Skocz do zawartości

dawid0711

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 m54b22

Osiągnięcia dawid0711

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Szanowni forumowicze, potrzebuje skanera diagnostycznego do BMW e30 m54b22. Interesuje mnie: odczyt/ kasowanie błedów odczyt parametrów silnika Mozliwośc kasowania błędu mat/poduszek podgląd adaptacji i sond lambda itd.... Proszę was serdecznie o pomoc w doborze odpowiedniego sprzetu. Jest tego sporo, że łatwo się zagubić. Od razu powiem, że nie interesuje mnie INPA/ laptopy itd. Oko zawiesiłem na coś takiego, ale jak mówię nie jestem przekonany czy to dobry wybór: https://techdiagnoza.pl/product-pol-3353-Skaner-diagnostyczny-Autophix-9710-BMW-Mini.html Z góry dziękuję!
  2. Filmy zmienione na publiczne bo był problem z odtwarzaniem. Pozdrawiam!
  3. Dzień dobry, Postanowiłem jeszcze raz poprosic was o pomoc i sugestie. e39 m54b22. - pb/lpg ( od 300 km jeżdzę na benzynie aby wykluczyć gaz) - Na banzynie problem jest identyczny Objawy: ---Silnik dławi się, nie trzyma obrotów jałowych przy schodzeniu z obrotów. ---Im większa liczba urządzeń jest włączona tym gorzej ( jak włączę wszystko to masakra, prawie gaśnie) ---Spada z obrotów do tego stopnia, że traci cisninie oleju --- Nie trzyma obrotów przy manewrowaniu i skręcaniu kierownicą. ( gdy kierownice dam na maxa w prawo/lewo przygasa) ---Im cieplejszy tym gorzej ---Odpięcie przepływomierza poprawia sprawe ( da się jezdzić, ale nie załatwia tego w 100%. Róweniż bez niego potrafi zabujać solidnie). ---Na przepływce wywala cylinder i się telepie. Gdy odłącze przepływkę, nie wywala, ale czasem zabuja. ---Im silnik cieplejszy tym gorzej. Co w ostatnim czasie wymieniane: ---Alternator BOSH - ładowanie 14.1, 14.3 ---Dwie nowe sondy Lambda diagnostyczne przed katem Sprawdzałem pasek i rolki bo myślałem, że cos blokuje pasek, ale wszystko śmiga... :/ Myślicie że słynne "lewe powietrze" może spowodować takie jajca, że nawet kierownicą strach kręcić? P>S przy zegarach kiedys coś grzebał. ( niby stoją na kresce, ale mechanik mowi, że na kompie są 750). Załączam video. Przy kręceniu kierownicą: https://www.youtube.com/watch?v=VgsIhNmoDPg&feature=youtu.be Na postoju: https://www.youtube.com/watch?v=AKA7WOshna4&feature=youtu.be Z góry dziekuję wszystkim za pomoc,
  4. Dzień dobry, Czy jest jakaś znacząca różnica w alternatorach 120A 12v a 14v? Do mojego modelu m54b22 są proponowane właśnie alterntory 120A, ale z tego co widzę są dwa rodzaje: 12v - 120a oraz 14v - 120A. Rozumiem, że napięcie ładowania obydwu to ponad 14v....? Pozdrawiam!
  5. Tłumaczył, że ATF powoduje w dłuższej eksploatacji uszkodzenie jakiś tam uszczelek układu hydraulicznego wspomagania kierownicy dlatego od serii e60 BMW zaczeło uzywać płynu CHF (pentosin), który ponoć właśnie nadaje się rownież do e39. No, ale skoro zalany jest czerwony to raczej zostawię ten sam...
  6. Dzień dobry, Szykuje się wymiana płynu do wspomagania. Mój mechanik zaleca zalanie PENTOSIN 11S ( chyba zielony), zamiast ATF czerwonego. Przeznam, że troche zgłupiałem bo z tego to czytam powinno się lać chyba ATF czerwony. ( obecnie siedzi w układzie) Proszę was o pomoc w doborze odpowiedniego płynu. Z góry dziękuję!
