Skocz do zawartości

Blacha22

Zarejestrowani
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 535d 2006r

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Blacha22

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Część, mam problem z hałasującym/ stukającym kompresorem klimatyzacji. Klima chłodzi dobrze, jest szczelna ale strasznie hałasuje kompresor klimatyzacji, aby ustalić czy to na pewno on sciąglem pasek z kompresora i hałas zniknął, więc mam pewność że to na pewno kompresor klimatyzacji. Proszę powiedzcie mi co w takiej sytuacji najlepiej zrobić, wymienić cały kompresor na nowy czy to może być tylko sprzęgiełko tego kompresora z kołem. Kompresory dość trzymają cenę ale takie sprzęgiełko można już kupić w granicach 250 zł. Tylko zastanawiam się czy to sprzęgiełko może tak hałasować czy to już wina głębiej w całym kompresorze. Z tego co mi się wydaje sprzęgiełko można wymienić bez ściągania kompresora, mam rację? Więc jak by to było można w jakiś sposób ustalić że takie hałasy to właśnie wina sprzęgiełko a nie całego kompresora to można by było to najszybciej i najtaniej naprawić. Bo jeśli trzeba wymienić cały kompresor to już naprawa może dojść do 3k zł. Z tego co się orientowałem to przy wymianie kompresora zalecają wymianę rownież jego chłodnicy i płukanie całego układu, spuszczenie czynnika i ponowne załadowanie ( a dopiero co go uzupełniłem ) więc całą obsługa będzie dość kosztowna. Pomożecie proszę rozwiązać ten temat? Jest jakiś sposób na sprawdzenie czy to właśnie tylko sprzęgiełko jest do wymiany i to ono hałasuje? Będę wdzięczny za wasze doświadczenia i wszelką pomoc, nie chciałbym wymienić samego sprzęgiełko co by hałas nadal nic ustapił i musiał bym ponownie to rozbierać i wymieniać cały kompresor wtedy podwójne koszty i robocizna. Dodam że przy ściągniętym pasku kręcąc kołem od kompresora słychać go dość intensywnie tak jakby tarcie.
  2. Hej Krzyś, To płukanie to wiem, tak jak mówisz kilkukrotne płukanie do samej czystej wody. Wyciągałem całą tą podstawę filtra oleju, tutaj zleciało tylko trochę wody i oleju ale wszystko płynne i żadnej takiej mazi jak w przewodach, na termostacie i pompie wody. Uszczelka podstawy wydawać by się mogła ok, nie widać żadnych uszkodzeń. Czy mimo to mogła przepuszczać pewnie ciężko stwierdzić. Tutaj wklejam foto podstawy filtra oleju, to ma tylko jeden kanał wodny? Ten zaznaczony strzałką? Uszczelkę mimo to wiadomo zmienię. Odkręcam wymiennik ciepła może tam się coś pokaże nie tak. Wymiennik ciepła oraz nowe uszczelki już czekają na montaż
  3. Hej Krzyś - dobieram się do tego wymiennika ciepła, i tak oglądam i macham go tyle co mogę gdyż jest jeszcze na silniku i nic nie widać aby tam z zewnątrz były jakieś wycieki, rozumiem że w tym wymienniku są dwa kanały jeden olejowy i jeden wodny, tak? I pewnie uszczelka padła w środku co pozwoliło wypchać olej to płynu. Aby to sprawdzić to zdiąłem wąż który jest zaznaczony na zdieciu i dalej od wymiennika ciepła on idzie w plastikowy króciec i kolejno do termostatu. Po zdjęciu tego węża wylała się czarna maź, to może świadczyć że na 100% jest problem z tym wymiennikiem i uszczelką? Czy po prostu i tak był olej w płynie to i tam się znalazł. Ogólnie co bym nie sciagnął od płynu chłodniczego to wszędzie gęsta maź smolista. Termostat zawalony cały, z kanałów za termostatem już od 1,5h wycieram i nadal ścieka jak na kolejnym foto.
  4. Ok i Ty wymieniałeś ten wymiennik ciepła i tą uszczelkę? Za chwilę sprawdzę te części.
  5. Krzyś - możesz podrzucić jak to dokładnie wygląda i jak to zlokalizować? Mówisz że za głowicę na chwilę obecną nie ma co się brać?
