Skocz do zawartości

arriv3derci

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    520d G30 2019

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia arriv3derci

  1. Co do turbin to BMW wymaga zwrotu starych bo inaczej nalicza 30% więcej do kwoty zakupu. Co oznaczałoby, że są im te muszle potrzebne...? Duże koszty produkcji nowych muszli turbosprężarek albo duże ssanie na nowe(regenerowane przez BMW?). Nie wiem. Co do reszty twojej wypowiedzi to się w pełni zgadzam.
  2. Tak, zrobiłem remont silnika poza ASO i kupiłem nowe turbiny(dużą i małą) z ASO BMW gdyż nie ma zamienników jeszcze. Wyszło około 60 tysięcy na gotowo.
  3. Dobrze, podajcie namiary na turbiny z gwarancją. Też nie chce wydawać na nie 20 tysięcy.
  4. Uwierz, że dla mnie też. Jeszcze pare lat temu na studiach odkładałem ostatni grosz żeby starczyło do końca miesiąca. W ciągu kilku lat szybko się dorobiłem, postawiłem dom za gotówkę i... chciałem wejść w segment aut premium ale bez szaleństw. Miały być komfortowe warunki na trasie, dobre materiały i radośc z jazdy. A od lat G30 PRE LCI to było moje marzenie. Teraz już wiem, że NIGDY używanego auta premium bez gwarancji producenta. Choćby w ASO pobłogosławili. Ale to nauczka, którą każdy musi przeżyć sam.
  5. No własnie kupno używanego słupka. Myśle, że temat rzeka. Dla handlarza spoko, bo kupi, działa to sprzeda auto z zyskiem i informacją, że wszystko sprawne. A jaki jest faktyczny stan silnika? Dla mnie jako osoby prywatnej, która dopiero co kupiła samochód liczy się jakość usługi. Wiem, że mam słupek 100% dobrze zrobiony. To, że finalnie wyjdzie około 60k to inna sprawa. Tak, dobrze wyceniłeś remont. Wartość mojej sztuki to około 180k. Więc tak około 33% całego auta.
  6. Cześć 🙂 Wykonałem remont silnika poza ASO a dokładnie w WW Cars Kielce i faktycznie mogę polecić firmę z całego serca 🙂 Auto jezdzi aż miło. Koszt remontu słupka to około 35 tysięcy w moim przypadku. Zatarty był korbowód na pierwszym cylindrze. Wnętrze silnika było czyste, podejrzewany jest EGR i może zawalony kolektor na właśnie pierwszym cylindrze. Ewentualnie sytuacja losowa - jakiś fragment dostał się w kanał olejowy i po wszystkim. Na razie zostały moje turbiny ale mają już takie luzy, że nadają się do wymiany. Niestety komplet dwóch turbin to 19 100 zł(silnik B47TU1) więc zanim kupię komplet mam pytanie. Czy są jakieś zamienniki dla oryginałów? Czy może jest zakład który zrobiłby regenerację tych turbin, który polecacie? W ASO BMW radzili mi je zregenerować. Wycena nowych turbin w ASO: 11658587540 RP Turbosprężarka 11 297 PLN 11658591887 AT Turbosprężarka 7 821 PLN
  7. Czy pierwszy raz udało Ci się zatankować aż taką ilość paliwa? Nie musisz oskarżać od razu Shella 🙂 Może po prostu się im dystrybutor rozkalibrował i tyle. Nie musi być w tym złej woli. Dla przykładu, że takie sytuacje mogą się zdarzyć to kiedyś na stacji benzynowej zatankowałem 53 litry do baku w którym przez 10 lat nigdy nie weszło mi więcej niż 45 litrów a sam bak miał około 47 litrów. Ewidentnie stacja miała walnięty dystrybutor ale byłem wtedy w trasie i nie miałem zamiaru zostawać na tej stacji i walczyć o pare złotych.
  8. Ja kupiłem używane G30 a nie nowe bo zbliżała się premiera G60 i nie chciałem wiązać się ze starym modelem na długo. Liczyłem, że rok po wprowadzeniu G60, zmienie na nową 5er lub X5. Ale teraz po premierze: - z zewnątrz G60 mi się nie podoba, najbardziej te malowane na czarno progi. W końcu coś ukrywają. Brak proporcji? - a co do wnętrza to spędziłem pare godzin w nowej i7 i ergonomicznie nie podobały mi się te rowiązania. A jak już wiadomo wnętrza tych aut nie różnią się bardzo. Chwilowo już nie planuję zakupu G60 a śledziłem wszystkie przecieki medialne 🙂 Może LCI ale... przecież bryły auta nie zmienią liftingiem🙂
  9. A ja jestem trochę zawiedziony :) wiedziałem o wszystkich głównych zmianach ze zdjęć szpiegowskich ale jednak. Dla przykładu rzeczy, które mi się nie podobają to brak fizycznego panelu dla klimatyzacji(chociaż ograniczonego), zamiana lewarka zmiany biegów na ten przełącznik oraz ta trójwymiarowa listwa świetlna jak z 7ki, która na żywo wygląda dla mnie tandetnie(przy wyłączonym ambient light to tylko morze plastiku). Stylistyka zewnętrzna... przód na minus, tył na plus. A co z linią boczną? Widać malowane progi na ciemno. Czyżby chciano ukryć wysoką podłogę tworząc takiego potworka? Czekałem na G60 bo niedawno kupiłem G30. Na chwile obecną znowu wybrałbym G30.
  10. Cześć! :D przejąłem w ramach cesji G30 520d z roku 2019. Auto nie ma gwarancji(skończyła się rok temu) a silnik B47 zatarł się po jednym tysiącu przejechanych przeze mnie kilometrów. BMW odrzuciło prośby o wsparcie naprawy gdyż uwaga: "Auto było sprzedane na rynek niemiecki a uległo awarii w PL". Roczne auto zostało sprowadzone do PL w 2020 roku. Tak więc żadnego wsparcia nie ma. Rękojmi też nie ma, uroki "cesji" gdyż "cesja" to nie sprzedaż. Ta nastąpiła w 2020 roku i 2 lata rękojmi mineło. Koszt wymiany całego silnika + turbo w ASO na nowy komplet to 94 tysiące PLN brutto. Z rabatami wyszło 77 tys. Za tę kwotę dostaję wspomniany nowy silnik, turbo, rozrząd plus 2 lata gwarancji na silnik w każdym ASO. Auto nigdy nie naprawiane, bez nawet stłuczki(potwierdzone przez ASO). Wymiany oleju jak w każdym aucie z DE. Co 25 tys. kilometrów. Oczywiście poprzedni właściciel w PL(od przebiegu 25 tys) zmieniał olej co 10 tys... jak każdy... taaa. Auto przed zakupem weryfikowałem. Stan zewnętrzny jest super, wnętrze też. Jezdziłęm tym autem i było OK. Fakt nie otworzyłem filtra oleju i nie szukałem opiłków ale kto tak robi? Pisze ten post aby dowiedzieć się co proponujecie(moża naprawa poza ASO? chociaż już chyba zdecydowałem) i aby uświadomić, że używane auto z DE jest nic nie warte :) Pozdrawiam i życzę większych przebiegów w waszych dieselkach... :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.