Trochę w temacie BMW i EV:
https://www.bmwblog.com/2025/06/11/2026-bmw-ix3-first-drive-review-neue-klasse/?fbclid=IwY2xjawK2OF9leHRuA2FlbQIxMABicmlkETBJa2V6cmViSEV6UmxWUXZOAR6WF_qSj1FE4WW564CjkZmU0TGm9FZSHNwuGxMHmDBbrX3XaAcduAnhaAQKqA_aem_vdJ_UbcW9N8NU8o_w7wNKg
https://insideevs.de/reviews/761904/bmw-ix3-2026-im-erstkontakt/?fbclid=IwY2xjawK2ORFleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBJa2V6cmViSEV6UmxWUXZOAR6bHPKtEsP6MUPlQhXUDTEV1ThnCmX129eoyMJL-8qSUp4mZXhM_qDA7UFW4A_aem_J2gG_ZNFc-7sbo27xnRJjw
Trochę danych o iX3 (na podstawie pierwszych testów przedprodukcyjnych egzemplarzy):
xDrive, silnik EESM na tylnej osi, ASM na przedniej osi
>300 kW (ca. 402 PS), >600 Nm
Architektura 800V
Ładowanie - 400 kW (peak 3-5 minut), od 10%-56% utrzymywał średnio 318 kW. 10 minut ładowania = 350km zasięgu.
Zasięg - testowana wersja -iX3 50 xDrive - 800 km, ponoć będą też wersje z zasięgiem 900 km (podejrzewam, że WLTP)
Zużycie 16,2 kWh/100 km (pewnie WLTP)
„Heart of Joy“- "superkomputer" - system dynamiki jazdy, adaptacyjny tryb jazdy (polecam poczytać artykuł na BMW Blog)
iDrive X, 17,9"-Touchscreen, Panoramic Display, Head-up
Level 2+: autonomiczna jazda do 130 km/h
Jestem pewien, że nowe iX3 zamiesza na rynku.
I kolejna ciekawostka - nowe iX5 może mieć range extender (jak w przypadku jednej z wersji i3). Ciekawa koncepcja, aby być jednak w pewnym stopniu "niezależnym" od infrastruktury ładowania w trasie
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-plots-range-extender-revival-2026-x5