Skocz do zawartości

michal_x3

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 E83

Osiągnięcia michal_x3

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Szanowni, Padła mi moja ASB GM (A5S 390R - YY) z BMW 3.0D. Ma przebieg prawie 400 tyś, więc już chyba nie będę naprawiał tej, a poszukam innej używki. Znalazłem na allegro ABS GM (A5S 390R - YX) z BMW 3.0i (benzyna). Ktoś może praktykował taką przekładkę? Podjąć ryzyko, że ta odrobine inna skrzynia z benzyny będzie działała w moim dieslu? Pozdr.
  2. Szanowni, Powracam - jako założyciel tematu - żeby sprostować, dla dalszych pokoleń, moją myśl przewodnią o firmie MIDPATRTS w której regenerowałem hydrokinetyk. Konwerter, który regenerowałem w MIDPARTS w Raszynie, przejechał 80 tyś km. Minęło równe trzy lata. Tele, ile gwarantowali. Więc ten "luz" między panewką a konwerterem był chyba właściwy.
  3. Koledzy, widzę, że wielu z Nas ma problemy z "falującymi obrotami". Podsumowując, niżej zamieszczam zakres prac, który w niektórych sytuacjach uspokoił obroty. Ja jeszcze walczę. Napisze co u mnie pomogło ale Was również proszę o odpowiedzi - następni będą mieli łatwiej. 1. Regulator ciśnienia paliwa 2. Regeneracja wtrysków 3. Wymiana podgrzewacza/sterownika podgrzewacza płynu chłodniczego
  4. Również jestem ciekawy. Coś zostało ustalone? mam taki sam problem..
  5. Piszesz, że Ty masz łożysko.. Dlatego możesz nie mieć tej panewki - też zastanawiałem się z mechanikiem czemu nie zastosowali tam łożyska. W midparts te panewki maja dostępne od ręki. Ta panewka wchodzi w skrzynie a później w jej środek wsadzasz konwerter.
  6. Ja nie robiłem w SAMKO. Kolega wyżej ma właśnie problem, w temacie którego założyłem ten wątek. Jeśli słuchać stuki w skrzyni a silnik pracuje, to właśnie praca sprzęgła w źle dobranej panewce. Dopuszczalny luz panewki sprzęgła to 0,05mm. Konwerter dobrze zregenerowany - musieli Ci szlifować wał konwertera - jeśli to zrobili to wał miał mniejszy wymiar niż fabryczny i dlatego potrzebujesz założyć mniejsza panewkę. O tyle mniejszą, ile zeszlifowali Ci wał podczas regeneracji. Proste ale oni tak nie robią - bo nie da się kupić tej panewki z wymiarem mniejszym. Trzeba ją dorobić - i to jest drogie i cięzko znaleść zakład który dorobi okrągłą panewkę. Będę się wypowiadał jeszcze w tym temacie przez rok czy naprawa była skuteczna. Na razie bmw chodzi jak malina.
  7. Widzę, że kolega nie jest z pierwszej łapanki :8) Tak, problem ze znalezieniem firmy ogromny - okrągłe panewki może wykonać zaledwie kilka firm w kraju. Nie chce podawać, żeby nikt nie pomyślał, że faworyzuje konkurencje MIDPARTS a ich samych oczerniam. Jeśli chodzi o złożenie, to zrobił mój mechanik który od zawsze naprawia mi auta. Jest dokładny i doświadczony. To wystarczy żeby wymienić sprzęgło na zregenerowane bądż sprawne używane (np. z demontażu innego auta).
  8. Ja już sobie poradziłem. Tylko dzięki mojemu zaangażowaniu. Dorobiłem panewkę - koszt przeogromny- 500zł sama panewka. Dla właściwej interpretacji tematu - moja awaria nie dotyczyła samej ASB tylko konwertera - właściwie panewki, która z nim pracuje. Z panewki wypadła kompozycja, która uszkodziła uszczelniacz przez co wyciekł olej. Z doświadczenia wiem, że panewki, które są w sprzedaży będą za duże. Należy zatem dorobić - w związku, że to nie prosta sprawa jest to niewyobrażalnie drogie. W sklepie kosztuje 40zł a dorobienie 500zł. Tak jak napisał kolega wyżej - dla zakładów zajmujących się ASB najlepiej gdyby to była prosta wymiana tarcz. Nie sprawdzą wszystkich elementów dokładnie - dlatego swoja naprawę pilotowałem sam.
  9. Na początku zarzekali się że będzie to zrobione perfekcyjnie! Że nikt tego lepiej nie zrobi. Jak odebrałem sprzęt, zapłaciłem, zacząłem dopytywać czy są pewni wymiarów sprzegła po regeneracji to się zaczęło... Że musi być taka tolerancja, że jest inna "rozszerzalność temperaturowa panewki a inna wału", że założyli że "na innych elementach mogą być luzy" i dlatego nie jest to dobrze spasowane, żeby "sprzedać auto bo te modele są wadliwe" i żeby kupić w manualu. A teraz jak już wiem że nie może być luzu to wrócę tam i zażądam zwrotu kasy. Mogę im nawet oddać to sprzęgło bo to się do niczego nie nadaję..
