Skocz do zawartości

proszeq

Zarejestrowani
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O proszeq

  • Urodziny 21.02.1983

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E38 740i 1997
  • Lokalizacja
    włocławek

Osiągnięcia proszeq

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Tutaj jest troszke rozważań na temat olejów do skrzyń automagicznych. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=33255
  2. proszeq

    pompka spryskiwaczy lamp

    pompka od swiatel jest tam gdzie pomka od spryskiwaczy szyb czyli za prawym przednim nadkolem. Dziala co kilka cykli spryskiwania szyb (zdaje sie 5) lub przy intensywnym myciu o ile jest w aucie
  3. proszeq

    Nawigacja do E38 POMOCY

    Widząc ceny na allegro to podwoisz cenę auta, ale oprócz wyświetlacza, potrzebny Ci zdaje się, tuner bm54, nawigacja mk4 i jeśli masz dsp z kompletu z wyświetlaczem 4:3 to wymiana na dsp które montowali po lifcie w e38. A no i oczywiście wiązki.
  4. proszeq

    rezystor dmuchawy jeż

    Głupie pomysły też mogą być? ;) Weź podłóż trochę lodu pod pomiar temperatury z wnętrza przy panelu i zobacz czy zareaguje tył jest bez petli o ile dobrze pamietam więc tam jak chcesz ciepło to ciepło - bez żadnego "klimatronikowania". Jutro sprawdzę jaka temperatura powietrza leci u mnie w normalnych warunkach. Po wygląda to wszystko jak usterka "widmo". A generalnie, to bez choćby inpy to zgaduj zgadula IHKA podaje naprawdę sporo danych po których można się zorientować czy to mechanika czy elektronika głupieje.
  5. Nie byłbym taki pewien tych sond ;) To BMW to nie , jak DME dojdzie do wniosku ze sondy są uszkodzone bierze do obliczeń stałą wartość 0.5V wiec nie będzie wcale palił mniej czy więcej, za to będzie się gorzej "zbierał".
  6. http://bmwfans.info/parts/catalog/E32/Sedan/Europe/730i-M60/LHD/A/1993/browse/engine/intake_manifold_system/ Nr, 3 w powyższym rysunku - osławiona 'odma'. Na pewno rozwiąże Ci kwestie korka, a dość powszechny jest problem z różnymi cudami które wyprawia silnik jak ten element jest uszkodzony.
  7. Zakładam, że kabelki do czujnika zmierzyłeś z wtyczki sterownika? i ząbki na piaście jeszcze istnieją?
  8. proszeq

    rezystor dmuchawy jeż

    No nie wiem, jak bardzo Ci zależy to zmień rezystor dmuchawy ale to nic nie zmieni bo on odpowiada tylko za regulacje prędkości obrotowej silnika od nawiewu, pamiętaj ze ten klimatronik jest lekko złośliwy i nie będzie chciał Cie ugotować jak jest ciepło, tak jak nie zamrozi Cie zimą. Sprawdziłem u siebie, przy temp. na zewnatrz 19C z nawiewu wylatuje powietrze które ma 36C ale juz zdarzylo sie kilka zimnych nocy kiedy to leci duzo cieplejsze powietrze. Najlepiej jakbyś zapiał INPE do modułu IHKA i zobaczył temperatury obu sekcji nagrzewnicy, może gdzieś jest coś zatkane. Nawet jak miałbyś pompkę uszkodzona to i tak pompa wody gna ja przez układ w takim tempie ze czasem się zastanawiam po co ona w ogóle tam jest ;) Chyba ze padła w jakiś taki głupi sposób ze blokuje przepływ wody i to Ci wyjdzie w INPIe bo nagrzewnica nie będzie miała wtedy 90-100 stopni.
  9. proszeq

    rezystor dmuchawy jeż

    16 - minimum żeby można było łatwo wyczuć ciepełko.
  10. Do tego wszystkiego mogę tylko dopowiedzieć, żebyś się kolego nie skusił na jakaś chińską podróbkę czy EPS'a bo praktycznie już parę razy zdarzyło mi się, że nowiutki czujnik z pudełka od razu wywalany był przez dme jako uszkodzony.
  11. proszeq

    rezystor dmuchawy jeż

    Padnięty jeż ma dość prosty objaw do zdiagnozowania - nie da się sterować obrotami dmuchawy raczej nie ma to zbyt wiele wspólnego z ciepło/zimno. Zawory możesz sprawdzić bez sofu ustawiając nadmuch tylko na środkową konsole (bez góry i dołu) i ręczna gałką na środkowym nadmuchu na "zimno". Jeśli będzie okey, to dołóż do tego "dół" jeśli zawory są walnięte to odpowiedni z lewej/prawej strony dołem poleci gorące powietrze.
  12. Ja przy sprawdzaniu czy pompa nie odkręcona znalazłem kawałek plastiku z prowadnicy łańcucha rozrządu który elegancko zasłaniał ssak. Także różne atrakcje tam są, zawsze warto zajrzeć, wystarczy tą mniejszą miskę zdjąć.
  13. A ja bym strzelał czujnik temperatury, nie masz wrażenia na zimnym silniku ze benzyna ma ochotę wylać się przez rury wydechowe? Przede wszystkim podjedź do kogoś kto ma jakiś interface i inpe albo chociaż carsofta to sie zapewne wiele wyjaśni
  14. Chyba można założyć, że wskaźnik temp ten sam, w 740 pion jest do 115C a 116 to już lekkie odchylenie.
  15. proszeq

    rezystor dmuchawy jeż

    "Jeż" różni się w zależności od posiadania klimatronica bądź nie. Ten pierwszy jest właśnie z klimatronika. Generalnie realoem,bmwfans podają raczej właściwe numery po wybraniu samochodu VIN'em chyba, że już Pan Heniu coś u Ciebie dłubał. Ja dla przykładu miałem wentylator nadmuchu z wersji bez klimatronica w związku z czym nie pasował jeż więc go na drutach wyciągnęli na bok pod poduszkę powietrzną pasażera i latem się momentalnie przegrzewał ale w chłodne dni było okey :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.