Witam
Sytuacja dotyczy BMW g20 320dX rocznik 2019 (aktualnie 150 tys przebiegu). Samochód jest w moim posiadaniu od 3 lat. Przy zakupie samochód miał zrobiony chip tuning na 230km. W sierpniu ubiegłego roku z racji aktualizacji został on usunięty i ponownie zainstalowany. Od tamtego czasu do lutego 2024r. nie miałem z nim żadnych problemów. Pewnego dnia, po rozpoczęciu jazdy chwilę po tankowaniu po raz pierwszy zauważyliśmy wzrost temperatury płynu chłodzącego i chwilę później wyświetlił się komunikat dotyczący zbyt wysokiej temperatury silnika. Od tamtego czasu podjąłem następujące kroki, które nie przyniosły rezultatów w usunięciu awarii:
1. Wymiana dwóch termostatów
2. wymiana płynu chłodzącego
3. pompa wody nie przecieka
4. wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego
5. szczelność chłodnicy spalin sprawdzana była w serwisie w listopadzie 2023r.
Co więcej zauważyliśmy że:
a) po uruchomieniu zimnego silnika i jeździe z wyższymi prędkościami błąd nie występuje
b) błąd występuje tylko wtedy gdy ciepły silnik zgasimy (np. przy tankowaniu) a następnie uruchomimy i kontynuujemy jazdę. Wtedy po około 500m wzrośnie temperatura płynu, a za moment wyskoczy komunikat
c) samochód podczas występowania błędu zmniejsza dostępną moc silnika
d) po zmniejszeniu prędkości, mającej na celu zmniejszenie temperatury i zniwelowaniu jej do wartości wskazanej (a więc optymalnej na skali) błąd już nie występuje (nawet przy jeździe z prędkościami autostradowymi), aż do ponownego jego zgaszenia, uruchomienia i kontynuowania jazdy.
Proszę o pomoc w diagnozie.
pozdrawiam