Skocz do zawartości

zaxang

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

3 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW F30 328i 2013

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia zaxang

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Chodziło mi tutaj o poprzednie generacje. Mój jest z 2013 rocznika więc z początku produkcji. Pod koniec 2014 roku BMW wymieniło "wadliwe" podzespoły i wersja od 2015 roku powinna być bezpieczniejszą opcją. Mówię tutaj głównie o rozrządzie oraz pompie oleju (czy jej napędzie - tutaj nie mam informacji). Także jeśli ktoś posiada F30 i wie, że nie wymieniał oleju co 15 tyś. km to zalecałbym wymianę rozrządu i napędu pompy oleju. Można ewentualnie skontrolować stan pompy olejowej i panewek, ale tutaj trzeba będzie się liczyć z większym kosztem. Tak, mam tego świadomość. Nie chciałem zabrzmieć na zasadzie: wchodzę do auta, odpalam i testuje czas 0-100 km/h. Bardziej chodziło mi o kilkuminutową jazdę i wyprzedanie na pełnym gazie. Niestety nie sądziłem, że jest to aż tak mało wytrzymałe. Teraz będę miał tego świadomość:) Ciężko tutaj określić ilość kilometrów żywotności. Jedno co wiem na pewno, to że nie będę latał na wysokich obrotach po 200km/h. Będę się starał prowadzić, jak wspomniałeś, do max 4 tysięcy obrotów i Vmax 140-160km/h. A co do fabryki i ich zaleceń to szczerze jakoś ich argumenty do mnie nie przemawiają. Rozumiem, że nie powinno się szlifować, ale włożenie praktycznie wszystkiego nowego raczej nie powinno sprawić problemów.
  2. Witam wszystkich, pomyślałem, że zrobię dłuższe podsumowanie i czego dowiedziałem się w sprawie mojego auta. Mam nadzieję, że pomoże to chociaż jednej osobie i nie będzie musiała wydawać tyle pieniędzy na naprawę i przeszczep włosów. Postaram się podsumować wszystko w jednym poście więc mogę zduplikować informacje zawarte powyżej lub je zaktualizować o nabytą wiedzę. Sama awaria nastąpiła kiedy na ciepłym silniku (po przejachaniu około 80km) wjechałem na autostradę i przejechałem odcinek około kolejnych 80km. Nie pamiętam średniej prędkości, ale na pewno nie jechałem wolniej niż 180km/h. Noga była prawie cały czas wyprostowana więc zakładam, że to było przyczyną awarii (natomiast możliwym jest, że to "zaczęło się psuć" już wcześniej). Panewka korbowodowa się obkręciła wskutek utraty ciśnienia oleju. Stało się to z powodu samej pompy oleju bądź tylko napędu pompy oleju - tego jeszcze nie wiem, ponieważ mechanik będzie sprawdzał pompę oleju dopiero jutro. Jeśli okaże się, że jest z nią coś nie tak to całkowity koszt naprawy zwrośnie o około 1,500zł. Co postanowiłem zrobić? Jak wyżej już zdążyłem wspomnieć - naprawić. W moim przypadku wiązało się to z zakupem następujących podzespołów: 1. Wał korbowy (używany) - 1500zł 2. Zestaw rozrządu - 650zł 3. Blokada wałka - 450zł 4. Łańcuch do napędu pompy oleju - 260zł 5. Korbowód z tłokiem (tłok niepotrzebny; używany) - 700zł 6. Pokrywa filtra oleju - 180zł 7. Uszczelka miski olejowej - 100zł 8. Uszczelka głowicy - 235zł 9. Uszczelka pokrywy zaworów - 115zł 10. Zestaw śrub głowicy cylindrów - 100zł 11. Filtr oleju - 33zł 12. Olej - 140zł 13. Przewód ssący - 135zł Łącznie: 4600zł Muszę jeszcze kupić panewki nominalne (nie wiem gdzie dostanę do mojego auta ale obawiam się, że tylko w ASO). Koszt naprawy: 4000zł Łącznie: około 9000zł Auto ma dosyć wrażliwy rozrząd i pompe oleju w porównaniu do aut z poprzednich roczników. Nie chcę mówić awaryjne, ponieważ tak naprawdę nie są. Wystarczy tylko regularnie zmieniać olej i nie piłować zimnego silnika. W każdym razie gdy silnik jest wyciągnięty