Skocz do zawartości

rgrosiak

Zarejestrowani
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X5 F15 30D 2015

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia rgrosiak

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Przebieg spory bo 293K, ale aku na 100% był wymieniany bo jest jakaś Varta, pytanie czy w ISTA można sprawdzić czy był rejestrowany, drugie pytanie to czy rejestracja instniejącego akumulatoa nie spowoduje ze DME sie zresetuje i zacznie od nowa adoptować ten stary akumulator ale już tak jak trzeba ?
  2. Czyli rozumiem ze rejestracja nie daje nic w ustawieniach poza faktem odnotowania wymiany ? co jeśli wymieniamy na uz2ywany akumulator a nie nowy ?
  3. Dziękuję za podpowiedzi, czy mogę w takim razie teraz zarejestrować ten akumulator w ISTA+ ? nawet jesli moze kiedyś był juz zarejestrowany ?
  4. Mała poprawka, 11.9V było zaraz po zgaszeniu silnika, natomiast póżniej zmierzyłem jeszcze raz po parunastu minutach i napięcie na akumulatorze 12.35V
  5. Witam, ostatnio padł mi alternator i byłem zmuszony wymienić na nowy, założylem oryginalny Valeo. Niestety przez tą usterkę akumulator dostał po dupie i w pewnym momencie rozładował się na tyle że nie dało rady odpalić samochodu. W tej chwili jest OK ale zauważyłem, że po nocnym postoju kiedy jest zimno co prawda odpala ale jednak tak jakby z trudnością więc nie wiem czy nie czeka mnie wymiana akumulatora bo niedlugo szykuje się wyjazd w Alpy a nie chciałbym niespodzianki. 1. Pytanie o radę w związku z tym, czy warto probować doładować go porządną ładowarką do AGM ? ISTA+ pokazuje 55% naładowania. 2. Czy napięcie ładowania 15.2V nie jest przypadkiem za wysokie ? takie mam zmierzone miernikiem na klemach akumulatora ale może AGM potrzebują wyższego napięcia ? ISTA+ po uruchomieniu wyrzuca komunikat ze napięcie jest powyżej zakresu. 3 W stanie spoczynku napięcie akumulatora spada do 11.9V, z załozonymi klemami. Będę wdzięczny za porady od doświadczonych w tej kwestii.
  6. Miałeś rację nomad66, te luzy są na przegubach wewnętrznych, luz na samym moście jest ledwie wyczuwalny. Dzięki za pomoc, wymieniam olej w moście i moze kiedyś wymienie te przeguby bo narazie nic sie nie dzieje tak szczerze mówiąc.
  7. Wyczytałem gdzieś na tym forum, że ten luz od strony ATC to nawet nie że dopuszczalny ale w nowych ten luz boczny jest taki i tak ma być, ale sam nie wiem czy to prawda dlatego chcialem prosić o opinię.
  8. Koło pasowe dawałoby taki objaw ? dzwięk jest dosłownie taki jakby sprężarka klimy wyła albo na przykład jakieś łożysko. Sprawdzę oczywiście stan tego koła.
  9. Witam, prosiłbym bardziej doświadczonych forumowiczów czy na filmie poniżej luz na wale jest akceptowalny ? ten od strony ATC to juz wyczytałem ze to raczej normalne, osiowego luzu nie ma, jedynie tak jak na filmie widać na boki wałek trochę chodzi w wielowpuście. Jeśli chodzi o luz od strony mostu to jest jedynie ten osiowy który widać i chciałby się spytać czy jest on akceptowalny czy jednak kwalifikuje to most do wymiany. Luzu bocznego nie ma.