  6. Hej, dziś chciałem wymienić pompę wody gdyż już dość czeszczała, podczas spuszczania wody z układu chłodzenia pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego zobaczyłem czarną maź. Następnie po wyciągnięciu chłodnicy wylewała się z niej czarna glutowata maź, z przewodów chłodzących które idą to termostatu również. I z samej osłony termostatu kapie olej o gęstej konsystencji. Powiedzcie mi proszę czy od razu zrzucać głowicę bo winą będzie uszkodzona uszczelka i przez to olej dostał się do układu chłodzenia? Czy aby nie narażać się aż na takie koszta poszukać najpierw gdzie indziej? Jakieś 6 miesięcy temu zmieniałem chłodniczkę EGR zakladałem używaną ona raczej nie powinna być przyczyną tylu czarnej mazi w całym układzie? Słyszalem jeszcze coś o chłodniczce oleju hmmm nie wiem jak to wygląda nie miałem jeszcze z tym do czynienia. Ściągnę zaraz chłodniczkę EGR i wykrece tą uszkodzoną pompę wody zobaczę co jeszcze będzie tam. Proszę pomóżcie, chciałbym sprawdzić co możliwe nim zrzucę głowicę.
  7. ok tds, hejka nie niestety nie posiadam takiego kabelka.
  8. Jakub93, dzięki za informację. Zastanawiam się tylko w jaki sposób mogła się tam dostawać woda. Jak pojawi się u mnie ten problem ponownie to chyba to porozbieram trochę. Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam
  9. Hejka podkleje się pod temat. Wczoraj wracając do domu wykonałem telefon łączac się przez bluetooth chwilę porozmawiałem i się rozlaczylem. Po chwili zobaczyłem że jednak mimo rozłączenia się na wyświetlaczu nadal wyświetla się trwające połączenie, chwilę później niby udało się rozłączyć ale zaczęły wariować zegary, walić błędami a następnie wyświetlacz zrobił się czerwony. Zjechałem na bok zgasiłem auto i po chwili zapaliłem ponownie, ale ekran już nie reagował, tzn włączył się ale kilka pozycji na nim nie były podświetlone a na sterowanie nie reaguje. Dziś jest to samo, czasem na czerwono czasem się odpali ale nic na nim nie można zrobić nie reaguje wogole w dodatku czasem na desce wali dziwne błędy. Macie może pomysł co to może się dziać? Jak do tego podejść aby sprawnie to naprawić??
  10. Hej Jakub93, w której dokładnie wtyczce miałeś wodę? Mógłbyś podesłać więcej info lub fotkę? Mi czasem ten activ sternig zapala się na pomarańczowo i potem gaśnie, kilka razy niestety kontrolka czerwona i blokada samochodu. Wtedy pod kierownicę i rozpinana i wpinam wtyczki kilka razy i znowu pół roku spokój
  11. Cześć, a ile taki zestaw tarcz ori na przód do e 60 535d ??
  12. A jesteś pewny że to moduł jest winny??
  13. Wiesz co nie zwróciłem uwagi, a co by to oznaczało jak by było tak jak piszesz?? Kiedyś padł mi moduł świateł i został wymieniony ale i przed tym ringi nie świeciły.
  14. Witam, Jak w temacie, nie działają ringi w lampach LCI, wczoraj założone nowe żarówki H8, w modułach ringi są włączone, gdzie szukać przyczyny? Komp nie pokazuje żadnego błędu. Możliwe że spalony jest bezpiecznik? Dzisiaj sprawdzę czy wogole jest prąd we wtyczce do żarówki, ale wydaje się że pewnie niema skoro stare żarówki nie świeciły , wczoraj przy wymianie nie widać aby te żarówki były spalone, założyłem nowe ale też Ringi nie ożyły i H8 nie świecą się w żadnej pozycji włącznika świateł. Ma ktoś jakiś pomysł jak to ogarnąć? Gdzie szukać przyczyny??
  15. Witam, A ja w swojej e60 mam taki problem ze wogole nie świecą mi ringi, Lampy Dynamicdrive LCI wczoraj założyłem nowe H8 i nadal nic. Ktoś coś podpowie gdzie szukać problemu??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.