i rozebrany, warto wymienić wspomniane podzespóly - rozrząd i napęd pompy oleju. To jest niewielki koszt który może zaoszczędzić Wam sporych wydatków w przyszłości i lepiej spać bez zmartwień, że zaraz rozwali się silnik. Olej do tego silnika też najlepiej kupić z najwyższej półki i nie oszczędzać kilku złoty. Osobiście postanowiłem zrobić auto do porządku i dalej nim jeździć. Mam nadzieję, że z wymienionymi podzespołami przez bardzo doświadczonego mechanika uda się zrobić tym autem "trochę" km. Nie chciałem auta sprzedawać, ponieważ na gotowo kosztował mnie 50 tysięcy (sprowadzony ze Stanów). W tamtym okresie znajomy sprzedał dokładnie ten sam model w bardzo podobnym wyposażeniu za 70 tysięcy. Myślę, że pomimo tej awarii nie jestem bardzo stratny, a w końcu mogło się to stać w aucie które kupiłbym w Polsce za 70 tysięcy. Do silnika nie wejdę bez wyciągnięcia go:) Gdyby ktoś miał jakieś pytania chętnie podziele się zdobytą wiedzą. Po prostu nie jestem bardzo doświadczony w tym zakresie (co w najbliższym czasie chciałbym zmienić) i dzielę się informacjami zdobytymi tutaj, na forach zagranicznych oraz przede wszystkim od mechanika, który naprawdę zna się na rzeczy:) --- Dodam od siebie, że często słyszałem teskty "sprzedaj to g***o". W szczególności od osób które po prostu nie mają zielonego pojęcia na temat aut (jeszcze bardziej niż ja). Może i takie rozwiązanie jest dobre, ale nie zawsze. Czy w moim przypadku również to okaże się z czasem i zaktualizuje temat gdyby znów nastąpiła awaria. Mam nadzieję, że nie, ale gdyby jednak to zawsze są to doświadczenia którymi warto się podzielić i poszukać przyczyny żeby nie popełnić tego samego błędu drugi raz. Na pewno nie jest to auto do którego można wejść i dawać gazu na zimnym:)
  3. Możesz powiedzieć co dokładnie zmieniłeś że nastąpiła taka awaria? :) Sent from my iPhone using Tapatalk
  4. Wiesz co, nie wiem dokładnie gdzie mógłbym dzwonić i jakie są moje prawa. Sprawa wygląda tak, że BMW w USA rozserzyło gwarancje na ten problem do 7 lat i 70 tysięcy mil. W moim przypadku auto ma 5 lat (niedługo 6), natomiast przebieg wynosi 77 tysięcy mil. Nie wiem jak to wygląda pomiędzy regionami ale powiedzieli mi, że nic nie mogą dla mnie zrobić. A teraz nie wiem czy są w stanie coś zrobić bo silnik leży rozebrany. Jeśli o sprowadzenie chodzi to tak, kojarze temat więc dzięki za czujność! Muszę się dokładnie zorientować chociaż myślałem też nad samym silnikiem.
  5. Niestety w ASO nie jestem w stanie nic załatwić - za duży przebieg o kilka tysięcy km, no trudno. Niestety mechanik się rozchorował dlatego dopiero teraz mam jakieś konkretne informacje. Oczywiście panewki i konieczność wymiany bloku silnika. Dlatego przychodzę do Was forumowicze z pytaniem jak to najlepiej ugryźć. Poniżej kilka informacji które zdążyłem zebrać. BMW na przełomie 2014/2015 roku poprawiło silnik N20/N26 w tych autach. Wymienione zostały podzespoły silnika takie jak pompa oleju i inne. Warto zaznaczyć, że nie mówie tutaj o wersji poliftowej (czyli silniku B46 i B48). Z tego względu dobrze byłoby szukać silnika właśnie od 2015 rocznika ponieważ minimalizuje szansy na wystąpienie tego problemu ponownie. Ja zastanawiam się nad różnymi opcjami: 1. Zakup bloku silnika (N20/N26) w Polsce 2. Zakup całego silnika w Polsce 3. Zakup rozbitego auta w USA z nieuszkodzonym silnikiem 4. Wymiana poszczególnych podzespołów (wał korbowy, panewki, pompa oleju itd) Ponadto zastanawiam się czy nie lepiej naprawić i sprzedać ten konkretny egzemplarz, a później sprowadzić coś z rocznika 2015 gdzie awaryjność jest podobno mniejsza.
