Skocz do zawartości

Sly_1981

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Jest G30 20xd. Było E60 30d.

Osiągnięcia Sly_1981

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. @kris1973 komunikat wyglądał tak: Ujechałem wszystkiego może jakieś 7km. Z czego jak się pojawił komunikat o niskim poziomie oleju to zatrzymałem i zgasiłem od razu. Nic nie katowałem, chciałem dojechać do jakiegoś parkingu/stacji żeby bezpiecznie się zatrzymać. Stawanie w środku nocy na autostradzie jest mało bezpieczne. Olej był zmieniany zdecydowanie częściej niż co 30tys.
  2. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Samochód był serwisowany w ASO bo miał pakiet serwisowy 5lat / 100'000km. Aktualnie wycenili naprawę na około 80tys PLN - nowy silnik i nowe turbo plus jakieś drobniejsze elementy i robocizna. Czekam na odpowiedź z BMW odnośnie ewentualnej partycypacji w kosztach.
  3. Cześć wszystkim, chciałem się podzielić niefajną historią jaka spotkała mnie i moją G30. Samochód: BMW G30 520d xdrive 2017r, salon Polska, 90tkm przejechane, seria 190KM Przed Świętami zostałem wezwany na akcję serwisową aktualizacji sterownika silnika, która wg pani dzwoniącej powinna zapobiec pojawianiu się komunikatu o awarii układu napędowego podczas jazdy (dodam, że nigdy mi się taki komunikat nie zaświecił). Umówiłem się na pierwszy wolny termin w Lublinie tuż przed końcem roku. Całość trwała prawie 3h bo podobno zgodnie z procedurą, przy takiej okazji, aktualizują wszystkie inne sterowniki jeżeli są dla nich nowsze wersje. Samochód odebrałem, Pan powiedział, że różnicy nie zauważę raczej bo to tylko update - ewentualnie jakieś zapisane ustawienia mogły przepaść. Ze zmian jakie zauważyłem to w menu "BMW Connected" wypadło kilka aplikacji których i tak nie używałem więc OK, ale przepadły też ustawienia fotela, który tak długo dopasowywałem pod mój bolący kręgosłup (o podświetleniu ambientowym i stacjach radiowych nie wspomnę). Kilka dni po tej akcji wyruszyłem z powrotem na zachód - po przejechaniu jakichś 300km, w okolicach Konina, na A2, po przeczekaniu wyprzedzających się TIRów (sic! :mad2: ) chciałem powrócić do prędkości tempomatowej i zauważyłem, że nie przyspiesza powyżej 120km/h mimo iż obroty próbowały rosnąć. Pojawił się komunikat "Napęd - Możesz jechać dalej. Wezwanie pomocy drogowej nie jest konieczne. Zredukowana moc napędowa. Wykonaj kontrolę w serwisie". Zjechałem na najbliższy parking, że może zgaszenie i odpalenie pomoże. Niestety nie pomogło, błąd dalej się świecił, więc chciałem dojechać chociaż do następnej stacji paliw. Niestety po wyjeździe z powrotem na autostradę sytuacja zaczęła się pogarszać, nie mogłem przyspieszyć w trybie D bo nie wkręcał się na obroty, przeszedłem na ręczne zmienianie i jakoś się kulał ale z maksa 80 zrobiło się 40 i zjechałem na pas awaryjny. Z tyłu za mną zaczął się ciągnąć dym. W środku zaczęło śmierdzieć spalonym olejem.Pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju. Silnik zgasł. Wysiadłem, obejrzałem komorę silnika i spód samochodu ale wycieku żadnego nie znalazłem. Zadzwoniłem po Assistance i samochód został odholowany do serwisu gdzie zrobiony był update. Następnego dnia zadzwonił Pan z serwisu, że to turbo padło (się zblokowało czy coś) i olej wyleciał cały i silnik będzie zatarty i że oczywiście to nie ma NIC współnego z tym updatem. Samochód oczywiście po gwarancji producenta już jest. Macie jakiś pomysł jak temat ugyźć? Samochód był u nich w listopadzie na dużym serwisie olejowym, w który niby wchodzi jakaś ogólna kontrola pojazdu i powiedziano mi, że wszystko było OK. Po tej akcji serwisowej też robili jazdę próbną i też niby wszystko było OK, a nagle po przejechaniu 400-500km wszystko się rozsypało... :evil: Czy to, że turbo się uszkodziło mogło być spowodowane tym, że po update za duże doładowanie robiło albo coś? Czy generalnie zostało już szukanie drugiego silnika i turbiny i zakładu, który zna się na rzeczy i to przerzuci? :cry2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.