Skocz do zawartości

Banan1987

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e90 325xi=>E60 525d=>E87 120d=>E92 330xi

Osiągnięcia Banan1987

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Panowie dzięki za sugestie.. jestem umówiony teraz po długim weekendzie na odstawienie do mechanika.. zastosuję się do Waszych wskazówek i po wymianie oleju wraz z płukanką będziemy zaglądać do czujnika i wałków rozrządu. Tylko zauważyłem, że po ostatniej wymianie solenoidów gdzie na ciepłym silniku na chwiliwym postoju zapalał sie check i wywalało błędy np. 2a82, 2a87 teraz jak złapie temperature i stanę na światłach to tylko następuje skok obrotów do ok 1000 I bez checka silnik muli od dołu strasznie. Czy to może być jakaś wskazówka czy po prostu te błędy były niejako przy okazji problemów z tym ciśnieniem? Pozdrawiam
  2. Dobra, dzięki za sugestię. Jeszcze dodatkowo zauważyłem, że podstawa filtra oleju jest nim mocno zalana, pewnie uszczelka poszła i muszę ją wymienić. Czy ona może być przyczyną takich akcji jakie ja mam po nagrzaniu?
  3. Wymienię czujnik wałka rozrządu i zaleję olejem 5w60 i dam znać. Bo rozumiem, że olej na zimnym jest gęstszy niż na ciepłym i ten gęstszy olej po rozgrzaniu może pomóc w tym temacie? Pytam, bo pewnie będę musiał jakoś uargumentować dlaczego ten olej mechanior ma mi zalać ;)
  4. Czy masz na myśli czujnik wału korbowego? https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7525015-czujnik-impulsow-walek-rozrzskrz-b/vPS99207
  5. Adrian, jak w zeszłym roku robiłem rozrząd to mechanior mówił, że silnik nieźle zasyfiony, porobiłem te płukanki i dziś już wygląda lepiej ale zrobię jeszcze jedną. Pokrywę zmieniałem w 17 roku bo odma zaczęła mi świszczeć a u mnie jest zintegrowana z pokrywą. Masz na myśli ten czujnik? https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7525014-czujnik-walka-rozrzadu/vPS99207 ? To jest jeden czujnik czy występują dwa tak jak elektrozawory?
  6. Jeszcze raz, N52B30 (3 litry) na 99% nie ma problemu z tłokami. Image Image _________________N52 w e90 (325i, 328i, 330i) - kompendium + ogólnie o E90_______________ Awatar użytkownika marvel.marv Posty: 702 Dołączenie: 23 Sie 2015 21:33 Moje BMW: . F11 520d B47 '15 E81 116i N43 '08 ex E90 325i N52 '05 Góra Re: Trwalosc i usterkowosc silników N52 Postprzez mg123 » 28 Lut 2017 23:42 marvel.marv napisał: 272 konie ma N53B30, N52B30 ma 257 koni. Jak to jest 2006 to raczej N52 257km. Nie jest to prawdą. Też się przejechałem w innym temacie, ale wychodzi na to że E92 ma N52 który ma 272 konie. Image viewtopic.php?f=158&t=305642 Awatar użytkownika mg123 Posty: 872 Dołączenie: 15 Sty 2014 14:35 Miejscowość: Warszawa Moje BMW: E90 330i M/T '05 Góra Re: Trwalosc i usterkowosc silników N52 Postprzez hashin » 28 Lut 2017 23:53 N52 B30 ma 258 KM (190 kW) N52N B30 ma 272 KM (200 kW) hashin BMW Klub Polska BMW Klub Polska Posty: 663 Dołączenie: 30 Cze 2015 15:34 Miejscowość: Opole Moje BMW: E61 LCI 525i AT N53B30 218 KM 2008r. było: E90 320i N46 Góra Re: Trwalosc i usterkowosc silników N52 Postprzez marvel.marv » 01 Mar 2017 00:08 Z tego co widzę jest N52 200kW, ale montowany w: BMW X3 3.0si (E83) BMW X5 3.0si (E70) 200 kW (272 PS) bei 6650 315 Nm bei 2750 7000 min−1 2006 Źródło: https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_N52 Nie widzę nigdzie info żeby montowano wersję 200kW w e9x... EDIT: Masz rację kolego, mam VIN E92 który ma 200kW więc teoria potwierdzona. Image Image _________________N52 w e90 (325i, 328i, 330i) - kompendium + ogólnie o E90_______________ Awatar użytkownika marvel.marv Posty: 702 Dołączenie: 23 Sie 2015 21:33 Moje BMW: . F11 520d B47 '15 E81 116i N43 '08 ex E90 325i N52 '05 Góra Re: Trwalosc i usterkowosc silników N52 Postprzez Damian_gda » 01 Mar 2017 07:49 Hmmm to wiecie co już