  6. Kurde, akurat mam auto sprowadzane z USA, natomiast przebieg już 77 tyś. mil (około 125 tyś. km). Auto sprowadziłem i doprowadziłem do użytku miesiąc temu. Od razu wymieniłem olej więc ciężko mi powiedzieć czy poprzednik również dbał o regularne wymiany. No coż, będę kontaktował się w tej sprawie z BMW i zobaczymy co powiedzą. Zakładam, że raczej nic co mogłoby mnie uszczęśliwić. Zostaje naprawa silnika. Jutro dostanę informacje od mechanika co dokładnie będzie do roboty i czy zostało coś więcej uszkodzone. Dzięki za cenne wskazówki i wskazanie problemu. Dobrze to świadczy o BMW, że jedna z ważniejszych rzeczy aby auto nie rozpadło się na kawałki jest bardzo częstym problemem. Tym bardziej, że użytkownik nie ma pojęcia o tym kiedy i jakie mogą być skutki tej pompy oleju. Cóż, nie nacieszyłem się. Zobaczymy czy trzeba będzie kupować dolną część silnika :)
  7. Cześć, piszę do Was z zapytaniem. Wczoraj jechałem BMW F30 328i (biała) na A4 z Katowic do Krakowa i zrobiłem mały korek na wysokości Balic, ponieważ auto stanęło mi dosłownie 5m przed bramkami płatniczymi i już nie chciało odpalić. Może ktoś w forumowiczów mnie widział bo stałem tam dobre 3h. W każdym razie zadzwonił dziś mechanik - panewka. Niestety na chwilę obecną nie jest w stanie mi powiedzieć nic więcej. Stąd moje pytanie czy ktoś już, niestety, przerabiał ten temat? Jaki może być koszt naprawy? Czy jest szansa coś odzyskać czy jest to równoważne z kapitalną awarią silnika? Ze wstępnych informacji wynika, że wał będzie do szlifowania chociaż tu słyszałem, że w nowych się raczej kupuje nowy a nie szlifuje. Ja zbytnio na tej części auta się nie znam (jeszcze) dlatego zakładam temat - może ktoś dowie się coś ciekawego i Google będzie wyświetlało ten temat jako pierwszy w sytuacji awarii panewek w F30 ;) -- Może ktoś orientuję się czy BMW nie miało jakichś akcji serwisowych? Może to była znana wada?
  8. Mnie ciekawi w jaki sposób autor tematu xelibri zmienił region na Polskę. Przeszukałem całe Bimmercode i nie potrafiłem nic znaleźć. Jeśli o pozostałe rzeczy chodzi, w swoim F30 zrobiłem następujące rzeczy: 1. Sportowa skrzynia biegów 2. Podpięcię łopatek (wymagało puszczonego przewodu od kierwonicy do modułu FEM po stronie pasażera) 3. Tryb Sport+ (wyłącza automatycznie trakcje) 4. Polskie menu 5. Europejskie fale radiowe 6. Wyłączanie radia po otwarciu drzwi kierowcy 7. Sportowe zegary 8. Chowane lusterka po zamykaniu z pilota 9. Światla przeciwmgielne (lampy domyślnie mają te światło ale w USA jest one używane jako dodatkowe światło stopu, dlaczego trzeba przekodować żeby zapalały się po wciśnięciu przycisku) 10. Na potrzeby przeglądu wyłączyłem pomarańczowe światło pozycyjne, które chwilę później włączyłem 11. Logo M-Performance na wyświetlaczu 12. Wyłączenie zamykania drzwi po starcie 13. Otwieranie wszystkich drzwi przy pierwszym naciśnięciu pilota (wcześniej otwierały się tylko drzwi kierowcy po wciśnięciu otwierania, a pozostałe drzwi dopiero za drugim wciśnięciem) Za pomocą drugiej aplikacji tego samego wydawcy, BimmerLink, zrobiłem następujące rzeczy: 1. Zarejestrowałem akumulator (3 kliknięcia, u mechanika wołali 