Skocz do zawartości

zdzich1962

Zarejestrowani
  • Postów

    140
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O zdzich1962

  • Urodziny 25.07.1962

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 325i N52B25 2005 + Cougar 2.5 V6
  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia zdzich1962

Entuzjasta marki

Entuzjasta marki (6/14)

  • Pierwszy temat Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Tydzień na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Pacjent to E91 325i N52 z 2005 roku . Klima nie działa właśnie wtedy gdy jest najbardziej potrzebna powyżej 30 C na zewnatrz . Została świeżo nabita i w szybkiej trasie działała jak złoto , ale w gorące dni w miescie nie . Zacząłem obserwować wiatrak . Rano (20 C) przed startem do pracy "przeważnie" wiatrak działa po włączeniu klimy , a klima w czasie jazdy też . Ale w trakcie powrotu jest z tym problem , szczególnie powyżej 30 c . Wypiąłem kostkę zasilania wiatraka , ładna , spryskałem cleanerem na wszelki wypadek . Działało względnie dobrze przez tydzień . Dziś wracając z pracy , auto 8 godzin na słońcu , 35 C na wyświetlaczu , nie działa ani wiatrak ani klima , mam kawałek autostrady po drodze do schłodzenia - dalej nie działa klima . Pod domem sprawdzam wiatrak - działa (temperatura silnika) , a klima dalej nie . Już myslałem że sterownik wiatraka/cały wiatrak do wymiany (ryzyko przegrzania w korku) ale teraz już straciłem całą logikę rozumowania . Jedyny pomysł na dziś to zbyt wysokie ciśnienie w układzie przy wysokiej temperaturze powietrza / za dużo czynnika . Opcja to nadal sterownik na wiatraku . jak więc działa logika klimy ? gdzie sprawdzić w IMPA-ie stany wysokie/niskie ciśnienie czynnika ? Czy powinny pojawić się błędy i w jakim dziale ? Czy przy zbyt wysokim ciśnieniu nie włączy wiatraka przy starcie ? czy mody działania wiatraka (temperatura silnika / klima ) są takie same (obroty) ? Dodam że na grubych kablach zasilania wiatraka jest napięcie 12 V (dwa grube , jeden cieniutki) więc bezpiecznik zasilania 30A OK . Cienki ma ok 5V ale tam podobno jest sygnał sterujący częstotliwości (?) Jakieś doswiadczenia i pomysły ? Bardzo proszę !
  2. O ile znam temat z autopsji to "zespół korka spustowego chłodnicy" o którym wspomniałem składa się z wkładki która ma oring w górnej części oraz takie skrzydełka rozprężne które blokują się w kanale chłodnicy . Tu nie ma gwintu ani w chłodnicy . Dopiero we wkładce jest korek odkręcany na gwincie . Kup i wymień całość tylko uważaj bo skrzydełka mogą się połamać . Przykład : https://allegro.pl/oferta/oe-bmw-korek-spustu-chlodnicy-spustowy-3-e90-e91-12782615163?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax&ev_campaign_id=17996333742&gclid=Cj0KCQjw2qKmBhCfARIsAFy8buK4BjVBuS2O7uzOJkIW7MF8BWUAboE_v1k4-J1tCovblICz0t7QWVIaApe4EALw_wcB tylko ten z przykładu jest krótki , są też dłuższe . Są niezamienne . Dobierz według VIN i kup w salonie (co prawda to az ok 300 zł za kawałek plastiku ale masz pewność ) .
  3. To korek spustowy chłodnicy . Pewnie walnąłeś dołem chłodnicy tak jak ja . Wymień cały zespół korka , tylko uważaj bo są krótsze i dłuższe - niezamienne .
  4. https://autobachus.pl/ Józefów - Michalin
  5. Właśnie to przerabiam a sprawa jeszcze nie jest zakończona cała tulejka wyskoczyła i straciłem płyn z chłodnicy . Z tego co się nauczyłem wynika że : Tulejka prowadząca ma różne długości szyjki z oringiem uszczelniającym w zależności od typu chłodnicy i nie są one zamienne . Tulejka ma skrzydełka mocujące i jak sie połamią to nie ma co próbować pchać jej s powrotem bo zaraz wypadnie . Płyn spuszcza się odkręcając śrubę spustową wewnątrz tulejki a nie całą tulejke która wygląda na jednorazową (skrzydełka mocujące ) .
  6. U mnie po nocy pedał hamulca twardy jak skała przed startem silnika . Tak jest już długo . Bardziej martwi mnie że ostatnio w czasie jazdy przy próbie mocniejszego hamowania robi się "twardawy" . Gdzie znajduje się serwo i czy jest naprawialne (wymiana membrany ) ?
  7. zdzich1962

