Skocz do zawartości

Nononsense

Zarejestrowani
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia Nononsense

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Jest to mój pierwszy post na forum wiec chciał bym wszystkich gorąco powitać i podziękować za wszystkie posty które miałem okazje przeczytać przed wyborem F15. Auto kupiłem używane 4 letnie wiec mój punkt widzenia jest z gola inny niż tych którzy zakupili auto nowe. Na rynku wtórnym cena 25d i 40e jest niemal identyczna wiec dla mnie wybór był oczywisty. Przy moich przebiegach (ok 15k rocznie) ja osobiście nie widzę sensu diesla. Moment jest spoko ale auta hybrydowe maja moment dostępny od 0 i brak turbo dziury wiec ta zaleta diesla nie jest tak zauważalna. Auta hybrydowe typu plug-in po wyładowaniu baterii działają jak zwykle hybrydy wiec zawsze napęd jest wspomagany przez silnik elektryczny. Dla mnie hybryda typu pług-in była jedynym sensownym wyborem. Auto robi rocznie 15k z czego ok 5k po mieście, 5k po drogach lokalnych z prędkością maksymalna 90 oraz ok 5k po autostradach. Autem jak i każda hybryda jeździ się świetnie zwłaszcza w mieście. 40e ma momentu i mocy aż nadto do miasta oraz na drogi lokalne. Osobiście nie jeżdżę zbyt szybko i nie przekraczam 130-140 na autostradzie i do takich prędkości auto ma również wystarczająco mocy. Na forum jest wiele wątków poświęconych spalaniu wiec poruszę tez ten aspekt zwłaszcza ze posiadacze 40e praktycznie sie nie wypowiadają. - auto ma zasięg ok 20-25km na baterii wiec koszy przejechania tego dystansu to ok 9kwh. Przy obecnych cenach za 1kwh po przeliczeniu na PB było by to ok 4.5l/100. Ja na codzień nie robię więcej niż 20-30 km wiec powiedzmy ze spalanie oscyluje w okolicach 5l/100. Coś o czym można pomarzyć w dieslu oraz w zwykłej benzynie. Moja stara f15 w 2.0d paliła 10l/100 w mieście przy umiarkowanym ruchu. Co do benzyn to nie mam porównania bo mam tylko hybrydy w benzynie które pała w okolicach 6l/100. Jezeli ktoś robi w mieście do ok 50km spalanie (wliczając w to koszt prądu z domowego gniazdka) wynosi ok 6-7l/km. => jeżeli ktoś robi do 50km dziennie pług-in nie ma konkurencji jeśli chodzi o spalanie. - drogi lokalne - na drogach lokalnych do ok 100km spalanie wynosi ok 6l/km (wliczając koszt prądu) po przekroczeniu tego dystansu spalanie rośnie ale nie przekracza 7-8l/100km. - Autostrada - przy prędkościach rzędu 120-130 trzeba liczyć sie ze spalaniem w okolicach 12l/100 (przy czym ja chyba nigdy nie miałem średniej 120 z całej trasy wiec realnie średnie spalanie będzie niższe. - tutaj oczywiście spalanie przy rozładowanej bateriach. Ps. Myśle ze każdy powinien kupować auto według potrzeb i dyskusja na temat diesle va benzyna nie ma sensu. Jak bym robił 30k+ rocznie z czego 20k+ po autostradach wybrał bym w ciemno diesla, natomiast do normalnej codziennej jazdy w warunkach miejskich/podmiejskich myśle ze plug-in jest rewelacyjnym wyborem. Nie koniecznie najtańszym bo trzeba wziąć pod uwagę wymianę/regenerację baterii po 10 latach - koszty z tym związane z czasem będą malały wiec może nie będzie aż tak drogo. Regeneracja baterii w toyotach jest relatywnie tania wiec może kiedyś będą podobne stawki w przypadku BMW. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.