
Zyga78
Zarejestrowani-
Postów
16 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Piła
Osiągnięcia Zyga78
Debiutant (2/14)
0
Reputacja
-
[E30][E36][E34] Dokładne ustawienie wałka rozrządu w M40
Zyga78 odpowiedział(a) na Zyga78 temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Hej. Na stronie ww.e30.de wchodzisz do zakladki - do it yourself - motorraum klikasz na link Zahnriemenwechsel beim M40. Rysunki na tej stronie + moj ops na forum powinny pomoc w ustawieniu walka bez wiekszego problemu. Ja znam angielski - niemieckigo nie kumam ale mozna sie sporo domyslic. powodzenia -
Niestety drgania są draństwem które ciężko wyeliminować. Moje BMW jezdziło dobrze w PL przez rok, później delikatne dragnia silnika aż do dosyć mocnych drgań teraz :( Mechanior chce mi wymieniać pierścienie, docierać zawory itp. Hmmm. Chyba daruje sobie taką kosztowną zabawę. Obstawiałbym raczej na lewe powietrze w kolektorze ssącym lub układ zapłonowy (kable, kopułka itp.) Dołączam się do oczekujących na konkretną odpowiedź co to jest przyczyną nieregularnych drgań silnika!!
-
[E30][E36][E34] Dokładne ustawienie wałka rozrządu w M40
Zyga78 opublikował(a) temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Witam! Szukałem na forum o dokładnym ustawieniu wałka rozrządu w silniku m40 po jego wymianie i nic nie znalazłem na ten temat, toteż poszperałem na necie i bez problemu ustawiłem wałek rozrządu w moim BMW 316i m40. Opisze jak to zrobiłem - może komuś sie przyda :) 1. Po zamontowaniu wałka w głowicy nałożyć koło napędowe wałka, obrócić do oporu zgodnie z kierunkiem zegara aby klin wszedł w nosek i dokręcić momentem 3Nm 2. Obrócić wałek rozrządu aby znajdował sie w GMP (krzywki pierwszego cylindra będą ustawione do góry), aby dokładnie ustawić wałek w GMP wykonałem sobie prosty przyrząd wzorcowy z 5-ciu sklejonych tasmą kartonów. Dokładne wymiary wzorca są na stronie http://www.e30.de Jesli ktoś potrzebuje to prześle na maila. 3. Troszke pod rozrusznikiem znajduję się otwór w który wkładamu trzpień o średnicy 8mm i kręcimy wałem korbowym aż trzpien wejdzie nam głębiej w otwór - wtedy mamy ustawiony 1 tłok w GMP 4. Po ustawieniu wałka w GMP (punkt 2) oraz wału (punkt 3) możemy przystąpić do nałożenia paska rozrządu i naciągniecia go aby między rolką napinacza a kołem wałka rozrządu uginał się maks 10mm. Rolkę napinacza dokręcić momentem 22Nm 5. Dokręcić koło wałka rozrządu momentem 60Nm 6. Wyjąć trzpień blokujący wał korbowy!!! Po zmontowaniu obrócić ręcznie wałem korbowym 360stopni aby zobaczyć czy wszystko OK (czy tłoki nie spotykają się z zaworami) I mamy ustawiony wałek rozrządu :) -
E30 316i M40 1. Termostat 2. Visco 3. Wałek rozrządu, krzywki, regulatory hydrauliczne - klepało 4. Sworznie wahaczy, tuleje wahaczy 5. Oringi na wtryskiwaczach - jeden przeciekał 6. Uszczelka kolektora ssacego - pęknięta 7. Przewody paliwowe - przeciekały 8. Tłoczki hamulca tylnego - przeciekały 9. Rdza na spopdzie dzrwi i klapioe bagażnika - standard 10. Woda w bagażniku - wypełniłem uszczelke bagażnika masą uszczelniającą - wody juz ni ma ;) To chyba wszystko Ogólnie fajne autko tylko trzeba o nie dbać wtedy nie ma większych problemów!!!
