wiele czytalem) podpinam akumulator i szybko patrze na OBC - ku mojemu zdziwieniu dziala!!! pokazal sie " - - - - Uhr" czyli znak nieustawionej godziny, szybko przystapilem do malej zabawy i sprawdzania czy inne funkcje tez dzialaja, okazalo sie ze wszystko wydaje szie dzialac (jak sie pozniej okazalo dziala znakomicie) ale padlo pytanie do dalej bo nie moze tak wisiec podlaczony do polowy w koszu :/ zaczalem rozkrecac calosc, tym bardziej moj zapal byl uzasadniony bo mala zaroweczka pod pokretlami, nawiemów, temperatury byla spalona ostatecznie skonczylem na tym etapie ze wszystko ualo sie wyciagnac, po co? a no po to aby wyciac koszyk na OBC tak aby wszedl glebiej, czyli wytopilem goracym do czerwonosci nozem (od masla) caly tyl kosza zostawiajac ten maly haczyc trzymajacy OBC u gory (na szczescie on lapie nowy odc tak ze nie wypadnie) wyglada to tak > http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-06/eebfd70a.jpg wiem to wyglada strasznie ale az tak zle nie jest, nic na sile wszystko pasuje tylko trzeba dobrze pokolei rozkladac, po wyciagnieciu tego calego plastiku z koszykiem na OBC i galkami nawiewów... wytopilem w domu nozem caly tyl blokujacy wsadzenie nowego OBC po tej czynnosci ladnie wszedl i haczyk tez go ladnie zlapal, przy okazji zauwazylem ze taka mala kratka miedzy galka pregkosci nadmuchu a regulacja temperatury jest maly czujnik temperatury z silniczkiem zasysajacym powietrze ze srodka auta w taki sposob aby czujnik mial biezaca temperature z wnetrza (byl bardzo zakurzony wrecz zadkany) mysle ze ma cos wspolnego z klima bo bardziej wydajnie teraz dziala... poskladalem calosc i wyglada to tak > tu jest wytopiony tyl koszyka na obc> http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-06/f781c1e8.jpg a tak juz gotowa calosc > http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-06/6da812db.jpg http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-06/59a0586a.jpg po przejechaniu prawie 200 km nawet spalanie dobrze pokazuje > http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-06/67c6f2cf.jpg teraz podsumowanie czy warto... moim zdaniem warto choc zalezy od ceny nowego obc ja kupilem na ebayu za 50f czyli 240zł (wiedzialem ze musze szukac z koncowka 149 bo sporo na ten temet czytalem) z ciekawych funkcji OBC noge wymienic: - "consum" pokazywanie spalania L/100km - "speed" bierzaca predkosc w Km/h i w Mil/h - aktualnie jestem w UK i to w Mil/h bardzo mi sie przydaje - "limit" ustawienie limitu predkosci (po jego przekroczeniu slychac gong - tak w ogole troche inny niz byl - taki glosniejszy i bardziej basowy, slychac roznice - "range" czyli pokazywanie ile jeszcze przejade na tym co mam w baku - bajer super - "code" czyli podanie 4 cyfrowego kodu bez ktorego nie odpalimy auta a po 3x zlym wpisaniu lub probach odpalenia ma wyc syrena - nie probowalem bo nie chce denerwowac sasiadów. inne funkcje jak podanie przed jazda odleglosci do celu a OBC na tej podstawie wyliczy czas na ktory dojade do celu... -timer - czyli stoper, srednia predkosc, albo pokazanie pradu ladowania akumulatora czy procentowy stan zapelnienia zbiornika. tutaj maly filmik jak to dziala> jest z tym troche roboty i jak mamy czas i checi da sie to zrobic ale trzeba nabyc OBC z koncówka 149 i malym zelonym modulem z tylu (koscia pamieci z informacjami na temat auta, silnika) wtedy dopiero bedzie to prawie pasowac do e34 520i 24v 1996r prawie bo trzeba przerabiac kieszen na OBC - nie zapomnijcie odlaczyc akumulatora bo wyczytalem ze mozna uszkodzic OBC.. powodzenia na pytanie chetnie odpowiem moj mail pizdys@va.pl lub pisac tu na forum.
  7. problem rozwiazany http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-05/9641074d.jpg
  8. jak na foto, czy to moze miec wplyw na nierowna prace obrotów na zimnym silniku? http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-05/45e255c0.jpg http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-05/1bd3c9c4.jpg http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-05/881b7b1a.jpg http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-05/20b8fad9.jpg
  9. dziasiaj juz zupelnie nie moglem odpalic ledwo ledwo zlapal obroty kilka razy automatycznie obrotu podskoczyly i gasl, czasem na 300 obrotach ledwo sie utrzymal ale i tak gasl, za ktorys zarem udalo mi sie gazem utrzymac obroty na 1500 i go troche rozgrzalem, obroty juz tylko falowaly (nie gasl) rozgrzal sie na tyle ze przelaczylem na gaz (na ktorym w ogole nie jezdzilem) i o dziwo wszystko super, nie falowaly obroty nic sie nie dzialo (na gazie), dojechalem do mechanika przelaczam na benzyne i tez juz nic (po prostu sie zogrzal) bedzie patrzyl i moze cos zdziala...mial ktos cos takiego ze na gazie super a na benzynie faluje, no chyba ze sie dobrze rozgrzeje?
  10. Witam, od kilku dni mam problem, kiedy odpalam auto (silnik zimny) faluja mi obroty, faluja nie rowno, kiedy dodam ze 3x troche gazu wszystko wraca do normy, oczywiscie odpalenie auta na cieplym silniku wyklucza juz problem. wskazówka tylko taka, ze jak podnioslem maske i recznie dodawalem gazu (do 2000 moze 3000 obr/min) to przy ktoryms razie uslyszalem strzal w silniku (a nie katowalem go mocno) poprostu dodawalem gazu aby wsluchac sie co to moze byc... nigdy strzalu nie bylo ani nigdy tego problemu nie mialem, pol roku temu swiece byly wymieniana na 4 - elektrodowe firmy NGK, wczoraj w ramach proby "naprawy" troche go pogonilem, bo od czasu do czasu ponoc trzeba "dac w palnik" ale to nic nie dalo...mysle nad przewodami, bo w/g mnie jeden z garów nie smiga albo nie zawsze smiga :/ moze ktos mial podobny problem? ahhh i jeszcze widze ze jak zawsze odpalalem i na zimnym silniku obroty byly okolo 800-900 tak teraz kiedy faluje to sa okolo 600 i nawet nie widac na obrotomierzu aby falowaly (ale slychac ze faluja dosyc nie rowno) wiec mysle ze jezeli nie przewod to czujnik temp.?
  11. Witam, mam problem z tylna wycieraczka, mianowicie kiedy ja wlacze zacznie machac 5x po czym stanie w jakiejs pozycji i tak stoi - nie reaguje na manetke, jedyny sposob aby ja "ruszyc" jest wyjecie kluczyka i ponowne uruchomienie wycieraczki, dziwne jest to ze sama juz nie wraca na swoja pozycje , nawet gdy przekrece kluczyk na zaplon (bo naturalnie zawsze jak zgasilem auto a wycieraczka nie wrocila to po wlozeniu kluczyka wracala - teraz nie wraca, ale zareaguje na manetke tylko jednym sposobem- czyli 5x zamacha i stanie w jakiejs pozycji) mial ktos taki problem? auto bmw e34 520i /24v/vanos 1996r
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.