100zł) 2. Usunąłem błędy poduszki (które wyskoczyły przez zmianę poduszki, u mechanika 50zł) Za wszystko u mechanika po podliczeniu musiałbym zapłacić ponad 1300zł. Ja zapłaciłem za dwie aplikacje łącznie 250zł i złączę OBD za 160zł, czyli łącznie 410zł. Zaoszczędziłem na tą chwilę prawie 1000zł, a mam auto dopiero od 3 dni. Na pewno jeszcze wkrótcę się przyda. Dodatkowo w BimmerLink można sterować Active Sound, tłumikiem i wyświetlić kazdą możliwą temperature - czy to oleju czy innych rzeczy. Naprawdę mega! A to wszystko co wyżej opisałem (jeśli o same kodowanie chodzi) zajęło mi łącznie 30 minut. Nie musiałem marnować czasu na żadnych Januszy motoryzacji którzy przy okazji naciągneliby mnie na dodatkowe koszty (a czytałem tutaj o kimś kto zapłacił 200zł mechanikowi za puszczenie "kabelka" do przeciwmgielnych, co za bzdura ze strony mechanika...). Gdyby ktoś potrzebował porady to służę pomocą. Mogę zrobić krótki poradnik jak będzie więcej chętnych.
  9. Możesz to sprawdzić przez Bimmerlink :)
  10. Postanowiłem zmienić ten temat na poradnik, ponieważ dowiedziałem się już wszystkiego o tej zmianie. Mam nadzieję, że komuś przyda się ta informacja. Chciałbym zaznaczyć, że ten poradnik jest dedykowany dla gotowej kierownicy z łopatkami. Nie jest natomiast problemem dokupienie samych łopatek do kierownicy (7847610014501), tylnej osłony (32307848268) oraz wiązki, która to połączy. O takim zabiegu możecie dowiedzieć się więcej tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=ZFqOCkXsiyc. Krok 1: Musimy upewnić się czy mamy połączenie między FEM a SZL. Jeśli auto nie miało wcześniej łopatek nie oznacza równocześnie, że tego połączenia nie będzie. Jeśli masz wystarczająco dużo szczęścia to połączenie to będzie. Aby to sprawdzić trzeba ściągnąć prawą osłone od strony pasażera (przy drzwiach). Położenie pinu to #A173*7B oznaczone kolorem zielonym na poniższym obrazku. http://www.bmwclub.ru/vb/picture.php?albumid=22451&pictureid=172718 Wyciągamy drugi panel patrząc od strony fotela (ten biały, ponieważ pierwszy slot jest pusty) Następnie ściągamy dodatkowe pokrycie i sprawdzamy czy 5 pin ma połączenie. http://www.bmwclub.ru/vb/picture.php?albumid=22451&pictureid=172719 Jeśli mamy połączenie: mamy szczęście. Jeśli nie mamy: będziemy musieli połączyć właśnie ten pin z panelem w kierownicy. Do tego będziesz potrzebował dwóch sztuk wtyków z przewodem (61 13 0 005 197). Krok 2: Przyszedł czas na połączenie tego z panelem w kierwonicy. Przewód musimy puścić pod schowkiem, następnie pod radiem oraz ponownie pod kierownicą. Następnie wypuszczamy przewód tak, aby połączyć go SZL - A83*2B. http://www.bmwclub.ru/vb/picture.php?albumid=22451&pictureid=172721 Wpinamy w trzeci pin. http://www.bmwclub.ru/vb/picture.php?albumid=22451&pictureid=172722 \ To wszystko jeśl chodzi połączenie. Następnym krokiem jest zakodowanie wszystkiego. Ja użyłem do tego aplikacji Bimmercode, która serdecznie polecam. 