Z tego co wiem to w 525D w silniku M57N2 są wtryski elektromagnetyczne od motoru diesel 2.0. Są dwie różnice miedzy 525D a 530D - słabsze wtryski (elektromagnetyczne z 2.0) i brak klap w dolocie. Nie jestem ekspertem, ale tyle udało mi się dowiedzieć. Auto jest bardzo fajne, zadbane i jestem przygotowany na wydatki aby było w jak najlepszym stanie. No to samo powiedział mój szpulas mechanik :-) A serio to poczekam 8500km (interwał olejowy 10 000km) i będzie trzeba ten rozrząd zrobić dla spokojności ducha Najłatwiej poznać wtryski piezoelektryczne w M57N2 po podłaczeniu werzyków powrotnych jak są białe dekielki to piezo jak są zawleczki to cewki. Stan wyciągnięcia łańcucha teoretycznie można sprawdzić po tym jak daleko wysunął się napinacz, tu jest podwójny. Trzeba zdemontować chłodnicę Egr i odkręcić korek w deklu przednim na dużego imbusa, wtedy widać napinacz.Nie pamiętam czy plastikową rurę wodną trzeba też demontować. Pod drugim korkiem na dużego imbusa jest koło zębate od pompy CR Tu możesz sprawdzić stan zębów jak będą szpiczaste albo miały zadziory to do wymiany. Kółko zębate na pompie jest podwójne i u mnie badziej zurzyte zemby były te głębiej czyli od łańcucha dolnego. Gdybym miał to robić dla siebie jeszcze raz to wyciągnołbym silnik ze skrzynią, Wymieniłbym dodatkowo olej i pare innych uszczelek w skrzyni automatycznej, Silnik na stojak i dopiero zabawa z rozrządem.