Skocz do zawartości

bracholo

Zarejestrowani
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 320i N46B20B (2,0 150 KM) + LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia bracholo

  1. Jak w temacie. W pytaniu pomijam oringi czujnika poziomu oleju i odpływu odmy. Pozdro.
  2. Nie mam możliwości edycji postu, więc zamieszczam ponownie z korektą. Stanior, przede wszystkim wybór warsztatu montującego nie pozostawiaj przypadkowi; to najbardziej kluczowy czynnik, który będzie miał wpływ na poprawne działanie instalacji. Większość niestety montuje niezgodnie ze sztuką, a w przypadku problemów - nie biorą za nie odpowiedzialności. N46B20B bardzo dobrze nadaje się do zasilania LPG; mam tu na myśli instalacje 4 generacji, czyli sekwencyjny pośredni wtrysk gazu w stanie lotnym, ale stawia pewne warunki ze względu na system Valvetronic, czyli brak podciśnienia w kolektorze ssącym. Tymi warunkami są: - dysze kierunkowe zamontowane w odległości 15 - max 20 cm od zaworów ssących. - jak najkrótsze wężyki między wtryskami, a dyszami, więc wtryski najlepiej pojedyncze, nie na listwie - sterownik LPG przystosowany do silników Valvetronic, czyli posiadający funkcję strojenia po obrotach i pomijać odczyt wartości podciśnienia w kolektorze ssącym - brak połączenia kolektora z reduktorem przez czujnik podciśnienia; delikatnie zaburza skład mieszanki Warto wybrać sterownik z możliwością połączenia z OBD; posiada dodatkowe funkcjonalności jak strojenie po korektach paliwowych bez konieczności użycia dodatkowego, zewnętrznego urządzenia. Reduktor z rezerwą mocy; przy max obciążeniu ɓędzie spadać ciśnienie i brakować czasu otwarcia wtrysków, a deficyt kompensować dotryskiem Pb Lubryfikacja jest zbędna. Żadnych sond lambda nie wymieniaj jeśli są sprawne! Montuj instalacje polskich producentów takich jak KME, STAG, LPG-tech lub ALEX. Są łatwo dostępne, przystępne cenowo i bardzo wysokiej jakości, a sieć warsztatów obsługujących w kraju rozbudowana. Butlę pod podłogą da się zamontować po wycięciu wnęki i wstawieniu płaskiej blachy. Blachę montuj nierdzewkę. Standardową stalową zapewne niedbale pomalują i za chwile skoroduje. Po tym zabiegu musisz wymienić tłumik końcowy na mniejszy i rurę łączącą z pierwszym tłumikiem. Wlew pod klapką musi być szczelny i zamontowany z głową, bo inaczej woda będzie się sączyła do wnęki akumulatora. Pamiętaj, że warunkiem poprawnie działającej instalacji LPG, jest poprawnie działający silnik na zasilaniu Pb. Dodatkowo LPG jest bardziej wrażliwe na układ zapłonowy, tzn. mieszanka paliwowo-powietrzna stawia trochę większy opór prądowi, więc ten musi być w bardzo dobrym stanie. Warto zamontować świece pod LPG, czyli o 30% zmniejszonej przerwie między elektrodami. Tu polecam świece Bosch platynowo-irydowe - są bardzo trwałe. Pozdro!
  3. Na 99% siłownik/silnik Valvetronic-a; nr OE: 11 37 7 548 387. Po montażu nowego adaptacja nie powinna być konieczna; wykonuje się automatycznie po włączeniu stacyjki do pozycji "zapłon". Nowy kup tylko marki VDO.
  4. bracholo

