Skocz do zawartości

MichałZ

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E91 320d N47 177km 2008 przed-lift 120 kkm

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia MichałZ

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Wygląda na to, że Serwis Dyfron w Janczewicach "powiększył grono aniołków" ;) W Google komunikat "Zamknięte na stałe", telefon wyłączony.
  2. Bardzo Wam dziękuję za analizę i rady. AI jeszcze się musi wiele nauczyć ;)
  3. Z ciekawości zapodałem ChatGPT v3.5 następującą kwerendę: "Mam samochód BMW E91 320d z silnikiem N47. Zapaliła się kontrolka "Engine Check". Poprzez złącze OBD odczytałem następujące kody błędów: 4A4E, 4C5E, 4CF3, 41BB, 447A, 41CD, 480A, 4D03, 4501. Jakie usterki mogły wygenerować wymienione powyżej błędy?" Oto, co odpowiedziała AI: "Kody błędów OBD-II, które podałeś, są związane z różnymi aspektami działania silnika, takimi jak układ wtryskowy, czujniki i systemy kontroli emisji. Poniżej przedstawiam listę kodów błędów, które odczytałeś, wraz z możliwymi przyczynami: 1. 4A4E - Przepływomierz powietrza - niski sygnał wejściowy: może to oznaczać uszkodzenie przepływomierza powietrza, nieszczelność w układzie dolotowym lub problem z czujnikiem ciśnienia. 2. 4C5E - Sterownik wtrysku - wewnętrzny błąd: może to oznaczać uszkodzenie samego sterownika wtrysku lub problem z przewodami elektrycznymi prowadzącymi do niego. 3. 4CF3 - Moduł kontroli emisji - niskie ciśnienie doładowania: może to oznaczać uszkodzenie czujnika ciśnienia doładowania, problemy z układem dolotowym lub z turbosprężarką. 4. 41BB - Układ recyrkulacji spalin - błąd przepływu: może to oznaczać uszkodzenie zaworu EGR, zatkane kanały EGR lub problem z czujnikiem przepływu. 5. 447A - Układ wtrysku - zbyt niskie ciśnienie wtrysku: może to oznaczać uszkodzenie pompy paliwa, problem z układem zasilania paliwem lub wadliwy regulator ciśnienia paliwa. 6. 41CD - Układ recyrkulacji spalin - niskie ciśnienie sprężania: może to oznaczać uszkodzenie zaworu EGR, zatkane kanały EGR lub problem z czujnikiem ciśnienia. 7. 480A - Moduł kontroli emisji - problem z czujnikiem temperatury: może to oznaczać uszkodzenie czujnika temperatury powietrza lub problem z przewodami elektrycznymi prowadzącymi do niego. 8. 4D03 - Sterownik wtrysku - niskie ciśnienie paliwa: może to oznaczać uszkodzenie pompy paliwa, problem z układem zasilania paliwem lub wadliwy regulator ciśnienia paliwa. 9. 4501 - Układ wtrysku - błąd wtrysku cylindra 1: może to oznaczać problemy z wtryskiem paliwa do cylindra, zatkany wtryskiwacz lub problem z układem zasilania paliwem." Nie jestem oczywiście w stanie zweryfikować w/w wskazówek (tym zajmie się serwis), niemniej z punktu widzenia prawie-laika wygląda to całkiem nieźle.
  4. Dziękuję! Czy wymuszenie wypalania DPF via bimmer tool nie stanowi zagrożenia przy tego typu zestawie błędów? Kontrolka zapaliła się zaraz po powrocie z dłuższej trasy na autostradzie, DPF powinien był się (chyba) samoistnie wypalić.
  5. Dziękuję, wybadam ten serwis. Objawów poza kontrolką (oraz w/w wykazem błędów) nie ma. Kontrolka zapaliła się zaraz po tankowaniu do pełna i ruszeniu ze stacji Shell (o ile ma to jakieś znaczenie).
  6. Cześć, To mój pierwszy wątek na forum, choć biernie śledzę je od ładnych kilku lat - tj. odkąd kupiłem moje BMW. Wielokrotnie korzystałem z zawartych tutaj rad i informacji. Mój samochód ma u mnie tzw. "dożywocie" - jego realna wartość i włożona weń troska mają się nijak do teoretycznej wartości rynkowej. Pochodzi z 2008 r., z polskiej dystrybucji, zawsze był serwisowany w ASO lub (w ostatnich latach) w warszawskim Vcentrum (koszty w ASO vs wartość samochodu zaczęły wyglądać dziwnie). Kilka dni temu zapaliła mi się na pomarańczowo kontrolka silnika - i zaczęły się schody. Okazało się, że Vcentrum ma diagnostę na zwolnieniu i najbliższy możliwy termin postawienia diagnozy przypada niemalże za miesiąc. Oczywiście nie chcę jeździć z potencjalną usterką, nie chcę też zostać bez samochodu. Zadzwoniłem do kilku innych, polecanych serwisów (Hypertech, Andrew Performance) - i ku swojemu zdumieniu dowiedziałem się, że moje auto jest zbyt stare aby byli łaskawi się nim zająć. Pomijając przyczyny (np. w Hypertech to podobno kwestia wielkości serwisu i wynikającej z niej konieczności skupienia się wyłącznie na fragmencie rynku) poczułem się co najmniej dziwnie. Miły pan z Hypertech doradził mi, żebym zamówił w internecie interfejs do łącza OBD, ściągnął odpowiednią apkę i samodzielnie zczytał kody błędów, co powinno pomóc w znalezieniu serwisu, który byłby skłonny