Skocz do zawartości

iras_gda

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Gdańsk

Osiągnięcia iras_gda

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. U mnie w X5 4.0d wymiana rozrządu wyszła na gotowo 5k. Przebieg 250 tys. Rozrząd na zimnym tak szurał że strach było jeździć. Do tego specyficzne dudnienie. Po wymianie ogromna różnica. Serwis mówił że górny łańcuch był w fatalnym stanie. Cud że się nie urwał. Lżejszy o 5k ale teraz można spokojnie jeździć.
  2. jaki jest koszt wymiany rozrządu w N57? jakbyś mógł podać koszt części i robocizny byłbym wdzięczny :)
  3. iras_gda

    Łódzkie

    Który serwis na przegląd przedzakupowy BMW E60 LCI 530d w Łodzi? Nadwozie i ogólny stan jestem w stanie sprawdzić sam. Samochód serwisowany poza ASO, głównie na Krzemienickiej. Stąd chciałbym sprawdzić czy nie ma jakiś zaniedbań serwisowych i problemów silnik / skrzynia. Do Opoczna za daleko.Tylko ASO? Preferowana Łódź :) Z góry dziękuję.
  4. e46 po lifcie najbardziej niezawodne, a nie wyglada jeszcze jak stara kanapa jak to bywa z wiekszością e39. e90/e60/e87 silniki z plasteliny, mosty i skrzynie rowniez, plus w e60 sporo problemow z szeroko pojetą elektroniką. ciezko juz znalezc ladne e46 w benzynie ale jakby Ci sie udalo to powinno byc ok ;)
  5. Nie wiem jak w Audi, ale w E46 ta gumowata powłoka na plastikach (klapki schowków, tunel pod podłokietnikiem) to szajs jakich mało... W A4 do 2004 roku gumofarba schodzi dosłownie ze wszystkiego :) przełączniki podnoszenia szyb, przełącznik świateł, przyciski na klimatroniku, powłoka schodzi wręcz płatami :) Do tej pory w A4 ze względu na wytarcia wymieniłem przełącznik świateł (350 zł), przycisk ESP (70 zł), uchwyt na kubek (150 zł), wizytownik (180 zł) :) Jak może wyglądać wnętrze A4 do sprawdzenia np na tej aukcji http://moto.allegro.pl/wlacznik-przelacznik-swiatel-audi-a4-b6-b7-i1827531827.html :) Także zarysowania na popielniczce w E46 to kosmetyka :)
  6. W zeszłym roku sprzedałem E46 330 Ci z 2002 roku, obecnie mam A4 B6 1.9 TDI Quattro z 2004 roku. BMW miałem ponad dwa lata i w tym czasie z w wymienionych przez Ciebie usterek usunąłem: wahacze, jeż klimatyzacji, blokujący się lewarek skrzyni. Do tego wymieniłem również pierścienie na VANOSie i pewnie parę innych drobiazgów. Problemów z termostatem, układem chłodzenia nie miałem. Silnik brał ok litr oleju na 4000 tys. km. Po wymianie odmy i wszystkich wężyków praktycznie bez poprawy, a nawet trochę gorzej. Maź pod korkiem zimą występowała. :) Mimo to, samochód darzę olbrzymim sentymentem i cały czas zastanawiam się dlaczego go sprzedałem :). Silnik na prawdę daje radę, pomimo, że mój na hamowni wykazywał 223KM. Jedzie praktycznie od samego dołu i ciągnie do 6000 obr. Spalanie na bardzo przyzwoitym poziomie, nigdy nie przekroczyłem na baku 13 litrów (jeżdżąc w 90% w mieście). Prowadzenie doceniłem dopiero po przesiadce do Audi ;). O nadwoziu nie muszę chyba wspominać, bo jak wygląda E46 Coupe w M-pakiecie to wszyscy wiedzą :) Wnętrze, wg mnie lepiej spasowane i wykonane w BMW. Nie było mowy o żadnym trzeszczeniu, gdzie w Audi roleta bagażnika i podłokietnik doprowadzają mnie do szału :) Jeżeli miałbym drugi raz podjąć decyzję czy kupić 330 Ci czy nie, to na pewno bym kupił ponownie. Samochód ma swoje wady, ale zdecydowanie jest to samochód z jajem. Jeżeli chcesz uniknąć problemów z lewarkiem skrzyni i braniem oleju szukaj modelu najlepiej po lifcie, czyli po 2003 roku.
