Skocz do zawartości

yarco26

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39

Osiągnięcia yarco26

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Jeszcze nie sprawdzałem spalania po zatankowaniu do pełna. Przy najbliższej okazji sprawdzę ile pali przy dystrybutorze.
  2. Jeżeli wszystko jest ok to chyba muszę się przyzwyczaić do spalania w granicach 15 l/100km jeżdżąc tylko po mieście.
  3. Wszystkie grzałki pokazywały wartość 99.1%, czyli Bank 1 przed katalizatorem i za katalizatorem oraz Bank 2 przed katalizatorem i za katalizatorem. Sondy z Bank 1 i Bank 2 znajdujące się za katalizatorem nie skakaly tak jak te przed katem, utrzymywały raczej stałe wartości w okolicach 0.72-0.80 (V).
  4. Tak sondy sprawdzałem na rozgrzanym silniku. Tak jak napisałem sondy przed katalizatorem pokazywały dużą zmienność w granicach 0.07 (V) do 0.75 (V) a sondy za katalizatorem pokazywały prawie przez cały czas jedna wartość około 0.75 (V) grzałki pokazywały 99.1% podgrzania. W Inpie nie pokazuje żadnego błędu związanego z sondami lambda. Ale gdzieś wyczytałem że czasami nie będzie pokazywalo błędu jak są uwalone sondy lambda.
  5. Podnosze temat. Rozumiem że jest bardzo długi weekend ale może ktoś zna odpowiedź na zadane pytania? Stoję w miejscu z diagnostyka a przejrzałem już wiele tematów i tam nie znalazłem odpowiedzi. Pomocy!!!
  6. Mam kolejne pytania odnośnie wysokiego spalania. Wczoraj podłączyłem do samochodu komputer i w błędach silnika był tylko jeden błąd nr 37 Switching delay main relais. Nic więcej. Dodam że podczas wymiany odmy źle podłączyłem kostkę od ciśnienia oleju i spaliło mi wtedy jeden z bezpiecznikow w skrzynce pod filtrem kabinowym. Następnie mam jeszcze pytanie odnośnie jednostek w jakich jest mierzone spalanie paliwa. W Inpie pokazuje pojemność zbiornika jako "US gallon", czy to oznacza że spalanie będzie obliczane także w US gallonach mimo, że samochód ma specyfikację UK. Jakie powinny być wartości sond lambda. W Inpie na wolnych obrotach pokazuje zmianę wartości w sondach przed katalizatorem w granicach od 0.07(V) do 0.81(V) i widać jak wartości się zmieniają, a sondy lambda za katalizatorem pokazują prawie jednostajnie wartości w okolicach 0.75(V) do 0.80(V) i nie widać większych zmian. Dziękuję za pomoc.
  7. Witam w świąteczny poranek. Wczoraj miałem okazję przejechać się chwilę po autostradzie i zmierzyć spalanie w cyklu poza miastem. Po skasowania wskaźnika spalania przejechałem około 30 km, po tym czasie sprawdziłem ile pokazuje komputer i komputer pokazał 31 mpg czyli około 9.11 litra na 100 km. Chyba jednak wszystko jest ok z tym silnikiem. Jak myślicie czy takie spalanie można uznać za właściwe? Dzięki.
  8. Właśnie rozkęciłem obudowę od kabla OBD2. Pod niebieską obudowa znajduje się chip FTDI oznaczony FT232BM i pod spodem 539-1. Czy taki kabel będzie działał z INPA czy muszę kupić jakiś inny dedykowany dla BMW?
  9. Idę dalej panowie. Znalazłem na jakiejś angielskiej stronie program INPA plus inne do programowania. Po podnoszeniu do gniazda OBD2 INPA pokazuje. Cable Found: No. Ignition: No. Do podłączenia użyłem zwykłego kabla OBD2 który kupiłem kiedyś do innego auta. Czy do połączenia się z komputerem w samochodzie potrzebuje innego specjalnego kabla K+DCAN? Czy może coś źle zrobilem.
  10. Poprawka, do pracy jade tylko 3 minuty. Dzisiaj kupiłem samostart i opsikałem miejsca na dolocie w których są łączenia gumowe, oboty sie nie zmieniły. Jak odkręcę korek od oleju to słysze, że silnik inaczej chodzi, po zakręceniu ponownie chodzi normalnie, podobnie jest jak wyjmę bagnet od oleju.
  11. Dzięki za podpowiedzi. Chyba kupię rower bo obecnie do pracy mam 15 minut spacerkiem i 4 minuty autem, albo zmienię pracę lub wyprowadzę się do innego miasta :D . Chyba muszę zrobić test spalania z dystrybutora to wtedy będę na pewno wiedział co i jak. Filter powietrza mam nowy, odmę wymieniłem chociaż oryginalna była w całkiem dobrym stanie, silnik chodzi równo nie śmierdzi paliwem, check engine się nie świeci. Proszę o jakiegoś pewnego linka do chomika z INPA, bo widziałem kilka z jakimiś śmieciami wewnątrz. Dziękuję za pomoc panowie.
  12. Witam. Mam pytanie do użytkowników BMW 5 z silnikiem M54B22 odnośnie spalania. Wiem, że temat był już wałkowany kilka razy ale chciałbym zapytać ile paliwa powinnien spalać ten silnik. Wydaje mi się, że takie spalanie jak w tytule tematu jest trochę za wysokie. Spalanie obliczone z komputera pokładowego, jazda tylko w mieście na krótkich odcinkach, skrzynia automat, silnik ma zrobione 146 tys mil. Może ktoś może mi powiedzieć od czego powinienem zacząć sprawdzać ewentualne usterki lub niedomagania silnika jeżeli takie spalanie jest za wysokie bo jeżeli jest w normie to nie będę sobie głowy zawracał. Mam jeszcze jedno pytanie, gdzie mogę znaleźć dobry program diagnostyczny np. INPA lub inny, które mogą pokazać błędy silnika, korekty paliwowe i inne dane potrzebne do diagnozy silnika. Dziękuję za pomoc.
  13. yarco26

    E39 520i automat kopci

    Wiem że para wodna jest efektem prawidłowej pracy katalizatora. Ale wydaje mi się że w moim samochodzie jakoś więcej jest tej pary wodnej niż w innych samochodach. Wcześniej jeździłem samochodem z silnikiem benzynowym i nie zauważyłem podobnego zjawiska. Podłączony komputer nie pokazuje błędów.
  14. yarco26

    E39 520i automat kopci

    Witam. Widzę że temat nie został zamknięty dlatego pozwolę sobie podpiąć się pod temat. Czy autor doszedł w końcu z jakiego powodu silnik kopcił i czy kopcenie ustało w ciepłych miesiącach? Mam podobny problem w swoim samochodzie, silnik kopci jakby parą wodna. Zauważyłem nawet że z rury wydechowej kapie woda, a dokładnie przez mała niezuważalną gołym okiem dziurkę przed katalizatorem. Wody w systemie nie ubywa. Odmę wymieniłem chociaż stara wyglądała jeszcze na dobrą. Olej zalany full syntetyczny 5w-40. Silnik M54B22 ma najechane ok.235tys km. Może jeszcze ktoś miał podobny problem.
  15. Chciałem zostawić wiadomość dla potomnych. Po złym podłączeniu wtyczek od czujnika ciśnienia oleju i jakiegoś podciśnieniowe zaworu od zbiornika paliwe spalił się jeden bezpiecznik znajdujący się pod filtrem kabinowym po stronie pasażera oraz uszkodzeniu uległ czujnik ciśnienia oleju. Można zamknąć temat. Dzięki za zainteresowanie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.