  10. Zgodzę się z Tobą. 1. Nie będę załatwiał sprawy przez rzecznika praw konsumenta, tylko, jeśli nie zwrócą mi pieniędzy to założę sprawę cywilną. 2. Nie znają parametrów urządzeń, które regenerują. Po tej sytuacji troche wiem dlaczego - to jest niesamowicie trudny temat - nie mogę jedynie zrozumieć czemu biorą za to forsę. Naprawa ASB jest skomplikowana, i wydaję mi się, że zakłady są w stanie naprawiać tylko niektóre uszkodzenia. Mojegu przypadku MIDPARTS nie rozwiązałby - założyli by konwerter nie zachowujący określonych parametrów. Rozsypałby się to po krótkim czasie. Sugerowali mi od razu sprzedac somochod po naprawie - domniem dlaczego...
  11. Chyba nie pierwsza... poszukaj w necie. Ogólnie nie ma firm, które mają same pozytywy w temacie ASB - tu faktycznie było ich mniej. Jeśli zakład MIDPARTS mówi - "proszę zostawić samochód, my go zrobimy (nie ważne co jest popsute) ale nie pokażemy co jest popsute" a reklamacja "tylko po dostarczeniu odpowiednich wydruków z komputera i analizie innej (wskazanej przez nich) firmie to uważam, że wyraźnie nie jest to uczciwa praca. Bo ja znów muszę rozbierać samochód - on stoi, ja płace za rozłożenie i złożenie - i nie mam pewności, że reklamacja zostanie rzetelnie rozpatrzona, bo w interesie zakładu jest nieuznanie reklamacji. Jak poszedłem pytać to nie wiedzieli jaka jest tolerancja pracy panewki - jak nie wiedzą, to skąd pewność, że jest dobrze? W ASO dali mi info 0,05mm.. oni robili 0,21mm.. to jest cztery razy tyle.. Zeszlifowali powierzchnie bo była nierówna.. i teraz jest za mała.. Chętnie dowiem się jak Cie potraktowali i co Ci zrobili. Jak zlecam naprawe to powiniem dostać protokół serwisowy - tu nic takiego nie ma. "...proszę zostawić auto - my sprawdzimy co jest popsute i powiemy ile będzie to kosztowało..." W związku, że nie będzie okazji zobaczyć faktycznych uszkodzeń mogą powiedzieć co chcą... Nieuczciwe zasady!
  12. Tak, mam FV. Gwarancja niby jest - ale jest tam napisane, że będzie rozpatrzona (po ewentualnej awarii) jak dostarczę wydruki z komputera i wyśle ten konwerter do jakiejś innej firmy i oni wystawią opinię... Nie dojdzie do awarii. Bo mechanik nie założy konwertera, którego rozmiary zostały zmienione.. Nowy kosztuje 17 tyś.. regeneracja na rynku od 400 do 800 zł. Zapłaciłem około 750zł... Ta firma chyba nie wie jakie są tolerancje pracy panewki..
  13. Witam, naprawa zaczęła się od wycieku oleju z ASB przez uszkodzenie uszczelniacza. W związku, iż uszkodziła się panewka (konwertera) porysował się wał tego konwertera - oddałem do regeneracji do MIDPARTS w Raszynie. Zapłaciłem około 750 zł za rzekomo kompletną regeneracje. Kupiłem tam również panewkę, z którą powinien pracować ten konwerter. Niestety dziś dokładnie zbadałem luz jaki pojawił się pomiędzy konwerterem oraz panewką - wnosi 0,2mm. Tak, wiem że to dużo. 3 mechaników z którymi rozmawiałem twierdzi, że to się rozsypie bardzo szybko. Proszę o podpowiedź, czy powinienem oddać ten konwerter do MIDPARTS i prosić o zwrot kasy? Oni twierdzą, że luz "jest w normie"...
  14. Dzięki Faliszewice za odpowiedź! Czy w takim razie lepiej zrobię, jeśli oddam skrzynie do regeneracji? Uszkodzony uszczelniacz mógł spowodować zniszczenia w samej ASB? Znalazłem w necie serwis z dobrymi opiniami - - wręcz żadnej negatywnej (w przeciwieństwie do Auto Wawer oraz Samko gdzie negatywów jest sporo) Miał ktoś z nimi do czynienia?
  15. Proszę autora tematu o podanie ewentualnych informacji o przebiegu naprawy. Będzie to pomocne dla innych - również jestem przed napełnieniem oleju w ASB i również uciekł mi przez ten sam uszczelniacz. Będę wdzięczny za każdą sugestie w sprawie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.