    dmuchawa

    pojedź na akcję przywoławczą BMW do salonu / serwisu - wymiana kostki zasilania dmuchawy wymień bezpiecznik nawet gdy wydaje się sprawny
  8. Katalizator , oba banki spojrzyj na to https://fault-code.com/p0420/ Mam to samo , tzn błędy , od co najmniej 50 kkm ( teraz 330 kkm nalotu) Innych błędów brak i wyszedłem z założenia że przy tym przebiegu nie ma sensu inwestowac w wymiane katalizatorów . Trochę poszarpuje na zimnym ale potem wygląda ok . Kat dokonał żywota i raczej sie nie podniesie . Ewentualnie można go przepalic na autobahnie ... Ale dla porządku sprawdź przebiegi na sondach (przez OBD ) i oceń spalanie oleju i paliwa
  9. Nie lej tego szmelcu. Mialem go dwie wymiany temu, przy 8500 km przepracowal sie calkowicie, silnik zaczal chodzic jak traktor (tak jakby zamiast oleju byla woda i tloki walily) i nagle zaczelo ubywac. Kupiony w 100% pewnym miejscu, Opie Oils UK. Zmienilem na Fuchs a pozniej na Shell Helix ECT C3 - po dobiciu do 10000 km silnik nadal normalnie pracuje, minimalne dolewki na Fuchsie, a na Shellu w ogole nic nie ubywa. Silnik M57. Przez ponad 5 lat uzytkowania lałem Motul X-cess 5w40 robiąc 110kkm w sumie . Teraz jest 330kkm . Kupowałem 10 l (6,5 + 3,5 na dolewki przez 12-15 kkm) . E91 325i maj 2005 . Kupowałem w kolegaberlin ale teraz mają straszne braki w ofercie . Wolałbym nie zmieniac ale rozpatruję także Shell Helix Ultra 5W40 (czy AM-L lub ETC T3 to własnie ten olej ? ) Moje pytanie to CZY MACIE ZAUFANE ŹRÓDŁO NA ZAKUP OLEJU ? pozdrawiam Zdzich
  10. Pacjent to E91 325i z maja 2005 roku n52 (nie znam modelu skrzyni) 6 biegów manual Przebieg 327 tys km . Zakładam że olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany . Zdarza się że 1 bieg trudno wchodzi . Myślę o wymianie oleju w skrzyni. 1. Czy to w ogóle ma sens i może pomóc ? 2. Jaki olej należy kupić do takiej wymiany ? pozdrawiam Zdzich
  11. Przez 100k km używałem oleju Motul 8100 X-CESS 5W40 LL-01 zmieniając co 10-15 kkm Silnik N52B25 z maja 2005 , teraz ma 315 kkm nalotu . Dolewam ok 3 litry oleju co daje średnio 0,25 l / 1000 km Przyszedł czas na kolejna zmianę i widzę że dostępny jest ten olej w nowej odmianie/generacji GEN2 Czy ktoś może fachowym okiem spojrzeć i doradzić / odkryć kulisy nowej generacji bo nie zawsze nowsze musi być lepsze ... Generalnie chciałem kontynuować ten typ pozdrawiam Z
  12. Borykam się z tym tematem od 2 lat i go nie rozwiązałem więc ostatecznej rady nie udzielę . ALE : - czy Twój silnik to N43 z wtryskiem bezpośrednim i czujnikiem NOX ? EW starszy N46 . - spróbuj określic kod błędu (np 29F4 , 29F5) - sprawdż w programie diagnostycznym (np INPA) prace sondy za katami . Powinna pokazywac ok 0,7 V . - zrób test spalin na stacji diagnostycznej Mój silnik to N52 więc starszy , analog N46 , bez NOXa . Błędy jak wspomniałem pojawiające się po 200 km po skasowaniu . Sonda za katami daje przepisowe 0,7 V (na wolnych obrotach ) . Prośba o test spalin w stacji diagnostycznej generuje jakieś dziwne dyskusje , podejrzewam że mają przekalibrowane sondy bo większość by nie przeszła testu . Ale z ciekawości muszę jednak to kiedyś zrobić porządnie . W rezultacie przyzwyczaiłem sie do widoku kontrolki na blacie i od czasu do czasu ją kasuję ale zaraz wraca . Tym bardziej że nie odczuwam spadku mocy ani wzrostu spalania . I tez czekam na recepte jak to naprawić . Czyli nie robię NIC . Inaczej może być w N43 gdzie bład NOX (także z powodu uwalonego modułu lub czujnika NOX (duże koszty)) powoduje większą dawkę paliwa (większe spalanie) i w rezultacie zepsuje katalizator jeśli jeszcze był dobry . Temat NOX na forum jest dość obszerny .
  13. Zawór rozprężny to w istocie mała dziurka przez którą gaz/ciecz z wysokiego ciśnienia rozpręża się do niskiego i ochładza (efekt Joule'a-Thompsona) . Jeśli zawór się przytyka nie ma obiegu a ciśnienie wzrasta i czujnik zatrzyma kompresor . Może masz wodę w układzie która zamarza w zaworze ... Osuszacz jest chyba zintegrowany ze skraplaczem (chłodnicą ) ???
  14. Też tak mam Zwróciłem uwagę że błędy rejestrują się gdy silnik rozkręci się powyżej 3500 obr/min pod obciążeniem . Sprawdź jak u Ciebie . A odczyty sond robiłem na wolnych obrotach . Może to przyniesie jakieś wnioski ...
  15. https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2012/SB-10032779-8218.pdf Tak czy tak , trzeba zacząć od wymiany oleju oraz filtra oraz inspekcji puszki filtra oleju
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.