Skocz do zawartości

eSzet94

Zarejestrowani
  • Postów

    62
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia eSzet94

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

  • Rok na forum Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

12

Reputacja

  1. Teslą by przeleciał przez płot a tak to marne osiągi to i marny efekt: bawi mnie ta mityczna gwarancja baterii. A co jeśli Kowalski przez 8 lat zrobi ten przebieg a bateria tak mu się zdegraduje,że trzeba by wymienić aby normalnie użytkować… jaki to jest wtedy koszt? Ciekawe,że w takiej Holandii są już 10letnie modele tesli s za grosze z przebiegami 300-500 tys i nikt tego nie chce… ciekawe dlaczego. A z drugiej strony 10 letnie diesle czy benzyny dalej znajdują swoich odbiorców… swoją drogą robię powoli rozeznanie na co zmienić 30d. Testowałem już jakiś czas temu 540d g60 i jest ok,ale względem g20 żaden progres. Kusi 440d coupe albo cabrio chociaż fajna konfiguracja powoli podchodzi pod cenę podstawowej m4 w manualu… gdyby nie oszczędność na paliwie to może i bym w to poszedł,ale tak to dalej mi się najbardziej opłaca diesel. niestety u konkurencji nie ma w czym wybierać i bida aż piszczy. E450d sporo droższe a niższe modele Mercedesa bądź inne marki nie oferują w ogóle nic większego niż 2.0… także można pluć do woli na BMW ale pod względem silników to chyba ostatnia marka dająca fajny wybór.
  2. Jak nie ma warunków czy nie ma się czym to się jedzie adekwatnie do sytuacji ;). Jak się będzie dało elektrykiem jechać szybko z takim samym zasięgiem to nagle gdy będziesz miał okazję to z niej z przyjemnością skorzystasz. Przecież w tych autach to żadna różnica czy jedziesz 150 czy 180 bo komfort jest już na naprawdę dużym poziomie. a czy elektryki są nudne… no niestety na dłuższą metę są. Na papierze są bezkonkurencyjne natomiast w praktyce są nudne bo mają swoje ograniczenia. To troche jak z porównywaniem Volvo do niemieckiej trójki. Świetne wnętrze, świetny komfort,bezpieczeństwo i poczucie luksusu okraszone spektakularnie beznadziejnymi silnikami,skrzyniami biegów i obligatoryjnym kagańcem. Żeby nie było… do jazdy miejskiej i do spokojnych sporadycznych wycieczek elektryk jest super,ale to i tak nie zmienia faktu,że wieje nudą i jeszcze przez dłuższy czas tak będzie.
  3. Fajnie,że najwięcej do powiedzenia mają Ci co robią mało kilometrów . faktycznie ludzie trochę się opanowali i jest spokojniej na naszych drogach,ale ja odnoszę wrażenie,że są po prostu obszary gdzie można podróżować szybko i bezpiecznie a i są takie gdzie ludzie dostają małpiego rozumu i na drodze mamy istne eldorado. najwięcej jeżdżę a1 i s8 i gdy nie ma szczytu w ciągu dnia to żaden wyczyn jest zrobić trasę łódzkie Gdańsk z przelotową 160-210 ( jeżdżę do 210 na acc) czy przelecieć s8 do Warszawy również w zakresie 160-180. I nie siedzę nikomu na ogonie ani nie stwarzam zbytniego zagrożenia jeśli ruch pozwala. Hamulce wytrzymały mi ponad 100 tys km więc … natomiast gdy muszę jechać a2 bądź a4 to… dla mnie to inny dziki świat i nie wiem czemu tam ludzie dostają małpiego rozumu i wypadków jest cała masa. także wszystko się da i można,ale grunt by z rozwagą i bezpiecznie. Nie ma co być hipokrytą,że jak się ma mocny wóz to nie wykorzystuje się jego potencjału natomiast zawsze trzeba się dostosować do natężenia ruchu i nie ma co kozaczyć ani nikogo poganiać. Co do hybryd i rabatów… według mnie to jeden z bardziej bezsensownych napędów jeśli chodzi o mocne auta. Niepotrzebne dodatkowe kilogramy. Póki na rynku są jeszcze gołe v8 to jak kogoś stać to nie ma co się zastanawiać. mialem okazje przejechać się bieżącym modelem Cayenne GTS i to auto to czysta poezja jeśli chodzi o walory jezdne,moc. Jakościowo oczywiście widać duży spadek we wnętrzu bo tandety tam nie brakuje,ale to już chyba w każdej marce uświadczymy więc… póki są fajne silniki to korzystajmy bo za kilka,kilkanaście lat tylko zostają nudne elektryki i zapewne jakieś chore ograniczenia prędkości.
