Witam, proszę o pomoc ponieważ już nie mam pomysłu, postaram się dokładnie problem i co zostało sprawdzone. Otóż jedna i druga sonda nie pracuje na zimnym silniku. Pojawia się mocne kołysanie silnikiem, drżenie lewarka, mocny zapach benzyny z wydechu, brak mocy. Obie stoją na 4.79v. Trzeba poczekać aż samochód się nagrzeje i wtedy startują obie na raz. W momencie kiedy obie sondy zaczynaja pracować silnik pracuje równiutko, w kabinie nie czuć jego pracy. Korekcje długoterminowe schodzą na -57 w inpie, po skasowaniu korekcji samochód odzyskuje dużo mocy na jakiś czas oraz znika zapach z wydechu. Co ciekawe obserwowałem wskazania w inpie kiedy sondy zaczynaja pracować. Wyglada to tak : Samochód zagrzany do 80 stopni, obie sondy po odpaleniu stoją na 4.79v grzałki pokazują 20% grzania, auto pracuje na wolnych obrotach przez 5-10 minut, nagle coś się „załącza” grzałki pokazują 80% (obie na raz)i sondy startują. Analogicznie im na dworze jest zimniej tym dłużej to trwa, w zimie można zrobić 10km a sondy i ich grzałki dalej będą stać. Obie są z 97roku. Spalanie oczywiście jest absurdalne bo jeżdżąc po mieście w październiku , na 30 litrach udaje się przejechać 100km. Jeżdżąc w trasie kiedy sondy pracują udaje się osiągnąć nawet 8L na 100km. Co zostało sprawdzone ? : -napięcie na pinie grzania sond jest -podmienione 3 sterowniki z różnymi mapami silnika -cewki maja oporność 0.6 ohma -szczelność dolotu sprawdzona wytwornica dymu -świece wymienione 10tys temu -ciśnienie paliwa 3.5 bara -wtryski wykluczam ponieważ po skasowaniu korekcji go nie zalewa i ma swoją moc,jeżeli się mylę proszę o sprostowanie. -dokładałem masę do :silnika, sterownika silnika -wymieniony czujnik temp zasysanego -po odpięciu przeplywki sondy nie startują, auto jedzie jeszcze gorzej -wymieniony separator odmy(po odkręceniu korka obroty kuleja) -zamieniałem sondy miejscami. Wtedy wyrzuca błąd sond i auto praktycznie nie jedzie. -brak jakichkolwiek błędów -sprawdzone bezpieczniki grzałek -czyszczone piny od sterownika, i sond -vanos pod obciążeniem się przełącza -wymieniona guma przepływomierza,filtr powietrza -kompresja 15-16 bar, była robiona uszczelka pod głowica przez poprzedniego właściciela. Zrobiłem tym samochodem już ok.20 tys To byłoby chyba na tyle. Jedyne co się nasuwa to wymiana obu sond aczkolwiek to trochę dziwne ze obie grzałki i sondy startują w tym samym czasie z takim opóźnieniem. Zamieszczam filmik z inpy po tym jak sondy się załączają, mogę wrzucić na dniach z pracy zimnego silnika, pozdrawiam