Skocz do zawartości

Piasek1990

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 525d 2007 m57n

Osiągnięcia Piasek1990

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Piasek1990

    [n47] Temperatura

    Moim zdaniem zawór nr2 zamyka obieg chłodzenia EGR i obieg chłodzenia oleju na czas nagrzania się silnika do wskazanej temperatury a następnie uruchamia obieg. I to może być winowajcą niedogrzanych jednostek bo zepsuty cały czas puszcza taki średni obieg :) ale czemu nie ma jakiegoś błędu?
  2. Piasek1990

    [n47] Temperatura

    https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/f10-limousine/520d-ece-neutralna/silnik/uklad-chlodzenia-recyrkulacja-spalin-11_5142
  3. Piasek1990

    [n47] Temperatura

    Nie potrafię wrzucić tutaj zdjęcia które ukazuje ten elektrozawór....ale do niego przychodzi wąż układu chłodzenia EGR i wąż układu chłodzenia chłodniczki oleju i wyjście na chłodnice. Z moim mechanikiem zaczynamy coś się dowiadywać i grzebać więc mam zamiar rozgryźć ten temat i tutaj zostawię rozwiązanie :)
  4. Piasek1990

    [n47] Temperatura

    Jazda po mieście mieszana....dynamiczna i spokojna :) nawiew połowa prędkości i na 23 stopnie. Kurde, nie chce mi się wierzyć, że jednym się grzeje i trzyma a innym niedogrzewa i Wacha. Myślę, że to bardziej podział na sprawny i niesprawny. Ścisnąłem ściskiem wąż doprowadzający płyn do chłodnicy spalin i poszła temperatura książkowa. Stąd dedukcja, że gdzieś jest coś uszkodzone. Nową chłodnice mam więc ją wykluczam bo nic nie dała. I za chłodnicą jest właśnie ten elektrozawór łączący wąż z chłodnicy spalin, wąż chłodnicy oleju i 3ci kruciec to powrót do chłodnicy. Jest elektroniczny i podejrzewam, że powinien zamknąć kruciec od chłodnicy i np oleju i otworzyć ten obieg jak silnik osiągnie daną temperaturę. To było by logiczne ale czy nikomu nie wyskakuje np błąd, że nie działa? Nie przyjmę do wiadomości, że ten typ tak ma :) mojego ziomka typ szybko i twardo trzyma 89-92 czy to miasto czy postój na parkingu :) więc i u mnie tak musi być :)
  5. Piasek1990

    [n47] Temperatura

    Na zewnątrz mam -3 stopnie pokonałem spokojny odcinek 8-10km i temperatura cieczy wynosiła 78 stopni....wjechałem na autostradę i nią pokonałem kolejne 20km prędkość 130-140 ale po wjeździe na nią i przyspieszeniu temperatura powoli wędrowała do góry aż osiągnęła temperaturę roboczą i się wąchała pomiędzy 89-92 to puszczał już główny termostat. Po pokonaniu autostrady i zjeździe z niej bez nogi na gazie temperatura zaczęła spadać do 86 stopni. Spokojny przejazd 2-3 km....temperatura wróciła do roboczej po czym wjazd na miasto i temperatura momentalnie zaczęła schodzić do 85sropni. Zatrzymałem się na odpalonym aucie....zajrzałem chwilę pod maskę jakieś 5 minut a temperatura spadła do 78 stopni i podczas jazdy po mieście wstała do 80.
  6. Piasek1990

    [n47] Temperatura

    Panowie lekko odświeżę bo temat interesujący i mnie dotyczy. Mianowicie jestem po wymianie termostatu (jeden wąż lodówa) i chłodnicy spalin w której jest klapa zamykająca przepływ spalin czyli moją drogą dedukcji Ala termostat chłodniczki EGR. Problem polega na tym, że po wymianie tych rzeczy przy temperaturze -3 na zewnątrz bmka f11 2.0d n47 za cholerę nie chce się nagrzać powyżej 70 stopni przy nawiewie na połowę 24 stopnie. Staram się coś wyczytać lecz nikt jednoznacznie nie napisał co jest 5. Czytając ten post wyczytałem tutaj o niskotemperaturowej chłodniczce czyli jak dobrze rozumiem jest to chłodnica spalin która musi być zamknięta na czas nagrzania się płyty do odpowiedniej temperatury. I było napisane o zaworze przełączającym, który uniemożliwia przepływ płynu przez chłodniczke. Czy to oznacza, że jak silnik się nie dogrzewa to uszkodzony jest ten zawór, który znajduje się przy podstawie filtra oleju i on stale puszcza płyn na obieg chłodnicy spalin i przez to się nie grzeje dobrze silnik?
  7. Witam Borykam się z problemem już dłuższy czas :/ Posiadam 3.0d w automacie i mam podobny problem, auto nie redukuje jak należy. Gdy ruszam autem od 0-200 automat wbija biegi bez problemu, przyspieszenie zależne od wciśnięcia gazu. Problem pojawia się wtedy gdy jadę stałą prędkością i chcę przyspieszyć, auto nie redukuje biegu. Czy jade w mieście na 3 biegu czy w trasie na 6 ciagle jest to samo, samochód przyspiesza na biegu, który aktualnie jest wbity. Nie ważne czy powoli wciskam gaz czy szybko. Wskaźnik paliwa rośnie a auto nie przyspiesza, dla czego?? Bo przy tym biegu mam akurat małe obroty i jest turbo dziura, bo jak dalej będę przymał gaz to on powoli przyspieszy do 2 tysiecy po czym turbo zaczyna swoją pracę. Na sporcie jest lepiej z przyspieszeniem bo trzyma wysokie obroty i turbo od razu chwyta lecz dalej bez redukcji, manual jak manual, tempomat ustawiony na 140 i przy stałej predkosci 80km/h po właczeniu powrotu odziwo potrafi sobie zredukować. Automat zredukuje gdy pedał jest wciśnięty prawie do maxa (4/5gazu) i wtedy następuje redukcja i wystrzelenie auta. Kic down działa poprawnie. W aucie mam zrobiony program, wywalony egr, dpf, klapki kolektora, wymieniony olej z filtrem w skrzyni. Przed tym wszystkim jak kupiłem samochód było to samo. Brak błędów. Pomocy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.