1. Włączenie łopatek - Przejdź do Front Electronic Module (FEM) - Wybierz Expert mode - Wybierz 3190 PfSteeringWheelPaddles - Wybierz PADDLES_VERBAUT - Zmień z nicht_aktiv na aktiv 2. Włączenie trybu Sport+ - Przejdź do Integrated Chassis Management - Wybierz Expert mode - Wybierz 3000 Daten - Wybierz IcmKod_B_Sportlenkun - Zmień na verbaut 3. Aktywowanie sportowej skrzyni Insturment Cluster -> Expert mode -> 300C ECO_FDS -> FDS_MENUE_TEXT_1 -> menue_3 Insturment Cluster -> Expert mode -> 300C ECO_FDS -> FDS_MENUE_SIGNAL_1 -> menue_3 Insturment Cluster -> Expert mode -> 300C ECO_FDS -> FDS_MENUE_TEXT_2 -> menue_3 Insturment Cluster -> Expert mode -> 300C ECO_FDS -> FDS_MENUE_SIGNAL_2 -> menue_3 Insturment Cluster -> Expert mode -> 300C ECO_FDS -> FDS_MENUE_TEXT_3 -> menue_3 Insturment Cluster -> Expert mode -> 300C ECO_FDS -> FDS_MENUE_SIGNAL_3 -> menue_3 Insturment Cluster -> Expert mode -> 300C ECO_FDS -> FDS_MENUE_TEXT_4 -> menue_3 Insturment Cluster -> Expert mode -> 300C ECO_FDS -> FDS_MENUE_SIGNAL_4 -> menue_3 Transmission Control Unit -> Export mode -> 3000 Applikation -> Sportschalter_alt -> aktiv Transmission Control Unit -> Export mode -> 3000 Applikation -> Sportschalter -> aktiv Integrated Chassis Management -> Export mode -> IcmKod_B_S2TBA -> verbaut
  11. Cześć, [uPDATE 31.10 - na dole krótki poradnik. Jeśli macie pytania to postaram się go zaktualiozwać o pominięte kwestie] domyślnie w aucie miałem zwykłą kierownice bez łopatek :roll: . Chciałbym zamontować w niej wersje M-pakietową z łopatkami. 1. Czy konieczne będzie dołożenie czegokolowiek (kabli, modułow czy czegoś innego)? 2. Czy trzeba to jakoś zakodować? Jeśli tak, istnieje jakiś poradnik o tym? Szukałem na forum, ale nie znalazłem tylko pytania bez konkretynch odpowiedzi. Myślę, że taka widza przyda się wielu posiadaczom BMW :) W moim przypadku chodzi o BMW F30 328i sprowadzonego ze Stanów (wersja N26). Z góry dzięki za pomoc zarówno w swoim jak i innych klubowiczów imieniu :)
  12. No właśnie nie potrafię nigdzie znaleźć tych Hella za podobną kwotę. Nie orientujesz się bardziej gdzie je widziałeś?
  13. Cześć, chciałbym wymienić lampy w aucie i miałem 2 opcje: albo Angel Eyes albo Full Ledy. Założyłem ten wątek dla przyszłych posiadaczy BMW, żeby rozwiać ich wątpliwości. Otóz zastanawiam się czy mogę bez większego problemu zamontować adaptacyjne full ledy w aucie, w którym były zwykłe reflektory halogenowe? Znalazłem takie z firmy Hella w ofercie Intercarsu, dokładnie te: https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3416133432340-1EX012_102_911-O12470-reflektor.html . Stąd 2 główne pytania: 1. Co będę jeszcze potrzebował oprócz tych reflektrów? 2. Czy jest możlwość zrobienia tego stosunkowo w szybkim czasie czy wymaga to ponad zaawansowanej wiedzy? Moje auto to BMW F30 328i 2013.
  14. Eleventh, skąd jesteś z ciekawości? Też pod koniec listopada mam termin na moją F30 (328i). Montujesz z tyłu 2 czy 4 wydechy? Dobierasz jakieś końcówki czy srebne? I jak wspominałeś - robisz tylko końcówki?
  15. Tak,właśnie dlatego wspomniałem, że cena ich waha się przy 2000zł. Cena na aukcji jest po prostu zawyżona z jakichś względów. Niemniej jednak okazało się, że trzeba czekać 2 tygodnie. Czy zna ktoś dostawcę gdzie mogę takie lampy dostać szybciej w podobnej cenie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.