Skocz do zawartości

iap1107

Zarejestrowani
  • Postów

    86
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było F10 - 525/218 xDrive
    jest G01 - 3.0i/252 xDrive

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia iap1107

Entuzjasta marki

Entuzjasta marki (6/14)

  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Tydzień na forum
  • Miesiąc na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Klocki przednie wymienione przy przebiegu 54.000 km, styl mieszany
  2. Dopadła chyba mnie ta przypadłość. Przy temperaturze ujemnej na zewnątrz komunikat o niesprawnym systemie alarmowym się pojawił, po wjechaniu do garażu komunikat zgasł. Pewnie nie na długo... W związku z powyższym zadzwoniłem do kilku ASO z zapytaniem o koszt wymiany akumulatorka : sam akumulator to koszt 270-300 złotych, ale wymiana (robocizna) 1200 - 1500 złotych. Póki co czekam aż ponownie się zapali i trzeba będzie podjąć decyzję czy samemu próbować to wymienić czy zlecić ASO.
  3. Może to banalne, ale kiedyś w samochodach po uruchomieniu silnika samemu decydowało się kiedy załączyć światła zewnętrzne. W większości obecnych pojazdów po uruchomieniu silnika, z automatu włączają się światła zewnętrzne (dzienne, postojowe, jakiekolwiek). Są jakieś ustawienia, które pozwalają na pracę pojazdu bez oświetlenia zewnętrznego? Czy można “być niewidocznym” przy włączonym silniku?
  4. Dwa-trzy tygodnie przed upływem 5 letniej gwarancji ASO BMW zaprosił mnie na przegląd przed upływem gwarancji. Po diagnozie stwierdzono nieprawidłowości przy klimatyzacji (na tylnej części pojazdu zamiast chłodzić to grzało) oraz problemy z żaluzjami (prawie zawsze były otwarte). Zamówili co trzeba i tydzień przed graniczną datą wymienili na nowe. Póki co nie mam się czego przyczepić, chwalę takie postępowanie, wrażenia pozytywne. Miałem do czynienia z innymi markami i tak to nie wyglądało...
  5. Informację o akcji przypisanej do mojego samochodu otrzymałem w lipcu 2024. Do dnia wczorajszego, serwis BMW przekazywał wiadomości, że czekają na niezbędne części by przeprowadzić akcję. Dziś otrzymałem taką wiadomość:
  6. Podbijam temat, jest prawie lato, może ktoś.. coś...
  7. Klocki OE (wcześniejszy nr producenta) i czujnik OE wymienione. Wg komputera 1400 km przed terminem/przebiegiem. Wszystko w porządku. Kompleksowa usługa wymiany w ASO - 600 złotych z myciem autka
  8. We wrześniu 2023 zakupiłem olej BMW OE oraz filtr oleju też oryginalny (całość ok 370 zł). Udałem się do ASO celem wymiany między-interwałowej. Koszt robocizny ok 195 zł. Bez kasowanie inspekcji, za to z wpisem do historii. Przy okazji w ramach pakietu BSI wymienili płyn hamulcowy.
  9. Każdorazowo przed uruchomieniem silnika na wyświetlaczu między/pod zegarami wyskakuje komunikat o najbliższym serwisie (w tym przypadku klocki hamulcowe przednie) wraz z szacowanym pozostałym przebiegiem km, który "topnieje" .
  10. Póki co komputer wylicza, że jeszcze 3900 km można na dotychczasowych klockach wykonać. W związku z tym nie ma spiny. Pogrzebałem trochę i dowiedziałem się, że do mojego auta klocki mają nowy nr katalogowy i kosztują właśnie 2400 zł. Jednak te same klocki wcześniej miały inny nr katalogowy i można je zakupić ponad połowę taniej. Zakupiłem więc klocki OE za 1100 zł ze starym numerem katalogowym i czekam na komunikat o konieczności wymiany.
  11. W wyszukiwarce też widzę sporo zamienników, wiem że są. Tylko czy się sprawdzają? Jesli tak to jakie? Najbliżej mi do Brembo, bo skoro zaciski to może i klocki?
  12. Kończą mi się przednie klocki hamulcowe do M Sport 2.0/252 KM. W ASO twierdzą że jedynie OE się nadają. Cena w ASO (klocki OE, czujnik, kołki) z wymianą to koszt ponad 3 tys. Same klocki to ok 2400 złotych. Gdy pytam o zamienniki to twierdzą że do wersji M ( niebieskie zaciski) żaden zamiennik nie wchodzi w rachubę. Pomyślałem że skoro Brembo oferuje zaciski do tego modelu to może klocki (650 złotych) byłyby odpowiednie. Jakie macie doświadczenia jeżeli chodzi o zamienniki: warto czy lepiej oryginał? Może inny producent?
  13. Witam. Zbliża się koniec gwarancji na moje G01 3.0i, za chwilę będę umawiał się na przegląd końcowy. Pytanie do forumowiczów, którzy przerabiali już takie tematy: na co zwrócić uwagę? Czy macie jakieś praktyczne rady, aby wszystko co podlega gwarancji zostało zauważone, wymienione? Czy jest coś na co zwrócilibyście szczególną uwagę?
  14. U mnie przy zmianie kół z letnich za zimowe (pierwszy raz, nowe koła z czujnikami) wyglądało to tak: lewarek - podniesienie - zmiana kół - opuszczenie - jazda na stację w celu wyrównania wymaganego ciśnienia - jazda przez kilka km celem zresetowania - i koniec. W F10 reset trwał kilka sekund, w G01 reset trwa dobre kilka minut, auto musi być w ruchu, na wyświetlaczu wskaźnik jest procentowy który postępuje do 100% i zapisuje ustawienia i wartości.
  15. Zauważyłem, że wentylacja fotela pasażera słabiej chłodzi/wentyluje. Ktoś podpowiedział, że przyczyną mogą być częściowo "zapchane pory/siateczka" na pokryciu siedziska skóry. Jak najlepiej odczyścić skórę, "odetkać pory"? Samemu czy detailing? Może ktoś ma jakieś sprawdzone sposoby?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.