Skocz do zawartości

ml0dyg

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 M47 2006r

Osiągnięcia ml0dyg

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Tam będzie jeden niebieski przekaźnik?
  2. ml0dyg

    Walka z DPF

    Raczej sam grubszych rzeczy nie będę robić, ale w erze dzisiejszych fachowców wolę coś się dowiedzieć żeby nie kasowali za zbędne rzeczy. A co do odpowiedzi: - pompa paliwa; pierw zerknę na przekaźnik bo widzę, że padały, nie wykluczam, że sama pompa może padać, spodziewam się wszystkiego. - pompa dodatkowa; podobno ona działa tylko podczas korzystania z funkcji REST, temat chciałem odpuścić, ale skoro mówisz, że jakiś tam problem z nagrzewaniem może być to zerknę. - klima; przypuszczam to samo, nie tykam tego - klema; tutaj to pomysłów nie mam, chciałem podmiankę zrobić i sprawdzić czy będzie błąd i te losowe problemy z rozruchem ciepłego auta. Tak czy siak dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam. ;)
  3. ml0dyg

    Walka z DPF

    Pobawiłem się troszeczkę. Wszystkie błędy jakie wyłapałem i sprawdziłem. 4A27, klema - zacznę od jej wymiany. Rzekomo ma coś ona wspólnego ze sterownikiem DDE CED4 - el. pompa paliwa pojawia się od czasu do czasu, wtedy auto troszkę słabnie. Błąd wychodzi od DME-DDE do EKPS A6D1 - dodatkowa pompa wody, wiem, że błąd ze sterownik JBBF czy tam JBE E717 - klimatyzacja, błąd wychodzi od DME-DDE D356/355/354 - związane z chyba z kontrolą trakcji, tak czy siak wychodzą z DME-DDE oczywiście do DSC. Chce się zmierzyć z problemami z rozruchem, reszta ogarnięta. Wspólny mianownik DME-DDE. Rozumiem, że chodzi o jakąś linię, ewentualnie przekaźniki. Od czego zacząć? Ktoś borykał się z czymś podobnym? Gdzie jest sterownik DDE? Bawiąc się aplikacją BimmerTool wszedłem w te serwisowe funkcje. Przy połączeniu z modułem JBE wywaliło błąd DSC na desce. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko było w normie.
  4. ml0dyg

    Walka z DPF

    Problem namierzony. Sprawdziłem w końcu sam sobie błędy. Wysypało bardzo dużo błędów, hamulce, klimatyzacja - wszystko ogólnie działało dobrze , ale był też błąd pompy paliwa: CED4. Całkiem niedawno tez rozpoczęły się problemy z rozruchem - losowe, tylko na rozgrzanym silniku. Po skasowaniu tego błędu jak ręką odjął, pali lepiej i jeździ lepiej. Raz była taka sytuacja, te same błędy, skasowałem, nie wróciły w ciągu tygodnia wiec pomyślałem, że to przypadkowe i tyle. Jakieś propozycje jak się za to zabrać? Skrzynka przekaźników do obejrzenia? Czy może od zrypanego IBS takie jaja
  5. ml0dyg

    Walka z DPF

    Ja tez zwolennikiem wycinania nie jestem, za nowy 3000 powiedział, używki ponoć zbyt dobre nie są, wiec w sumie spróbowałem wychwalanego cięcia. Nie mówię że zrobione to tak jak trzeba powoduje jakieś diametralne zmiany w pracy silnika, miałem na mysli czy zle wyprogramowanie może zdziałać jakieś cuda ;) Dziekuje za odpowiedz tak czy siak Winowajca spalania chyba odnaleziony. Temperatura 79-83, zmieniałem olej przy wycince, zalany 5w40 a nie 5w30 jak wcześniej i może przez zmianę lepkości się wolniej i nieco słabiej grzeje. Zerknę niedługo na termostaty i przy okazji na przyłączenia do turbo
  6. ml0dyg

    Walka z DPF

    Ogólnie to usunięte już były, zobaczyłem po zakupie. Tak czy siak, skoro nie trzeba to nie trzeba i tyle, dziękuję
  7. ml0dyg

