Skocz do zawartości

xysiok

Zarejestrowani
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 318i M43 96r
    E61 520i N43 07r
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia xysiok

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Ja jestem świeżo po wymianie wtryskiwaczy i świec. Wypadanie zapłonu zniknęło ale szarpanie nie, tylko się trochę zmniejszyło - ale warsztat się nie poddał. Diagnostyka była dalej trudna. Ciśnienie paliwa dziwnie się zachowywało: występowały nagłe drastyczne spadki ciśnienia. Warsztat szukał, kombinował ile wlezie. Zmienili pompę wysokiego ciśnienia - nie pomogło, zmienili czujnik na listwie wysokiego ciśnienia - nie pomogło (podmieniali na części co do których mieli pewność, że są sprawne). W końcu zmienili... cewki i szarpanie ustało. W styczniu zmieniałem cewki na nowe, NGK. Po 3 miesiącach znów wymiana cewek, teraz na BERU podobno zwykle takie są na pierwszym montażu. Sam nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Dostałem też informacje, że warsztat kiedyś miał przypadek notorycznie padających cewek a przyczyną były padnięte tranzystory gdzieś w sterowniku. Oby to nie było to. Auto teraz jeździ, nie szarpie choć moim zdaniem dalej nie jest idealnie. To co obserwuję to np. jadąc na np. 4ce, utrzymując stałe obroty w ok. 2000 co kilkanaście, kilkadziesiąt sekund auto dostaje jakby przymulenia na 1-2 sek, czuć to nawet na ciele, jakby lekkie przyhamowanie. Po czym ekonomizer wskakuje na wyższe spalanie też na 1-2 sekundy i wszystko wraca do normy, stałe obroty, stałe spalanie. Zobaczymy czy coś padnie za kolejne 3 miesiące... ehhhh.
  2. Nie wiem na 100% ale różne materiały w sieci i zdjęcia pokazują, że wlotowy jest na górze, nad wylotowym.
  3. Dziś byłem na diagnostyce INPĄ i chyba ISTĄ. Wszelkie możliwe adaptacje zrobione, kasowanie błędów. Wróciło wypadanie zapłonu ale już NOx'a nie pokazuje. Po adaptacji poprawiły się jakieś tam parametry które były poza normą. W drodze powrotnej znów wypadanie zapłonu + błąd od MAF'a. Vanosy niby OK, wszelkie inne parametry też OK. Dostałem zadanie sprawdzenia jeszcze raz cewek i zamianie np. 2ga z 1szą. Zabrałem się więc za cewki i oczom moim ukazał się taki widok http://img.gg/zcMO99Q. Nogi się pode mną ugięły. Jest jakaś chyba straszna bida i albo skopana wymiana świec (3m temu razem z cewkami) albo już jakiś totalnie gruby problem. Przy okazji sprawdziłem że seria wtryskiwaczy to 09. Mają już ok. 60k przebiegu i 5 lat. Ktoś pomoże w interpretacji tych zakopconych i zaolejonych cewek? Chodzi już za mną wymiana rozrządu, wymiana wtrysków i świec pewnie też ponownie, nie wiem co dalej z NOxem. Jakaś masakra. Nie wiem czy to wszystko robić i wyłożyć kasę jak za 1/4 auta. Czy to ma sens? Pomocy!
  4. Sprawdziłem dziś cewki (zmienione razem ze świecami 3 miesiące temu) i prawie zemdlałem. http://img.gg/zcMO99Q Przy okazji sprawdziłem serię wtrysków (09). Wszystkie mają ok. 5 lat i 65k przebiegu. Czy te foty stanowią już o zaj...e dużym problemie??
  5. U mnie sprawdzona dziś adaptacja od Vanosów i jest OK, żadnych odchyleń. Byłem u diagnosty/kodera i oprócz usunięcia błędów i adaptacji wszystkiego co było możliwe nie udało się za wiele osiągnąć. Błąd od NOxa zniknął i parametry po adaptacji wyglądają lepiej - zobaczymy czy wróci. Wypadanie zapłonu dalej wychodzi, tym razem dodatkowo z błędem P2D0F czyli Mass Air Flow. Poszukiwań ciąg dalszy. Mimo, że zmienione cewki to będę je jeszcze przekładał. Jeszcze raz popodpinam itp. Później poszukiwania w okolicy wtryskiwaczy. Ehhhh...
  6. @dzidek25 - niestety nie mam inpy ale znajdę kogoś, tylko podpowiedz na co zwrócić uwagę i gdzie to będzie w inpie. Jakich wartości od vanosów szukać lub oczekiwać?
  7. @dzidek25 - nie wiesz może czy wymiana samego napinacza ma sens? Zastanawiam się czy nie spróbować najpierw w ten sposób.
  8. Cześć @Paweł E92 320i Belgium Czy oprócz wypadania zapłonu wywalało ci jeszcze inne błędy? U mnie sytuacja jest taka: E61LCI, 520i, N43 czyli ten sam silnik. Objawy praktycznie identyczne, szarpanie przy przyspieszaniu z ok. 1,5-2k obrotów, ale żadnego szarpania przy odpalaniu czy na jałowym. Diagnoza prostym donglem na BT wykazała wypadanie zapłonu na 3cim cylindrze. Poczytałem forum i odpaliłem test zamiany cewek. Przejechałem się i wypadanie zapłonu na 2gim cylindrze. Myślę mam to - cewki! Wymieniłem wszystkie i... niby trochę rzadziej, ale wypadanie zapłonu na 2gim garze pozostało (nawet po powrotnej zamianie cewek!). No to jedziemy dalej: wymiana oleju, wymiana świec, filtra powietrza, dodatek do czyszczenia