zająć się moim samochodem. Tak też uczyniłem - i oto co odczytałem w aplikacji: 2023-05-10 14:50:26 3'/E90/2008/Auto / D71N47A0 ------------------------------------------------------------ MOTOR (!) [silnik] 4A4E Świeca żarowa - 3 cylinder - sterowanie 4C5E System filtracji cząstek stałych 4CF3 Czujnik ciśnienia spalin, sygnał 41BB Czujnik ciśnienia spalin 447A Sonda Lambda 41CD Wiarygodność czujników ciśnienia 480A System filtracji cząstek stałych 4D03 Czujnik ciśnienia spalin 4501 Kontrola powrotu gazów spalinowych, odstępstwo od normy ------------------------------------------------------------ ACC [Aktywny tempomat] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ AHM [Przyczepa/hak] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ CAS (!) [immobilizer] A0B3 Fehler_Ansteurung_Anlasser_KL50 A126 Unplausibilitaet_ACK_KL15_Off A0F2 Fehler_Typ_Nachschluessel ------------------------------------------------------------ CCC [Radio/multimedia] Brak usterek ------------------------------------------------------------ CTM [Moduł Cabrio] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ DSC [Hamulce/Kontrola trakcji] Brak usterek ------------------------------------------------------------ DWA [Alarm] Brak usterek ------------------------------------------------------------ EGS [skrzynia biegów] Brak usterek ------------------------------------------------------------ EKP [Elektryczna pompa paliwa] Brak usterek ------------------------------------------------------------ EPS [Elektryczne wspomaganie kierownicy] Brak usterek ------------------------------------------------------------ FLA [Asystent świateł] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ FRM (!) [Moduł przypodłogowy (światła)] 9CC4 Brak opisu A8AB Brak opisu 9CB6 Brak opisu A8B1 Brak opisu A8B0 Brak opisu A8AF Brak opisu A8AE Brak opisu A8AD Brak opisu A8AC Brak opisu A8A9 Brak opisu A8A8 Brak opisu 9CB7 Brak opisu ------------------------------------------------------------ FZD [Centrum sterowania - dach] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ IHKA [Klimatyzacja] Brak usterek ------------------------------------------------------------ JBE (!) [Moduł połączeń] A6D1 Brak opisu ------------------------------------------------------------ KOMBI (!) [Licznik/Zegary] 931B Brak opisu A559 Brak opisu ------------------------------------------------------------ LMV [skrzynka rozdzielcza] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ MRS [Poduszki powietrzne] Brak usterek ------------------------------------------------------------ NAV [Nawigacja] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ PDC [Czujniki parkowania] Brak usterek ------------------------------------------------------------ RDC [Moduł ciśnienia opon] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ RLS [Czujnik deszczu i zmierzchu (CAN)] Brak usterek ------------------------------------------------------------ SBSL [satelita słupek B lewy (poduszki powietrzne)] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ SBSL [satelita słupek B lewy (2) (poduszki powietrzne)] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ SBSR [satelita słupek B prawy (poduszki powietrzne)] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ SBSR [satelita słupek B prawy (2) (poduszki powietrzne)] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ SFZ [satelita centralny (poduszki powietrzne)] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ SHD [szyberdach] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ SINE (!) [Alarm - syrena] 9D45 Brak opisu 9D45 Brak opisu 9D45 Brak opisu 9D45 Brak opisu 9D45 Brak opisu ------------------------------------------------------------ STVL [satelita drzwi lewe (poduszki powietrzne)] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ STVR [satelita drzwi prawe (poduszki powietrzne)] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ TEL [Telefon] Brak odpowiedzi z ECU ------------------------------------------------------------ ----- bimmer-tool 3.5.27-L ----- I teraz do rzeczy: 1) Czy ktoś z Was na podstawie powyższego raportu może podpowiedzieć, co dzieje się z samochodem (oraz jakie są orientacyjne koszty naprawy w Warszawie)? 2) Czy możecie podpowiedzieć jakiś sensowny, uczciwy serwis, zajmujący się starszymi BMW, najchętniej w środkowo-południowej Warszawie lub bliskiej okolicy? Będę bardzo wdzięczny. Pozdrowienia! Michał. PS. Korzystając z okazji: serdecznie pozdrawiam Autora aplikacji BimmerTool - kawał świetnego softu :) Dziękuję!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.