-
Witam! A ja ostatnio zapodałem swojej buni ćwiartke jagodzianki do baku. Auto chodzi normalnie, mocy ani nie przybyło ani nie spadło, także bez obaw na zbiornik ćwiartka nikomu nie zaszkodzi. Denaturat ładnie wymiesza sie z wodą w zbiorniku a nastepnie z paliwkiem i wszystko zostaje spalone. Także don't worry - everything's gonna be all right ;)
-
Witam! Przez 3 lata miałem praktyki w zakładzie elektromechanicznym i pierwsze co to nauczyli mnie aby najpierw odkręcać MINUSA a później PLUSA i na odwrót podczas podłączania. Chodzi o to, że podczas odkręcania plusa przy podłączonym minusie można niechcący dotknąć kluczem karoserii. silnika itp. i jest niezła zwara (osobiscie widziałem jak przez taką zware poszedł komp w aucie). Przy odkreconymnajpierw minusie nie ma obaw o zware!!! I tak ma byc!!! powie wam to kazdy elektromechanik. pozdro
-
Witam! W zime w cyklu miejskim dla e30 316i 10l/100km to norma, a szczegolnie jesli auto robi krótkie odcinki. Moja e30 zimą w miescie 10l łyknie jak nic , latem z 9l a na trasie zimą i latem 8l. To tylko 8 zaworów ;)
-
Witam! W zime w cyklu miejskim dal e30 316i 10l/100km to norma, a szczegolnie jesli auto robi krótkie odcinki. Moja e30 zimą w miescie 10l łyknie jak nic , latem z 9l a na trasie zimą i latem 8l. To tylko 8 zaworów ;)
-
Witam! Dowiedz się czy szyba nie była przypadkiem wymieniana. Zobacz czy znaczek na szybie jest oryginał czy jakiś zamiennik, zajmuje sie montowaniem szyb od wielu lat i bbbb często poprawiam robote po garażowych partaczach którzy oszczedzając na materiałach nie dają odtłuszczaczy i podkładu a co najgorsze to często zamiast kleju do szyb dają masy uszczelniająco-wypełniajace. Po takich zabiegach szybka lubi przeciekać co objawia się wodą na słupku. Moja rada - zdejmij słupek i lej wode po dachu, zobaczysz czy to wina szyby.
-
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=13677&highlight=woda
-
Witam! Czesto woda leci na łączenu blach zaraz za akumulatorem, z wiekiem blachy korodują, rozwarstwiają się i dostaje się woda do srodka. ja wymontowałem akumulator i polałem woda na scianę grodziowoą - było widać jak woda wpływa pomiędzy blachy. Wysuszyłem, pociągnąłem pastą stosowaną do zgrzewów i mam spokój - dziewczyna też jest happy bo ma sucho pod nóżkami ;)
-
Hej! Woda w bagazniku jest czesto przyczyną nieszczelnej uszczelki naokoło bagaznika - ja tak miałem (wymieniłem i jest sucho) :)
-
Jesli to cos pomoze to wiedz, ze radio, obortomierz i ekonomizer sa na jednym bezpieczniku nr 21. Jesli sa na jednym bezpieczniku to maja na siebie jakis wplyw. hmmmm
-
Witam! U mnie tez nie działał obrotomież. Jednakże razem z nim nie działał ekonomizer, radyjko i oświetlenie wew. kabiny. Problem leżał w braku bezpiecznika nr 21 o wartości 10A. Wpakowałem bezpiecznik i wszystko działa włacznie z obrotomierzem. :dance: Swoją drogą to dziwne, żę obortyomierz jest na jednym bezpieczniku z radyjkiem. hmmm :duh:
-
Witam! Miałem ten sam problem. U mnie przy 3,5tys obr auto traciło moc. W moim przypadky był to rozrząd, z tym że u mnie mocno rzęźił silnik i było to oczywiste że pada rozrząd. Wymieniłem wałek, dźwigienki, regulatory hydrauliczne i małe pestki na zaworach. Wynikiem tych zmian silnik pracuje cichutko, równomiernie i ma niezłego kopa na wysokich obrotach :).