Skocz do zawartości

mr.Mad

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mr.Mad

  • Urodziny 06.07.1994

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E39 2002r. 520i

Osiągnięcia mr.Mad

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam, po długiej przerwie (dopiero przed świętami miałem okazję odebrać samochód od mechanika), BMW żyje i to jest świetna wiadomość przed świętami :D a jeszcze lepsza poniżej. Generalnie jakiś "ulep" z olejem (gdzieś pewnie pociaglo z miski) zablokował zawór który dostarcza olej do VANOS'a, a bez oleju jeden z nich (odpowiedzialny za fazy wydechowe) się przestawił. Taką diagnozę wystawił mój dobry mechanik, usterka usunięta koszt - 300 zł wliczając nowe świece tak profilaktycznie. Auto pali, rozgrzalem silnik żeby sprawdzić czy chce to jechać - jest elegancko :) Pozdrawiam Panowie i dziękuję za tak aktywny temat. Wesołych świąt!!! Bez żadnych awarii waszych bawarek :)
  2. Ok czyli czekam tylko na wieści od mechanika :)
  3. Witam po dłuższej przerwie, trochę zajął mnie temat ogarnięcia lawety itp ale samochód jest już w drodze do domu (tzn do Polski) do mojego mechanika któremu ufam bo robi mi z tym autem odkąd je kupiłem (ponad 3 lata) i zawsze wszystko zrobione jak należy za normalne pieniądze, ale mniejsza o to. Również stawia diagnozę na napinacz, ale to może być kwestia sporna bo jak mówił "dopóki tym nie zakręci a potem nie rozkręci to przez telefon sie nie da wywróżyć", więc ok. Pojawił się temat że w razie, o zgrozo, pogiętych zaworów trzeba będzie wymienić słupek, i tutaj otwierają się małe że tak powiem drzwiczki. Buda jest zdrowa w cholerę akurat tutaj nie mogę nic zarzucić, zadbane jest bo zawsze robiłem co należy łącznie z kosmetyka. Powiedzcie Panowie, jeżeli już zajdzie potrzeba wymiany motoru to szukać tej samej jednostki M54B22 czy można się pokusić o jakiś przyrost mocy? Tzn wymianę na M54B22 (z tego co wiem bez większych problemów) bądź na M54B30 (tutaj już chyba więcej roboty bo 70km więcej). Co możecie mi na ten temat powiedzie powiedzieć? Miał ktoś już taka przygodę z wymiana?
  4. Podnieśliście mnie na duchu Panowie :D teraz się tylko dowiem wieczorem czy mechanik da radę wymienić rozrząd :)
  5. Panowie jedno jeszcze pytanie, takie ciśnienia mam na cylindrach począwszy od 1 do 6: 125psi 110psi 80psi 100psi 150psi 125psi Test robiony z pedalem gazu wyciśniętym do podłogi, miernikiem nie wkrecanym tylko takim z gumowa końcówka tylko wciskany. Pomiar oczywiście na zimnym silniku bo nie ma możliwości go rozgrzania :)
  6. Był dzisiaj mechanik, postawił diagnozę - niestety ktoś tutaj miał rację i przeskoczył łańcuch rozrządu :/ jutro mam od niego odebrać miernik cisnienia w cylindrach i klucze do świec, zobaczymy czy szczęśliwie minęły się tłoki z zaworami i jest kompresja czy niestety motor do wymiany... Okolo 10tys koron taka operacja tutaj jak wymiana silnika czyli na nasze 4k zlotych, średnio się opłaca skoro takie E39 mogę tu kupić za 15k - 18k koron... Za nia zapłaciłem 18tys koron trzy lata temu więc wniosek nasuwa się sam - szrot. Chyba że ktoś tu z obecnych chce sobie przywieźć na lawecie do Polski to tanio oddam :)
  7. Też o nim pomyślałem, był regenerowany pół roku temu tzn. wszystkie bebechy wymienione na nowe