sam nie wiem w takim razie jaka to wersja, poniżej wrzucam wydruk z ASO - to N52B30?, mam się nie bać? :). Ostatnio edytowano 05 Mar 2017 18:46 przez Damian_gda, łącznie edytowano 1 raz Awatar użytkownika Damian_gda Posty: 36 Dołączenie: 25 Sie 2013 11:48 Moje BMW: E92 330i Góra Re: Trwalosc i usterkowosc silników N52 Postprzez marvel.marv » 01 Mar 2017 09:30 Tłoki dobre, pokrywa zaworów zła - tak w skrócie :) Image Image _________________N52 w e90 (325i, 328i, 330i) - kompendium + ogólnie o E90_______________ Awatar użytkownika marvel.marv Posty: 702 Dołączenie: 23 Sie 2015 21:33 Moje BMW: . F11 520d B47 '15 E81 116i N43 '08 ex E90 325i N52 '05 Góra Re: Trwalosc i usterkowosc silników N52 Postprzez Rivasi » 01 Mar 2017 11:20 nie masz co sie bac. Z tego co piszą ludzie na forum, mój silnik n52 N52N B30 ma 272 KM (200 kW) nie ma problemów z tłokami ani głowicą. Mechanior też mówi, że jak dla niego to nie głowica.. Parę lat temu miałem 330xi ze Stanów, którą mi zajumali pod blokiem, tam było 258 koni i tam czasami słyszałem cykanie silnika na postoju na wolnych obrotach. Tutaj natomiast nic mi nie cyka, po prostu jak tylko silnik się rozgrzeje i stanę na chwile na światłach np: to z 500 obrotów skacze do 1000 i wywala check. Podpięcie kompa pokazuje, że są błędy 2A82 albo po zamiania solenoidów 2A87, solenoidy wymienione, rozrząd też, koła vanosa zregenerowane. Zgaszenie i ponowne odpalenie pojazdu sprawia, że auto zapierdziela pomimo temperatury ale tylko do następnego postoju. Na światłach szybko wrzucam P i podnoszę obroty powyżej 1000 i wtedy jak wrzucę D jadę z pełną mocą. To wygląda tak jakby albo po rozgrzaniu ciśnienie oleju nie mogło przestawić któregoś wałka rozrządu albo jakby łapała lewe powietrze. Ale jakby tak było to na kompie by coś chyba się pokazało. Gdzieś wyczytałem, że kolega z forum Rivasi pisał o jakiejś akcji odnośnie problemu z ciśnieniem oleju która jest po angielsku, czy ktoś z forumowiczów mógłby mi to łopatologicznie objaśnić co trzeba zrobić? Przymierzam się do wymiany oleju i kolejnej płukanki...
  7. Witam, mam e92 330xi z silnikiem n52, Od ponad roku czasu próbuję zdiagnozować problem. Mam podobne objawy jak opisał to Kris 1973 w linku https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... y#p1902880 .Tylko gdy samochód złapie temeperaturę, na postoju np na światłach, w korku, gdy obroty są poniżej 1000, po krótkiej chwili następuje ich skok i wywala check silnika i auto ma mniejszą moc. Błąd odczytany kompem-"vanos jammed mechanically" 2a87, po zamianie solenoidów błąd 2a82 i błedy sond lambda. Najlepsze jest to, że auto jak postoi noc to jedzie od odpalenia z pełną mocą, dopóki nie złapie temperatury i nie postoi chwile na wolnych obrotach. Check potrafi też sam zgasnąć gdy jeżdzę przez kilka dni rano do pracy gdzie nie zdąży złapać temperatury. Zgaszenie pojazdu i ponowne odpalenie powoduje, że problem znika ale tylko do następnego postoju na światłach.. Pierwsza diagnoza rozciągnięty łańcuch rozrządu. Rozrząd wymieniony i dalej to samo. Przy okazji wymienione oba solenoidy. Następnie diagnoza, że silnik w środku zasyfiony i olej nie przestawia vanosa a wariator wydechowy na Iscie pokazywał wartość na granicy tolernacji, zalecono jego wymianę, zrobiłem już dwie płukanki i zalałem olejem Amsoil. Dalej to samo. Następnie pojechałem do magika http://bmwlab.pl/ który po diagnozie komputerowej stwierdził, że nie może o ileś stopniu obrócić wałka vanos i najprawdopodobniej źle łańcuch rozrządu został założony. Pojechałem na reklamacje rozrządu, sprawdzili, twierdzą, że wszystko z rozrządem w porządku - wszystko montowane na blokadach. Następnie miałem drobną stłuczkę, auto stało w warsztacie więc zleciłem wyjęcie kół vanosa i wysłałem je do regeneracji do firmy http://mehenker.com/pl, po poczytaniu forum myślałem, że to w nich jest problem. Koła wróciły do mnie zregenerowane ale to również nie pomogło. Ostatnio byłem na kodowaniu lampy, chłopak Istą posprawdzał mi vanosy, powiedział, że z nimi wszystko dobrze, powiedział, żebym zwrócił uwagę na disy, sprawdził, je kompem, działają ale przy przebiegu ponad 200 mogą się rozlecieć. Ostatnim pomysłem jest to, że moge mieć problem z ciśnieniem oleju.. Czy ktoś z Was ma może masz jakiś pomysł, co mógłbym jeszcze zrobić by odzyskać radość z jady 272 koniami? Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Kamil
  8. Witam, mam e92 330xi z silnikiem n52, Od ponad roku czasu próbuję zdiagnozować problem. Mam podobne objawy jak opisał to Kris 1973 w linku https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... y#p1902880 .Tylko gdy samochód złapie temeperaturę, na postoju np na światłach, w korku, gdy obroty są poniżej 1000, po krótkiej chwili następuje ich skok i wywala check silnika i auto ma mniejszą moc. Błąd odczytany kompem-"vanos jammed mechanically" 2a87, po zamianie solenoidów błąd 2a82 i błedy sond lambda. Najlepsze jest to, że auto jak postoi noc to jedzie od odpalenia z pełną mocą, dopóki nie złapie temperatury i nie postoi chwile na wolnych obrotach. Check potrafi też sam zgasnąć gdy jeżdzę przez kilka dni rano do pracy gdzie nie zdąży złapać temperatury. Zgaszenie pojazdu i ponowne odpalenie powoduje, że problem znika ale tylko do następnego postoju na światłach.. Pierwsza diagnoza rozciągnięty łańcuch rozrządu. Rozrząd wymieniony i dalej to samo. Przy okazji wymienione oba solenoidy. Następnie diagnoza, że silnik w środku zasyfiony i olej nie przestawia vanosa a wariator wydechowy na Iscie pokazywał wartość na granicy tolernacji, zalecono jego wymianę, zrobiłem już dwie płukanki i zalałem olejem Amsoil. Dalej to samo. Następnie pojechałem do magika http://bmwlab.pl/ który po diagnozie komputerowej stwierdził, że nie może o ileś stopniu obrócić wałka vanos i najprawdopodobniej źle łańcuch rozrządu został założony. Pojechałem na reklamacje rozrządu, sprawdzili, twierdzą, że wszystko z rozrządem w porządku - wszystko montowane na blokadach. Następnie miałem drobną stłuczkę, auto stało w warsztacie więc zleciłem wyjęcie kół vanosa i wysłałem je do regeneracji do firmy http://mehenker.com/pl, po poczytaniu forum myślałem, że to w nich jest problem. Koła wróciły do mnie zregenerowane ale to również nie pomogło. Ostatnio byłem na kodowaniu lampy, chłopak Istą posprawdzał mi vanosy, powiedział, że z nimi wszystko dobrze, powiedział, żebym zwrócił uwagę na disy, sprawdził, je kompem, działają ale przy przebiegu ponad 200 mogą się rozlecieć. Ostatnim pomysłem jest to, że moge mieć problem z ciśnieniem oleju.. Czy ktoś z Was ma może masz jakiś pomysł, co mógłbym jeszcze zrobić by odzyskać radość z jady 272 koniami? Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Kamil
  9. Witam, mam e92 330xi z silnikiem n52, Od ponad roku czasu próbuję zdiagnozować problem. Mam podobne objawy jak opisał to Kris 1973 w linku https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... y#p1902880 .Tylko gdy samochód złapie temeperaturę, na postoju np na światłach, w korku, gdy obroty są poniżej 1000, po krótkiej chwili następuje ich skok i wywala check silnika i auto ma mniejszą moc. Błąd odczytany kompem-"vanos jammed mechanically" 2a87, po zamianie solenoidów błąd 2a82 i błedy sond lambda. Najlepsze jest to, że auto jak postoi noc to jedzie od odpalenia z pełną mocą, dopóki nie złapie temperatury i nie postoi chwile na wolnych obrotach. Check potrafi też sam zgasnąć gdy jeżdzę przez kilka dni rano do pracy gdzie nie zdąży złapać temperatury. Zgaszenie pojazdu i ponowne odpalenie powoduje, że problem znika ale tylko do następnego postoju na światłach.. Pierwsza