Ja osobiście wyłączyłem tą funkcje - dla mnie bezużyteczna; i zgodzę się z tym, że jak raz się przekroczy to cały czas wisiał u mnie komunikat o przekroczeniu.
Dla mnie asystent jest ok - ale zauważyłem (przynajmniej u mnie), że powrót na pierwotny pas zależy trochę od prędkości i może od typu drogi (hm?).
Mam ustawione na ostrzeganie wczesne - więc jeśli system się uaktywni (>70km/h) to poinformuje mnie o tym, że trzeba wrócić lub sam trochę skoryguje.
Natomiast na autostradach (>110km/h) jest dla mnie zbawieniem, bo mnie nie wypuści z pasa tylko już przy lekkim najechaniu koryguje tor jazdy, żebym wrócił na swój.
(PS. Jeździłem w ub roku nowymi Renault Maegan i czymś jeszcze - na autostradzie (120km/h) jak samochód był w połowie na innym pasie, to dopiero wtedy system rozpoznał, że jadę chyba źle - więc po tym mini-teście uważam, że BMW dobrze ogarnęło ten system)
Powinien zadziałać, ale raczej nigdy bym sam nie czekał na to że samochód sam zareaguje, bo jednak to kierowca odpowiada za to co zrobi (a tu czasem czujnik brudny, kamera brudna, coś źle rozpozna).
Mi system rozpoznania samochodu/ludzi działa. Wiele razy się uaktywnił zwłaszcza, jak ktoś mi wyjechał, albo nagle zaczął hamować - oczywiście tutaj też mam ustawione tryb wczesny - żeby mieć podgląd, że coś może się wydarzyć już ciut wcześniej, i tak żebym mógł sam kontrolować sytuację. Ale jeśli będzie tego wymagać to tablice przed kierowcą zrobią się całe czerwone i samochód zacznie sam hamować.
Raz wieczorem samochód rozpoznał mi człowieka na polnej drodze, raczej był to błąd, bo nikogo na poboczu nie widziałem - ale sam zacząłem hamować dla bezpieczeństwa (nie wiem, może ktoś siedział w krzakach? albo jakieś większe zwierzę?)
KAFAS chyba jest standardem jeśli ma się zegary w pełni cyfrowe - ale mogę się mylić.
Jeśli jest opcja 5AS* to już powinien być w standardzie, tam samo już z headup'em
*rozpoznawanie znaków, trzymani samochodu w liniach, i sprawdzenie boczne (komunikaty w lusterkach)