Skocz do zawartości

grzes1150_2008

Zarejestrowani
  • Postów

    48
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Rzeszów

Osiągnięcia grzes1150_2008

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Dziwna sprawa- od niedawna po zaświeceniu świateł (nawet postojowych) silniczek w prawej lampie cały czas brzęczy i lampa jest obniżona tak jak do pozycji zero i nawet jak kręce regulacją w środku przy zegarach to podnosi i opuszcza się tylko lewa strona a prawa nadal tak samo. Co może być przyczyną??? :jawdrop:
  2. Polecam 225/50/zr17 :roll2: !!! Na szerszych w koleinach auto jedzie jak chce i do tego zawieszenie cierpi. :norty:
  3. tak myślałem bo ostatnio wjechałem w malucha i mi nic się nie stało ale teraz już wiem że belka dostawiła do wentylatora klimy... i tak miałem zderzak odkręcać :norty:
  4. Bezpiecznik nr 25 - od czego on jest? Jest to 520 24V z klimą. Często mi się pali wyżej wymieniony bezpiecznik. Szukałem rozpiski bezpieczników ale nie znalazłem. W czym tkwi problem? :worried:
  5. Kolego to jest nie możliwe!!! Dokręcisz na maxa i problem nie zniknie!!! Ja też tak myślałem. Ale jak jesteś pewien że luz jest tylko na tej śrubie to powodzenia życze!!! A jakie objawy??? Puka na nierównościach?
  6. A to o przekładniach kierowniczych jak by co: Regulacja dotyczy tylko przekladni w E34 i E32. Opisze na przykladznie E34. REGULACJI DOKONUJEMY TYLKO I WYŁĄCZNIE NA PROSTYCH KOŁACH!!! Silnik 1.8 - regulacja odbywa sie bez problemu z tego wzgledu ze mozna sie tam w berka pod maska bawic. Silniki M50: Sciagamy (odchylamy na bok) rurę od chłodzenia alternatora przez co pojawia sie wątły (ale jest!!!) dostęp do przekładni. Potrzebny klucz oczkowy 17 i imbus - wkrętak na dlugiej rączce(rozmiaru nie pamietam dokladnie). Luzujemy nakrętkę o ok 1 obrót. Dokręcamy śrubę imbusem aż poczujemy lekki opór - od tego momentu delikatnie odkręcamy ją spowrotem (ok 1/5 - 1/6 obrotu). Dokrecamy dość mocno nakrętkę kontrującą. Sprawdzamy na wyłączonym silniku efekt, jeśli luzu nie ma (patrzymy jak koła reagują na ruch kierownicą) czeka nas jazda próbna. Jeśli kierownica wraca do położenia 0 (na wprost) bez żadnego oporu to rewelacja, jeśli nie powtarzamy krok z dokręcaniem imbusowej śruby jednak wykręcamy ja tym razem minimalnie!!! Testowałem ten sposób 5 razy. Efekt bardzo dobry nawet na wytłuczonej przekładni. W moim przypadku efekt rewelacyjny - jedzie się jak nowym autem, przód sztywny i na reszcie przestało coś stukać na dziurach (stukała przekładnia). Przede wszystkim przy 180 i przy wietrze nie trzeba szukać drogi! Jedzie się jak po szynach. Jeśli ktoś miał na prawdę duży luz na prostych kołach to dodatkowo musi odkręcać śrubę od dołu przekładni! Samo dokręcenie z góry jest wręcz zabronione! Wziąłem się za to jeszcze raz i nareszcie udalo mi sie luz skasować. Wg. mnie podstawą sukcesu jest podniesienie przodu. Przy wyłączonym silniku trzeba pokręcić kierownicą max na obie strony zeby wyczuć opór jaki stawia przekladnia przed regulacją. Potem dokręcasz śrubkę, aż zacznie ciężej chodzić i wtedy odpuszczasz trochę - podobnie jak przy regulacji lożysk stożkowych w kołach. To chyba lepszy test niż popuszczanie o 1/8 obrotu jak radzą niektórzy. Ważne żeby po zakontrowaniu nie było nadmiernego tarcia w przekładni - opór powinien pozostać taki sam. Teraz auto prowadzi sie zdecydowanie precyzyjniej, kierownica powraca gdzie trzeba. Jednak słyszałem ze nie zawsze udlaje się luz skasować. Pewnie zależy to od stopnia zużycia. UWAGA!!! PAMIĘTAJCIE O TYM BY PO WYCZUCIU OPORU COFNĄĆ ŚRUBĘ, O CO NAJMNIEJ 1/8 OBROTU, GDYŻ ZBYT MOCNE SKRĘCENIE MOŻE ZNISZCZYĆ PRZEKŁADNIE.
  7. Ten biały nalot zrobił się pewnie po kleju typu kropelka lub coś takiego. Trzeba rozebrać zegar na nowo i mała szmatka popsikana plackiem i przetrzeć i znika na zawsze. A żarówki od podświetlenia są na takiej ramce w środku zegara (takie jak przednia postojówka tylko nie 5W a 3W) o symbolu W3W. :norty:
  8. A może masz luz na przekładni kierowniczej lub krzyżak przed przekładnią??? :norty: Ja miałem na przekładni a zaczynałem tak jak Ty.
  9. Witam! Mam problem z chłodzeniem a mianowicie jest to tak: słabo się chłodzi a czasami jak się zatrzymam to temperatura się wychyli za pion. Sprzwdzałem pompe i jest ok. ale w płynie był srebrno brązowy pyłek czyli proszek do usuwania nieszczelności :jawdrop: i po zmianie płynu zauważyłem że jak jest zagrzany to chłodnica nie jest cała ciepła tylko pasami troszke u góry i u dołu. Czy to "guwno" uszczelniacz poprzytykał mi kanaliki w chłodnicy? Czy są jakieś sposoby lub środki aby ją udrożnić. :mad2: Czy coś takiego może tu zdać egzamin: http://moto.allegro.pl/item350633875_stp_odkamieniacz_chlodnicy_330ml_025.html P O M O C Y ! ! ! :doh:
  10. grzes1150_2008