diagnoza rozciągnięty łańcuch rozrządu. Rozrząd wymieniony i dalej to samo. Przy okazji wymienione oba solenoidy. Następnie diagnoza, że silnik w środku zasyfiony i olej nie przestawia vanosa a wariator wydechowy na Iscie pokazywał wartość na granicy tolernacji, zalecono jego wymianę, zrobiłem już dwie płukanki i zalałem olejem Amsoil. Dalej to samo. Następnie pojechałem do magika http://bmwlab.pl/ który po diagnozie komputerowej stwierdził, że nie może o ileś stopniu obrócić wałka vanos i najprawdopodobniej źle łańcuch rozrządu został założony. Pojechałem na reklamacje rozrządu, sprawdzili, twierdzą, że wszystko z rozrządem w porządku - wszystko montowane na blokadach. Następnie miałem drobną stłuczkę, auto stało w warsztacie więc zleciłem wyjęcie kół vanosa i wysłałem je do regeneracji do firmy http://mehenker.com/pl, po poczytaniu forum myślałem, że to w nich jest problem. Koła wróciły do mnie zregenerowane ale to również nie pomogło. Ostatnio byłem na kodowaniu lampy, chłopak Istą posprawdzał mi vanosy, powiedział, że z nimi wszystko dobrze, powiedział, żebym zwrócił uwagę na disy, sprawdził, je kompem, działają ale przy przebiegu ponad 200 mogą się rozlecieć. Ostatnim pomysłem jest to, że moge mieć problem z ciśnieniem oleju.. Czy ktoś z Was ma może masz jakiś pomysł, co mógłbym jeszcze zrobić by odzyskać radość z jady 272 koniami? Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Kamil
  10. Witam, mam e92 330xi z silnikiem n52, Od ponad roku czasu próbuję zdiagnozować problem. Mam podobne objawy jak opisał to Kris 1973 w linku https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... y#p1902880 .Tylko gdy samochód złapie temeperaturę, na postoju np na światłach, w korku, gdy obroty są poniżej 1000, po krótkiej chwili następuje ich skok i wywala check silnika i auto ma mniejszą moc. Błąd odczytany kompem-"vanos jammed mechanically" 2a87, po zamianie solenoidów błąd 2a82 i błedy sond lambda. Najlepsze jest to, że auto jak postoi noc to jedzie od odpalenia z pełną mocą, dopóki nie złapie temperatury i nie postoi chwile na wolnych obrotach. Check potrafi też sam zgasnąć gdy jeżdzę przez kilka dni rano do pracy gdzie nie zdąży złapać temperatury. Zgaszenie pojazdu i ponowne odpalenie powoduje, że problem znika ale tylko do następnego postoju na światłach.. Pierwsza diagnoza rozciągnięty łańcuch rozrządu. Rozrząd wymieniony i dalej to samo. Przy okazji wymienione oba solenoidy. Następnie diagnoza, że silnik w środku zasyfiony i olej nie przestawia vanosa a wariator wydechowy na Iscie pokazywał wartość na granicy tolernacji, zalecono jego wymianę, zrobiłem już dwie płukanki i zalałem olejem Amsoil. Dalej to samo. Następnie pojechałem do magika http://bmwlab.pl/ który po diagnozie komputerowej stwierdził, że nie może o ileś stopniu obrócić wałka vanos i najprawdopodobniej źle łańcuch rozrządu został założony. Pojechałem na reklamacje rozrządu, sprawdzili, twierdzą, że wszystko z rozrządem w porządku - wszystko montowane na blokadach. Następnie miałem drobną stłuczkę, auto stało w warsztacie więc zleciłem wyjęcie kół vanosa i wysłałem je do regeneracji do firmy http://mehenker.com/pl, po poczytaniu forum myślałem, że to w nich jest problem. Koła wróciły do mnie zregenerowane ale to również nie pomogło. Ostatnio byłem na kodowaniu lampy, chłopak Istą posprawdzał mi vanosy, powiedział, że z nimi wszystko dobrze, powiedział, żebym zwrócił uwagę na disy, sprawdził, je kompem, działają ale przy przebiegu ponad 200 mogą się rozlecieć. Ostatnim pomysłem jest to, że moge mieć problem z ciśnieniem oleju.. Czy ktoś z Was ma może masz jakiś pomysł, co mógłbym jeszcze zrobić by odzyskać radość z jady 272 koniami? Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Kamil
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.