wtrysków LM i generalnie jakby lepiej, nie udało mi się zreprodukować błędu, auto odżyło, generalnie wszystko OK. I tak przez jakieś 1-2 miesiące. Ostatnio temat wrócił, znów zaczęło się szarpanie przy 1,5k-2k i wypadanie zapłonu! Wielogodzinna lektura forum, doktoryzacja z silnika N43 i diagnozowanie dalej. Mechanik stwierdził, że najprawdopodobniej mam zapchany katalizator... :mad2: tylko jakieś 8k PLN!! Próbuję dalej czytać i diagnozować. Poczytałem o wypalaniu katalizatora, a że rzeczywiście dużo jeżdżę krótkich odcinków po mieście to wydaje się, że to może być problem. Zalałem ponownie środek do czyszczenia wtrysków i przepaliłem ostro auto na autostradzie - chociaż mocno się zastanawiam czy to dobra opcja i czy nie zrobiłem autu jeszcze większego problemu. Przed autostradą łatwo doprowadzałem do mrugania lampki check engine, już drugi dzień po przepaleniu i szarpanie dalej jest (trochę mniejsze) i nie mogę doprowadzić go do zapalenia lampki check engine. Dziś zczytałem apką CARLY BMW błędy i wywala mi coś takiego: Motor Control: Engine / Motor Torque monitoring DCC: Unauthorized torque request, with brake - może ktoś podpowie o co chodzi w tym błędzie. Code: 002F91 Misfire, cylinder 2 injection is switched off Code: 0029CE Nitrogen oxide sensor Nox signal Code: 002AF9 Obawiam się, że cewki, świece itp. sprawy nie załatwią. Nie wiem czy to kwestia wtryskiwaczy czy rzeczywiście katalizatora, czy może sondy NOx. Dodam, że 5 lat temu (jeszcze u Niemca) były wymieniane wszystkie wtryskiwacze, cewki i sonda NOx właśnie. Przebieg od tego czasu to ok. 60-65 tys, trochę mało żeby to znowu padło (tak mi się zdaje). Nie chcę zapeszać, ale obserwuj sytuację. Cewki i świece to chyba tylko jedne z pierwszych elementów układanki. Jeśli ma ktoś jakieś pomysły, sugestie to chętnie poczytam/posłucham
  9. U mnie w E61 520i, też N43 też ostatnio prawie identyczna sytuacja ale inne błędy. Przy przyspieszaniu z ok. 1,7-2k obrotów zaczyna szarpać, mruga kontrolka silnika a jak podepczę dłużej to wywala zapłon na drugim garze. Błędy to: P2F91 P29CE P2AF9 Wymieniłem świece, cewki, olej, filtr powietrza i przez chwilę było jakby lepiej ale po 2 miesiącach znów szarpanie się nasila. Innym razem pojawiał się jeszcze inny błąd od katalizatora, już nie pamiętam numeru. Ale coś z zasiarczeniem prawdopodobnie. Dziś wróciłem od mechanika który nie wie co autu dolega ale z dużym prawdopodobieństwem podejrzewa katalizator. Czytam już masę wątków o tym silniku i podobnych objawach i ta sonda NOx nie daje mi spokoju. Może to to badziewie. Próbowałem dzisiaj przepalić auto na autostradzie. Ponad 30min, z butem w podłodze. Temperatura na katalizatorze niby cały czas mocno wysoka ale chyba nic się nie wypaliło i nie pomogło. Z chęcią przyjmę pomysły, sugestie itp. Modlę się, żeby to nie był katalizator... ceny widzę typu 8k PLN!!
  10. Marco123 Możesz już opisać trochę swoich wrażeń na temat silnika w E60. Jak ci się auto sprawuje? Jakieś problemy, jakieś zachwyty? To średnie spalanie 7,8 l to mniej więcej w jakich warunkach? /Krzysiek
  11. Poproszę o rozkodowanie takiego VINu: WBAPT11000CW90144 Z góry dzięki.
  12. Wielkie dzięki mole. Cóż za prędkość! :)
  13. Witam, Poproszę o wyciąg z takiego VINa :) WBAVR71040KS95074
  14. Ten przycisk/dioda steruje domykaniem szyb, przynajmniej u mnie w M43 318i 96rok - Domknie szyby przy zamknięciu auta centralnym. lub - Centralny zamknie auto ale nie domknie szyb. Nie jestem pewien ale w przypadku niedomknięcia szyb chyba wyłączają się też czujki od alarmu, te zlokalizowane przy słupkach i przedniej szybie (takie 2 jakby mikrofony).
  15. Zadziałał wyżej wspomniany sposób z wyciągnięciem i przetarciem przekaźników, w końcu nie muszę odpinać akumulatora, żeby wyłączyć wentylator... ale: 1. Gdy już włączy się wentylator to po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki wentylator od razu też się wyłącza? Według mnie nie powinno tak być. Jak już się włączył to powinien podziałać aż do zmniejszenia temperatury na silniku, a nie od razu po odłączeniu zapłonu. Taki objaw to też problem z przekaźnikami? 2. Nawet przy temperaturze 0-5 stopni np. przy jeździe po parkingu lub w korkach zdarza się, że wentylator zaczyna chodzić. Nie miałem wcześniej takich akcji nawet latem. Wskazówka temperatury jest generalnie w pionie. To też może być zależne od przekaźnika? Czy może jakiś czujnik? BTW Nowy przekaźnik można kupić bez problemu w sklepie z częściami motoryzacyjnymi czy zostają tylko raczej używane i allegro?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.