Skocz do zawartości

rgrosiak

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X5 F15 30D 2015

Osiągnięcia rgrosiak

  1. Miałeś rację nomad66, te luzy są na przegubach wewnętrznych, luz na samym moście jest ledwie wyczuwalny. Dzięki za pomoc, wymieniam olej w moście i moze kiedyś wymienie te przeguby bo narazie nic sie nie dzieje tak szczerze mówiąc.
  2. Wyczytałem gdzieś na tym forum, że ten luz od strony ATC to nawet nie że dopuszczalny ale w nowych ten luz boczny jest taki i tak ma być, ale sam nie wiem czy to prawda dlatego chcialem prosić o opinię.
  3. Koło pasowe dawałoby taki objaw ? dzwięk jest dosłownie taki jakby sprężarka klimy wyła albo na przykład jakieś łożysko. Sprawdzę oczywiście stan tego koła.
  4. Witam, prosiłbym bardziej doświadczonych forumowiczów czy na filmie poniżej luz na wale jest akceptowalny ? ten od strony ATC to juz wyczytałem ze to raczej normalne, osiowego luzu nie ma, jedynie tak jak na filmie widać na boki wałek trochę chodzi w wielowpuście. Jeśli chodzi o luz od strony mostu to jest jedynie ten osiowy który widać i chciałby się spytać czy jest on akceptowalny czy jednak kwalifikuje to most do wymiany. Luzu bocznego nie ma.
  5. Witam, czy macie coś takiego w swoich F15 30D ? Jak jest włączony system klimatyzacji to na wolnych obrotach jest wyraźnie słyszalne w kabinie takie wycie/buczenie z silnika, częstotliowość zwiększa się wraz z obrotami silnika, dosłownie jakby wył pasek osprzętu lub kilma, przy zwalnianiu też to słychać równomiernie ze spadającymi obrotami silnika. Wycie ustaje jak się wyłączy system nawiewu przytrzymując dłużej przycisk zmieniajszania nawiewu. Myślałem że to wina sprężarki klimy ale nie bo można przeciez wyłączyć A/C i nic to nie zmienia czyli nie jest to wina spreżarki klimy bo właśnie zakupiłem drugą f15 i mam dosłownie to samo co w poprzedniej a tam profilaktycznie wymieniłem spreżarkę na nową i nic to nie dało. Może to taki urok tych samochodów bo to już drugi ale jest to irytujące a otwierając klapę silnika nie da się ustalić co to wyje/buczy bo praca silnika zagłusza to wtedy. Macie podobnie czy ja mam pecha bo to już druga z idealnie tym samym wyciem i zaczynam sądzić ze to taki urok tego silnika albo w ogóle samochodu. Jutro jadę na wymianę chodnicy EGR w ramach akcji serwisowej to powiem im żeby spojrzeli ale jakoś nie wierzę ze podadzą mi właściwą diagnozę.
  6. To jak Panowie, może się ktoś pochwalić takim mieszanym zestawem na zwykłych oponach, nie Run Flat ? jeśli tak to na jakiej marki oponach ? Daje sobie czas na długi weekend i musze zdecydować czy wymieniac kapcie na zwykłe w tych nowych felgach czy zakladać 4 takie same na felgi od opono zimowych. Pozdr
  7. I jeszcze jedno pytanie do forumowiczów, czy ma ktoś z Was taki zestaw opon mieszanych zalożony (przod 255/50R19 tył 285/45/19) ale na zwykłych oponach nie Run Flat ? Ten temat zaczyna mnie wykańczać, zdaje sie ze najlepszą opcją jest założyć letnie 4x 255/50R19 i zapomnieć o temacie a reszte setów sprzedać w diabły. Pozdr
  8. Czy są w ogóle homologowane opony do BMW ale nie Run Flat ? Wszystkie które znalazłem na największych portalach z oponami tam gdzie jest z gwiazdką to jest Run Flat, szczerze najbardziej podchodzą mi Falkeny ale wiadomo że te nie mają homologacji