    Walka z DPF

    To kiedy Ci odstawic samochód mistrzu?
  8. ml0dyg

    Walka z DPF

    Witam,pacjent M47N2 163km, błędów brak Walka z DPF zakończyła się jego wycięciem, tzn rozwierceniem wkładu na średnicę rury. Decyzja moja, choć uczucia miałem co do tego mieszane, a rozwiercenie zamiast wywalenia całego wkładu zaproponował usługodawca. Plusy pominę, a minusy zauważyłem dwa i pisze w celach poradzenia się mądrzejszych. 1) Moc auta - ciężko bez hamowni ocenić moc, ale ilość niutonometrów na plecach jest wyczuwalnie mniejsza. Potwierdza to apka bimmetool. Moment oczekiwany 360-370, moment zmierzony 320. Nie wiem czy wartości oczekiwane i zmierzone z DPF byly takie same ale na pewno autem zdecydowanie inaczej się jechało. To znaczy po wycięciu łatwiej wchodzi na obroty na jałowym, a na dolnych partiach obrotów się nie dusi tylko powoli napędza, natomiast nie ma charaktystycznego ciosu przy tych +- 2000 rpm. Nie wiem o co chodzi aczkolwiek wyglada jakby się trochę te mapy rozjechały albo moc zachował seryjna, ale sam wykres pracy był diametralnie inny. Doładowanie oczekiwane i uzyskane się pokrywa. 2) spalanie -. Przed zabiegiem jeszcze jak DPF byl skłonny się wypalić przy takim samym stylu jazdy na tej samej trasie (tylko letnie temperatury) 5,3-5,8l, a po zabiegu 6-8-7.5. Możecie powiedzieć że to nie lato, ale... Zaraz po odebraniu auta wracałem ta sama trasa co jechałem i wyszło różnicy troche ponad 1l, a to w pierwsza stronę bardziej mi się spieszyło. Pytanie. Czy te silniki tak reagują na wycięcie dpf? Gość twierdzi ze nie wgrał klona tylko usunął mapy DPF z oryginalnego softa - tzn tego który był w aucie, a sam go wgrywał dłuższy czas temu. Po wejsciu w zakładkę DPF na apce bimmer procedura wypalania widnieje jako zaplanowana. Aktywować jej nie mogłem już przed wycięciem - dlatego tez ono nastąpiło. Dpf został na pewno wywiercony bo widzę to po ciśnieniach Nie wiem czy to ma wpływ na cokolwiek, ale zapomniałem mu powiedzieć że auto jest bez klap w kolektorze ssącym - co ponoć powinno zostać wyprogramowane, a skoro soft oryginalny poza mapami dpf to one w nim zapewne widnieją. Aczkolwiek jeździło w ten sposób na prawdę dłuższy czas i moc była dobra i spalanie w porządku. Macie jakieś rady na szybko co mogło pójść niepomyślnie? Zle wyprogramowanie biorę pod uwagę, ale coś poza tym.
  9. Jest ktoś na tyle mądry i chętny wytłumaczyć mi czemu nie mogę włączyć procedury wypalania DPF tą aplikacją, a ISTA już się udaje?
  10. Znawcą nie jestem, ale 2.0 raczej na 6 biegu ekonomizera nie zamyka, przynajmniej moja. Szczesciocylindrowe diesle owszem, na każdym dobijały do końca ekonomizera. A co tego, że auto jest bardziej chętne do jazdy na zimnym. Moja wiedza mówi, że to charakterystyka każdego turbodoładowanego silnika. Nie szukałbym dziury w całym jeśli wszystko hula jak powinno ;) ale niech wypowie się jeszcze ktoś kto ma większe pojęcie
  11. ml0dyg

    DPF i inne...

    A jest możliwość żeby na jałowym były w porządku, a pod obciążeniem niewłaściwe? Pamiętam, że na 6 biegu przy około 3250 rpm ciśnienie oscylowało przy wartościach 0.25-0.28 bar.
  12. ml0dyg

    DPF i inne...

    Napisałem na pw, ale chyba się nie wysłało... Lokalni fachowcy twierdzili, że coś jakimś czujniku dpf grzebali - bo był błąd filtra paliwa. Dla mnie abstrakcja, aczkolwiek błąd zniknął. Jak wspominałem, procedurę jakiś interfejsem diagnostycznym udało się załączyć innej osobie, więc uznałem, że wszystko jest git. Zdradzisz jak ominąć czujnik?
  13. Może podkładki pod wtryskami nie są odpowiednie? Przerabiany temat w innym aucie.
  14. ml0dyg

    DPF i inne...

    Konkretnych wartości nie pamietam, ale na pewno były sporo poniżej tych, które na forum czy też w aplikacji uznane są za max. Na dniach sprawdzę i dodam konkretne
  15. ml0dyg

    DPF i inne...

    Puszka wygląda na rozciętą, ALE po ostatniej wizycie u mechanika, o której wspomniałem było zauważalnie więcej mocy i według tego co pokazuje aplikacja faktycznie wtedy DPF się wypalał. Ciśnienia wsteczne na postoju się zgadzają z tymi rekomendowanymi. Auto troszkę kopciło po odebraniu. Korekty wtryskiwaczy są okej, tzn suma wszystkich daje 0, a mieszczą się w okolicach 0,2-0,9. Chyba, że mowa o ciśnieniu wstecznym w trakcie jazdy? EDIT: Filtr podobno "regenerowany" na co mam fakture na 2500
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.