Skocz do zawartości

Kacper HU

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 M57N2 231 Ps

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Kacper HU

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Problem leży w spadku ciśnienia oleju. Głównie zurzyte tulejki slizgowe wałków. Dodatkowo nakładają się nieszczelnosci w samej mechatronice, hydrauliczne zawory sterujące przepływem oleju roboczegego stają się nieszczelne. Zawory elekyryczme sterują przepływem oleju sterującego do zaworów hydraulicznych które z koleji załączają poszczegolne sprzęgła. Sprzegla załaczane są cisniem oleju roboczego który działa na tłok ściskając tarczki. Jak brak jest wystarczajacego ciśnienia roboczego lub ciśnienia sterującego palą się tarczki.
  2. Mam taki sam błąd FA-Fehler COAPI-2000: Fehler in EDIABAS oder in SG-Beschreibungsdatei BIP-0001: Zu langer Job-Parameter oder String-Register-Zugriff CAS COAPI-2000: Fehler in EDIABAS oder in SG-Beschreibungsdatei FA-READ COAPI-2000: Fehler in EDIABAS oder in SG-Beschreibungsdatei FA-READ: A_E65CAS Co teraz należy zrobić? Proszę o pomoc również odplatnie.
  3. Poczytaj tu https://djoos.de/bmw-inpa-luftmassenmesser-ueberpruefen/
  4. Witam U mnie na cieplym, odłączonym podciśnieniu z egr i wolnych obrotach napewno przepływomierz pokazywał więcej. Mam 530d 306D3 M57N2 170 KW. Szczelność dolotu i odmy ma wpływ na odczyty przepływomierza. Nie jestem pewny ale z egr było około 400 a bez 600. Przeplywomierz można adaptować w Inpie Twoje różnice w wartosciach na wolnych obrotach są małe ale te pod obciażeniem już mogą raczej powodować błąd. Jest coś takiego jak zamrożone ramki (freeze frame) czyli parametry przy jakich wystąpił błąd, czyli np obroty silnika temp. silnika, odczyt z przeplywomierza itp. Te zamrożone ramki pomagają namierzyć usterkę, bo to że odczyt z przeplywomierza wyszedł poza zakres nie musi oznaczać uszkodzonego przepływomierza. Odczyt moze wyjść poza zakres w górę albo w dół Dodatkowo i inpie można podejrzeć jaki jest "Ist" a jaki "soll" Ist to jest parametr odczytany a soll jaki powinien być prawidłowy według komputera w danej chwili.
  5. Z tego co wiem to w 525D w silniku M57N2 są wtryski elektromagnetyczne od motoru diesel 2.0. Są dwie różnice miedzy 525D a 530D - słabsze wtryski (elektromagnetyczne z 2.0) i brak klap w dolocie. Nie jestem ekspertem, ale tyle udało mi się dowiedzieć. Auto jest bardzo fajne, zadbane i jestem przygotowany na wydatki aby było w jak najlepszym stanie. No to samo powiedział mój szpulas mechanik :-) A serio to poczekam 8500km (interwał olejowy 10 000km) i będzie trzeba ten rozrząd zrobić dla spokojności ducha Najłatwiej poznać wtryski piezoelektryczne w M57N2 po podłaczeniu werzyków powrotnych jak są białe dekielki to piezo jak są zawleczki to cewki. Stan wyciągnięcia łańcucha teoretycznie można sprawdzić po tym jak daleko wysunął się napinacz, tu jest podwójny. Trzeba zdemontować chłodnicę Egr i odkręcić korek w deklu przednim na dużego imbusa, wtedy widać napinacz.Nie pamiętam czy plastikową rurę wodną trzeba też demontować. Pod drugim korkiem na dużego imbusa jest koło zębate od pompy CR Tu możesz sprawdzić stan zębów jak będą szpiczaste albo miały zadziory to do wymiany. Kółko zębate na pompie jest podwójne i u mnie badziej zurzyte zemby były te głębiej czyli od łańcucha dolnego. Gdybym miał to robić dla siebie jeszcze raz to wyciągnołbym silnik ze skrzynią, Wymieniłbym dodatkowo olej i pare innych uszczelek w skrzyni automatycznej, Silnik na stojak i dopiero zabawa z rozrządem.
  6. Nie sugeruj się korektami, bo tylko sprawdzenie na urządzeniu jest miarodajne. Chociaż też zależy jaką maszyną są sprawdzane. Osobiscie miałem taki przypadek, że w Niemczech w ASO Bosch dwa wyryski były uszkodzone mialy oporność poza zakresem, a jak sprawdzałem później te same dwa wtryski już w Polsce nie w ASO to jeden miał " uszkodzoną elektrykę, i oba miały zużyte końcówki" Generalnie z 12 sztuk złożyli mi 6 sprawnych ale nie jestem zadowolony specjalnie bo jeden stuka i dalej trochę śmietdzą spaliny.
  7. Jest takie przysłowie " im dalej w las tym więcej drzew" Na samym rozrządzie się nie skończy. Ty masz wtryski piezo i zacznij od sprawdzenia ich na maszynie, po tym będziesz wiedział czy na prawdę chcesz dalej inwestować w to auto.
  8. Do Exx wystarczy nawet 4.15.16, do której linki krążą w sieci. Jest też na moim chomiku(ten sam nick jak na forum) Dzięki szukam jak najnowszych ze względu lepiej rozbudowane testy podzespołów.
  9. Witam Bardzo proszę o linka do 4.34 albo w miarę nowej Ista D, albo najlepszej wersji diagnostycznej dle E serii
  10. Jest możliwość zmiany dawki rozruchowej w programie ISTA, Jest możliwość regulacji prędkości obrotowej na biegu jałowym, jest możliwość regulacji dawki spalin egr
  11. Witam Czy spaliny na rozgrzanym silniku śmierdzą charakterystycznie nieprzepaloną ropą, czy jak postoi na wolnych obrotach na cieplym silniku to kopci a po przetrzymaniu na obrotach przestaje na chwile kopcić na wolnych, ale za okolo 5-10 minut na wolnych znowu kopci?
  12. Witam Osobiście nigdy więcej nie będę sugerował się korektami. Jedyna i racjonalna diagnoza wtryskiwaczy to demontaż i sprawdzenie na maszynie. W silnikach M57 z sondą czyli np M57N2 231 KM i piezowtryskami można skasować wiele adaptacji między innymi adaptacje dotyczącą emisji NOX. Polecam poczytać w Rheingold albo ISTA. A z tym stukaniem pompy vacu u mnie przestała stukać po wymianie wężyków podcisnień, dwóch oringów w pompie vacu, uszczelki pokrywy zaworów, uszczelki miski i kompletnej odmy.
  13. Przy temperaturach zewnętrznych od -10 do +10 bo tylko w takich testowałem EGR nie jest zwykle załączany, u mnie nawet gaśnie Check pomimo odłączonego podciśnienia z siłownika EGR.
  14. Chcesz sprzedać może sprawny tłok z korbowodem z tego uszkodzonego silnika? Najlepiej z pierwszego cylindra.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.