  8. Jeszcze jedna sprawa, wydaje mi się że wcześniej nie miałem takich odgłosów pod maską, mógłby ktoś sprawdzić czy ma coś takiego u siebie? W tym dokładnie modelu? https://youtu.be/OGs6RO7ylwI Dźwięk dochodzi z tego miejsca co na filmiku tak mi się wydaje, dodatkowo można wyczuć wibracje na tym plastiku który oslania od góry chłodnice (ten szeroki i długi plastik na przednim pasie). Oczywiście dźwięki pojawiają się zaraz po przekreceniu kluczyka w pozycje ON.
  9. Tu jest problem, cholerne klucze do wykrecania świec zostały w domu w Polsce :/ tak to już by była rozbebeszona.
  10. Wymieniłem dzisiaj czujnik, to samo... Dalej takie same objawy i dalej świeci check engine po nieudanej próbie odpalenia, sprawdziłem pompę w bagażniku - dostaje napięcie i słychać ją ze się włącza, pompa pod maską również się odzywa, na samostarcie próbowałem zapalic - dalej nie chce zapalić. Jakieś sugestie gdzie jeszcze szuka szukac?
  11. Ok dzisiaj był gość z komputerem, padnięty czujnik położenia wału korbowego. Biltema - Siemens VOD za 399 koron jest niezle a takie chyba montowali fabrycznie z tej firmy, pytanie do was muszę zdejmować wisko i obudowe termostatu czy obejdzie się bez?
  12. No muszę kupić interfejs w biltemie, mysle że będzie chciał działać z tym cudem. Jeszcze jedna sprawa co zauważyłem, to rozrusznik kręci silnikiem jakby - nie było świec zapłonowych :shock: tak jakby nie było kompresji, dziwne ale nawet przy napięciu już 12V na prawie rozładowany akumulatorze kręci się tak samo szybko, akumulator załadowałem do pełna i dalej to samo, drugi kluczyk nic nie pomógł więc odrzucam teorię ze kluczyk padł :/ cholerne draństwo
  13. Paliwo dochodzi bo śmierdzi niespalona benzyna jak pisałem, iskry brak tak jakby był odcięty zapłon
  14. Prawie 20 litrów, komputera niestety nie mam i nie mam właśnie możliwości go podłączyć/pożyczyć od kogoś :/ a po szwedzku raczej ciężko mi coś zrozumieć, ledwo co przyjechałem
  15. Witam forumowiczów, mam problem i to dość poważny z moim E39 - mianowicie samochód nie chce odpalić. W czwartek przyjechałem z pracy normalnie nic się z autem nie działo (parę tygodni nawet miala trasę ponad 800km z polski do Szwecji promem), wszystko było elegancko. Zgasiłem samochód, następnego dnia stało nieodpłatne a wczoraj ni stąd ni zowąd odpalam auto zapalił pochodził może 2 - 3 sekundy i zgasł. I od tamtej pory cisza, po włożeniu kluczyka w pozycje on wszystko pod maską zaczyna ożywać (pompa etc) następnie rozruch i tylko kręci i kręci i nie zapala, tak jakby był odcięty zapłon. Czuć benzynę, pod autem sucho pod maską też, kluczyk mam oryginalny (drugi leci już z polski spróbuje jeszcze zapasowym), a w razie niepowodzenia cóż to może być? Dane samochodu: Rok - 2002 Model 520i sedan silnik M54B22TU VIN: WBADT11000GY56223 Przebieg - 280tys KM Nie ma instalacji LPG i nigdy nie było. Jeśli macie jakieś sugestie to bardzo bym prosił o odpowiedz, problem mam spory gdyż to mój jedyny środek lokomocji za granica a o serwis który nie zedrze ze mnie majątku w Szwecji to ciężko :/ Acha, tydzień albo dwa temu gdy stała przed domem alarm zaczął sam z siebie wyć, nikt w nia nie uderzył bo akurat byłem niedaleko, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale może się przydać taka informacja.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.