Skocz do zawartości

ksbk77

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G20 340ix
    G01 30e

Osiągnięcia ksbk77

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Zamówienie złożyłem w drugiej połowie listopada '22, a samochód dotarł do dilera początkiem marca '23. Niestety przez restrykcje auto jest bez pneumatyki więc historia może się powtórzyć z wersją po lifcie (lepiej się wcześniej zorientować, żeby nie być rozczarowanym). Ja z zamówienia zrezygnowałem i jakby ktoś był zainteresowany wersją 40i (rozsądnie skonfigurowaną), to jest dostępna w BMW Sikora.
  2. W moim m340ix przejechałem ok 13tys km i mam średnie spalanie poniżej 8,5l. Jeżdżę głównie poza miastem, i jak się da to częściej lewym pasem. Na dotarciu auto było traktowane łagodnie, a teraz raczej dynamiczna, relaksująca (bo jest moc :D ) jazda bez durnego "pałowania".
  3. Biorąc pod uwagę, że producent ma kłopoty z kompletowaniem wyposażenia może się okazać, że nowy rok modelowy będzie oznaczał "politykę socjalną" czyli równanie w dół pod pretekstem np. ekologii. Strach się bać.
  4. No to "fajną" aktualizację zrobili. Kupujesz europejczyka, a dostajesz azjatę :mad2:
  5. Witam. Czy to tylko mój przypadek czy może u kogoś też nie ma opcji drzwi/klucz "zablokuj po ruszeniu" w menu ustawień pojazdu. W X3 z tym samym idrive mam tą opcję obok "zablokuj automatycznie".
  6. Podzielę się z Wami moim doświadczeniem z użytkowania X3 w wersji 30e na dystansie 15.000 km - może się komuś przyda. Myślę że trójka będzie się z tym samym układem napędowym spisywać podobnie. Zakup: opłacalny ponieważ przy finansowaniu CL hybrydy osiągają abstrakcyjne wartości rezydualne (zresztą kosztem benzyn- taka polityka BMW) Osiągi: tu mam niejednoznaczne odczucia ponieważ start spod świateł jest genialny i można zadziwić nawet motocykle, ale w trasie nie jest już tak kolorowo. Powyżej setki przyspieszenia/elastyczność są przyzwoite ale bez szału (tu diesel wygrywa przyrostem mocy - gdyby ta benzyna była w wersji 250 hp pewnie byłoby super). Ogólnie może mieć na to wpływ masa auta, które jest cięższe o ok 300 kg od wersji z konwencjonalnym napędem. Ekonomika: - miasto do 50 km - sama radość, można jeździć tylko na prądzie, przy butowaniu miłe przeciążenia - spalanie można zamknąć w 3 l/100 km, jeżeli mieszkasz pod miastem to bateria wystarczy do 60 km w trybie auto - czyli jak butujesz uruchamiasz silnik benzynowy:) Co ciekawe nie warto jeździć na samym prądzie bo jak Ci braknie "paliwa" to i tak spalanie wzrośnie, bo się będzie doładowywać. - drogi podmiejskie - trasy do 250 km można zamknąć ze spalaniem ok 6l/100 km, powyżej 250 km lub na pustym akumulatorze auto pali ok 8l/100 - działa rekuperacja. - autostrada - to nie jest auto na autostradę :), lepiej kupić m340i i będzie palić mniej. Ogólnie wg mnie schemat jest prosty, hybrydy są do miasta lub pod miasto i dojazdy do pracy. W trasie pozamiejskiej z pełnym akumulatorem palą jak diesle, z pustym jak 4-cylindrowa benzyna, na na autostradzie tyle co wysilone benzyniaki. Dodatkowo zbiornik paliwa jest mniejszy więc jak nie lubisz hot-dogów to będziesz zawiedziony zasięgiem. Moje X3 jest typowym autem do miasta więc hybryda jest ok, ale G20 częściej "lata" w trasie.