    E90 n46b20

    Kkx, celowo zadałem pytanie, które z moich porad były żenujące. Zapomniałeś, że przyznałem się do błędu. To po 1. Po 2. W przypadku przestawionych vanosów - również będą problemy z uruchomieniem. ECU powinien zarejestrować błąd, ale jak to w życiu bywa - sytuacje potrafią zaskakiwać. Dodatkowo może dojść rozciągnięty łańcuch napędu rozrządu lub uszkodzony ślizg, dlatego pytałem czy wydaje z siebie dźwięki przy odpaleniu. Po 3. Przy LPG i problemie z nieszczelnym wtryskiwaczem gazowym - układ dolotowy jest wypełniony gazem i objawy będą identyczne. Gdyby został zamontowany układ pomiaru podciśnienia i regulacji reduktora, co w przypadku tego silnika jest zbędne, ale instalatorzy z niewiedzy czasem go wykonują - przez nieszczelność w membranie reduktora, również dojdzie do wypełnienia układu dolotowego gazem. Po. 4. Przy niskim ciśnieniu sprężania objawy będą identyczne. Po 5. Ten silnik nie ma w "pompie" autoadaptacji. Niestety w jego przypadku, przy mocno rozjechanej - trzeba zrobić co najmniej 300 km żeby korekty wróciły na swoje miejsce. Coś o tym wiem - przerabiałem to na "sobie" przez pewien problem z instalacją LPG. Jasne - napiszesz, że po odpaleniu jeździ normalnie. Znam wiele przypadków, kiedy ktoś tak mówił/pisał, a w rzeczywistości było zupełnie inaczej. Moje pierwsze auto też kupiłem z niewiedzy w stanie bliskim złomowania, ale dla mnie był jak z salonu. Mlody, zrób tak jak napisałem.
  5. bracholo

    E90 n46b20

    Kkx, lukaszewski, które z moich porad są żenujące? Przyznaję, że sugerując się błędami sond lambda i katalizatorów, zapomniałem, że autor ma problem z odpalaniem. Poza tym wiem z autopsji, że ludzie często piszą enigmatycznie albo z braku wiedzy pomijają istotne objawy, i trzeba zadać kilka dodatkowych pytań, z których można wyciągnąć jakieś wnioski.
  6. bracholo

    E90 n46b20

    Słychać napęd rozrządu po odpaleniu zimnego silnika? Zrób porządną diagnostykę u kompetentnej osoby. Do sprawdzenia stan i ustawienie napędu rozrządu, ustawienie kół vanos, ciśnienie sprężania.
  7. bracholo

    E90 n46b20

    Masz LPG?
  8. bracholo

    E90 n46b20

    Dobra, ale jak już odpali to da się normalnie jeździć?
  9. bracholo

    E90 n46b20

    Poza problemami z odpaleniem, są jeszcze jakieś objawy?
  10. bracholo

    E90 n46b20

    Mlody, które z błędów wróciły?
  11. bracholo

    E90 n46b20

    Zrobiłeś 300 km, po których usunąłeś błędy? Lub opcja 2: usunąłeś błędy i pamięć autoadaptacji ECU?
  12. bracholo

    E90 n46b20

    Zrób tak jak napisałem w poprzednim poście.
  13. Kawał, do sprawdzenia krzyżaki na kolumnie kierowniczej i sama przekładnia, końcówki drążka reakcyjnego, końcówki kierownicze, zawieszenie amortyzatorów, łożyska kolumn macphersona. Końcówki drążka reakcyjnego zweryfikujesz tylko przez intensywne kołysanie autem w poprzek (z prawej/lewej do lewej/prawej). Na szarpakach SKP ich nie zdiagnozujesz.
  14. bracholo

    E90 n46b20

    Mlody, zdiagnozuj najpierw błąd związany z sondą i go usuń. Po naprawie sondy albo zresetuj autoadaptację w sterowniku silnika (ECU) albo zrób trochę przebiegu; może być konieczne nawet 300 km. Jeśli problem będzie nadal występował - daj znać. Będziemy szukali dalej.
  15. bracholo

    E90 n46b20

    W takim razie grzałka sondy do pomiaru.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.