Witam, miałem kolizję jestem poszkodowanym .. (ja mam do wymiany maskę, błotnik, lampę lp, zderzak, felge mam uszczetbioną, opone przeciętą i jeszcze zawieszenie rozwalone wahacze dół i drążek kier. (...) Jak zmienia się elementy zawieszenia wymienia się parami L i P strona, a ubezpieczyciel tnie koszty i mam w kosztorysie tylko same elementy lewe do wymiany Już mogę to podważyć przecież .. ? - działają na moją niekorzyść... A w ASO wg procedur naprawczych uwzględniają LEWE I PRAWE części do wymiany... Był już u mnie rzeczoznawca z TU. Dostałem zaniżony kosztorys naprawy (7tys z groszami) Auto chciałbym naprawić na częściach zamiennych dobrych producentów... realnie patrząc to będzie potrzebne około 15-16 tys. na solidną naprawę na markowych manelach i z dobrą blacharką Sprawa wygląda tak: napisałem do Autoryzowanego Serwisu BMW marki z nadzieją, że kosztorys będzie na moją korzyść i uda się naprawić w ASO Przedłożyłem im kosztorys TU - a w ASO w oparciu o ten kosztorys UBEZPIECZYCIELA wyceniło naprawę na 24 tys.z kawałkiem, o wiele więcej niż się spodziewałem i tu osobiste zdanie serwisanta - będzie to już wtedy szkoda całkowita na jego oko i TU nie zgodzi się najprawdopodobniej na naprawę. Także słabo to widzę.. Moje pytania są następujące: 1) dlaczego na kosztorysie naprawy z TU nie ma uwzględnionej wartości mojego pojazdu przed kolizją? W jakim oparciu/odniesieniu ubezpieczyciel liczy wartość auta - jest wyssana z palca? nie ma jej na dokumencie? można tak ? 2) ubezpieczyciel zabezpieczył się taką adnotacją na kosztorysie dosłanym kolejnego dnia, przeddzień dostałem kosztorys bez tej wzmianki tak jakby obcięty.. : "zagrożenie wystąpienia szkody całkowitej. przed przystąpieniem do naprawy w warunkach warsztatowych należy przedstawić kalkulację kosztów naprawy do akceptacji TU. Koszt naprawy po stawkach ASO przekroczył 70% wartości pojazdu,propozycja rozliczenia szkody jako bezspornej . Więc nasuwa się pytanie w jaki sposób się odwołać, czy są najbardziej skuteczne metody? 3) W DRODZE ROZLICZENIA GOTÓWKOWEGO od ubezp. jest możliwość zażądania konkretnej kwoty, która mnie interesuje na naprawę auta aby doprowadzić je do stanu użyteczności sprzed kolizji, JAKICH PARAGRAFÓW Kod. Cywil. UŻYĆ EWNETUALNIE ? 4)Samemu pisać pismo odwoławcze i się szarpać czy za pomocą prawnika sądzić się o naprawę w ASO BMW lub wyższę odszkodowanie gotówkowe które pokryje rzeczywiste koszty naprawy ? Jeżeli ktoś miał podobną sprawę, przerabiał temat to bardzo proszę o podpowiedzi. NIe chce być wpuszczony w kanał lekko mówiąc. Pozdrawiam