  7. Nie wiem co lejesz i co Ty serwisujesz za taką kasę u siebie. :mrgreen: 'Dołożyłeś' 12kzł przez ten rok do auta przyjmując że reszta to paliwo + AC/OC ? /50%/ Nie wiem co Cię tak zaskakuje / śmieszy ? Być może świadomość ile całościowo kosztuje utrzymanie samochodu? W sumie czasami lepiej nie wiedzieć :) Prowadzę działalność i mam niestety pogląd na pełne koszty jakie generuje auto. Pozwolę sobie przytoczyć kilka liczb :wink: OC+AC+NW: 3,3 na rok => 275 miesięcznie średnie spalanie na 100 km z ostatnich 11 miesięcy: 10,68 średni koszt 100 km z ostatnich 11 miesięcy: 46,77 na 100 km => 25 * 46,77 = 1169,25 miesięcznie opony zimowe: 2350 z montażem, przy założeniu, że wystarczą na dwa sezony: 1175 rocznie => 98 miesięcznie opony letnie: 2260 z montażem, założenia jak wyżej: 1130 rocznie => 94 miesięcznie serwis olejowy: olej 328 + filtr oleju 25 + filtr powietrza 40 + wymiana 20 zł = 413 na pół roku => 69 miesięcznie duży przegląd: świece 216 + filtr paliwa 164 + płyn hamulcowy 60 + wymiana 200 zł = 460 zł raz na dwa lata => 20 miesięcznie tarcze, klocki przód: 1200 z montażem, na dwa sezony: 600 rocznie => 50 miesięcznie wahacze z tulejami przód: 1600 części, montaż, geometria, wystarczą na dwa sezony: 800 rocznie => 66,7 miesięcznie wycieraczki: 180 zł raz na rok => 15 zł miesięcznie myjnia: 25 raz na dwa tygodnie => 50 zł miesięcznie płyn do spryskiwacza: 20 zł miesięcznie razem wyszło mi: 1937,63 miesięcznie Do tego dochodzą kosmetyki do auta, a niestety mam słabość do tych "markowych" i odpukać nieprzewidziane wymiany (na szczęście w tym roku ich nie było). Nie policzyłem utraty wartości auta, to też koszt i to nie mały :) Pozdrawiam i życzę trzeźwego spojrzenia na koszty utrzymania samochodu ;)
  8. Od roku mam 330Ci. W aucie oprócz eksploatacyjnych wymian nic się nie popsuło. Co do silnika 1.8 to nie będę się wypowiadał, bo nie jeździłem. Auto jest dość ciężkie i dla mnie 3.0 bywa za słabe, także jak dopuszczasz możliwość zakupu 328, 325, 330 to raczej bym szedł w tym kierunku :). Wnętrze z przodu jak zwykła trójka, z tyłu można nawet czasami kogoś posadzić. Na codzień auto dla mnie mało komfortowe, zawieszenie twarde, dziwnie sprężynujące na poprzecznych nierównościach. Bardzo niewygodnie się z niego wychodzi. Wygląda to wręcz komicznie jak się ktoś z tego wozu "wygrzebuje". Jak szukasz odrobiony praktyczności to raczej nie polecam :) Bagażnik jak w każdym sedanie niby spory, ale otwór mały i nic większego nie włożysz. Do środka też nic nie zapakujesz bo praktycznie nie ma dostępu do tylnej kanapy, ale pewnie decydując się na coupe musiałeś się z tym liczyć .. :) W moim subiektywnym odczuciu z powodu szyb bez ramek większy szum powietrza w środku (chociaż dane techniczne temu przeczą). Obecnie za pieniądze, które musiałem dać za 330Ci wolałbym kupić E90/E91, chociaż linię E46 Coupe ma piękną ... :) Na dzień dobry, o ile wahacze nie były wymieniane licz się z wymianą wahaczy i tulei z przodu (od 1300 zł z wymianą na dobrych częściach ). 330Ci serwisowane na dobrych częściach kosztuje mnie co najmniej 2 tys. zł miesięcznie przy przebiegu 2,5 tys km na miesiąc (paliwo, OC+AC, serwis), także nie jest to tanie w utrzymaniu wozidło. Jak kupisz sprawny samochód to możesz nawet do Władywostoku nim jechać i nic nie powinno się stać.
  9. Masz 330Ci? Tak Równolegle z ofertą kupna BMW miałem okazję kupić Megane F1 Team w pięknym żółto-złotym perłowym lakierze :) No i do dzisiaj drapię się w głowę czy BMW było dobrym wyborem .. I to jest podstawowy problem tego auta. Myślałem, że to będzie zwijać asfalt. Zastanawiałem się, czy sobie poradzę z opanowaniem "tej bestii" :) (moje pierwsze auto RWD). Niestety jeżeli chodzi o "radość z jazdy" raczej rozczarowanie. Ot takie sobie w miarę szybkie wozidło. Podobnie jak mój poprzedni Passat VR6 czy Audi Quattro 2.3 20V.
  10. Ja bardzo chętnie bym zamienił 330Ci na Golfa GTI :)
  11. Witam wszystkich. W najbliższym czasie planuje zakup BMW. Pozdrowienia z Trójmiasta.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.