Skocz do zawartości

malcolmx

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 1992 325i
    E39 1999 530d
    E46 2004 330d
    F31 2013 320d

Osiągnięcia malcolmx

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Nie ma znaczenia. Problem z metalicznym dźwiękiem rozwiązany po wymianie zębatki z łożyskiem jak w opisie. Sugerujesz, że po natężeniu dźwięku wycia jesteś w stanie zdiagnozować źródło problemu ?
  2. Wibroakustyka to moje chobby - mam w szufladzie biurka kalibrowany sonometr Voltrcraft. Do zeszłego roku prowadziłem forum wibroakustyki użytkowej sonotube Hałas generowany przez silnik niemierzony kalibrowanym sonometrem jeśli zmienia to w jakikolwiek sposób sens posta.
  3. Moi Drodzy, Na początek historia jak uziemiłem moje w pełni sprawne F31 czerwiec 2019 Podjąłem decyzję o rewizji rozrządu w mojej F31 przy originalnym nabiegu 220k, 2013, manual 184KM. Żadnych odczuwalnych objawów wyciągnięcia łańcucha. W celu dołożenia wszelkich starań aby operacja przebiegła bez problemu auto powierzyłem najlepszemu w Polsce niezależnemu serwisowi BMW w Wawie. Diagnoza po rewizji, niewielki luz na rozrządzie - decyzja wymieniać. W czasie rewizji gratów wyszedł też luz na zębatce wałka balansującego - przy kosztach wymiany łańcucha wraz z pompą oleju zgodziłem się na wymianę samego łożyska bez nowej zębatki choć istniało ryzyko rozhartowania ale nikt nie posiadał możliwości weryfikacji czy zębatka jest prosta. Po odbiorze auto głośniejsze - metaliczny stukot + po kolejnych 500km pojawiło się wycie (rozpadło się łożysko zębatki wałka balansującego). lipiec 2019 Auto trafia zporotem do serwisu. Tym razem decyzja o wymianie wałka wraz z łożyskiem i kompetnego sprzęgła z dwumasem (z uwagi na podejrzenie, że metaliczny hałas dobiego ze sprzęgła). Przejechane 20km - przy odpaleniu na zimnym wyje jak kojot przez około 20 minut - potem wycie zanika. Film poglądowy - wycie nagrywane z kabiny telefonem. https://www.youtube.com/watch?v=DqevwaGeSXM Auto trafi znowu na serwis ale oznacza to przypuszczalnie znowu rewizję wałka z zębatką - jeśli nie całego silnika - na koszt klienta i koszt kolejnych kilku do kilkunastu tysięcy złotych bez gwarancji sukcesu. Moja prośba, pytania do Was: - czy takie łożysko otwarte trzeba docierać ? - jaka jest budowa wałka balansującego - co może wyć oprócz łożyska zębatki ? - czy możliwe jest złe wyważenie wałka lub inna wada, która powoduje uszkodzenie lóżyska ? - jak procedura wymiany całego wałka - jaki koszt i gdzie ? Pozdrawiam, M.
  4. Podpinam się do wątku. Mam N47 184KM - 200k+ przebiegu. IMHO nie ma objawów wyciągnięcia. BMW Inchcape Wawa usługa "sprawdzenia" i wymiany napinacza to koszt 2000 netto. Wymiana całego rozrządu 13.000 netto. Przy okazji - poszukuje pewnego i sprawdzonego miejsca w Wawie lub okolicach do wymiany rozrządu.
  5. Hej, Interesuje mnie czy ktoś przesiadał się z E46 330d (135kw) na F30 320d (135kw). Jakie wrażenia (szczególnie osiągi). Pozdro, M.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.