Skocz do zawartości

Yuna

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    2013 F31 318d

Osiągnięcia Yuna

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Dzień dobry, Disclaimer: Na wstępie powiem że nie jestem polakiem, a więc mogę pisać "dziwnie". Mam BMW F31 318d w automacie z 2013 roku, przebieg 135KKm Kupiłem auto w 2018 roku, z przebiegiem 117KKm. Od niedawna się pojawił problem, że pod czas spokojnego przyspieszania (Comfort + D) zmiana biegu z 3->4 odbywa się z przerywaniem mocy na dłuższy (ok 1 s) czas niż to jest przy zmianie z 1->2 bądź 2->3 (ok 0.3 s). Serwisant (M-Punkt w Krakowie) to nazwał "mniej zdecydowanie przyspiesza". Oczywiście że jest standardowe dla tej skrzyni "szarpanie na zimnym". Problem nie występuje (albo występuje w mniejszym stopniu) jeśli rzeźwo się przyspieszać bądź w trybie Sport/Sport+. W mniejszym stopniu występuje gdy wszystko jest rozgrzane, ale nadal jest. Olej w skrzyni, z tego co mi wiadomo, nigdy nie był wymieniany (ale chyba 2L było dodawane podczas wymiany silnika na nowy przy p. 117KKm). Pod podłączeniu do komputera żadnych błędów. Proszę o poradę dalszej diagnostyki/naprawy. Wymiana oleju - OK, można zrobić (nawet warto), a co jeśli nie pomoże? Adaptacja już była kasowana. Nie pomogło. Żadnych dźwięków nie ma. Po załączeniu biegu wszystko jest OK i działa bez narzekań, zmiana biegu na niższy też jest ok. Obroty silnika przy tym zachowują się prawidłowo tzn. że czuć i widać że jest zmiana biegu, nie ma typowego "poślizgu" wadliwej skrzyni. Co to może być, jeśli nie ma błędów? Sprzęgło hydrokinetyczne? Zębatki? Mechatronika?
  2. Czy można jakoś zmienić sposób aktywacji Start-Stop? F30 2013 Przejechałem się mazdą i zauważyłem że i-Stop aktywuje się tylko jeżeli naciskać pedal hamulca mocno.
  3. Mam też coś podobne. Stoję na D - wibracja. P - nie ma. N - nie ma. Na niby silnik próbuje ruszać, ale hamulce nie pozwalają. Jak jadę - nie ma dźwięku. W serwisie mówią że jakaś rura plastykowa pod maską jest stara i należy wymienić.
  4. Właśnie ta rura o której chodziło... Wzmocnili montaż i już nie ma tego dźwięku.
  5. Pojechałem do serwisu, zaraz zerkną. Myślą że może być osłona górna (pokrywka plastykowa). WTF
  6. 800 km temu zamontowali nowy silnik w moim F31. Wczoraj zauważyłem dźwięk od lewej nerki, i po otwieraniu maski nagrałem wideo. Czy jest to normalny dźwięk? To jest mój pierwszy diesel - może to jest norma, a może nie. https://photos.app.goo.gl/43Wi4YUpkwL4XqL56 To nie jest klima - wyłączałem. Na wideo gdzie milczę (0:29) - silnik już jest rozgrzany (tempa 100C). Tam gdzie gadam (0:20) - po postoju w ciągu dnia. Proszę o pomóc
  7. Yuna

    silnik N47T

    Bo chciałem to autko kupić na 5 lat, potem kupić kolejne. :mrgreen: A robię rocznie 2-3 tys km, no to znaczy że za 15 lat wciąż będzie jeździło... A za 15 lat hybryda lub elektryczne. No i jak widać - BMW nie bardzo chętnie tworzy hybrydowe... Co do spostrzeżenia 318d - mówili mi że 320xd jest najpopularniejszy model w Polsce.
  8. Yuna

    silnik N47T

    Dołączam się do wątku też: Kupiłem 24 grudnia F31 318d 2013 przy 117 tys km. Po tygodniu spokojnej zajdy przeskoczył rozrząd. 100% przebieg nie jest kręcony, bo auto było w leasingu (jam 3 właścicielem) Wynik? BMW Premium Selection wymienia silnik na kompletni nowy. Co myślę? Kolejne auto nie będzie BMW.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.