Skocz do zawartości

bracholo

Zarejestrowani
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 320i (N46B20B; Pb 2,0 150 KM) + LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia bracholo

  1. Na 99% siłownik/silnik Valvetronic-a; nr OE: 11 37 7 548 387. Po montażu nowego adaptacja nie powinna być konieczna; wykonuje się automatycznie po włączeniu stacyjki do pozycji "zapłon". Nowy kup tylko marki VDO.
  2. bracholo

    E90 n46b20

    Kkx, celowo zadałem pytanie, które z moich porad były żenujące. Zapomniałeś, że przyznałem się do błędu. To po 1. Po 2. W przypadku przestawionych vanosów - również będą problemy z uruchomieniem. ECU powinien zarejestrować błąd, ale jak to w życiu bywa - sytuacje potrafią zaskakiwać. Dodatkowo może dojść rozciągnięty łańcuch napędu rozrządu lub uszkodzony ślizg, dlatego pytałem czy wydaje z siebie dźwięki przy odpaleniu. Po 3. Przy LPG i problemie z nieszczelnym wtryskiwaczem gazowym - układ dolotowy jest wypełniony gazem i objawy będą identyczne. Gdyby został zamontowany układ pomiaru podciśnienia i regulacji reduktora, co w przypadku tego silnika jest zbędne, ale instalatorzy z niewiedzy czasem go wykonują - przez nieszczelność w membranie reduktora, również dojdzie do wypełnienia układu dolotowego gazem. Po. 4. Przy niskim ciśnieniu sprężania objawy będą identyczne. Po 5. Ten silnik nie ma w "pompie" autoadaptacji. Niestety w jego przypadku, przy mocno rozjechanej - trzeba zrobić co najmniej 300 km żeby korekty wróciły na swoje miejsce. Coś o tym wiem - przerabiałem to na "sobie" przez pewien problem z instalacją LPG. Jasne - napiszesz, że po odpaleniu jeździ normalnie. Znam wiele przypadków, kiedy ktoś tak mówił/pisał, a w rzeczywistości było zupełnie inaczej. Moje pierwsze auto też kupiłem z niewiedzy w stanie bliskim złomowania, ale dla mnie był jak z salonu. Mlody, zrób tak jak napisałem.
  3. bracholo

    E90 n46b20

    Kkx, lukaszewski, które z moich porad są żenujące? Przyznaję, że sugerując się błędami sond lambda i katalizatorów, zapomniałem, że autor ma problem z odpalaniem. Poza tym wiem z autopsji, że ludzie często piszą enigmatycznie albo z braku wiedzy pomijają istotne objawy, i trzeba zadać kilka dodatkowych pytań, z których można wyciągnąć jakieś wnioski.
  4. bracholo

    E90 n46b20

    Słychać napęd rozrządu po odpaleniu zimnego silnika? Zrób porządną diagnostykę u kompetentnej osoby. Do sprawdzenia stan i ustawienie napędu rozrządu, ustawienie kół vanos, ciśnienie sprężania.
  5. bracholo

    E90 n46b20

    Masz LPG?
  6. bracholo

    E90 n46b20

    Dobra, ale jak już odpali to da się normalnie jeździć?
  7. bracholo

    E90 n46b20

    Poza problemami z odpaleniem, są jeszcze jakieś objawy?
  8. bracholo

    E90 n46b20

    Mlody, które z błędów wróciły?
  9. bracholo

    E90 n46b20

    Zrobiłeś 300 km, po których usunąłeś błędy? Lub opcja 2: usunąłeś błędy i pamięć autoadaptacji ECU?
  10. bracholo

    E90 n46b20

    Zrób tak jak napisałem w poprzednim poście.
  11. Kawał, do sprawdzenia krzyżaki na kolumnie kierowniczej i sama przekładnia, końcówki drążka reakcyjnego, końcówki kierownicze, zawieszenie amortyzatorów, łożyska kolumn macphersona. Końcówki drążka reakcyjnego zweryfikujesz tylko przez intensywne kołysanie autem w poprzek (z prawej/lewej do lewej/prawej). Na szarpakach SKP ich nie zdiagnozujesz.
  12. bracholo

    E90 n46b20

    Mlody, zdiagnozuj najpierw błąd związany z sondą i go usuń. Po naprawie sondy albo zresetuj autoadaptację w sterowniku silnika (ECU) albo zrób trochę przebiegu; może być konieczne nawet 300 km. Jeśli problem będzie nadal występował - daj znać. Będziemy szukali dalej.
  13. bracholo

    E90 n46b20

    W takim razie grzałka sondy do pomiaru.
  14. hypno, cewki i świece do kontroli. Cewki sprawdź takim przyrządem, z przerwą 8 - 10 mm - dołączam zdjęcie. Jeśli chodzi o błędy przepustnicy - zweryfikuj czy dotyczą przepustnicy czy systemu valvetronic'a; to dwa niezależne "moduły". Program może błędnie opisywać przyczynę. Tak czy inaczej - masz błędy i valvetronic'a, i przepustnicy, więc oba moduły do weryfikacji. Sonda lambda 2 do pomiaru grzałki i diagnostyki. Pozdro
  15. CiagA, ceramizer nie zaszkodzi, ale zanim go zaaplikujesz - zrób płukankę silnika. Ze względu na vanosy - najlepsza będzie taka, na której można jeździć. Jazdę wykonaj cały czas korzystając z całego zakresu obrotów żeby vanosy w jej trakcie pracowały. Po płukance zweryfikuj czy występuje zadymienie z przepalonego oleju i czy jego poziom nie maleje w zbyt szybkim tempie. Jeśli zadymienie i ubytek występują - zweryfikuj w jakich warunkach; od nich zależy czy puszczają pierścienie czy uszczelniacze zaworowe. Na pierścienie ceramizer może pomóc, na uszczelniacze nie. Pozdro.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.