Skocz do zawartości

haps

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia haps

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Tak jak koledzy pisza, spokojnie mozesz przejsc z semisyntetyka na fullsyntetyk, ktory ma chociazby wieksza wytrzymalosc na rozrywanie filmu olejowego, oraz przy nizszych temperaturach bedzie samoczynnie splywal do smoka pompy olejowej. Tak wiec rozprowadzenie takiego oleju na zimnym motorze bedzie trwalo zaledwie kilka sekund 2-3, a w przypadku gestego oleju ( mowie tu o mineralnym ) moze trwac nawet 50sek. Sam przeszedlem z mineralnego na pol syntetyk motula 6100synergie i znaczna poprawa, szklanki chodza duzo ciszej po rozruchu w mrozy, a wlasciwie to ich nie slychac.
  2. haps

    328 dylemat...nikasil

    Kolego haps rozmawiamy tu o solidnym silniku, bez urazy, ale troszke fantazjujesz z tym nikasilem. Jak silnik dostał w d... w przeszłości, to nie wiele mu pomoże, mówię tu o konkretnym przegrzaniu czy jeździe bez oleju. A aluminiowa konstrukcja silników to raczej PLUS. Minusem może być w ustach pseudo-fachowców co to lubią dobrze dokręcić śrubę. No i najważniejsze silniki R6 w BMW są raczej żywotnymi jednostkami i spokojnie wytrzymują 300-400k km, a poszanowane jeszcze więcej. Najwięcej słyszy się o nikasilu w motorach 2.8, moim zdaniem przyczyny należy doszukiwać się w sposobie użytkowania aut z takimi motorami, czyli palenia gumy, kręcenia bączków itp. no moze masz racje, ze probuje sie doszukac jakichs wad w tym silniku, po prostu nie mialem nigdy r6-stki i nie chcialbym sie rozczarowac, bo coby nie mowic w razie powaznej naprawy 6stka przewyzsza kosztami r4.. jedyne co by mnie jeszcze interesowalo, to czy BMW obecnie nadal stosuje ta technologie umacniania cylindrow, czy wycofali sie z tego..
  3. jak to z reguly bywa, takie samorobki nie do konca sa udane, bo nie jest to latwa sprawa, przejsc z 4cylindrow na 6.. pomijajac cale mocowania i osprzet, to jeszcze za pewno zawieszenie, chociazby amorki sa inne do beemki 2.5litra niz do 1.8, chyba ze sie myle.. poza tym taniej wyjdzie sprzedac to co masz i kupic wersje ktora Cie najbardziej kreci..
  4. haps

    masło na korku??

    zeby wykluczyc uszczelke odpal auto, odkrec korek od plynu chlodniczego i zobacz czy nie bedzie bulgotalo,jak silnik osiagnie 90stopni, jak wywalona uszczelka to beda spore bąble, zreszta jak bedziesz jechal i wlaczysz nadmuch cieplego powietrza to moze byc sytuacja ze bedzie raz grzalo, raz nie...ze wskazaniem na zimne
  5. haps

    328 dylemat...nikasil

    no wlasnie.. to tutaj odpowiedz na ekologie.. sam nie wiem co myslec.. http://www.spedycje.pl/clo/3522/autogaz_juz_nie_jest_paliwem_ekologicznym.html zauwazylem ze nikasil stosuje sie powszechnie w motocyklach, szczegolnie motocross, zuzel.. + mniejsze tarcie + lzejsza konstrukcja + lepiej odprowadza ciepło to i mniejsza rozszerzalnosc cieplna --> mniejszy luz miedzy tlokiem a cylindrem--> wieksza kompresja - koszt szlifu gladzi cylindrow i ponowny nicasill, 600-700zl/cylinder chyba ze w hurcie jest taniej (6sztuk) :norty:
  6. haps