  4. Ja nie rozumiem tych ludzi. Taka beznadzieja mając na rynku tesle… Mogłem tam do kompletu badziewia stanąć swoim śmierdzącym 30d. Swoją drogą świetnie wygląda seria 4. Bardzo mi się podoba i chętnie widziałbym jako następcę trójki tylko szkoda,że duży diesel występuje w jednym wariancie,ale może coupe 40d …
  5. Duży diesel do miasta to proszenie się o kłopoty i potem tworzenie mitów jakie te silniki są awaryjne. Duży podkreślam duży diesel potrzebuje robić dziennie nie tyle co ekstremalny przebieg o ile w odpowiednich warunkach. Ja czasem w ciągu dnia nie zrobię dużego dystansu,ale wyskakuje na a1 do pobliskiej miejscowości bo mam sprawę do załatwienia to mogę sobie przelecieć z odpowiednią prędkością w kilkanaście minut :). Jakbym miał większości to auto użytkować w mieście to by nie miało sensu i bym szukał 30/40i. Poza tym ekonomia tego motoru jest spektakularna. W mieście ciężko mi określić ile on spali bo nie zdarza mi się jeździć np całego tygodnia krótkich dystansów w mieście,ale w trasie no to jest popis inżynieryjny,ale to tylko moje zdanie. Przy słonika ulubionych prędkościach 180-210 km/h to auto pali 9/10l. Przy niższych prędkościach rzędu 120-140 to jest 5-5/6-5l. jakbyś się miał do czegoś przyczepić no to serwis olejowy do najtańszych nie należy i tylne opony szybko zdziera,ale poza tym duuuuzo frajdy z jazdy i mimo ciężkiego przodu to fajnie zamiata tyłkiem. Szkoda,że już w nowszych modelach jak i w samej trójce nie uświadczymy większego motoru napędzanego tylko na tył.
  6. 50 tys rocznie z czego 70 procent to autostrady i s. 30d 265 km podniesione na 310km napęd rwd. Jedyne czego mi brakuje to większy bak paliwa. Co do dynamiki to jak lubisz charakterystykę elektryka to nie spodoba Ci się diesel jak jesteś dodatkowo fanatykiem tesli. Może na następnego tripa wypożycz sobie jakieś autko z b57 30/40d i może chociaż w małym stopniu zwrócisz uwagę na zalety takowego napędu. Diesel do miasta to ma sens jak elektryk w trasy aczkolwiek mi przy moim użytkowaniu wypada najkorzystniej a najmilej jest gdy nie ma ruchu zrobić trasę 500 km na strzała i nie martwić się tankowaniem i traceniem tego co najcenniejsze :).
  7. A daj już spokój już z tym swoim zafascynowaniem Tesla… jeżdżąc autostradami dużo widzę tą przewagę technologii jak mijam swoim śmierdzącym 330d wszystkie taycany, e trony i wszelakiej maści Tesle… i nie muszę jechać 200. Wystarczy jechać plus 10 do tego co ograniczenie :)… przewaga technologii. do turlania się 110/120 elektryk i taka tesla 3 jest idealna,ale z takim marnym 318i na dłuższym dystansie nie ma najmniejszych szans i jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie zanim elektryki staną się równie komfortowe w podróżowaniu co spalinówka,ale żyj w swojej bańce i bierz pod uwagę,że inni też mają swoją i Twoją nie jest tylko tą jedyną słuszną.
