Skocz do zawartości

stasiukot

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O stasiukot

  • Urodziny 11 Lutego

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 535i 1996, sedan, manual
  • Lokalizacja
    Rzeszów
  • Zawód
    Sprzedawca, grafik komputerowy

Ostatnie wizyty

119 wyświetleń profilu

Osiągnięcia stasiukot

  1. Witam was! Ja z pytaniem odnośnie kołek letnich, ponieważ będzie to pierwsze lato dla mojej E39 ☺️ Samochód to sedan 1997 535i w manualu, hamulce takie jakie były fabryczne takie też są Jakie felgi proponujecie dobrać do takich opon? Przód 245/35/19 Tył 275/30/19 Wzór to gusta coś wymyślę, możecie w komentarzach podsyłać zdjęcia swoich wraz z parametrami, dystans nie problem można założyć jeżeli jest taki wymóg do danego koła. Bardziej mi chodzi o to żeby to jak najlepiej się prezentowało a przede wszystkim żeby to dało radę w ogóle założyć na te opony i dobrze grało z budą Czekam na odzew, czasem warto się czegoś dowiedzieć od ludzi z doświadczeniem
  2. stasiukot

    Nowo nabyte E39 V8

    Dowiedziałem się ostatnio od innego posiadacza E39, który tez się spotkał z takim przypadkiem, że będzie to albo kostka stacyjki albo coś mam zalane w tylnym słupku, tylko co tam się znajduje i jak się do tego dobrać tak by nic nie uszkodzić nie popsuć s przede wszystkim jak to zrobić najprostszym sposobem?
  3. stasiukot

    Nowo nabyte E39 V8

    Zmieniłem taśmę kierownicy, ale zauważyłem, że ta którą nabyłem jest bez multifunkcji. Po zmianie nic się nie zmieniło i na dodatek dalej skrzypi przy kręceniu. Skoro multifunkcja odpięta, taśma zmieniona i jest brak poprawy, radio sprawdzałem, również zwarcia nie robi, to co jeszcze może być? licznika i lcm nie sprawdzę komputerem na razie, bo nie mam takiej możliwości.
  4. stasiukot

    Nowo nabyte E39 V8

    Wracam panowie, choróbsko mnie dopadło i nie mogłem nawet wyjść do samochodu, a w międzyczasie laptop mój zrobił mi papa i nie mam możliwości póki co by cokolwiek sprawdzić komputerowo. Dziś gdy już nareszcie wyszedłem z nory chciałem wymienić taśmę kierownicy. Stwierdziłem, że i tak to zrobię bo przy skrętach czasami skrzypiała. Tak więc biorę grzechotkę, śrubokręt i torxa by odkręcić, no i zonk. Przede mną już ktoś coś majstrował i śruby są tak wyrobione, że wręcz są okrągłe. Nie mam pojęcia bladego jak mogę je odkręcić by zdjąć poduszkę, naciąć ich nie dam rady bo są za głęboko i za mało miejsca jest by nie uszkodzić kierownicy, innej nasadki też wbić nie da rady. Co z tym zrobić? Co do spraw komputerowych to jak tylko mi się uda naprawić laptopa, to będę z tym się próbował też bawić
  5. stasiukot

    Nowo nabyte E39 V8

    Odpowiadając wam Panowie, nie próbowałem sprawdzać jeszcze licznika i lcm, odpinać taśmy, multifunkcji czy cewek, bo nie miałem po prostu czasu. Dziś lub jutro się tym zajmuje i zdaje relacje jakie są efekty prób i błędów. edit. W dalszym ciągu czasami się załącza. W ciągu tygodnia kierunki i radio się załączyło dwa razy, a w dniu wymiany wysprzęglika nawet się raz już po zrzuceniu kierunkowskazu on dalej cykał i mrugał.
  6. stasiukot