    wisko

    A jak by zblokować visco na sztywno??? :norty:
  11. Dużo pracy włożyłem w moje e34 i teraz z żalem muszę się jej pozbyć :( . Ostatnio nawet odpaliłem centralke z pilota z domykaniem szyb i alarmem. Jedno co nie jest sprawne to klima :worried: . oto link na moją bunie: http://www.allegro.pl/item364513524_bmw_520_24v_stan_b_dobry_pilnie_.html
  12. Mam problem z chłodzeniem silnika M50. Ostatnio byłem u człowiek który się nazywa mechanikiem i na ciepłym silniku popuścił korek wlewu od płynu i płyn podskoczył i zabulczało. Układ się zapowietrzył chyba. Po przejechaniu 4km. temp była blisko czerwonego ale na szczęście byłem już w domu. Po ostygnięciu próbowałem odpowietrzać tą śrubką w chłodnicy. Wyglądało to tak : uzupełniłem stan płynu bo brakowało ok 250ml., zapaliłem silnik i na początku wykręciłem śrubke i opserwowałem jak z płynu wylatują bomble powietrza, zgniatałem węże i t.d. aż zaczą lecieć sam płyn. Silnik zgasiłem i po ostygnięciu powtórzyłem całą operacje. Niby było dobrze ale jak przejechałe 10km. częściowo po mieście (w korkach za wiele nie stałem) to temperatura znowu pod koniec gwałtownie podskoczyła i znowu było blisko czerwonego. Czy coś zrobiłem nie tak??? :jawdrop: Co go może boleć??? :jawdrop:
  13. grzes1150_2008

    filtr stożkowy

    Kiedyś był poruszany temat stożków w BEEMKACH!!! Oto link a w środku jeszcze jeden! Koledzy robli nawet pruby na chamowniach i mocy wcale nie przybywa! :nienie: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=80428 :roll2:
  14. Koledzy a ja w swojej 520 24v mam kompa z 6 guzikami, termometr w zdeżaku jest i złoncze 26 pin-owe pod kompem. Dla czego ktoś kiedyś pisał że do 520 nie podejdzie??? Manetka kierunkowskazów nie jest wciskana i na początek nie zmieniał bym jej. Jest sens przekładać na pełnego "kompa"???????
  15. Koledzy a ja w swojej 520 24v mam kompa z 6 guzikami, termometr w zdeżaku jest i złoncze 26 pin-owe pod kompem. Dla czego ktoś pisał że do 520 nie podejdzie??? Manetka kierunkowskazów nie jest wciskana i na początek nie zmieniał bym jej. Jest sens przekładać na pełnego "kompa"???????
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.