  9. No dobra, zaszalałem i kupiłem oryginalny set - felgi mieszane 9" oraz 10" z oponami Continental przód 255/50R19 i na tył 285/45R19 (używane ale naprawdę stan super, właściwie jak nowe). Niestety komfort jazdy do bani bo te opony to Run Flat, ale z góry wiedzialem ze będę chcial je sprzedać i kupić zwykłe (sprzedawca nie chcial sprzedać samych felg). Ogólnie koła dobrze wyważone, nic nie ściąga jest idealnie, ale twardo ... I teraz Panowie dylemat życia :) 1. Komfort jest o rzędy wielkości gorszy od 4x 255/50R19 na zimówkach które jeszcze wczoraj mialem założone awaryjnie ale nie Run Flat tylko zwykłe, porównałbym go do 21" zwykłych letnich które mialem lub troche jeszcze gorzej. I teraz czy jeśli założe na te nowe felgi taki sam mieszany zestaw ale nie Run Flat to komfort będzie taki sam jak przy 4x255/50R19 czy może te szersze tylne opony też wpłyną na gorszy komfort ? 2. Drugie pyutanie też związane z szerszym tyłem, czy te raptem o 3cm szersza opona z tyłu może wpływać na mniejsza dynamikę czy zwyczajnie już sobie dopowiadam, nie chce mni się przekładać już kolejny raz tych zimówek zeby to sprawdzić :) Z ciekawostek to w takim mieszanym układzie profil opony 255/50 to 127,5mm natomiast profil opony 285/45 to 128,25mm, rozumiem że różnica 0,75mm w profilu jest granicą błędu i nie wpłynie na x-drive, no raczej :) Pozdr
  10. Panowie, a czy mogę założyć w 19" na przód 255 a na tył 285 ? nie mam takiej opcji na tabliczce na słupku od drzwi a widzę ze są takie konfiguracje w X5, ale moze moja wersja samochodu nie jest jakos do tego przystosowana ? Wtedy mialbym wyższy profil ktory daje komfort i szczerze to nawet bardziej wizualnie mi sie podoba niz 20" a jednoczenie te tylne bylyby szersze co też mi się podoba. Pozdr
  11. To jeśli chciałbym wymienić te chińskie opony letnie to na przykład Falkeny FK510 nie będą prawidłowe ? najbardziej mi pasują w kontekście ceny do jakości, no i są bardzo ciche.
  12. Hej, dzięki za info, nie bardzo tylko rozumiem co masz na mysli opony z gwiadką i czemu mialbym jak najszybciej zdjąć opony ? w tej chwili mam z powrotem chwilowo zimowe 4x 255/50/R19 ale ten letni też byl chyba OK wg BMW ? przód 275/40/R20 i tył 315/35/R20 Pozdrawiam
  13. WItam, prośba o opinie, w tej chwili letnie mam jakieś chińskie przód 275/40/R20 a tył 315/35/R20. Generalnie łądnie to wygląda ale chińska opona dostała balona i chcę kupić porządne nowe opony. Ten zestaw wygląda ładnie ale wydaje mi się że na zimowym zestawie (4 x 255/50/R19) jeżdzi się bardziej komfortowo ale to może być tylko wrażenie. Nie odczuwam również jakieś lepszej stabilności na tych szerokich letnich Z tego powodu zastanawiam się czy nie sprzedać letnich felg a kupić jedynie letnie opony do felg zimowych. Pytanie czy na tych felgach musze kupić 4x 255/50/R19 czy na tył mogę założyć szersze 285 bez wymiany felgi na szerszą ? Jakie są wasze odczucia odnośnie 20" Pozdr
  14. Dodatkowe pytanie, co sądzicie o takim wynalazku, niby wzmacniane kolektory po regeneracji, teoretycznie miałbym spokój pewnie do końca eksploatacji, ale wciąż nie wiem czy w ogole warto coś robić. Zauwazylem ze cięgno na końcu ma jednak jakiś luz, ale wciąż nie wydaje mi się ze to jakaś tragedia. https://allegro.pl/oferta/wzmocniony-kolektor-ssacy-bmw-3-0d-n57-11617811909-9416742300
  15. Witam, niedawno nabyłem F15 30D rocznik 2015 przebieg 200K, jako ze naczytalem się strasznych rzeczy o tych klapach wirowych to profilaktycznie zdjąłem kolektor żeby je sprawdzić i szczerze mówiąc nie widzę żadnych problemów, klapy trzymają się ładnie, jak sie uprę i przytrzymam cięgno i poruszam klapką to może znajdę jakiś minimalny luz ale naprawdę to i pewnie w nowych taki mini ruch by był, generalnie wygląda to OK. I teraz pytanie czy warto w tej sytuacji wymieniać lub regenerować kolektor ? zawsze to jakiś grosz do wydania, a ja tu nie widzę uszkodzeń w tych klapach a jak wiadomo nadgorliwość nie zawsze popłaca, przy okazji oczywiście wszystko wyczyszczę i zajrzę do EGR ale nagaru tez nie ma jakoś dużo. Będę wdzięczny za podpowiedź bardziej doświadczonych użytkowników.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.