    Nowo nabyte E39 V8

    Na włączonej klimie wzrasta. Odłączanie wszystkiego po kolei nic nie zmieniło... Moduł komfortu, LCM, PDC, kostka stacyjki, radio, odtwarzacz kaset, trzy kostki przy lewej tylnej lampie. Pytanie czy taśma kierownicy może odpowiadać za to, bo gdzieś czytałem w jakimś poście, że niby wymiana pomagała, a mi na dodatek czasem coś skrzypnie tak przy kręceniu kierownicą i to też był jeden z objawów kończenia się jej/uszkodzenia. A jeżeli chodzi o diagnozę komputerem to mam kilka zrzutów ekranu i je tutaj wstawię może coś wydukacie z tego, w sensie czy któreś z tych spraw odpowiada za to. Na dodatek po diagnozie wsiadam za kierownicę i pedał sprzęgła wpadł w podłogę nie odbija, nie pompuje, biegu żadnego nie wrzucę, czemu tak się stało dlaczego? Jeździłem dzień wcześniej wszystko było w porządku, biegi nie szarpały ani nic z dziwnych objawów, jedyne co dzisiaj to do diagnozy samochód odpaliłem i używałem tylko pedału gazu sprzęgło nie było ruszane. ZEGARY TUTAJ OD KLIMY TUTAJ CAŁA RESZTA (w kolejnośći tak jak napisałem): Poduszki, parametry z opcji motora, błędy ASC/ABS,cylindry, IC po nagrzaniu się na postoju oraz błędy, które były po odpaleniu auta
  7. stasiukot

    Nowo nabyte E39 V8

    Radio udało się ściągnąć, ale wypiąć nie dałem rady bez ściągania odtwarzacza na kasety, więc póki nie ma mnie w domu i swoim garażu nic nie wymyślę bez jakichkolwiek podstawowych narzędzi, ciszy i spokoju. Więc na razie nie wiem czy ono jest problemem. Następna kwestia to czy gdybym włożył inne radio nieoryginalne to czy będzie ono działać skoro aktualne nawet nie reaguje? To urządzonko do inpa poszukam na dniach i kupię zobaczę jak to z tym wygląda i spróbuje sprawdzić sam coś za jego pomocą. Co więcej zauważyłem, że alternator no słabo ładuje, nie wiem czy tak powinno być ja jałowym bez gazu auto stoi, po dodaniu nagle mocniej naświetla podświetlenie zegarów oraz lampy przód, tył i napięcie wzrasta do 14.5, bez gazu stoi sobie między 12.6-12.8. I dzisiaj rano przy temperaturze bodajże było 8 stopni, po odpaleniu godzina na radiu, udało się je włączyć posłuchać 2 minuty, cykanie kierunków i kontrolki wróciły, a po tych właśnie dwóch minutach bam, nie ma już niczego. Wpadło mi do głowy, że może to przez alternator ale nie mam pewności, poprzedni właściciel mówił o module komfortu żeby go zrobić, bo właśnie wypadają kontrolki albo radio samo się wyłącza albo nie działa całkiem (dlatego w temacie od razu o tym module napisałem) jeszcze na dodatek zauważalnie słychać stukanie po lewej stronie samochodu po wymianie kół. Śruby oryginalne były, ale z przodu krótsze z tyłu dłuższe. Na wymianie gdy zapytałem powiedziano mi, że skoro takie były to takie mają być. Wcześniej były stalówki teraz są alusy, opona ten sam rozmiar co były na stalówkach. co sądzicie?
  8. stasiukot

    Nowo nabyte E39 V8

    Do inpa potrzebne jakieś specjalne urządzonko? Mam od delphiego i myślałem żeby po prostu kupić adapter i wtedy się bawić w to, ale nie mam pewności czy będzie wszystko grało. Dodatkowo jeżeli chodzi o demontaż radia, to mam mały problem, ponieważ wszędzie jest jakiś otwór gdzie się niby przekręca śrubokrętem czy torxem jakimś, a u mnie to trochę inaczej wygląda.
  9. stasiukot