  8. W 745e największym problemem jest mały bak paliwa bo raptem 45l. Tu niestety się nie popisali bo poza tym taka wersja gdzie sterownik jest jeszcze łatwy do odblokowania to niesamowity potencjał na modyfikację. 750d to popis inżynieryjny. Jest ich tak malo,że każda awaria może zostać wyolbrzymiona jak na załączonym filmie. Dokładając do tego właściciela serwisującego wedle aso i nie dbającego to efekty mogą być opłakane. Z drugiej strony szczególnie na Polskim rynku można znaleźć g11 w dieslu od kogoś kto silnik dotarł i zmieniał olej co 10/15 tys km. Utrata wartości jest już spora więc to najlepszy moment na tego typu luksusowego flagowca,ale trzeba mieć na uwadze mniejsze większe bolączki jak np gumy na wale rozsadzane od dużego momentu czy zawieszenie pneumatyczne,które nie grzeszy wybitną trwałością,ale poza tym… to spektakularne auto i idealne w trasy. Z całym szacunkiem,ale nie porównywałbym tego z żadnym elektrykiem. Limuzyna luksusowa czy to BMW Merc czy Audi to inna liga niż jakikolwiek nawet 2000hp elektryk. a jak ktoś się boi kosztów,gwarancji i go stać to można przecież brać obecne 740d czy s400d. Taki diesel trasę 7000km potrafi zrobić na 7/8 tankowań ropy także tego…. I tracimy z życia może godzinę na tankowanie… no ale trzeba pamiętać o rękawiczce by się nie ubrudzić pistoletem,który mógł być dotykany przez jakiegoś brudasa grzebiącego w tyłku jak to kiedyś było w tym wątku przytaczane ;).
  9. Hahahahaha ten temat jest niesamowity. Kilka stron wcześniej Pan Adam dostał merytoryczne posty to je praktycznie całkowicie olał i schował się do nory by potem wylecieć jak poparzony i uderzyć w m5 touring…. Eh i ciągle to samo. Że słonikiem się kłóci a na sensowne posty np bmwfun to praktycznie nie odpowiada bo… godność nie pozwala czy co? można BMW za wiele krytykować,ale również jest za co chwalić. Oczywiście wyleci z jakimś głupim tekstem i będzie się pastwił nad chamskim plastikiem ignorując totalnie co mamy pod maską np. bo przecież b58 czy b57 to syf… slonik, zrobiłem 540d prawie 1000 km. Rewelacyjny ponton. Dla mnie osobiście wnętrze jest rozczarowaniem bo moje gowniane 30d g20 ma full merino a w g60 czy nowej x3 no jest po prostu sporo gorzej względem tego co mogliśmy zamówić w poprzednikach. Jednak ogólny odbiór g60, jej prowadzenie,frajda z jazdy…. Nie dziwię się,że użytkownicy chwalą bo to naprawdę lepszy samochód niż g30. Zdecydowanie i boli,że BMW niektóre opcje wykastrowało,ale kto wie czy przy LCI pewne rzeczy nie wrócą. B57 w najnowszej odmianie naprawdę daje radę i trochę żal,że tych km nie ma więcej bo silnik ma duży potencjał. I tak mega sprawnie sobie radzi a spalanie REWELACJA. Jadąc zgodnie z przepisami możemy pyknąć 1000 na baku. Mi przy dobrej pogodzie w zakresie prędkości 180-210 spalała podobne wartości co 30d rwd g20. Ja nie wiem jak oni to robią,że te silniki są tak efektywne. co do elektryków…. Nowa tesla y. Stała jazda 140 km/h i ładowanie co 200 km od kilku procent do 80… 30-35 minut. Przewaga technologiczna :). No i ten przód na wzór chińskich konkurentów… paskudny przedlift o wiele przyjemniejszy w odbiorze i wiadomo było,że to tesla a teraz…
  10. Ale kocur ten taycan jeśli chodzi o specyfikację. Swojego czasu na taki zestaw kolorystyczny chorowałem przy plebejskim śmierdzącym g20,ale znalezienie takowego na rynku wtórnym było zadaniem prawie niemożliwym w moim budżecie na tamten moment. szkoda,że Panamera już nie występuje w sport turismo to wtedy nie miałbyś w ogóle słonik dylematu. Mnie osobiście nowa Panamera odpycha plastikowym wnętrzem. Jasne cała branża mocno poleciała w dół z niemieckim premium na czele,ale ten żenujący przycisk zamiast stacyjki po lewej stronie mogli sobie darować. Ogólnie spadek jakości w Porsche jest a żeby wyglądało to sensownie to trzeba baaaaardzo dużo klikać opcji. Dlatego słuchaj córki i jak Porsche to 911… ewentualnie Cayman. Ciekawymi alternatywami rodzinnymi z dobrymi silnikami są na ten moment g61 550e/540d jak i e klasa od merca 450/450d. Suvy ignoruję bo są dla mnie bezsensownym wyborem. Więcej palą, szybciej zużywają opony,hamulce… wracaj do tego co dobre i skoro g30 bardzo chwaliłeś no to jakiś turasek wróciłby Ci radość z jazdy.
