witam wszystkich
jest trochę tematów o tym silniku ale chciałbym żeby to były konkrety, zrobienie tego silnika po zatarciu, jest trochę mitów i niedomówień,
w miarę możliwości będę dodawał linki do innych tematów dotyczących tego.
1. najbardziej nurtuje użytkowników pytanie czy naprawiać czy kupić drugi silnik, może poniższe odpowiedzi pomogą w decyzji.
2. ile km po naprawie i jakiej ( nowy wał, nowe panewki, nowa pompa oleju) zrobili użytkownicy. ( fajne by były wpisy kogoś kto jeździ po remoncie).
3. kupno części:
- nowy wał - fabryczny BMW czy ze znanego portalu czyli MOTUS, inne itp. ( czy ktoś jeździ na tych tureckich i jest wszystko ok?)
- panewki o ile główne KS ok ( moim zdaniem zaznaczam ), to co z korbowodowymi czy tylko fabryczne OEM, czy ktoś kupił jakieś inne i jeździ i nic się nie dzieje. są dostępne różnych firm nie chce robić reklamy bo nie montowałem,
- korbowody sprzedawcy piszą, że pasują do wszystkich mocy, ale czy te od 245 to to samo co ze słabszych ( zagraniczne fora donoszą że od 245 km są kute) nie wiem jak od słabszych wersji.
- zawór oleju ( elektryczny) - czy wymieniać na nowy bezwzględnie, czy może zostać,ewentualnie jak sprawdzić jego działanie?
- wymiana napędu pompy oleju to wiadomo, wymiana pompy oleju, ale czy koniecznie wymieniać wałki wyrównoważające?
- temat rozrządu czy ktoś (oprócz sprzedawcy ma wiedzę, że te na pierwszy montaż to IWIS? na moim łańcuchu nie ma żadnych oznaczeń.
Sprawa części z portali - niektóre wyglądają identycznie jak z największego portalu na litere "A", czy sprzedawcy po prostu kupują i wciskają kit, że to oryginały, a kupuje się chińszczyznę, jak to rozpoznać? druk (laserowy czy tłoczony), kolor hologramu? waga?
Pozwolę sobie edytować temat i dołączać zdjęcia, myślę że to będzie przydatne.
Pozdrawiam