  7. Bardzo dziekuję za odpowiedź. Ciekawe jaka jest przyczyna tak niskich obrotów...? Czy podniesienie obrotów poprzez komputer do prawidłowej wartości to dobry pomysł czy raczej w takie rzeczy nie warto się bawić i lepiej szukać przyczyny?
  8. Dzień dobry, Jakie powinny być obroty biegu jałowego w m54b22 na rozgrzanym silniku? Załączam poniżej obraz zegarów w moim aucie. Czy nie są one troszkę za niskie? Pozdrawiam! https://iv.pl/image/Gt7I5bd
  9. Dzień dobry, Może ktoś spotkał się kiedyś z podobną sytuacją... Auto traci obroty przy hamowaniu/ dojeżdzaniu do skrzyżowania na luzie pod dużym obciązeniem. ( klima np) . Auto wytraca obroty na luzie i kreska spada ponizej 500 a potem odbija zadławiając na chwilę silnik. Gdy włączę klimę i jeszcze zacznę krecić kierownicą dojeżdzając do zakrętu na ludzie to już prawie gasnie i potraci mrugnąć lampka akumulatora. Obroty często spadają poniżej 500 gdy auto wytraca prędkość. Im więcej osprzetu włączonego tym bardziej spada. Dodam, że jak auto nie jedzie, to na postoju nie ma wiekszęgo problemu. Co ciekawe sytuacja zaczeła się pojawiać po wymianie alternatora wraz z akumulatorem. ( alternator nowy LUCASA) Obecnie wymieniony również akumulator na nowy - 80 AH. ( może za mały? ) :? Ładowanie auta przedstawia się następująco : bez obciażenia 14,5. pod pełbym obciązeniem 13,7. ( na obrotach jałowych). Moje podejrzenia: - lambda - Krokowiec - za mały akumulator? - może jakiś złodziej prądu lub strata na kablu? - Może jakaś zła adaptacja po wymianie aku ? - Lewe powietrze? Będę ogromnie wdzięczny za każda pomoc. Pozdrawiam!
  10. Generalnie błedy były od sond lambda - Zły skład mieszanki, co powodowało wywalanie na losowych cylindrach. Po skasowaniu błędów auto chodzi normalnie na benzynie i lpg. Ciekawe czy to przypdek, że takie problemy nastąpił po wymianie aku i alternatora. Zobaczymy ile tak pojeżdzę aż wywali. Doradzili aby po wymianie aku i alternatora udać się mimo wszystko do gazownika na kontrolę, co oczywiście poczynię. Może auto po wymianie aku układało sobie jakoś mapy paliwowe i kłóciło się to z lpg. ?? :roll: Niestety nie mam narzędzi do sprawdzenia sprawności sond, ale też należałoby to ustalić. Drodzy koledzy, czy możecie generalnie polecić jakiś moduł OBD tak abym ewentualnie i awaryjnie w trasie mógł odczytać / kasować błędy? Może jakiś podłączany do smartphona? Dzieki!
  11. Dzień dobry, BMW e39 2.2. Wymieniałem ostatnimi czasy alternator, akumulator ( 77Ah ), oraz chłodnicę. Po jednej z tych napraw samochód po dłuższej jezdzie i osiągnięciu temperatury roboczej pracuje trzęsie się, jakby wypadał zapłon. Brakuje mocy i jest generalnie nieprzyjemnie :( Obryty na jałowym spadają poniżej 500 i jakby falowały. Raz nawet mi zgasł.... Ale jak wspomniałem TYLKO na gorącym silniku. Oczywiście jutro wybieram się do serwisu gdzie robili mi te wszystkie rzeczy, ale pomyślałem, że może ktoś wie o czym takie objawy świadczą. Może regulator napięcia? Nie został wymieniony przy okazji serwisu alternatora... Pozdrawiam wszystkich forumowiczów ! :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.