Skocz do zawartości

grand

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia grand

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. grand

    Gdzie jest wtyk OBD ?

    ja mam 09.1998 i mam pod maską i w schowku :D
  2. grand

    Zakup bmw520i 98r e39

    wszystko zależy od stanu zakupionego egzemplarza (no może poza mocą). Ja przez 1,5 roku wymieniłem 3 rzeczy (czujnik wałka, szczęki od ręcznego, i łącznik stabilizatora) suma 420zł !! + 2 zmiany oleju z filtrem (260zł) co daje łączne koszty ok. 700zł od września 2007r. Nie liczę kosztu instalacji lpg (3300zł) która w zasadzie już się zwróciła. Co prawda zrobiłem ok 24tkm jednak jak widać auto bezobsługowe, nadmieniam że jest w pełni sił i na przeglądzie nie wykazało nic poza wspomnianym łącznikiem. Spalanie 10-12lpg, w cyklu mieszanym trasa-Poznań ostatnio 11l (wynik z wczoraj). Auto bardzo udane, ekonomiczne zarówno w spalaniu jak i kosztach eksploatacji - pod warunkiem trafienia dobrego uczciwego egzemplarza - mój to 11.1998 na podwójnym Vanosie (w DE miała jednego właściciela) przebieg potwierdzony na chwilę obecną 174.000km. Jeżeli szukasz rakiety celuj w 528, 520- nie jest mułem ale do driftu się nie nada :D
  3. ..."Jeżeli by się udało je kupić za 4000E (ceny są pod 5000E więc będzie ciężko) z rachunkiem na 1000E to da się zmieścić w okolicach 18-19 tys z rejestracją. Jak odłożysz trochę kasy to możesz sobie ponaprawiać te uszkodzenia i tyle". _______________ Wszystko ładnie pięknie tylko że wartośc auta do celów akcyzy jest ustalana na podstawie wartości katalogowej a nie kwoty na fakturze (w tym przypadku nie ma znaczenia czy będzie wpisane 1000E czy 5000E). Oczywiście jeżeli auto jest uszkodzone zostanie ona pomniejszona. Dodatkowo od stycznia będzie dla aut o pojemności >2.0 nie 13,6 a 18,6% :jawdrop:
  4. grand

    IMMOBILAIZER

    niedawno przerabiałem ten temat w ASO Olszowiec w Poznaniu dorobili mi serwisowy 200zł a gdybym chciał zwykły z pilotem tio 650zł. Zwykła serwisówka nie wymaga żadnego programowania wkładasz i jedziesz, tyle że nie działa pilot i nie otworzysz nim bagażnika...
  5. grand

    Znow mnie zawiodl w trasie :(

    no to pechowe auto nie ma co. Niestety coraz częściej potwierdza się reguła żeby pierwszym kryterium wyboru auta był stan pojazdu a nie to czy jest to 520 czy 528. Oczywiście wiadomo że ten drugi jest lepszy, ale o tym wszyscy wiedzą więc są droższe i trudniej trafić na zadbany egzemplarz. Ja szukałem 523 lub 528, przez czysty przypadek trafiłem na 520 na podwójnym Vanosie z końca 1998 z udokumentowanym przebiegiem 150tys km. Nie żałuję, przez 9m-cy wymieniłem: olej, filtr oleju, czujnik położenia wałka rozrządu, szczęki ręcznego RAZEM:500zł. Wiadomo że czasami przydałoby się więcej szkap pod maską :D , ale auto odwdzięcza się nienagannym stanem. Musimy pamiętać że E39 jest drogim samochodem w utrzymaniu i ewentualne naprawy (zwłaszcza diesla) idą niekiedy w tysiące, więc warto rozważyć to przy zakupie...
  6. grand

    Wycieraczki

    jak ktoś lubi wyzwania to będzie miał wycieraczki za 20zł. Ja tak zrobiłem pół roku temu i jest git. Od pasażera kupiłem gotową i przełożyłem gumkę a od kierowcy był większy problem bo tam jest bodajże 66 a osobówki juz takich nie mają :D więc kupiłem od busa, i przełożyłem gumkę z tym że jest grubsza i musiałem ją wstawić bez blaszki. Można by kupić same gumki pociąć i wstawić ale to nie to samo bo potrafią zjeżdżać a tak mam orginalne szerokości z nieorginalnych piór. Troche zabawy, może ktoś powiedzieć jak cię nie stać na wycieraczki to zmień auto ale to nie kwesta finansów ale samozaparcia ;))
  7. grand

    Spalanie M52B25

    ja mama 520 na podwójnym Vanosie i na Pb brała 10l-11l w mieście teraz na STAG-u 300 pali 12-13 gazu więc nie narzekam, fakt że 2.0 to nie 2.8 ale jednak w mieście spalanie mniejsze, na trasie pewnie bz.
  8. Witam przyjaciele mam następujący problem: czasami zdarza się że auto po dodaniu gazu (zwłaszcza na ciepłym silniku) zgaśnie gdybym nie dodawał to na wolnych chodziłby bez problemu. Jak już zgaśnie to albo odpali i po chwili znowu po dodaniu zgaśnie albo ma prolblem z odpaleniem. Po obszernej lekturze szacownego forum wychodzi na czujnik położenia wału (Halla). Dodam że mam sekwencję STAG 300, ale dzieje się to zarówno na Pb jak i na LPG więc wykluczam winę gazu. Dodatkowo jak lekko szarpnę silnikiem np. przy puszczaniu sprzegła to na chwilę przechodzi na benzynę tak jakby tracił impuls, więc objaw uszkodzenia czujnika wału: brak impulsu sterującego cewką. Wiem że trzeba podłączyć się pod kompa ale na moje to to ;), co wy o tym sądzicie ew. jaki koszt takiego czujnika E39 11.1998 520 podwójny Vanos M52b20. Zastanawiam się też nad czujnikami wałków rozrządu ale raczej obstawiałbym Halla...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.