Skocz do zawartości

paul.feller

Zarejestrowani
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 530d '99

Osiągnięcia paul.feller

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam. W ciągu 2 miesięcy i przejechanych około 3 tyś km mój silnik 3.0D, wariant 184KM spalił 2l oleju. Samochód użytkuję od roku i zrobiłem w tym czasie ok. 8 tyś km, podczas tych 5 tyś nie ubyło ani grama oleju, dopiero od 3 tyś nastąpił taki ogromny pobór. Olej był wymieniany po zakupie 8 tyś km temu, zalany motulem 10w40. Spod silnika się nie leje, więc wykluczam wypływanie oleju bokiem. Zarazem nie wypluwa go wydechem ani nie zauważyłem by jakoś mocniej kopcił. Płyn chłodniczy jest lekko zabrudzony, lecz był taki od początku, choć zastanawiałem się też nad uszczelka pod głowica, bo odkąd zaczęły się chłodne dni to silnik ma się ciężko nagrzać i ma tendecje do wahania temperatury i raczej to nie szwankujacy termostat, bo z nawiewu wtedy też nie leci jakieś super ciepłe powietrze. Od paru miesięcy mam też problem z pompą wysokiego ciśnienia przy silniku (rozszczelnia się na zimnym silniku i leje), ale nie wiem czy mogłoby to mieć jakieś powiązanie. Samochód użytkuje na krótkich dystansach, lecz silnik staram się dogrzewać do optymalnej temperatury. Nie rzadko dostaje też wciry, zwłaszcza odkąd zrobiło się chłodniej to latam bokiem na wielu zakrętach. Na profesjonalną diagnozę i naprawę nie mam jak narazie pieniędzy, więc mogę sobie tylko pogdybać i popytać. Dość ciekawa zagadka. Jak myślicie, co to może być? Odma? Turbo? Pierścienie? A może ktoś już borykał się już z takim problemem? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.