    Nowo nabyte E39 V8

    LCM wymontowalem, komfortu też i na oko wyglądają w porządku. Co nie działa? Światło cofania, a przy tym pdc, radio kompletnie bez jakiegoś sygnału życia, kontrolki kierunków i ich cykanie, generalnie jedyna kontrolka jaka działa podczas jazdy to od poduszki. Co działa? Wszystkie światła oprócz cofania, podświetlenie zegarów świeci, i cała inna elektronika też hula. Żarówki sprawdziłem od razu i są dobre i w porządku, nowe nic nie zmieniły. co ciekawe wczoraj próbowałem wymienić koła oryginalnymi narzędziami z BMW i nie chciało iść, przeszedłem się do sklepu po odrdzewiacz, wracam a tu swieci się lewe postojowe z przodu i tyłu. Odpaliłem auto, przełączyłem na pozycyjne i z powrotem na zero zgasiłem i nie było. Po ponownej próbie wykręcenia koła, dość tym autem ruszałem przód/tył gdy się siłowałam, patrzę na tył i świeci prawe cofania. Wrzuciłem jałowy, odpaliłem, zgasiłem, wsteczny i nie ma już. Dlatego nie wiem czy jednak może sprawa nie leży w jakiejś wiązce, a tu to chyba wole komuś oddać auto chyba, ze wiecie co mam robić. Ewentualnie skoro takie sztuczki ona robiła przy probie wykręcenia przedniego lewego koła, to może jakiś moduł, czujnik, czy coś innego jest w tych okolicach i nie spina prawidłowo?
  10. stasiukot

    Nowo nabyte E39 V8

    @Arclight pewnie, generalnie z objawów, które są to drogo nie będzie żeby powymieniać części eksploatacyjne i jakieś uszczelki pompy czy inne odmy, także póki jedynie osprzęt się sypie a silnik jest w porządku, to nie widzę sensu go wyciągać, bo i tak jestem zadowolony (chociaż chciałem 4.4...) No ale nie udało się znaleźć niczego sensownego w manualu, a auto w sumie kupiłem po to by siedzieć przy nim i je usprawniać i upiększać, kiedyś 4.4 pewnie tam zawita, bo znaleźć w dobrych pieniądzach manuala trochę ciężko mi się wydaje. Zrobię najpierw osprzęt później płyny, bo i tak do następnego oleju jeżeli robiłbym co 10k brakuje 6k kilometrów.
  11. stasiukot

    Nowo nabyte E39 V8

    Wszędzie ten sam olej lać? Tylko silnik czy gdzie jeszcze go wlewać? Chciałbym wymienić wszystko na raz jednocześnie żebym miał auto pod kontrolą.. Pompa wspomagania pracuje głośno jak otworzę maskę i jeszcze wycieka po obu wężykach. Auto tak chodzi dziwnie, może coś właśnie jak "wycie" na pierwszym i drugim biegu. Dodatkowo na rozgrzanym silniku gdy auto stoi i się lekko podnosi obroty to słychać głośno wiskoze i wentylator czasami się sam załącza z wewnątrz jak i z zewnątrz głośno go słychać. No i jeszcze zauważyłem, że w ogóle nie świecą światła wsteczne. Tak więc rzeczy eksploatacyjne, które ja wiem jakie zrobić tj. Olej silnika, płyn chłodniczy, tarcze, klocki, świece, ale co jeszcze wymienić? Płyn hamulcowy? jakieś uszczelki czy przewody, jeżeli tak to jakie? części tylko oryginalne, ale gdzie takowe znaleźć, bo Allegro wszystkiego nie ma, na stronach z częściami tez często nie ma niektórych, bo to już stary samochód, aso chyba ostateczność, wydaje mi się, że tam drożyzną wieje 😆
  12. stasiukot