    328 dylemat...nikasil

    no malo jej nie zawiera, mimo ze uwaza sie lpg za ekologiczne paliwo, to podobno w cale tak nie jest... ciezko jest cos dokladnego wyszukac, np wyczytalem ze lpg nie koroduje "powszechnie stosowanych" metali oraz stopow, ale ciekawe czy aluminium z nikasilem jest tym "powszechnym"
  7. haps

    328 dylemat...nikasil

    NawrotBMW no na tych lepszych stacjach na pewno paliwo odpowiednie do tego auta, w tym przypadku lepsza bedzie taka beemka z zachodu sprowadzana, niz od kilku lat jezdzona na naszym miernej jakosci paliwie, szczegolnie ze ta powloka taka delikatna na siarke.. dlatego w usa pozostali przy zeliwnym kadlubie
  8. haps

    328 dylemat...nikasil

    dyzio255 no kolejna dobra informacja... tylko czy aby na pewno to ten sam blok co montowany w e36, bo spotkalem sie z opinia ze po 1998roku zmienili ten blok, mimo ze silnik dalej nosil nazwe m52..
  9. haps

    328 dylemat...nikasil

    green71 no wyczytalem ze jaguar tez zastosowa ta metoda i ludzie pozbywaja sie tych aut.. nie za czesto sie slyszy zeby ktos naprawial dol silnika, nawet w duzo starszych autach, ale taki motor korci i mogl nie raz byc przykatowany-->przegrzany... no ale chyba te nowsze m52 juz nie byly pokryte nikasilem, tylko tuleje byly stalowe, tkzw "mokre tuleje" i przypadki ze gwint potrafi sie urwac w bloku aluminiowym, ale nie wiem czy to przypadkiem nie wynika z "umiejetnosci fachowca"
  10. haps

    328 dylemat...nikasil

    dzieki za info... nie odstraszal Cie przy kupnie fakt ze te cylindry sa aluminiowe? bo tego wlasnie najbardziej sie obawiam.. a co do spalania to widze, ze to chyba nie jest mit ze taki duzy silnik mozna zaspokoic iloscia paliwa prawie polowe mniejszej jednostki :) podobno bmw stosowala ten nikasil przez krotki okres, bo pojawialy sie problemy i nawet zostoswali wsteczna gwarancja, szczegolnie w wielkiej brytani bo tam paliwo bylo bogate w siarke.. gdyby w 96,97 byly montowane m50b25 to bym nie mial dylematu, a tak to..sam nie wiem co robic...
  11. haps

    328 dylemat...nikasil

    Witam, jestem nowy na tym forum ale mialem okazje poczytac juz co nieco :D Interesuje mnie e36 z motorkiem M52b28, sporo zalet wyczytalem tuna forum, jak i od czlowieka ktory uzytkuje taki model. Mozna powiedziec ze bylem pod wrazeniem i postanowilem ze kolejnym autem bedzie wlasnie taka bawareczka, az do dzis, wyczytalem ze cylindry sa pokryte nikasilem.. ciezka sprawa podobno w chwili przegrzania, jak rowniez ta powloka koroduje pod wplywem siarki, (paliwo, olej). Droga naprawa takiego bloku itp itd, ze mimo wszystko blok zeliwny od M50b25 jest trwalszym rozwiazaniem. Z drugiej strony znam czlowieka ktory uzytkuje taka 328, zalozyl do niej sekwencje :norty: i ponad 30kkm jezdzi bez zarzutu... Chcialbym uslyszec od Was szczegolnie od posiadaczy tego silnika ale w modelu e36 ( wyczytalem ze w nowszych, blok byl tulejowany chyba stalowymi tulejami , co tez mi sie wydaje byc slabszym rozwiazaniem niz zeliwo, no ale pewnie ta stal zostala poddana zaawansowanej obrobce) ) jak sprawuje sie ten silnik, jak jest z jego eksploatacja i chetnie przeczyta opinie na temat sekwencji w tym motorze ( znajomy mowil ze po wawie pali mu 14l lpg co wydaje sie byc swietnym wynikiem, w porownaniu z moim golfem 1.8 rowniez na lpg ) Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.