  11. Adamie Ty to naprawdę dziwny człowiek jesteś. Rzucić Ci cokolwiek żebyś mógł głosić swoje herezje i wypisujesz jakieś głupoty a jak ktoś Ci napisze sensowny post jak bmwfun i wypunktuje Twoje myślenie to totalnie to ignorujesz, chowasz się na chwilkę do nory i wyskakujesz jak Filip z konopii z jakimiś bzdetami najlepiej wyszydzającymi BMW bądź inne marki,które nie są Tesla. Wypadki były są i będą. Niezależnie czy jeździmy małymi fiatami czy limuzynami mogącymi gnać 300 km/h. Trzeźwe myślenie, umiejętności jak i zdrowy rozsądek są zawsze i w każdej sytuacji wskazane. w piątek wracałem z Gdańska wieczorem ruch był mały. Generalnie większość drogi spokojna i przelotowa 170/180. Zero zagrożenia, zaczął się już fragment trzypasmowy i mistrzowie środkowego pasa. Autostrada prawie pusta a Ci cisną i stwarzają zagrożenie… w Niemczech nigdy mi się tak nie zdarzyło a gdy tam jeżdżę ruch jest sporo wyższych,ale jak i kultura szybkiego przemieszczania. Da się lecieć szybko i bezpiecznie,ale jak ktoś nie potrafi niech jedzie wolniej, też dotrze do celu i spoko… ale od myślenia i tak to nie zwalnia. słonik w przyszłym tyg załatwiłem sobie 540d na weekend więc zobaczymy… jak się spodoba i oferta odkupu 30d będzie przyzwoita to klepnę,ale też muszę się dowiedzieć czy zwykłe g60 dostanie taki lift jak m5… bo jeśli tak to poczekam na ten bajerancki przód.
  12. Fajny kolor, wyróżnia się i o to chodzi. Podstawowa paleta M3/4 jest dość uboga i już oklepana. Jedynie do czego mogę się przyczepić (moje zboczenie od zawsze w BMW) to szkoda,że nie wziąłeś całego tego wnętrza w merino. Robi robotę po latach a poza tym m jest tak dobrze wyposażone,że za bardzo nie ma co dokładać. Wentylacja jest super i dobrze wyceniona i aż żal,że nie było jej nigdy w cywilnych g20. a nie chodziło Ci po głowie m4? Mam wrażenie,że sporo rzadziej spotykana niż m3. Ogolnie m3/4 to chyba najlepiej wycenione auta na rynku w stosunku do tego co oferują wyposażeniem a przede wszystkim wrażeniami z jazdy. no i z bardzo fajnego salonu odbierasz furę ;), szerokości. I od razu myj porządnie furę po a1 bo sypią solą,aż głupi. Ja swoje 30d muszę drugi raz zaraz myć bo jest tego dziadostwa od groma.
  13. Słonik, g61 w dieslu to też bardzo ciekawa opcja. 540d ma sporo pary i absurdalnie niskie spalanie. Ja nie wiem jak to BMW robi,ale ich 3.0d są spektakularnie oszczędne. dopasione wedle konfiguratora może dobić do pół miliona,ale rabatowanie jest na tyle dobre,że ciężko w budżecie 400-450 tyś o coś lepszego. Sam się mocno zacząłem zastanawiać tylko nad sedanem i jeśli salon zaproponuje mi dobrą kwotę odkupu g20 30d to może się skuszę. chocisz g60 to takie bardziej g11 z komfortu aniżeli g30,ale mi się to wrażenie bardzo spodobało. M5 to potwór a technologicznie tą hybrydę włożyli tylko by było v8,ale to wiadomo… no chyba,że jest się ignorantem to nie wiadomo ;).
  14. Ten to szybko potrafi tak zakręcić,że zamiast tłumaczyć się ze swoich herezji i odpowiadać na argumenty to teraz staje się ekspertem od stylu jazdy, autostrad a tras nie robi… Ty słonik wiesz jak się w Polsce jeździ. Teorie teoriami, praktyka praktyką. wiadomo debili i debilnych zachowań nie brakuje i tu nasza marką przoduje,ale szybka jazda nie zawsze oznacza śmierć w oczach tak samo jak wolne toczenie bezpieczny dojazd z punktu a do b.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.