Skocz do zawartości

holmes27

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320Ci 2003

Osiągnięcia holmes27

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. holmes27

    Zmiana softu sterownika

    Witam. Potrzebuje wgrać soft z m54b30 na sterownik z m54b22. Mam kabel, iste, inpe, winkfp, ncs ale nie wiem jak się do tego zabrać. Posługiwać się ncs potrafię ale takich rzeczy jeszcze nie robiłem. Pomoże ktoś?
  2. Vanos
  3. holmes27

    [E46] M54B22 spadek mocy.

    Ja bym sprawdził czy lewego powietrza nie ma i czy odma działa jak powinna tzn po odkręceniu korka wlewu oleju na włączonym silniku ten powinien nierówno chodzić a przykładając rękę do wlewu powinno być wyczuwalne podciśnienie wzrastające wraz z obrotami silnika. Przepływka została sprawdzona? Polecam sprawdzić też ciśnienie paliwa. Na listwie powinno być ok. 3,5bara. Jeżeli tak nie jest to sprawdź przewód podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa który jest zintegrowany z filterm paliwa.
  4. Przyczyn może być dużo. Polecam sprawdzić czy nie ciągnie lewego powietrza. Co do tego tematu to w internecie znajdziesz dużo więc nie będę się rozpisywał. Jaki masz przebieg w aucie? Rozumiem że problem występuje tylko na zimnym po dłuższym postoju. Zużyte szklanki również mogą dawać takie objawy bo zawory nie domykajął. Sprawdź kompresje ale na zimnym silniku. Problem może leżeć również po stronie elektryki jak np. dogrzewanie sond lambda, brakująca masa czy zabrudzone styki w kostkach od cewek. Może być również czujnik temperatury który podaję złą temperature do sterownika i mieszanka na zimnym jest za uboga.
  5. holmes27

    M54B22 Zwiększenie mocy

  6. holmes27

    M54B22 Zwiększenie mocy

    Witam. Jest w trakcie przerabiania mojego M54B22 by uzyskać więcej mocy. Auto dostanie wałki i kolektor ssący wraz z dolotem i wtryskami z B30. Wydech narazie zostawiam. Części już mam ale do roboty biorę się dopiero za tydzień bo czasu brak. Rozumiem że kanały w głowicy są mniejsze od tych w B30 a co ta tym idzie muszę je trochę rozwiercić by strumień powietrza nie był zaburzony. Robił ktoś już coś takiego i może podzielić się jakąś radą? Mam zamiar powiększyć tylko pierwsze 2-3cm wlotu w głowicy tak by był na równo z kolektorem. Zaraz zrobię szkic w paincie żeby wyjaśnić o co chodzi.
  7. No tak to prawda roboty trochę przy tym jest. Ale lubię kręcić przy swoim aucie tym bardziej kiedy daje to jakieś fajne efekty tak jak właśnie większa moc czy sprawniejsza praca silnika. Graty które wymieniłem nie kosztują majątku więc to też nie problem. Mieszkam w niemczech więc swap na v8 odpada bo tam to nielegalne. 3 litry plus kompresor to nie jest zły pomysł ale silnik używany to ok 5tyś złotych do tego niewiadomo w jakim stanie więc bym był zadowolony musiałbym go wyremontować co również kosztuje. O kompresorze nie wspominając. Narazie więc chciałbym zacząć od kilku drobnych rzeczy.
  8. Witam. Posiadam e46 z silnikiem m54b22. Autko mam od ponad dwóch lat i w tym czasie zrobiłem wiele rzecy typu vanos, uszczelnienie silnika, zawieszenie, odma, panewki, pompa oleju itp itd także technicznie auto jest w dobrej kondycji i chciałbym wziąć się za tuning mechaniczny. Czytałem trochę w internecie i wiem w jakim kierunku chciałbym iść ale nie wiem oczywiście wszystkiego dlatego zwracam się do was. Zacząć chciałbym od kolektora i tu pytanie jaki. Lepiej z m54b30 czy m52b28? Rozumiem że potrebował bym również przepustnicę i resztę dolotu bo mają większą średnicę. Do tego wtryski z m54b30 oraz wałki rozrządu. Z tego co czytałem to te z m54b30 powinny podejść ale co gdybym chciał te z m3. I na koniec wydech. Seryjne barany z m54 są uformowane dosyć dziwnie bo mają kąt prawie 90° co logicznie myśląc nie ma dobrego wpływu na przepływ spalin. Czy z m52 lub m50 to dobry pomysł czy może lepiej coś gotowego z internetu
  9. Witam. Od pewnego czasu mam problem z zbyt bogatą mieszanką w moim bmw. Po odpaleniu na zimnym i chwili stania zaczyna wypadać zapłon. Bo zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika już jest dobrze. Na zagrzanym silniku auto czasami dymi na biało i jest wyczuwalny ostry zapach niedopalonej benzyny. Co dziwniejsze dymi tylko czasami przez jakiś czas po chwili jest normalnie a za jakiś czas znowu. Dodam że tylko na wolnych obrotach. Kiedy dymi odczuwalny jest spadek mocy. Jak nie dymi auto jedzie lepiej ale nadal czuć niedopaloną benzynę tyle że mniej. Świece wykręcałem i są czarne co również wskazuje na zbyt bogatą mieszankę. Dodam jeszcze że na wolnych obrotach silnik lekko drży ale to również tylko kiedy dymi. Sprawdzałem dolot i jest szczelny. Wartości przepływomierza i sond lambda również są ok. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Czy miał ktoś podobny problem i mógłby pomóc w rozwiązaniu?
  10. Wymienione zostały pompa oraz termostat i problem jak narazie ustał. Przy okazji wymieniłem też zbiorniczek płynu bo miałem używke pod ręka. Temat do zamknięcia
  11. Korki sprawdzałem tak w zasadzie już trzy. Dwa używane co znalazłem ma warsztacie i na koniec kupiłem nowy zamiennik od Aic bodajże
  12. Witam. Mam problem z wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia przez co rozsadziło mi chłodnicę. Po wymianie chłodnicy, korka, i odpowietrzeniu układu bardzo szybko rozsadziło drugą. Test co2 robiłem trzy razy, nic nie wykazało. Podejrzewałem pompę wody więc zamówiłem nową ale dzisiaj po wyciągnięciu starej okazało się że ta jest w bardzo dobrym stanie. Silnik się nie przegrzewa a problem z ciśnieniem występuje dopiero po zagrzaniu. Zaczynam podejrzewać termostat, może nie otwiera do końca i zakłóca cyrkulacje płynu. Chociaż i to wydaje mi się mało prawdopodobne bo w takiej sytuacji silnik powinien się przegrzewać. Problem raczej znany lecz nigdzie nie znalazłem pomocy. Czy jest ktoś kto poratuje dobrą radą?
  13. Może ci po odkręceniu półosi łożyska wyją. Wydają wtedy taki dźwięk jak napisałeś czyli uuuuuu. Auto na lewarek i zakręć kołem mocno i posłuchaj.
  14. Dodam że olej to 5w30 syntetyk firmy Mannol.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.