    Nowo nabyte E39 V8

    Cześć, cześć! Ostatnio nabyłem sobie E39 535i sedan, manualna skrzynia 5-biegowa, rok 1996. Otóż jako, że to jest forum dla tego modelu, to chciałem się doinformować właśnie tutaj. Do sedna... Jakie płyny, oleje i filtry tutaj potrzebuje? Piszcie według własnych odczuć i doznań: do czego olej/płyn, ile potrzebuje tego oleju/płynu, jaki to jest olej/płyn, jakie interwały wymian prowadzić, generalnie wszystko co potrzebuje do poprawnej eksploatacji, a wymienić chciałbym wszystkie płyny po kolei, by mieć już spokój i prowadzić sobie swoją własna dokumentacje serwisową. Jakie najlepiej brać klocki, tarcze i zaciski? Samochodzik jest na daily, więc co sugerujecie oraz polecacie? Co jeszcze po zakupie polecacie ze startu wymienić aby mieć i prowadzić spokojny żywot? Teraz przejdźmy do kwestii usterkowych, a mianowicie.. 1. Moduł komfortu. Nie mam pewnosci dopóki się nie wychylę przez okno żeby sprawdzić czy mam kierunki włączone czy długie światła bo kontrolki się nie zapalają. Również radio chodzi sobie zależnie od nastroju, czasem w ogóle nie da sie załączyć. Czy to będzie ten moduł? 2. Obstawiam wspomaganie, ale nie wiem co dokładnie. Nie wiem czy ogólnie się tak opornie kręci w tym modelu czy nie, ale dość to się kręci oraz trochę mi samochód wyje przy przyśpieszaniu, chociaż wydaje mi się, że na wyższych biegach już jest spokojniej. Co to może być? 3. Nieszczelność w układzie wydechowym? Czasami, a w sumie dość często wyczuwalna jest benzynka i ja sam obstawiam nieszczelność w wydechu bo generalnie czuć to z tyłu, ale jeżeli sie mylę to mnie poprawcie i nakierujcie. 4. Obroty i praca... Na biegu jałowym buda się telepie i obroty wydaje mi się siedzą poniżej 500. Co tutaj może być przyczyną? Myślałem żeby odpiąć silniczek krokowy i wymienić czujnik wałka, bo o czujniku mnie powiadomiono, że raczej trzeba go wymienić ponieważ auto na jałowym nierówno chodzi. Czy to będzie to? 5. Drzwi pasażera za kierowcą. Tutaj są dwie kwestie; jedna to szyba, a druga to klamka. Drzwi można otworzyć z zewnątrz, a od środka już brak możliwości. Szyba opadła, odkręciłem boczek podniosłem założyłem taki jakby haczyk w wypustkę w mechanizmie, bo wypadł, dało się raz odsunąć i zasunąć, jednakże wypada cały czas i szybę da się odsunąć, ale zasunąć już nie. 6. Pedał gazu. Przy wciśnięciu go i opuszczeniu on jakby nie odpuszcza się cały tylko schodzi kapkę, a po 2-3 sekundach już całkowicie opada i obroty wtedy zaczynają dopiero schodzić. Co jest przyczyną? 7. skrzynia biegów. Gdy zbyt mocno wrzucam bieg to słychać taki metaliczny odgłos, normalnie mogę wybić jakiś rytm tym. Najczęściej słyszane gdy wbijam go w dół i tak jakby stukam drążkiem o coŚ metalowego. Wydaje mi się, że to chyba wszystko. Pomóżcie, doradźcie, powiedzcie co mogę zrobić sam, a co lepie oddać komuś do roboty. Liczę na waszą pomoc 😀
  13. Yoo! Chcę zrobić mój projekt samochodu w następne wakacje. Będzie to na 99% BMW E92 serii 3 ale może jednak E90 i jest na to ten 1% (oba 2007-2009). Szukam najlepiej wyglądającego widebody kit'u dla tego tej beci, ale każdy zestaw, który jest ładny fajnie wygląda to jest przeznaczony dla wersji M3 E92, a nie serii 3 E92. Tak więc proszę o pomoc chłopaki w poszukiwaniu najlepszego zestawu widebody do E92. Na początek chciałbym was zapytać o STREETFIGHTER LA widebody kit; czy pasuje do E92? Po opisie mogę stwierdzić, że jest to możliwe, ale nie chcę wyrzucać ponad 15 tysięcy jeżeli coś by nie grało. ( https://www.importimageracing.com/co...3-series-coupe ) Teraz może głupie i bezsensowne pytanie, ale chciałbym zapytać; czy po zamontowaniu M3 body kit do E92 jest możliwość zamontowania widebody, które pasuje tylko do wersji M3? Jest możliwośćy znalezienia widebody kitu, który będzie fajnie wyglądał, czy może trzeba skompletować każdą część osobno, żeby uzyskać dobry efekt, a jeśli ta druga opcja to gdzie mam szukać by osiągnąć efekt tak jak np. w linku poniżej. Pytałem w jednym sklepie o ten zestaw ( https://www.magnatuning.com/en/produ...-Wide-Body-Kit ) bo się w nim zakochałem, ale pasuje tylko do M3, dlatego chcę poszukać fajnego widebody albo części, które mi go zastąpią. Liczę na was, bo może coś więcej się dowiem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.