  7. Podzielę się z Wami moim doświadczeniem z użytkowania X3 w wersji 30e na dystansie 10.000 km - może się komuś przyda. Myślę że trójka będzie się z tym układem napędowym spisywać podobnie. Zakup: opłacalny ponieważ przy finansowaniu CL hybrydy osiągają abstrakcyjne wartości rezydualne (zresztą kosztem benzyn- taka polityka BMW) Osiągi: tu mam niejednoznaczne odczucia ponieważ start spod świateł jest genialny i można zadziwić nawet motocykle, ale w trasie nie jest już tak kolorowo. Powyżej setki przyspieszenia/elastyczność są przyzwoite ale bez szału (tu diesel wygrywa przyrostem mocy - gdyby ta benzyna była w wersji 250 hp pewnie byłoby super). Ogólnie może mieć na to wpływ masa auta, które jest cięższe o ok 300 kg od wersji z konwencjonalnym napędem. Ekonomika: - miasto do 50 km - sama radość, można jeździć tylko na prądzie, przy butowaniu miłe przeciążenia - spalanie można zamknąć w 3 l/100 km, jeżeli mieszkasz pod miastem to bateria wystarczy do 60 km w trybie auto - czyli jak butujesz uruchamiasz silnik benzynowy:) Cop ciekawe nie warto jeździć na samym prądzie bo jak Ci braknie voltów to i tak spalanie wzrośnie. - drogi podmiejskie - trasy do 250 km można zamknąć ze spalaniem ok 6l/100 km - powyżej/ lub na pustym akumulatorze auto pali ok 8l/100 - działa rekuperacja. - autostrada - to nie jest auto na autostradę :), lepiej kupić m40i i będzie palić mniej. Ogólnie wg mnie schemat jest prosty, hybrydy są do miasta lub pod miasto i dojazdy do pracy. W trasie pozamiejskiej z pełnym akumulatorem palą jak diesle, z pustym jak 4-cylindrowa benzyna, na na autostradzie tyle co benzyniaki. Dodatkowo zbiornik paliwa jest mniejszy więc jak nie lubisz hot-dogów to będziesz zawiedziony zasięgiem. Moje X3 jest typowym autem do miasta więc hybryda jest ok, ale G20 częściej "lata" w trasie.
  8. Mój wspólnik próbuje zamówić Q3 i powiem Ci, że sytuacja nie przedstawia się tak kolorowo jak to opisujesz. Przy wynajmie VW bank bierze kwotę z konfiguratora i wygląda to bardzo nie ciekawie. Też myślałem o Q3 ale się kompletnie nie opłacało ponieważ po skonfigurowaniu wyszło w cenie paskudnego Q5 w tym samym wyposażeniu :norty: , a Q5 ma wyższą wartość rezydualną więc w finansowaniu wychodzi... taniej :D
  9. Generalnie cała grupa VW jest obecnie bezkonkurencyjna. Za podobnie skonfigurowane A4, A5 (to z plastikowymi zaślepkami na wydechy :mad2: ) tj. ok 280k przy założeniu finansowania: wpłata 10%, 48 msc, limit 30k rata laesingowa brutto jest niższa o 600 zł (3200 w BMW vs 2600 w Audi). Początkiem 2020 kupowałem X3 i wtedy BMW w zasadzie nie miało konkurencji (Audi nie rabatuje aut do leasingu), ale teraz wszystko stanęło na głowie.
  10. Trochę poanalizowałem rynek i chyba nie jest teraz dobry moment na zakupy. Konkurencja szaleje z ofertami niskich rat, BMW konsekwentnie zaniża wartości rezydualne - a dealerzy nie są w stanie zrekompensować tego trendu. Do końca roku pewnie będziemy mądrzejsi w temacie... W tej chwili zgoda na wyższą ratę do strzał w kolano (promocja na CL jest przy stopie zmiennej), bo przy pierwszej podwyżce stóp można się będzie mocno zdziwić :shock:
  11. Dzięki za informacje. Faktycznie nie zależy mi na rabacie tylko na niższej racie comfort lease. Spróbuje jeszcze z tą 340 chociaż wyjściowo akcyza zabiją R6.
  12. Witam. Skonfigurowałem G20 330ixd za około 280 k. Przesłałem ofertę do dealera w Krakowie u którego braliśmy w sumie 4 samochody i dostałem rabat 12 %. Wydaje mi się że to trochę słabo. Nie wiem czy czekać na spadki sprzedaży czy próbować u innych dealerów? Oczywiście oferta na firmę i finansowanie Comfort Lease.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.