Nie mam możliwości edycji postu, więc zamieszczam ponownie z korektą.
Stanior, przede wszystkim wybór warsztatu montującego nie pozostawiaj przypadkowi; to najbardziej kluczowy czynnik, który będzie miał wpływ na poprawne działanie instalacji. Większość niestety montuje niezgodnie ze sztuką, a w przypadku problemów - nie biorą za nie odpowiedzialności.
N46B20B bardzo dobrze nadaje się do zasilania LPG; mam tu na myśli instalacje 4 generacji, czyli sekwencyjny pośredni wtrysk gazu w stanie lotnym, ale stawia pewne warunki ze względu na system Valvetronic, czyli brak podciśnienia w kolektorze ssącym. Tymi warunkami są:
- dysze kierunkowe zamontowane w odległości 15 - max 20 cm od zaworów ssących.
- jak najkrótsze wężyki między wtryskami, a dyszami, więc wtryski najlepiej pojedyncze, nie na listwie
- sterownik LPG przystosowany do silników Valvetronic, czyli posiadający funkcję strojenia po obrotach i pomijać odczyt wartości podciśnienia w kolektorze ssącym
- brak połączenia kolektora z reduktorem przez czujnik podciśnienia; delikatnie zaburza skład mieszanki
Warto wybrać sterownik z możliwością połączenia z OBD; posiada dodatkowe funkcjonalności jak strojenie po korektach paliwowych bez konieczności użycia dodatkowego, zewnętrznego urządzenia.
Reduktor z rezerwą mocy; przy max obciążeniu ɓędzie spadać ciśnienie i brakować czasu otwarcia wtrysków, a deficyt kompensować dotryskiem Pb
Lubryfikacja jest zbędna.
Żadnych sond lambda nie wymieniaj jeśli są sprawne!
Montuj instalacje polskich producentów takich jak KME, STAG, LPG-tech lub ALEX. Są łatwo dostępne, przystępne cenowo i bardzo wysokiej jakości, a sieć warsztatów obsługujących w kraju rozbudowana.
Butlę pod podłogą da się zamontować po wycięciu wnęki i wstawieniu płaskiej blachy. Blachę montuj nierdzewkę. Standardową stalową zapewne niedbale pomalują i za chwile skoroduje. Po tym zabiegu musisz wymienić tłumik końcowy na mniejszy i rurę łączącą z pierwszym tłumikiem.
Wlew pod klapką musi być szczelny i zamontowany z głową, bo inaczej woda będzie się sączyła do wnęki akumulatora.
Pamiętaj, że warunkiem poprawnie działającej instalacji LPG, jest poprawnie działający silnik na zasilaniu Pb. Dodatkowo LPG jest bardziej wrażliwe na układ zapłonowy, tzn. mieszanka paliwowo-powietrzna stawia trochę większy opór prądowi, więc ten musi być w bardzo dobrym stanie. Warto zamontować świece pod LPG, czyli o 30% zmniejszonej przerwie między elektrodami. Tu polecam świece Bosch platynowo-irydowe - są bardzo trwałe.
Pozdro!