  10. Witam, czy macie coś takiego w swoich F15 30D ? Jak jest włączony system klimatyzacji to na wolnych obrotach jest wyraźnie słyszalne w kabinie takie wycie/buczenie z silnika, częstotliowość zwiększa się wraz z obrotami silnika, dosłownie jakby wył pasek osprzętu lub kilma, przy zwalnianiu też to słychać równomiernie ze spadającymi obrotami silnika. Wycie ustaje jak się wyłączy system nawiewu przytrzymując dłużej przycisk zmieniajszania nawiewu. Myślałem że to wina sprężarki klimy ale nie bo można przeciez wyłączyć A/C i nic to nie zmienia czyli nie jest to wina spreżarki klimy bo właśnie zakupiłem drugą f15 i mam dosłownie to samo co w poprzedniej a tam profilaktycznie wymieniłem spreżarkę na nową i nic to nie dało. Może to taki urok tych samochodów bo to już drugi ale jest to irytujące a otwierając klapę silnika nie da się ustalić co to wyje/buczy bo praca silnika zagłusza to wtedy. Macie podobnie czy ja mam pecha bo to już druga z idealnie tym samym wyciem i zaczynam sądzić ze to taki urok tego silnika albo w ogóle samochodu. Jutro jadę na wymianę chodnicy EGR w ramach akcji serwisowej to powiem im żeby spojrzeli ale jakoś nie wierzę ze podadzą mi właściwą diagnozę.
  11. To jak Panowie, może się ktoś pochwalić takim mieszanym zestawem na zwykłych oponach, nie Run Flat ? jeśli tak to na jakiej marki oponach ? Daje sobie czas na długi weekend i musze zdecydować czy wymieniac kapcie na zwykłe w tych nowych felgach czy zakladać 4 takie same na felgi od opono zimowych. Pozdr
  12. I jeszcze jedno pytanie do forumowiczów, czy ma ktoś z Was taki zestaw opon mieszanych zalożony (przod 255/50R19 tył 285/45/19) ale na zwykłych oponach nie Run Flat ? Ten temat zaczyna mnie wykańczać, zdaje sie ze najlepszą opcją jest założyć letnie 4x 255/50R19 i zapomnieć o temacie a reszte setów sprzedać w diabły. Pozdr
  13. Czy są w ogóle homologowane opony do BMW ale nie Run Flat ? Wszystkie które znalazłem na największych portalach z oponami tam gdzie jest z gwiazdką to jest Run Flat, szczerze najbardziej podchodzą mi Falkeny ale wiadomo że te nie mają homologacji
  14. No dobra, zaszalałem i kupiłem oryginalny set - felgi mieszane 9" oraz 10" z oponami Continental przód 255/50R19 i na tył 285/45R19 (używane ale naprawdę stan super, właściwie jak nowe). Niestety komfort jazdy do bani bo te opony to Run Flat, ale z góry wiedzialem ze będę chcial je sprzedać i kupić zwykłe (sprzedawca nie chcial sprzedać samych felg). Ogólnie koła dobrze wyważone, nic nie ściąga jest idealnie, ale twardo ... I teraz Panowie dylemat życia :) 1. Komfort jest o rzędy wielkości gorszy od 4x 255/50R19 na zimówkach które jeszcze wczoraj mialem założone awaryjnie ale nie Run Flat tylko zwykłe, porównałbym go do 21" zwykłych letnich które mialem lub troche jeszcze gorzej. I teraz czy jeśli założe na te nowe felgi taki sam mieszany zestaw ale nie Run Flat to komfort będzie taki sam jak przy 4x255/50R19 czy może te szersze tylne opony też wpłyną na gorszy komfort ? 2. Drugie pyutanie też związane z szerszym tyłem, czy te raptem o 3cm szersza opona z tyłu może wpływać na mniejsza dynamikę czy zwyczajnie już sobie dopowiadam, nie chce mni się przekładać już kolejny raz tych zimówek zeby to sprawdzić :) Z ciekawostek to w takim mieszanym układzie profil opony 255/50 to 127,5mm natomiast profil opony 285/45 to 128,25mm, rozumiem że różnica 0,75mm w profilu jest granicą błędu i nie wpłynie na x-drive, no raczej :) Pozdr
  15. Panowie, a czy mogę założyć w 19" na przód 255 a na tył 285 ? nie mam takiej opcji na tabliczce na słupku od drzwi a widzę ze są takie konfiguracje w X5, ale moze moja wersja samochodu nie jest jakos do tego przystosowana ? Wtedy mialbym wyższy profil ktory daje komfort i szczerze to nawet bardziej wizualnie mi sie podoba niz 20" a jednoczenie te tylne bylyby szersze co też mi się podoba. Pozdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.