Skocz do zawartości

tomaszj1990

Zarejestrowani
  • Postów

    225
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana tomaszj1990 w dniu 22 Maja 2024

Użytkownicy przyznają tomaszj1990 punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530D

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tomaszj1990

Wielki entuzjasta marki

Wielki entuzjasta marki (7/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

10

Reputacja

  1. tomaszj1990

    E61 530xd Felgi

    Czy będzie pasowało nie wiem, ale wiem, że im mniejsze et tym bliżej środka osi felgi znajduje się powierzchnia przylgni felgi, prościej mówiąc felga z et 30 jest bardziej wklęsła, przylgnia felgi znajduje się głębiej i przez to felga będzie wystawać bardziej na zewnątrz pojazdu od felgi z et 43 dokładnie o 13 mm.
  2. tomaszj1990

    E61 530xd Felgi

    Mam w e60 fabryczny styling 135 które mają 8j szerokości i et 20 i opony w dokładnie takim rozmiarze czyli 245/40 r18 i tak też wyszło z fabryki. Także taka opona jak najbardziej na feldze 8j się sprawdza, co do ET to w xdrive jest inne niż w RWD. Jak otworzysz drzwi kierowcy to na słupku powinna być tabelka z rozmiarami opon i ciśnieniami powietrza odpowiednimi dla twojego modelu.
  3. Mam rocznik 2006 i mam moduł lm2, u Ciebie powinno być tak samo. Musisz zakodować światła powitalne za pomocą programu ncs.
  4. tomaszj1990

    E61 530xd egr

    Pytanie tylko jak będzie zachowywał się DPF jeśli wyłączysz egr? Co do elektrozaworu to wejdź sobie na stronę realoem.com i po wpisaniu swojego numeru vin znajdziesz dokładny numer części i na tej podstawie wyszukasz chociażby na allegro odpowiedni numer zaworu pierburga. Do jego wymiany trzeba ściągnąć kolektor dolotowy chyba, że jakiś akrobata z małymi rączkami zrobi to bez. Da się to zrobić ale według mnie łatwiej ściągnąć kolektor. Przy okazji można się przyjrzeć jak wyglądają wężyki podciśnienia czy nie są sparciałe i ewentualnie wymienić, oraz uszczelki kolektora też należałoby się im przyjrzeć, żeby uniknąć ewentualnych nieszczelności. Jeśli są stare i twarde to też do wymiany.
  5. tomaszj1990

    E61 530xd egr

    Jeśli chodzi o ten dźwięk to problemem jest pęknięta membrana w elektrozaworze podciśnienia egr i trzeba by go wymienić. Z sensownych zamienników chyba tylko pierburg. Jeśli chcesz pozbyć się egr to bez usuwania z softu będą błędy.
  6. Szybkie pytanie czy dam radę odpowiednio dogiąć a co ważniejsze włożyć końcowe tylne przewody hamulcowe bez demontażu czegokolwiek poważniejszego typu zbiornik paliwa?? Wiem, że miedzią była by łatwiejsza ale chciałbym zrobić jak w oryginale??
  7. Jeśli chodzi o dpf to najważniejszym wyznacznikiem jest ciśnienie wsteczne DPF. Cisnienie przed DPF w twoim przypadku jest to ciśnienie atmosferyczne plus ciśnienie spalin przed filtrem zmierzone przez czujnik. Ciśnienie przed DPF minus aktualne ciśnienie atmosferyczne równa się ciśnienie wsteczne DPF i to na jego podstawie sterownik oblicza zapełnienie filtra sadzą.
  8. tomaszj1990

    Klej do kloszy

    Klej butylowy do lamp. Znajdziesz na allegro. Co do fabrycznego kleju to czeka Cię niemała walka. Klej jest mega twardy i jest dość ciężko go rozkleić, jeszcze ciężej jest go później usunąć z obudowy, ale do zrobienia.
  9. Dorzucę swoje 5 groszy. W teorii opaska też jest jednorazowa i powinna być wymieniona, a druga rzecz i chyba dość istotna to najpierw skręcamy dpf z turbo, a dopiero później dokręcamy śruby mocujące dpf do uchwytu. Warto to wziąć pod uwagę.
  10. Wtryski są piezoelektryczne. Poznasz po tym, że zasilające przewody paliwowe wchodzą centralnie od góry wtrysku, a w elektromagnetycznym trochę od boku. Dodatkowo przy przewodach przelewowych są takie białe plastikowe szybkozłączki w przypadku wtrysków piezo. Z ciekawostek wtryski piezo z wersji 231 km są wstanie obsłużyć moce powyżej 400 koni.
  11. ET jest to parametr wyrażony w milimetrach, który wyraża odległość piasty felgi od jej geometrycznego środka, czyli osi symetrii. Im mniejsza wartość ET tym bardziej wklęsła jest felga i bardziej wystaje na zewnątrz samochodu. Przykładowo dla e60 przy stylingu 135 et wynosi 20. Przykładowo Jeśli zmienisz na felgi z parametrem et 40, przy założeniu że felgi są tej samej szerokości to aby wystawała tak samo jak fabrycznie możesz zastosować dystans 20mm plus oczywiście dłuższe śruby kół. Przy wyższym et niż fabrycznie musisz zwrócić uwagę czy od wewnętrznej strony nic nie obciera o elementy zawieszenia i w takim wypadku musisz właśnie ratować się dystansem. Przy niższym et niż fabryczne musisz zwrócić uwagę, aby koło nie wystawało poza obrys nadkola. Parametr et masz wybity na felgach na ich wewnętrznej stronie. Porównaj z fabryczną felgą i będziesz wiedział co dalej.
  12. Najprostszy i najszybszy do sprawdzenia jest ten od egr. Ściąg i dmuchnij w niego. Jeśli powietrze przelatuje swobodnie to masz winnego. Minimalnie może przepuszczać ale naprawdę minimalnie. Główny termostat możesz sprawdzić dotykając węża od chłodnicy po stronie pasażera. Jeśli ciepły to termostat główny uszkodzony. Jak wymiana obu nie pomoże to zostaje wymiennik ciepła od skrzyni jeśli masz automat.
  13. Przydałoby się odczytać błędy w sterowniku silnika. Powinien odpalać przy takich temperaturach nawet bez sprawnych świec. Może układ paliwowy się zapowietrza i przez to dłużej kręci. Bez odczytu błędów to wróżenie z fusów.
  14. tomaszj1990

    Akumulator 530D 231km

    Jeśli kupisz akumulator AGM to zakoduj jako AGM to też ma bardzo ważne znaczenie. Zwykły akumulator oraz akumulator AGM są ładowane w inny sposób.
  15. tomaszj1990

    Akumulator 530D 231km

    Poszukaj w sieci jakiś dekoder numeru Vin i powinno wyjść jakiej pojemności akumulator był fabrycznie. Po wymianie koniecznie rejestracja nowego akumulatora za pomocą ista badz innego programu skoro masz mozliwosc i ewentualnie dokodowanie odpowiedniej pojemności. Bez tego żywotność akumulatora znacznie się skróci, a nie rzadko zdarzają się problemy z napięciem i mogą pojawiać się błędy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.